Autor |
Wiadomość |
Janek87
SV Rider
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58 Posty: 3738 Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Łohohoho, toście pojechali, że aż mi smutno ... Ludzie, człowiek pyta z ciekawości. To co ma być to ja wiem, nie robię z tym od wczoraj Są jednak pewne różnice w płynach Hybrid i OAT. Jeśli ktoś miał styczność to dajcie znać a jak nie to
_________________ SV650 => X11
|
5 kwi 2019, o 20:40 |
|
|
wraith
motorowerzysta
Dołączył(a): 9 mar 2019, o 23:19 Posty: 74 Lokalizacja: Leszno
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000N 2004
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
No przecież ja też tylko pytam i po nikim nie jadę! Chętnie dowiem się co lać najlepiej do mojej maszynki i przede wszystkim DLACZEGO Tylko proszę bez argumentacji typu :" no bo przecież to jest droższe" albo " bo to jest dedykowane do motocykli"
|
6 kwi 2019, o 10:10 |
|
|
KrzysPL
motocyklista
Dołączył(a): 9 lut 2014, o 17:41 Posty: 263 Lokalizacja: UK - Hemel Hempstead
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s K5
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Raczej nie chodzi tu o cenę tylko o specyfikację. Różne płyny maja różne temp wrzenia i zamrazania. Więc wg tego powinieneś dobierać płyny do motocykla. A jeśli chodzi o te motyle to piszą że ten drugi jest bardziej racingowy i ma o jeden stopień wyższa temp wrzenia. Nie wiem jak w tym przypadku, ale niektóre płyny potrafią obniżyć temp silnika i lepiej oddają ciepło, może tutaj też tak jest. IMO jak nie ma duże różnicy w cenie to wlej i sprawdź
|
6 kwi 2019, o 10:41 |
|
|
jurasq
SV Rider
Dołączył(a): 8 mar 2013, o 09:10 Posty: 347 Lokalizacja: Wrocław / Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S k6 YHH
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Siemka, czy ktoś może mnie uświadomić jak się nazywa po polsku i po angielsku ta część a także jak znaleźć jej kod serwisowy?
_________________
Loud Pipes Save Lives
|
6 kwi 2019, o 13:25 |
|
|
Janek87
SV Rider
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58 Posty: 3738 Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Bez urazy Kolego Po prostu przy piątku trochę inaczej odebrałem Twoją wypowiedź. A może właśnie przez bezsensowny komentarz artr93. Tak jak KrzysPL napisał, różnią się specyfikacją i składem chemicznym. Nikt tu nie chce robić filozofii kosmicznej z kawałka drutu Wersja Factory faktycznie niby ma o 1 stopień wyższy punkt wrzenia co jest akurat na plus, bo akurat sprzęt do którego to potrzebuje ma tendencje do grzania się w korkach z powodu małej chłodnicy i chcę to troszkę poprawić. Właśnie Factory i Hybrid różnią się technologią chemiczną i choćby zawartością krzemianów ale oba są na składzie glikolu etylenowego. I żeby było wesoło to akurat te dwa się ze sobą nie mieszają bo Factory jest jakimś płynem organicznym Na przykład taki Bel Ray Motochill jest już na glikolu propylenowym. Czymś to się różni chyba, nie jestem chemikiem i dlatego się zastanawiam Tak samo jest coś takiego jak Motul Mocool który jakoś cudownie obniża temperaturę Nie wiem jak to działa i czy działa. W żadnym wypadku nie chodzi o dorabianie filozofii czy wywalanie kasy w błoto. Nikt też nie zauważy negatywnych skutków złego płynu po roku, to jest proces długo postępujący. Tak jak pisałem sprzęt ma małą chłodnicę i w korkach szybko skacze temperatura na zegarze. Wentylator to schładza trochę ale spada dopiero podczas jazdy. Ten typ tak ma i dobrze o tym wiem ale jeśli da się to jakoś poprawić w sposób bezpieczny dla układu to chętnie się dowiem czy ktoś miał kontakt z czymś takim.
_________________ SV650 => X11
|
6 kwi 2019, o 14:32 |
|
|
Janek87
SV Rider
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58 Posty: 3738 Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Bracket, Handle lever. Adapter sprzęgła. Widziałem, że np https://www.power-x.pl/ mają pojedyncze takie pod ich klamki.
