Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Czy nikt nie zna tego problemu? W każdym moto tak miałem i chyba jest to normalne, że nie da się na sucho przeklikać wszystkich biegów jak w aucie. Ząbki muszą wejść w ząbki, a jak nie pasuje to jest opór i dźwignia zamiast kliknąć - odbija. To co można (trzeba) zrobić, to przetoczyć moto odpychając nogami, wystarczy kawałek, można też lekką przygazówkę zrobić. Sam się tym kiedyś martwiłem, ale potem gdzieś wyczytałem, że w motocyklach tak po prostu jest, ma być i nigdy nie będzie inaczej Jeżeli kolega pyta o to zjawisko, z którym mamy do czynienia przy próbie wbicia kolejnych biegów na postoju, to jest to to, o czym mówię, jak nie, to wtedy można myśleć sprzęgle, oleju itp.
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
1 sty 2011, o 20:57 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Czytaj dokładnie, on ma problemy z I biegiem. Jak sprzęgło ciągnie to będą problemy z wbiciem. Czasem przy zużytym oleju biegi nie wchodzą już tak idealnie, ale nie na tyle żeby był problem z wbiciem biegu. Na 90% sprzęgło do regulacji, w skrajnym przypadku to problem ze skrzynią. Kolega dostał już mnóstwo odpowiedzi, wyreguluje sobie sprzęgło i napisze czy pomogło.
|
2 sty 2011, o 01:34 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ewentualnie pogięty pręcik od lewego seta
|
2 sty 2011, o 01:47 |
|
|
dami
motorowerzysta
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 22:35 Posty: 81
Płeć: mężczyzna
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Olej został wymieniony we wrześniu więc to chyba nie wina oleju... Ze sprzęgłem próbowałem ale jestem zielony w tym temacie więc może coś zrobiłem nie tak Ok jak się ociepli to zostaje tylko mechanik. Problemy były takie że czasami ale na ciepłym silniku nie mogłem wrzucić z dwójki na trojkę, skrzynia zgrzytała zgrzytała ale po pewnym czasie wskoczyła trójka. No i problem: dojeżdżam (kulam) się jedynką do dystrybutora, zatrzymuje się chce wybić jedynkę i nic... Męczę się mecze i nic. Wtedy uderzenie pięta i bieg 1 wyskakuje... Ale tak jak mówicie może to wina sprzęgła, ja już nie będę grzebał to jeszcze coś zmajstruje. Dzięki i pozdrawiam.
|
2 sty 2011, o 09:59 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Jest instrukcja na forum jak wyregulować sprzęgło, sprowadza się to tylko do kręcenia dwoma śrubami i paroma nakrętkami. Musi trochę sam robić przy motocyklu, a nie tylko mechanicy, ja nie zapłaciłbym za taką pierdołę, jak regulacja sprzęgła. Dasz radę
|
2 sty 2011, o 14:02 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ostatecznie - jak masz 2 lewe ręce, to napisz skąd jesteś i może któryś z forumowiczów z twojej okolicy zrobi ci to za browara.
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
2 sty 2011, o 15:48 |
|
|
dami
motorowerzysta
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 22:35 Posty: 81
Płeć: mężczyzna
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
No jak tak piszecie to zobaczę sam, uczyć się trzeba Dzięki za zmotywowanie... pozdrawiam.
|
2 sty 2011, o 17:11 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Spoooro przy moto można zrobić samemu, niewiele czynności wymaga jakichś specyficznych narzędzi. Osobiście mam opory przed dobieraniem się do silnika (gaźniki i zawory!), ale staram się z dnia na dzień poszerzać swoje umiejętności.
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
2 sty 2011, o 19:31 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ja do gaźników jeszcze bym się zabrał, ale do rozkręcania silnika bez książki serwisowej to narazie nie Nie mówię o zdejmowaniu dekli i głowic bo to pryszcz
|
2 sty 2011, o 20:55 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Czy przy wymianie pierścieni obowiązkowo musi być szlif cylindra? Jest jakaś norma, np przebieg cylindra itp?
