Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
torixon
rowerzysta
Dołączył(a): 23 sie 2012, o 17:19 Posty: 32
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv650S K6
|
Re: Oleje
Tak. Sprzęgło raczej odwrotnie - nie tyle się slizgać co czuć szarpnięcie przy wkładaniu 1. Olej i tak był kwalifikowany do wymiany, tylko nie było w sklepie (sklepach 2) oleju motocyklowego nawet na dolewkę.. po zmianie chwile wariowal ale teraz jest ok
|
18 maja 2013, o 19:17 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Oleje
Po 1830 km na shellu syntetycznym musiałem dolać 200ml. Robiliście już dolewki tego shella? Jeśli tak to po jakim przebiegu i jaka ilość oleju ubyła?
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
19 maja 2013, o 16:34 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Oleje
A na poprzednim oleju też tak miałeś?
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
21 maja 2013, o 18:52 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Oleje
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
22 maja 2013, o 09:29 |
|
|
z2maciek
motocyklista
Dołączył(a): 21 lis 2010, o 20:28 Posty: 229 Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s '02
|
Re: Oleje
Ja zrobiłem, i to o wiele gorzej. Od 35 tys km jeżdżę na samochodowym oleju lotos syntetic 5w-40 i, ku oburzeniu wielu prawdziwych motocyklistów, mój silnik, skrzynia i sprzęgło chodzą jak złoto Panewki nie obróciło, skrzynia się nie zatarła, silnik nie wybuchł. Wystarczy czytać serwisówkę motocykla i lać to co spełnia wymagania w niej podane.
_________________ MOTOCYKLISTO !!! SPÓJRZ NA LICZNIK !!! POPATRZ DWA RAZY !!! SAMOCHODY SĄ WSZĘDZIE !!!
|
28 maja 2013, o 22:41 |
|
|
jurekkiller
motorowerzysta
Dołączył(a): 5 kwi 2013, o 16:17 Posty: 50 Lokalizacja: warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2004
|
Re: Oleje
czytajac te wszystkie posty na temat oleju i wyzszosci syntetykow nad pol syntetykami, mam pytanie. pierwszy wlasciciel w pl przy przebiegu ok 9tys km zalal motula 5100 i od tamtej pory moto jezdzil na tymze oleju. czyli od bardzo dawna uzywany byl pol syntetyk i moje pytanie, czy pozostac przy motulu 5100 czy przejsc na 7100? (obecny przebieg 27 tys)
|
29 maja 2013, o 11:19 |
|
|
Goccolo
SV Rider
Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56 Posty: 900 Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
|
Re: Oleje
Oleje syntetyczne mają lepsze właściwości czyszczące, więc jeśli po dłuższym stosowaniu półsyntetyka zalejsz syntetyk, to silnik się po jakimś czasie roszczelni. Sprawdzone na silniku samochodowym - zaczął się "pocić" po kilkudziesięciu tys. km. Inna sprawa, że z tego co looknąłem na allegro to 5100 i 7100 mają tą samą klasę lepkości (10W-40) - może więc nie będzie negatywnego wpływu na silnik. Może ktoś lepiej obeznany to wyjaśni.
_________________ GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650
|
29 maja 2013, o 11:36 |
|
|
Domel
motocyklista
Dołączył(a): 14 maja 2010, o 21:16 Posty: 297 Lokalizacja: Poznań/Nowy Tomyśl
Płeć: mężczyzna
|
Re: Odp: Oleje
Tak się składa liczba TBN odpowiadająca ilości substancji czyszczacych jest różna w zależności od oleju i jego "syntetycznosc" nie ma nic do rzeczy. Tak było kiedyś że mineralny słabo czyscil,semi lepiej a full najlepiej...obecnie mineralne czy pół mają często tyle samo substancji myjacych co full syntetyki. Po kilkudziesięciu tysiącach mógł sam z siebie zacząć się pocic niezależnie od typu oleju.
_________________ Komar->WSK125->MZ ETZ 251->Yamaha XJ 600S Diversion->Suzuki GSXF750->Suzuki SV1000S
|
29 maja 2013, o 12:14 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Oleje
Nie "rozszczelni" a "może się rozszczelnić". Oleje półsyntetyczne często składają się w znacznej części (75%-90%) z tego samego shitu co mineralne, więc mogła po nich zostawać maź. Dokładanie taka sama nieszczelność wystąpiła by gdybyś od początku używał oleju w pełni syntetycznego, świadczy to źle o oleju którego używałeś wcześniej i o stanie silnika, nie o syntetyku. O "leczeniu" silnika olejem już tutaj dyskutowaliśmy.
