Autor |
Wiadomość |
Dziaku
SV Rider
Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50 Posty: 1975 Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Może jestem w błędzie ale wydaje mi się że w znacznej większości 4t jest tak że iskra się pojawia za każdym razem jak tłok jest w GMP
_________________ CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99
|
31 mar 2018, o 22:53 |
|
|
Miro600V
motorowerzysta
Dołączył(a): 9 lut 2016, o 14:48 Posty: 78 Lokalizacja: Oława
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 750 K6
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
_________________ Moja była: ..:: Suzuki SV 650N K4 by Mira$ ::..
|
1 kwi 2018, o 00:13 |
|
|
sicek
rowerzysta
Dołączył(a): 28 lut 2016, o 18:53 Posty: 21 Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K7
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Np Ze względu na uproszczenie budowy układu zapłonu. W 4t jeden cykl pracy to dwa obroty wału. Zazwyczaj na kole magnesowym jest punkt który odczytuje czujnik. W przypadku kiedy mamy czujnik położenia wałków rozrządu (kręcą się dwa razy wolniej) impuls na iskrę jest tylko podczas suwu sprężania. A w Sv nie zaobserwałem takiego czujnika, tak więc ECU nie wie kiedy jest gmp podczas suwu kompresji i wydaje mi się że wysyła iskrę co 360 st obrotu wału. Takie rozwiązanie jest w wielu prostych silnikach 4t, ale szukam konkretnej odpowiedzi czy w SV też tak jest... Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
|
1 kwi 2018, o 08:20 |
|
|
kuchar
SV Rider
Dołączył(a): 11 lis 2016, o 09:00 Posty: 642 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2002
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
[/quote]Np Ze względu na uproszczenie budowy układu zapłonu. W 4t jeden cykl pracy to dwa obroty wału. Zazwyczaj na kole magnesowym jest punkt który odczytuje czujnik. W przypadku kiedy mamy czujnik położenia wałków rozrządu (kręcą się dwa razy wolniej) impuls na iskrę jest tylko podczas suwu sprężania. A w Sv nie zaobserwałem takiego czujnika, tak więc ECU nie wie kiedy jest gmp podczas suwu kompresji i wydaje mi się że wysyła iskrę co 360 st obrotu wału. Takie rozwiązanie jest w wielu prostych silnikach 4t, ale szukam konkretnej odpowiedzi czy w SV też tak jest...
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka[/quote]
W sumie masz rację, jeżeli nie ma czujnika na rozrządzie to iskra może być za każdym razem
Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
|
1 kwi 2018, o 08:31 |
|
|
sicek
rowerzysta
Dołączył(a): 28 lut 2016, o 18:53 Posty: 21 Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K7
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Jeżeli jest iskra co 720 st obrotu wału to komplikuje się sprawa ustawienia rozrządu. Zwłaszcza kiedy totalnie jego przestawimy nie mając punktu odniesienia. Może okazać się że będzie ustawiony na znakach rozrząd jak należy ale moto nie zagada. Wtedy trzeba zostawić wałki jak są, zaś wał obrócić o 360 stopni. Mam takie dewagacje bo u kumpla w sv składamy silnik i nie wiem czy wszystko będzie grać Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
|
1 kwi 2018, o 08:42 |
|
|
maciej1986poznan
pieszy
Dołączył(a): 4 sty 2017, o 23:58 Posty: 9
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Szybkie pytanie, od czego jest ten wężyk przy gaźniku zaznaczony na zdjęciu na czerwono? https://zapodaj.net/34c36017be0b8.jpg.html
|
1 kwi 2018, o 21:13 |
|
|
Dziaku
SV Rider
Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50 Posty: 1975 Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
_________________ CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99
|
1 kwi 2018, o 22:23 |
|
|
maciej1986poznan
pieszy
Dołączył(a): 4 sty 2017, o 23:58 Posty: 9
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Dzięki wielkie! W serwisówce i na filmach bie widziałem dokładnie gdzie się kończą te wężyki, a po kwiatkach które zastałem w moim gruzie spodziewaken się wszystkiego. Dawka paliwa ustawiona na tylnym cylindrze 1 obrót, a na przednim 1 1/4. Efekt taki że dlawila się powyżej 7-8 tysi a osiągnięcie 200kmh zajmowało 10km...
