Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
kadziunt napisał(a):
Juz 1 komplet wałków mamy kupiony, poszukiwania 2 trwają Chciałem zapytać o dysze, http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MzQ3MTIzOQ== czy te beda odpowiednie? znaczy chodzi mi o gwint? Do 2 przerobek potrzebuje 4 szt? A o głównych to myślałem o tych http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MzQ3MDE1MA== niestety maja tylko 2 szt (też potrzebujemy 4 szt?) wiec nie wiem czy w drugim sprzecie nie zamontujemy 155, czy moze lepiej 160 co myślicie?
Dysze główne bierz Solex&Mikuni - 2 szt do jednego moto Co do dyszy wolnych obrotów - najpierw sprawdź jakie masz, być może siedzą już 17,5.
Pamiętam, że w kwietniu wyczyściłem główny magazyn z dysz 155, 157,5 i 160
Ostatnio edytowano 5 cze 2012, o 21:20 przez Słoniu, łącznie edytowano 2 razy
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
111290PL napisał(a):
Chyba że ma się moto na wtrysku
Przecież we wtryskowej modyfiakcja wałkowa też ma zastosowanie. Wałek ssący pozostawiasz bez zmian a w miejsce wałków wydechowych montujesz wałki ssące z wersji gaźnikowej. Przyrost mocy nieco mniejszy niż w gaźnikowej, ale też znaczny.
_________________ MOTOCYKLISTO !!! SPÓJRZ NA LICZNIK !!! POPATRZ DWA RAZY !!! SAMOCHODY SĄ WSZĘDZIE !!!
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Dorzućmy prawdopodobieństwo, że taki myk jak w gaźnikowej da się zrobić w SV1000 - wałki ssące oczywiście od TL1000R.
EDIT: są jednak spore różnice w wałkach, chyba nie podejdą.
5 cze 2012, o 21:48
TomK
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11 Posty: 1192 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
z2maciek napisał(a):
111290PL napisał(a):
Chyba że ma się moto na wtrysku
Przecież we wtryskowej modyfiakcja wałkowa też ma zastosowanie. Wałek ssący pozostawiasz bez zmian a w miejsce wałków wydechowych montujesz wałki ssące z wersji gaźnikowej. Przyrost mocy nieco mniejszy niż w gaźnikowej, ale też znaczny.
Tyle że bez PC (PowerCommander) nie ma jak zwiększyć dawki paliwa. W wersji K7 z sondą lambda (nie wiem czy ma jakiś przepływomierz powietrza) może bez PC by się obyło.
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Mateuszls91 za ten komplet co udało się wyrwać zapłaciliśmy 200 zł Ale niestety macie racje, zbyt duży popyt, 2 kompletu narazie nie udało sie znaleźć Słoniu dzięki, świetnie zrobiony opis, z doborem dysz już nikt nie będzie miał problemu
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
kadziunt napisał(a):
Słoniu dzięki, świetnie zrobiony opis, z doborem dysz już nikt nie będzie miał problemu
Warto też skontrolować AFR analizatorem spalin, choćby na stacji diagnostycznej poprosić o kontrolę (nieoficjalnie ), zrobić pomiar w całym zakresie i dokonać zmian dysz w razie potrzeb
Co do filtra powietrza to chyba skuszę się na BMC Race - sprawdziłem dokładnie, nie trzeba wycinać w nim otworu (chyba na svrider było porównanie filtrów i zdjęcie BMC Street'a było podpisane "BMC Race" - zmyłka) bo jest możliwie maksymalny.
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Już zaczynam się gubić z PC Cały czas myślałem, że on tylko zmienia wyprzedzenie zapłonu. Zmienia on w końcu dawkowanie paliwa?? Jeśli tak to zmiana wałków i PC we wtryskowej powinna dać wiele Nm
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Power Commander - zmiana map Ignition Module - zmiana kątów wyprzedzenia zapłonu
Czy wiele Nm? Raczej nie...Ale mocą będzie kipieć!