Wracając do tematu, full-syntetic powinien zapewnić lepsze właściwości smarne, a więc lepszy stan silnika za X kilometrów oraz może mieć minimalny pozytywny wpływ na osiągi oraz konsumpcję gazoliny, szczególnie w dłuższej perspektywie jeżeli dzięki niemu silnik dłużej zachowa stan zbliżony do fabrycznego.
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
29 maja 2013, o 12:17 |
|
|
Goccolo
SV Rider
Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56 Posty: 900 Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
|
Re: Oleje
Dyskusje na te tematy jeszcze się chyba długo będą ciągnać, a co znawca to inna opinia. Ja się na tym nie znam więc nie będę się sprzeczał, jednak osobiście bym nie ryzykował. Ale każdy leje do silnika co chce.
_________________ GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650
|
29 maja 2013, o 12:44 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Oleje
Nie jesteś w stanie wybronić swojego zdania więc przy pierwszym słowie sprzeciwu rzucasz "Ale każdy leje do silnika co chce.". EPIC
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
29 maja 2013, o 12:55 |
|
|
Goccolo
SV Rider
Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56 Posty: 900 Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
|
Re: Oleje
Ehh, ja się po prostu nie będę spierać jeśli widzę że rozmawiam z kimś kto najwyraźniej zna temat lepiej ode mnie. Nawet jeśli przypadkowo mam rację. Zdania które przytoczyłeś nie użyłem jako furtki do wyjścia z dyskusji, tylko było ono logiczną kontynuacją poprzedniego zdania.
A swoje kpiny możesz sobie wsadzić... do kieszeni. To nie miejsce na prywatne wycieczki w stronę innych użytkowników.
_________________ GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650
|
29 maja 2013, o 13:16 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Oleje
Zapewniam cię z głębi serca, nie była to prywatna wycieczka. Pocisk dotyczył tylko tej sytuacji i obiecuję więcej do niej nie wracać. Bez spiny, każdy tutaj jakąś głupotę palnął albo zrobił przy forumowiczach. To jak? Friends 4 life
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
29 maja 2013, o 13:37 |
|
|
Goccolo
SV Rider
Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56 Posty: 900 Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
|
Re: Oleje
Spoko, może nie wychwyciłem jakiejś "koleżeńsko - zaczepnej" nuty w Twojej wypowiedzi
_________________ GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650
|
29 maja 2013, o 13:51 |
|
|
jacek sv1000
SV Rider
Dołączył(a): 27 sty 2013, o 14:38 Posty: 1183 Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
|
Re: Oleje
A ja zaczepnie..hehe.Niektórzy się tak podniecają że leją niewiadomo co-kosmiczne technologie jakby mieli z milion km zrobić swoim sprzętem.Prawda jest taka,że najważniejsze jest zmieniać olej na czas a każdy następny właściciel waszego moto będzie miał w dupie,że nalaliście jakiś super-hiper wypas olej.I tak nie uwierzy i naleje swoje.Każdy dedykowany olej do danego sprzętu będzie dobry.Pozdrawiam
_________________ CH owam W szystko D o P lecaka
|
29 maja 2013, o 18:17 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Oleje
Brak mi słów
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
29 maja 2013, o 20:59 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
Sugeruje przy sprzedaży poinformować następnego właściciela na jakim dokładnie oleju jeździłeś, jestem pewnie, że będzie przeszczęśliwy i na pewno doceni Twój wkład. Sugeruje jeszcze spróbować lać płyn chłodniczy zamiast hamulcowego, tankować ON zamiast benzyny i nacierać łańcuch słoniną. A tak na poważnie to jak to przeczytałem to naprawdę się uśmiałem. Pozdrawiam i życzę jeszcze wielu tak idealnych tyś km.
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
30 maja 2013, o 07:10 |
|
|
Domel
motocyklista
Dołączył(a): 14 maja 2010, o 21:16 Posty: 297 Lokalizacja: Poznań/Nowy Tomyśl
Płeć: mężczyzna
|
Re: Oleje
Sprawa z olejem samochodowym jest dyskusyjna. Osobiście nie próbowałbym, ale pamiętam rozmowy z Forum Motocyklistów i z innych forów, niektórzy(i wielu amerykanów) leją taki olej i jeżdzą. Sprzęgło często pracuje ok, nic nie wybucha a co do zużycia silnika trzebaby rozmontować silnik żeby sprawdzić. Pewnie są różnice w obu olejach ale czy są na tyle znaczne żeby uniemożliwić stosowanie samochodowych w motocyklach...kto to wie.
