Autor |
Wiadomość |
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Oleje
Kolejny svłkowicz zadowolony z shella
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
2 kwi 2013, o 20:56 |
|
|
luxuser
SV Rider
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 01:03 Posty: 923 Lokalizacja: Roztocze
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki KLX300R
|
Re: Oleje
O_________O co za typo PAnowie a jak jest z olejami Shella? Tak samo masowo są podrabiane jak Motul?
_________________ Zamojska Grupa Motocyklowa http://www.moto-zamosc.pl
Biało-czarno-pomarańczowa pomarańcza - KTM
|
2 kwi 2013, o 20:59 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Oleje
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
2 kwi 2013, o 21:08 |
|
|
kristofch
SV Rider
Dołączył(a): 7 cze 2012, o 11:15 Posty: 805 Lokalizacja: BIA
Płeć: mężczyzna
Moto: <SV650N>
|
Re: Oleje
...kurde... zdurniałem ... zalałem w końcu Castrola Power Racinga 10W50 ( wcześniej miałem Motula 5100) zobaczymy jak będzie różnica z semi na full syntetyka.
_________________ ...najlepsze co można robić w ubraniach? szybko zaraża i wciąga ? ...
|
2 kwi 2013, o 21:45 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Oleje
Widzę, że strasznie ludzie się nakręcają w tym dziale, zresztą ja też Grunt to trafić w dobry olej tak jak ja z Shellem i go nie zmieniać na kolejną markę.
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
3 kwi 2013, o 09:32 |
|
|
Factory
SV Rider
Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17 Posty: 2361 Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
|
Re: Oleje
no ja zalałem castrola a jesli mnie zawiedzie próbuje Shella
|
3 kwi 2013, o 13:47 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Oleje
Grunt to regularnie wymieniać, a nie się podniecać czy shell czy castrol
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
3 kwi 2013, o 13:50 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Oleje
Nawet takiego podejścia nie zakładałem i nie zakładam, że mógłbym latać na nim dłużej niż się powinno
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
3 kwi 2013, o 16:27 |
|
|
Kailenaa
motorowerzysta
Dołączył(a): 17 wrz 2012, o 14:09 Posty: 89 Lokalizacja: Rzeszów/Sędziszów Młp
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2005
|
Re: Oleje
99% postow w tym temacie jest wlasnie o tym ktory olej bedzie idealny dla motocykla To, ze regularnie trzeba zmieniac nawet podpaske.. dla wiekszosci osob jest raczej oczywiste
|
3 kwi 2013, o 16:33 |
|
|
silver
SV Rider
Dołączył(a): 22 lip 2010, o 22:42 Posty: 908 Lokalizacja: Września/Poznań -> PWR/PO
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
|
Re: Oleje
Ale od 60 stron postów tylko z tą informacją zgodzi się większość zatem drogą ewolucji i statystyki możemy rozstrzygnąć problem: jaki olej? świeży! kiedy zmieniany? regularnie!
_________________ SV 650S Y --> SV 1000S K4
|
3 kwi 2013, o 17:48 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
i tylko w klasie lepkości 10w40
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
3 kwi 2013, o 20:25 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Oleje
Amen EDIT: Można zamknąć temat
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
3 kwi 2013, o 21:42 |
|
|
Bodzion
motocyklista
Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 12:54 Posty: 169 Lokalizacja: Śląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
|
Re: Oleje
Nie tak szybko.... 10W40 to klasa oleju, zazwyczaj półsyntetycznego, zalecanego do większości motocykli. Dlaczego ? Dlatego, że motocykle do których jest ona zalecana w instrukcji obsługi maja już kilka, kilkanaście lat. I ta klasa oleju była zalecana wtedy, gdy motocykle te były budowane. W tej chwili technologia środków smarnych poszła daleko do przodu i... sprawa 10W40 nie jest już taka prosta. Po wejściu nowych klas oleju uważam, że najlepsza klasa oleju do moto które kręci się ponad 10 tyś obr/min to 10W50 Z dwóch powodów: 10W50 to zawsze klasa syntetyczna a nie półsyntetyczna 10W50 ma kapitalnie lepszą odporność na zrywanie filmu olejowego - szczególnie ważne przy wysokich obrotach silnika A dodatkowo w przypadku syntetycznych 10W50 często można kupić olej dodatkowo we specyfikacją JASO MA2 - czyli następną generacja dodatków które zapewniają lepszą współpracę ze sprzęgłem mokrym w naszych moto. Reasumując - po latach wierności dla półsytetycznego Motul 5100 10W40 w tym roku moje moto zakosztują syntetycznego Valvoline SynPower 10W50 ze specyfikacja JASO MA2... Myślę, że moto ( w tym nowy nabytek SV650 ) będą zadowolone... Tu link do tego oleju: http://allegro.pl/valvoline-synpower-4t ... 22546.html
|
4 kwi 2013, o 05:44 |
|
|
joker69
SV Rider
Dołączył(a): 19 paź 2010, o 01:17 Posty: 458 Lokalizacja: WZ
Płeć: mężczyzna
Moto: Aprilia Shiver 750
|
Re: Oleje
| | | | Bodzion napisał(a): Nie tak szybko.... 10W40 to klasa oleju, zazwyczaj półsyntetycznego, zalecanego do większości motocykli. Dlaczego ? Dlatego, że motocykle do których jest ona zalecana w instrukcji obsługi maja już kilka, kilkanaście lat. I ta klasa oleju była zalecana wtedy, gdy motocykle te były budowane. W tej chwili technologia środków smarnych poszła daleko do przodu i... sprawa 10W40 nie jest już taka prosta. Po wejściu nowych klas oleju uważam, że najlepsza klasa oleju do moto które kręci się ponad 10 tyś obr/min to 10W50 Z dwóch powodów: 10W50 to zawsze klasa syntetyczna a nie półsyntetyczna 10W50 ma kapitalnie lepszą odporność na zrywanie filmu olejowego - szczególnie ważne przy wysokich obrotach silnika A dodatkowo w przypadku syntetycznych 10W50 często można kupić olej dodatkowo we specyfikacją JASO MA2 - czyli następną generacja dodatków które zapewniają lepszą współpracę ze sprzęgłem mokrym w naszych moto. Reasumując - po latach wierności dla półsytetycznego Motul 5100 10W40 w tym roku moje moto zakosztują syntetycznego Valvoline SynPower 10W50 ze specyfikacja JASO MA2... Myślę, że moto ( w tym nowy nabytek SV650 ) będą zadowolone... Tu link do tego oleju: http://allegro.pl/valvoline-synpower-4t ... 22546.html | | | | |
Jezu, takie posty o 5 rano pisać !