|
1 kwi 2018, o 23:01 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2808 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ale przedni cyl jest zimniejszy, nawet we wtryskach masz mozliwosc zmiany dawki pakiwa na orzednim i osobno na tyl cyl
|
2 kwi 2018, o 10:31 |
|
|
łojek
rowerzysta
Dołączył(a): 6 wrz 2017, o 17:54 Posty: 16
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
A czy przy zamontowanych gaźnikach może z tamtond lecieć paliwo zakładając że np zawiesil sie pływak?
|
2 kwi 2018, o 11:26 |
|
|
Dziaku
SV Rider
Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50 Posty: 1975 Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Przy zawieszonym pływaku może stamtąd przelewać.
_________________ CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99
|
2 kwi 2018, o 11:36 |
|
|
sicek
rowerzysta
Dołączył(a): 28 lut 2016, o 18:53 Posty: 21 Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K7
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Już chyba wszystko wiem. Iskra pojawia się raz na cykl w przypadku normalnej pracy. W trybie awaryjnym dwa razy. Informację dla ECU wysyła IAP sensor który jest połączony z kolektorem ssącym. Przekazuje informację w jakim suwie jest silnik ( kompresji czy wydechu). Dzięki temu komputer wie kiedy podać wtrysk paliwa i iskrę. Tak więc ustawienie rozrządu jest bardzo proste - patrzymy tylko na znaki wg serwisówki.
|
2 kwi 2018, o 13:34 |
|
|
maciej1986poznan
pieszy
Dołączył(a): 4 sty 2017, o 23:58 Posty: 9
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Rozumiem, natomiast serwisówka jasno opisuje że śruby mieszanki mają być równo wykręcone. W moim przypadku gaźniki z oznaczeniem 20F0 czyli wykręcone o 2 1/2 obrotu. Teraz zostało mi do ogarnięcia na jutro zakup trzpieni trzymających klocki z przodu, regulacja sprzęgła i napędu po wymianie. Potem synchro gaźników i moto będzie gotowe do sezonu.
|
2 kwi 2018, o 14:25 |
|
|
sv1000n
motorowerzysta
Dołączył(a): 30 sie 2017, o 17:51 Posty: 70 Lokalizacja: Podkarpacie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000 N
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Panowie czy w zaznaczonym miejscu powinna być jakaś zaślepka ?. I ewentualnie co tam się trzyma w tej dziupli moze (Klucze serwisowe) .
|
2 kwi 2018, o 19:33 |
|
|
Dziaku
SV Rider
Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50 Posty: 1975 Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Tak to jest skrzynka na narzędzia, tak powinna być tam zaślepka ale to towar deficytowy
_________________ CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99
|
2 kwi 2018, o 20:45 |
|
|
sv1000n
motorowerzysta
Dołączył(a): 30 sie 2017, o 17:51 Posty: 70 Lokalizacja: Podkarpacie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000 N
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Dzięki za potwierdzenie . A klapka podpasuje z wtryskowej 650 ?
|
2 kwi 2018, o 22:21 |
|
|
Dziaku
SV Rider
Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50 Posty: 1975 Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Tak, numer częsci ten sam.
_________________ CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99
|
3 kwi 2018, o 00:10 |
|
|
acinr_PL
SV Rider
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28 Posty: 1963 Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ta klapka to święty gral jak podpórka baku Gdzieś na forum był o tej klapce topic ktoś zrobił nawet rysunek chyba w .cad i można so to wydziargać na drukarce 3d
_________________
SV650S k3 bikepics.com
|
3 kwi 2018, o 07:29 |
|
|
kameleon.
rowerzysta
Dołączył(a): 30 lip 2017, o 00:57 Posty: 41
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s 2002
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Czy zbyt mocno naciągnięta linka sprzęgła może powodować stuki przy wbijaniu biegów w górę? w dół nie ma tego problemu, ale zdarzy się lekki stuk przy wbijaniu 2 i 3 biegu
_________________ Młody wilk
|
4 kwi 2018, o 22:25 |
|
|
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Nie. Raczej problem tkwi w sposobie ich zmiany.
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
5 kwi 2018, o 15:00 |
|
|