EDIT: W pełni seryjna SV650 gaźnikowa kontra SV650 z wałkami ssącymi w miejscu wydechowych, w miejscu ssących wałki "Megacycle", APK kit (dysze i chyba inne iglice) z podkładkami podwyższającymi zbiornik, pełny układ Leo Vince:
Zysk 7 lb/ft a to jest 9,49 Nm
Z tego co pisał właściciel tej SV to wałki i zmiana dysz w gaźniku nie wiele dała, raptem 5 KM, dopiero połączenie wszystkiego z pełnym układem wydechowym i pojawiło się kolejne 11 KM
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
No pięknie Ci ten sprzęcik chodzi Jestem już w 100% przekonany że moda zrobię Niestety wałków na alledrogo nie ma i chyba sie nie zapowiada żeby w najbliższym czasie miały być
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Muszę jeszcze dokombinować z filtrem powietrza. Na hamowni wyszło mi 83,6 KM, w tym miejscu AFR jest idealnie - 12,9:1, przy pozostałych obrotach jest 14,5:1, czasami nawet 16:1. Zmieniłem dysze na większe, żeby AFR spadło do bezpieczniejszego poziomu, mocy jest więcej w dolnym i średnim zakresie, ale w górnym zakresie moc spadła...jest teraz mniej niż 83,6 KM. Winowajcą musi być przepustowość papieru oryginalnego filtra powietrza, która ogranicza bardzo duże zapotrzebowanie na powietrze przy obrotach mocy maksymalnej. W seryjnej SV nie da się tego zauważyć bo filtr jest w stanie dostarczyć odpowiednią ilość powietrza przy dyszach 137,5 przy obrotach mocy maksymalnej.
Jak miałem założone dysze 160 to dół i średni zakres był piekielnie mocny, góra strasznie słabła i przy odcięciu waliło z wydechu czarną chmurę - za dużo paliwa. Sprawę załatwi filtr bawełniany albo gąbkowy.
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Słoniu, to całkiem nie tak. AFR nie kształtuje się w całym zakresie obrotów tylko dyszą główną. Jeśli mówimy o AFR przy 100 % otwarciu przepustnicy to:
1. W dolnym zakresie obrotów wpływa na AFR głównie poziom paliwa w komorze pływakowej, dysza "pilot" i ustawienie wkrętu a/f, w mniejszym stopniu także ustawienie i profil iglicy.
2. Dla obrotów średnich dominujący wpływ ma ustawienie i profil iglicy, w mniejszym stopniu rozmiar dyszy głównej.
3. Dla obrotów wysokich i maksymalnych decydujący wpływ ma dysza główna, wpływ pozostałych układów jest bardzo mały.
Oczywiście załóż filtr powietrza o jak największej przepustowości, dobierz dyszę główną tak by przy obrotach bliskich max mieć optymalne AFR, ale nie oczekuj że to rozwiąże wszystkie Twoje problemy. Jeśli masz za ubogo w średnich zakresach obrotów, popracuj nad ustawieniem iglicy przede wszystkim.
A tak przy okazji się pochwalę: z przyczyn rodzinnych zdarzyło mi się zrobić sporo km po drogach krajowych wyłącznie z prędkościami przepisowymi. Średnie spalanie - 4,2 l/100 km - tyle samo co w analogicznych warunkach przed modyfikacją. Teraz jestem już pewien:Przy spokojnej jeździe modyfikacja wałkowa w żadnym stopniu nie podnosi zużycia paliwa.
_________________ MOTOCYKLISTO !!! SPÓJRZ NA LICZNIK !!! POPATRZ DWA RAZY !!! SAMOCHODY SĄ WSZĘDZIE !!!
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Ustawienia iglic jakie mam obecnie są optymalnie, na bogatszych ustawieniach moto zaczyna się krztusić przy nagłym otwarciu przepustnicy. Chociaż po zamontowaniu nowego filtra mogę zmienić położenie iglic. Do pływaków nie chcę się dotykać bo nigdy tego jeszcze nie robiłem.
AFR u mnie spada jakieś 1000 obr/min przed odcięciem.
11 cze 2012, o 00:50
TomK
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11 Posty: 1192 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Przy jakich obrotach masz AFR 16:1 ? Takie wysokie AFR może skutkować spalaniem stukowym i uszkodzeniem silnika a niestety SV-ki czujnika spalania stukowego nie mają.
Pytania do mechaników/elektro-mechaników lub ludzi z doświadczeniem a raczej upewnienie się: 1. Czy dawka paliwa we wtryskowym motocyklu bez sondy lambda/przepływomierza powietrza np. SV650 K6, jest dopierana tylko na podstawie map, które bazują na sygnałach z pozostałych czujników ale głównie TPS i GPS, czyli generalnie bez sprzężenia zwrotnego które uwzględniłoby zmiany filtra powietrza, wydechu, wałków ? 2. Czy dobrze myślę że jednostka sterująca z sondą lambda taka jak w SV650 K7+ dostosowałaby dawkę paliwa utrzymując AFR na odpowiednim poziomie, do zmian o których wspomniałem (filtr,wałki,wydech) ? Nie mówie tu o zmniejszaniu AFR do np. 12,9:1 ale utrzymywanie chociaż 14,5:1.
Głównie chcicałbym mieć odpowiedź na pytanie czy bez Power Commander-a w K7+ można się bawić w podmianę wałków wydechowych + filtr + wydech, bez obaw o spalanie stukowe (za wysokie AFR).