_________________ SV 650N K5 Aprilia Shiver 2012
|
4 kwi 2013, o 08:50 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Oleje
| | | | Bodzion napisał(a): Nie tak szybko.... 10W40 to klasa oleju, zazwyczaj półsyntetycznego, zalecanego do większości motocykli. Dlaczego ? Dlatego, że motocykle do których jest ona zalecana w instrukcji obsługi maja już kilka, kilkanaście lat. I ta klasa oleju była zalecana wtedy, gdy motocykle te były budowane. W tej chwili technologia środków smarnych poszła daleko do przodu i... sprawa 10W40 nie jest już taka prosta. Po wejściu nowych klas oleju uważam, że najlepsza klasa oleju do moto które kręci się ponad 10 tyś obr/min to 10W50 Z dwóch powodów: 10W50 to zawsze klasa syntetyczna a nie półsyntetyczna 10W50 ma kapitalnie lepszą odporność na zrywanie filmu olejowego - szczególnie ważne przy wysokich obrotach silnika A dodatkowo w przypadku syntetycznych 10W50 często można kupić olej dodatkowo we specyfikacją JASO MA2 - czyli następną generacja dodatków które zapewniają lepszą współpracę ze sprzęgłem mokrym w naszych moto. Reasumując - po latach wierności dla półsytetycznego Motul 5100 10W40 w tym roku moje moto zakosztują syntetycznego Valvoline SynPower 10W50 ze specyfikacja JASO MA2... Myślę, że moto ( w tym nowy nabytek SV650 ) będą zadowolone... Tu link do tego oleju: http://allegro.pl/valvoline-synpower-4t ... 22546.html | | | | |
Tak tylko sprostuję bo mylisz pojęcia: 10W40 to klasa lepkości. A to czy olej jest syntetyczny czy nie to zupełnie inna bajka. Np. Motul 5100 4T 10W50 jest półsyntetyczny.
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
4 kwi 2013, o 09:15 |
|
|
Bodzion
motocyklista
Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 12:54 Posty: 169 Lokalizacja: Śląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
|
Re: Oleje
Nie myle pojęć, bo nigdzie nie napisałem, ze 10W40 to klasa jakościowa. Napisałem jedynie, ze 10W40 to lepkość zalecana kiedyś przez producentów ( czyli klasa lepkościowa ) i są to oleje zazwyczaj półsytetyczne - co zresztą potwierdziłeś. Ale tak to już jest na tym świecie, że obecnie z klasą lepkościową wiąże się klasa jakościowa - syntetyk, minerał itp Przykłady ? Znajdź mi prosze stary olej 15W40 w syntetyku... nie znajdziesz bo nie ma... I dalej nie znajdziesz 10W50 w minerale ani w semi - bo ta klasa lepkościowa determinuje wysokiej jakości olej... czyli sytetyczny. Oleje... ciekawy temat...
|
4 kwi 2013, o 11:34 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Oleje
Tutaj napisałeś: I to nie jest prawdą bo nie zawsze 10W50 to syntetyk: Jak chcesz to przeszukam swoje archiwa i Ci znajdę przykłady na to że dobry półsyntetyk ma lepsze parametry niż słaby syntetyk i to w tej samej klasie lepkości. Dokładnie tak samo jest w klasie 10W40, jest sporo olejów syntetycznych o takiej lepkości, mało tego, Liqui Moly robi olej mineralny 10W40 P.S. Co do normy JASO-MA2, Shell twierdzi wszystkie ich oleje Advance Ultra spełniają tę normę.
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
4 kwi 2013, o 11:47 |
|
|
Bodzion
motocyklista
Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 12:54 Posty: 169 Lokalizacja: Śląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
|
Re: Oleje
Racja - okazuje się, że Motul 10W50 występuje jako półsyntetyk. Jak widać nie miałem kompletu informacji. Co nie zmienia faktu, że w tej klasie lepkościowej najwięcej jest synetyków. Ale z Motulem już sie pożegnałem i bez żalu przechodze na inny, syntetyczny 10W50 z JASO MA2 I po sezonie dam znac jak było. Licze trochę na wyciszenie skrzyni biegów w moim XX ( skrzynia dosc "brutalnie" zmienia biegi ). A w SV pewnie tez będzie OK...
|
4 kwi 2013, o 12:19 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
Coś tam Ci dzwoni ale nie wiesz z którego "kościoła".
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
4 kwi 2013, o 12:33 |
|
|
Bodzion
motocyklista
Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 12:54 Posty: 169 Lokalizacja: Śląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
|
Re: Oleje
A Ty nawet nie widziałeś koscioła... jeszcze. NIe mówiąc o dzwonach na wieży Lubisz takie komunikaty ? Jezeli nie - to bądź mężczyzną i podaj konkrety...
|
4 kwi 2013, o 12:36 |
|
|