Autor |
Wiadomość |
piotrek20060
motocyklista
Dołączył(a): 12 mar 2011, o 22:57 Posty: 144 Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 n2007
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Przymierzam się do regulacji luzów zaworowych w sv 1000 k 6 Jak ustawić wałki przed zdjęciem- są jakieś znaki ? Na kole zamachowym jest tylko 1 punkt w postaci kreseczki.
|
17 mar 2012, o 08:07 |
|
|
jaco1509
chef master
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59 Posty: 1008 Lokalizacja: Pruszków
Płeć: mężczyzna
Moto: ntv650
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Jak nie masz, to ściągnij sobie serwisówkę i będziesz miał tam wszystko ładnie opisane.
_________________ GG:6047566 SV650K2----> CBR 929 Y
|
17 mar 2012, o 08:28 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Na kole magnesowym masz znaki dla przedniego i tylnego cylindra F| oraz R|. Ale faktycznie najprościej będzie, jak zajrzysz do serwisówki, jest wszystko pięknie rozrysowane
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
17 mar 2012, o 10:53 |
|
|
piotrek20060
motocyklista
Dołączył(a): 12 mar 2011, o 22:57 Posty: 144 Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 n2007
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Właśnie chodzi o to że na kole mam tylko 1 znak w postaci kreseczki.
|
17 mar 2012, o 11:25 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Serwisówka do litra, strona 2-9 i 2-10. I wizyta u okulisty
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
17 mar 2012, o 12:02 |
|
|
piotrek20060
motocyklista
Dołączył(a): 12 mar 2011, o 22:57 Posty: 144 Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 n2007
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Patrzyłem pod złym kątem i widziałem tylko kreskę bez literek. Sprawa prosta jak ....muszę tylko płytki kupić bo niestety nie da rady ich pozamieniać. Widzę, że masz inną serwisówkę niż ja bo w manualu który posiadam są strony od 3-107 do 3-112 (swoją drogą mógłbyś mi dać link do swojej)
|
17 mar 2012, o 15:26 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Serwisówka raczej ta sama, tylko Ty patrzysz do działu engine, a ja do periodic maintance
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
17 mar 2012, o 20:01 |
|
|
piotrek20060
motocyklista
Dołączył(a): 12 mar 2011, o 22:57 Posty: 144 Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 n2007
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
No chyba, że tak. Jak będę składał z nowymi płytkami to zrobię fotoporadę (może serwisy obniżą ceny jak więcej osób zacznie robić regulacje osobiście)
|
17 mar 2012, o 20:21 |
|
|
wlmi
motocyklista
Dołączył(a): 15 paź 2011, o 09:32 Posty: 182 Lokalizacja: SZCZECIN
Płeć: mężczyzna
Moto: KAWASAKI ZZR 1200
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
A skąd można pobrać serwisówke do 1000, bo mam ale od 650 i nie moge znaleźć od 1000?
|
19 mar 2012, o 21:46 |
|
|
piotrek20060
motocyklista
Dołączył(a): 12 mar 2011, o 22:57 Posty: 144 Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 n2007
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Używamy SZUKAJ na naszym forum wpisujemy manual sv 1000 otrzymujemy viewtopic.php?f=11&t=61&hilit=manual+sv+1000Szukamy szukamy i mamy MANUAL SV 1000 http://www25.zippyshare.com/v/30738750/file.html
|
20 mar 2012, o 10:39 |
|
|
na7
motorowerzysta
Dołączył(a): 5 paź 2010, o 13:30 Posty: 80 Lokalizacja: Olsztyn
Płeć: mężczyzna
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Planuję w krótce zabrać się za kontrolę luzów zaworowych. Mam pytabnie natury praktycznej: Czy trzeba ściągać chłodnice aby mieć sensowny dostęp do wałków rozrządu na 1 cyl? Gdzieś widziałem że w 650tce któś jedynie obsunął chłodnice w dół na wężach bez ściąganie i tak przeprowadzał regulację luzów zaworowych. Sprawdzi się to w 1000cu?