_________________ SV650 => X11
|
6 kwi 2019, o 15:06 |
|
|
wraith
motorowerzysta
Dołączył(a): 9 mar 2019, o 23:19 Posty: 74 Lokalizacja: Leszno
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000N 2004
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
| | | | Janek87 napisał(a): Bez urazy Kolego Po prostu przy piątku trochę inaczej odebrałem Twoją wypowiedź. A może właśnie przez bezsensowny komentarz artr93. Tak jak KrzysPL napisał, różnią się specyfikacją i składem chemicznym. Nikt tu nie chce robić filozofii kosmicznej z kawałka drutu Wersja Factory faktycznie niby ma o 1 stopień wyższy punkt wrzenia co jest akurat na plus, bo akurat sprzęt do którego to potrzebuje ma tendencje do grzania się w korkach z powodu małej chłodnicy i chcę to troszkę poprawić. Właśnie Factory i Hybrid różnią się technologią chemiczną i choćby zawartością krzemianów ale oba są na składzie glikolu etylenowego. I żeby było wesoło to akurat te dwa się ze sobą nie mieszają bo Factory jest jakimś płynem organicznym Na przykład taki Bel Ray Motochill jest już na glikolu propylenowym. Czymś to się różni chyba, nie jestem chemikiem i dlatego się zastanawiam Tak samo jest coś takiego jak Motul Mocool który jakoś cudownie obniża temperaturę Nie wiem jak to działa i czy działa. W żadnym wypadku nie chodzi o dorabianie filozofii czy wywalanie kasy w błoto. Nikt też nie zauważy negatywnych skutków złego płynu po roku, to jest proces długo postępujący. Tak jak pisałem sprzęt ma małą chłodnicę i w korkach szybko skacze temperatura na zegarze. Wentylator to schładza trochę ale spada dopiero podczas jazdy. Ten typ tak ma i dobrze o tym wiem ale jeśli da się to jakoś poprawić w sposób bezpieczny dla układu to chętnie się dowiem czy ktoś miał kontakt z czymś takim. | | | | |
Spoko Mam ojca chemika więc jak będę go widział to podpytam o te glikole
|
6 kwi 2019, o 16:19 |
|
|
Janek87
SV Rider
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58 Posty: 3738 Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Dzięki Starałem się coś poczytać i np http://msdssearch.dow.com/PublishedLite ... age=GetDocCzyli wychodzi na to, że rodzaj glikolu ma wpływ i pod względem transferu ciepła lepszy jest etylenowy. A jak pisałem wcześniej BELRAY jest polipropylenowy. Glikol polipropylenowy jest mniej toksyczny, przez co jest ok dla spożywki.
_________________ SV650 => X11
|
6 kwi 2019, o 17:39 |
|
|
wraith
motorowerzysta
Dołączył(a): 9 mar 2019, o 23:19 Posty: 74 Lokalizacja: Leszno
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000N 2004
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Więc oto co się dowiedziałem od chemika: Glikol polipropylenowy ma wyższy punkt wrzenia i tym samym jest lepszy do układów chłodzenia, jednakże jest tym samym bardziej gęsty (ciężki) a więc potrzebuje więcej czasu aby rozprowadzić go po układzie. Wszystko zatem rozchodzi się w jakich temperaturach układ chłodzenia będzie najczęściej pracował - w klimacie ciepłym polipropylenowy natomiast chłodnym lub zimnym etylenowy. Tyle się dowiedziałem. Mam nadzieję, że się przyda
|
6 kwi 2019, o 21:36 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2807 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
?? Ale co ma gęstość do prędkości rozchodzenia się w układzie? Rozumiem lepkość, ale gęstość?
|
7 kwi 2019, o 11:22 |
|
|
wraith
motorowerzysta
Dołączył(a): 9 mar 2019, o 23:19 Posty: 74 Lokalizacja: Leszno
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000N 2004
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Masz rację. Wyraziłem się mało fachowo. Po prostu czasami potocznie mówi się o gęstości zamiennie do lepkości co jest oczywiście w technice błędnym określeniem. Mój błąd.
|
7 kwi 2019, o 12:19 |
|
|
Janek87
SV Rider
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58 Posty: 3738 Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Dzięki No to jest bardzo ciekawa sprawa z tym, że w ciepłym klimacie lepszy polipropylenowy. Dzięki za info
_________________ SV650 => X11
|
7 kwi 2019, o 13:51 |
|
|
sianek
motocyklista
Dołączył(a): 29 lip 2012, o 11:55 Posty: 100 Lokalizacja: WWL
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Czy czacha i wypełnienie od wtryskowej SV jest to samo w 650i 1000 ?
_________________ Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!
|
10 kwi 2019, o 10:22 |
|
|
acinr_PL
SV Rider
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28 Posty: 1963 Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
to samo, były minimalne róznice w wypełnieniu dolnym czachy ale to kosmetyka one pasują również zamiennie
_________________
SV650S k3 bikepics.com
|
10 kwi 2019, o 12:03 |
|
|
sianek
motocyklista
Dołączył(a): 29 lip 2012, o 11:55 Posty: 100 Lokalizacja: WWL
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Dziękuję bardzo
_________________ Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!
|
10 kwi 2019, o 12:39 |
|
|
HeQueeN
motorowerzysta
Dołączył(a): 7 cze 2018, o 00:44 Posty: 58 Lokalizacja: Jarosław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s k8
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Zakładam że to na zdjęciu po lewej jest od 650? Tak dla pewności
|
10 kwi 2019, o 18:32 |
|
|
acinr_PL
SV Rider
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28 Posty: 1963 Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
tak z lewej od małej sv, z prawej od litra
_________________
SV650S k3 bikepics.com
|
10 kwi 2019, o 18:37 |
|
|
Nowiś
motorowerzysta
Dołączył(a): 16 mar 2013, o 21:55 Posty: 83 Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ukrecone śruby od kolanka, jak najlepiej się zabrać za wykrecenie? Utraciły się przy samych łbach.
|
10 kwi 2019, o 21:31 |
|
|
zlyzwierz
SV Rider
Dołączył(a): 16 mar 2015, o 23:16 Posty: 752 Lokalizacja: EPJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Yamaha R1 RN19 2008r
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Przyspawać śrubę, puknąć młotkiem i się odkręci.
_________________ SV650N K8->SV1000S K6->Yamaha R1 RN19 http://svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=16083&p=261516
|
11 kwi 2019, o 00:54 |
|
|
acinr_PL
SV Rider
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28 Posty: 1963 Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Mi też kiedyś się ukręciła można poradzić sobie bez spawania ja zacząłem nawiercać środek śruby wiertłem od 3 do 7 potem użyć wykrętaka lub zwyczajnie użyć gwintownika fi8 który również wydłubie stary gwint z ukręconej śruby
_________________
SV650S k3 bikepics.com
|
11 kwi 2019, o 10:02 |
|
|