|
8 sty 2011, o 17:50 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Wszelkie graniczne wymiary kwalifikujące tłok z pierścieniami do wymiany, a cylinder do szlifu, są podane w serwisówce (od strony 3-53). Średnice tłoka, cylindra, dopuszczalne zużycie, luzy pomiędzy tłokiem i pierścieniami, grubość pierścieni, przerwa na zamku pierścieni itp itd. Jeżeli zostały one przekroczone, to należy kupić nadwymiarowy tłok z pierścieniami i pod nie przeszlifować cylinder. Szlif też jest obowiązkowy, jeżeli na gładzi cylindra pojawią się rysy (np. od pękniętego pierścienia czy jakiegoś "syfa" zassanego do silnika), gdy jakaś część gładzi nosi ślady zatarcia, niezależnie od średnicy. Jeżeli cylinder trzyma wymiar, nie ma rys i żadnych innych uszkodzeń, a prawdopodobną przyczyną ubytków oleju są zużyte pierścienie, to niektórzy mechanicy wymieniają tylko je, nie szlifując cylindra i zostawiając fabryczny tłok. Czy zmniejszy to zużycie oleju? Nie wiem, zazwyczaj trące o siebie elementy zużywają się wspólnie, a nie tylko jeden z nich. Osobiście bym się w coś takiego nigdy nie pchał. Wydaje mi się, że przy rozbiórce silnika i sporych kosztach remontu, opłaca się już dołożyć te 500zł za tłok i 100zł za szlif cylindra, niż zrobić motocykl po kosztach, wymienić same pierścienie, a po miesiącu znowu rozbierać silnik, znowu płacić za robociznę, kolejne uszczelki itd. Wyjątkiem są wyczynowe motocykle 2t, gdzie połączenie tłok - cylinder jest tak zaprojektowane, że cylinder wytrzymuje kilka tłoków.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
8 sty 2011, o 18:23 |
|
|
dami
motorowerzysta
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 22:35 Posty: 81
Płeć: mężczyzna
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Coś nie tak z instrukcją regulacji czy tylko u mnie nie można otworzyć To chłopaki jeśli w przypadku mojego problemu w którą stronę mam kręcić śrubę??
|
8 sty 2011, o 20:00 |
|
|
DANEK
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 13:01 Posty: 1660
Płeć: mężczyzna
Moto: MT01
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ty dami, a powiedz jak ci chodzi klamka sprzęgła?? luźno?? jak luźno to może być kwestia regulacji przy klamce. Napisz co z klamką to poradzimy coś, bo jeśli klamka luźno lata to sprawa może zakończyć się tylko na regulacji przy klamce.
_________________
|
8 sty 2011, o 20:17 |
|
|
dami
motorowerzysta
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 22:35 Posty: 81
Płeć: mężczyzna
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Zanim sprzęgło czuć przy wciskaniu to klamka około 2 cm wchodzi bez oporu... Nie wiem czy o to chodzi??
|
8 sty 2011, o 20:45 |
|
|
DANEK
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 13:01 Posty: 1660
Płeć: mężczyzna
Moto: MT01
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
No to klamka chyba normalnie idzie, więc to raczej nie będzie ta regulacja co myślałem.
_________________
|
8 sty 2011, o 20:48 |
|
|
dami
motorowerzysta
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 22:35 Posty: 81
Płeć: mężczyzna
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Będę musiał pokręcić przy sprzęgle i się zobaczy czy coś da... Ale pewnie jak się dopiero ociepli to wyczuje czy poszedłem w dobrą stronę
|
8 sty 2011, o 20:52 |
|
|
zurek100
motocyklista
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:03 Posty: 261 Lokalizacja: Gdynia
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR F4( SV w pamieci
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ostatnio jak byłem w garażu Svka ledwo dała się ruszyć. Tak jakby miała zablokowane koła. Na chama udało się ją przetoczyć, ale naprawdę opornie Oprócz tęgo obie dźwignie hamulców mega ciężko chodziły. Rozumiem, że zima itd, ale w poprzednim motorze tak nie miałem i stąd moje zdziwienie. Planuje małą przejażdżkę na dniach i chciałbym mieć pewność że wszystko gra Zna ktoś może przyczynę tego? Przecież płyn hamulcowy mi chyba nie zamarzł !
|
8 sty 2011, o 22:17 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
A kiedy ostatnio go wymieniałeś?
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
9 sty 2011, o 00:28 |
|
|
zurek100
motocyklista
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:03 Posty: 261 Lokalizacja: Gdynia
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR F4( SV w pamieci
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
W te wakacje wymieniałem z przodu i z tyłu.
|
9 sty 2011, o 00:58 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Może motocykl po odstawieniu na zimę nie był umyty i np. zaciski są w błocie, albo trzeba przesmarować klamkę i dźwignię nożnego hamulca? Płyn hamulcowy raczej nie zamarza, samochody dają radę przez całą zimę
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
9 sty 2011, o 10:13 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|