_________________ SV 1000S K3
|
21 mar 2012, o 10:25 |
|
|
piotrek20060
motocyklista
Dołączył(a): 12 mar 2011, o 22:57 Posty: 144 Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 n2007
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Zdjęcie chłodnicy zajmuje 5 minut- 3 śrubki. Dasz radę zrobić to z poluzowaną chłodnicą, ale będzie trochę niewygodnie- ja u siebie zdejmowałem. W 650 chłodnica jest mniejsza i jest więcej miejsca do dobrania się do pokrywy zaworów. Jak masz jakieś pytania dotyczące regulacji i odkręcania czegokolwiek w 1000 to z chęcią odpowiem. Niedawno robiłem to u siebie więc z chęcią podzielę się wiedzą.
|
21 mar 2012, o 11:23 |
|
|
na7
motorowerzysta
Dołączył(a): 5 paź 2010, o 13:30 Posty: 80 Lokalizacja: Olsztyn
Płeć: mężczyzna
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Mam S'kę i dlatego chciałem uniknąć zabawy z chłodnicą-ale jak bedzie trzeba to trudno. Włściwie miałbym jeszcze zapytanie o schemat regulacji: 1) Cylinder 1-Mierzysz luzy, odkrecasz pokrywę wałków-mierzysz płytki. Skręcasz wszystko do kupy 2) Cylnder 2-Mierzysz luzy, odkręcasz pokrywę wałków-mierzysz luzy, płytki, wymieniasz płytki. 3)Wracasz do Cyl 1 do ew. wymiany płytek
Na razie tak to widzę. Są jakieś czynności o których trzeba szczególnie pamietać?
_________________ SV 1000S K3
|
21 mar 2012, o 11:41 |
|
|
piotrek20060
motocyklista
Dołączył(a): 12 mar 2011, o 22:57 Posty: 144 Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 n2007
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Ja zacząłem od regulacji 2 cylindra. Ogólnie tak jak piszesz- zdejmujesz mierzysz (PAMIĘTAJ! by mierzyć luz gdy krzywki są w pozycji takiej jak w manualu) sprawdzasz czy któraś będzie pasowała i ewentualnie zamieniasz, a jak nie to wymieniasz.
|
21 mar 2012, o 15:27 |
|
|
mart
rowerzysta
Dołączył(a): 3 lis 2011, o 17:47 Posty: 36 Lokalizacja: Irl/krk
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv1000 KaPięć
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Jutro zabieram sie za sprawdzenie luzow zaworowych w Suzi , przygotowalem sobie dzis wszystko jutro tylko sciagnac dekle i zmierzyc luz. Wlasnie apropo luzu , to kiedy mam wiedziec jaki jest luz na zaworach ,tzn z jakim oporem powinny wchodzic tam "listki" , to ma byc tak na sztywno czy ew z lekkim oporem czy poprostu ma byc calkiem luzno. Sorki za takie pytanie, ale jeszcze nigdy nie sprawdzalem luzow zaworowych.
_________________ F4i>>Fz1n>>690smc>>SV1000s
|
28 mar 2012, o 21:44 |
|
|
slayer
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32 Posty: 1462 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Listki szczelinomierza muszą wchodzić z leciutkim oporem.
_________________ SV liter z owiewkom:)
|
28 mar 2012, o 21:52 |
|
|
piotrek20060
motocyklista
Dołączył(a): 12 mar 2011, o 22:57 Posty: 144 Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 n2007
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Najlepiej ustawiać w połowie zakresu. Jeśli masz mieć luz między 10 a 20 to listek 20 nie może wejść w szczelinę. Listek 15 powinien mieć lekki opór a 10 powinien wchodzić bez żadnego problemu. Tak samo w przypadku luzu 20-30. Listek 20 powinien wchodzić bez problemu, listek 25 powinien mieć delikatny opór, a listek 30 nie może w ogóle wejść w szczelinę.
|
28 mar 2012, o 22:20 |
|
|
mart
rowerzysta
Dołączył(a): 3 lis 2011, o 17:47 Posty: 36 Lokalizacja: Irl/krk
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv1000 KaPięć
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Dzieki ,dzieki Mam nadzieje ,ze nie trzeba bedzie zmieniac plytek , ciezko widze zrzucanie walkow w moim wykonaniu
_________________ F4i>>Fz1n>>690smc>>SV1000s
|
28 mar 2012, o 22:46 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Prosta rzecz, klucz dynamometryczny potem się przyda.
|
28 mar 2012, o 23:01 |
|
|
piotrek20060
motocyklista
Dołączył(a): 12 mar 2011, o 22:57 Posty: 144 Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 n2007
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Zdjęcie wałków to bardzo prosta sprawa. Patrz na znaki które znajdują się na kole zamachowym (wszystko masz w serwisówce) Ja dodatkowo zaznaczyłem sobie markerem zęby na wałkach (jak ustawisz na znakach to te od wewnętrznej strony po jednym na każdym wałku tak dla pewności) Górny cylinder. Ogólnie wydaje mi się, że inaczej nie można włożyć wałków. Klucz dynamometryczny będzie ci niezbędny przy dokręcaniu.
|
28 mar 2012, o 23:17 |
|
|