_________________ Komar->WSK125->MZ ETZ 251->Yamaha XJ 600S Diversion->Suzuki GSXF750->Suzuki SV1000S
|
30 maja 2013, o 08:18 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
Wielu Amerykanów w sondażach podaje, że mleko produkuje się w hipermarketach, a Paryż to stolica Kanady, więc te autorytety raczej sobie darujmy. Ręce opadają. Nawet ignorując inne warunki pracy silnika samochodu i motocykla to owszem olej samochody silnikowi krzywdy nie zrobi ale na litość boską zalejcie sobie do skrzyni w samochodzie silnikowy 5w30. Jak słyszę idiotyzmy o jeździe motocyklem z mokrym sprzęgłem i zintegrowaną skrzynią na oleju samochodowym to .... Dobra koniec bo się zaczynam nakręcać.
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
30 maja 2013, o 09:43 |
|
|
z2maciek
motocyklista
Dołączył(a): 21 lis 2010, o 20:28 Posty: 229 Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s '02
|
Re: Oleje
Panowie, spokojnie, rozmawiajmy zamiast się na siebie jeżyć ! Mam wrażenie, że tam gdzie brakuje merytorycznych argumentów zaczyna się używanie słów typu idiotyzmy, litość boska, słonina, etcetera. Szkoda że na forum, które z założenia powinno być miejscem konstruktywnej i kulturalnej dyskusji, niektórzy wolą się pienić zamiast wymieniać poglądy w temacie rozmowy. Zamiast nerwów i tekstów o stolicach europejskich proponuję na początek lekturę artykułu: http://www.nightrider.com/biketech/oiltest1.htmJest to oczywiście jeden z punktów widzenia, ale dość starannie uargumentowany. Na tyle starannie że porównywanie lania oleju samochodowego do motocykla do lania płynu chłodniczego zamiast hamulcowego można w tym kontekście nazwać pospolitym bredzeniem. Uprzejmie proszę zatem pieniaczy o darowanie sobie jałowych tekstów, natomiast jeśli ktoś ma coś konkretnego i naukowego do powiedzenia w temacie porównania olejów samochodowych i motocyklowych, fajnie będzie gdy podzieli się swoją wiedzą. Artykuł długi więc gdyby komuś się nie chciało czytać, pozwolę sobie skopiować jego podsumowanie, w oparciu o przeprowadzone testy olejów: | | | | Cytuj: "In speaking to a number of people involved in the production, marketing and distribution of motorcycle-specific oils, we could not find anyone who could present a valid argument for discrediting the testing done by Dr. Woolum. In general, they all tried to turn the conversation another direction by bringing up other possible advantages to using their products, while ignoring the viscosity-retention question. Yet without exception it is their own advertising that consistently brings the subject up, touting the special shear-stable polymers as the primary reason motorcyclists should purchase their products.
It is this practice to which we take exception, as we have been unable to find evidence to support these claims. In short, it seems to be nothing more than a clever marketing ploy designed to enhance their products' image and separate motorcyclists from their money.
MCN is ready to print any research or test results provided by the oil companies to support their claims of superior viscosity retention, with this one proviso: The comparisons must be against actual, SG-rated oil products that can be purchased off the shelf at the average auto parts store. Tests against generic, basic-stock mineral oil or against the lower-rated SE and SF oils would lack any credibility in a real-world context.
Despite more than six months of research, reading all the claims and counter-claims printed by dozens of industry experts and lubrication experts, MCN cannot and does not purport to know all there is to know about the differences between automotive and motorcycle oils. However, what we do know is that we can find no substantive evidence that using a high-quality, name-brand automotive oil in an average street motorcycle is in any way harmful or less effective in providing proper lubrication and protection than using the more expensive, motorcycle-specific oils." | | | | |
_________________ MOTOCYKLISTO !!! SPÓJRZ NA LICZNIK !!! POPATRZ DWA RAZY !!! SAMOCHODY SĄ WSZĘDZIE !!!
|
30 maja 2013, o 13:42 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|