Autor |
Wiadomość |
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
Re: Oleje
To, że producent zaleca wymianę co 30 tys. to zwykły marketing. Swoją drogą to jest kolejny fenomen motocyklisty. Z jakieś idiotyczne "kolorowe śrubki" jest w stanie płacić jak za zboże. Ale oszczędza na oleju.
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
25 sty 2014, o 12:02 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Odp: Oleje
Olej nie dodaje do lansu na dzielni.
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
25 sty 2014, o 12:54 |
|
|
Hubix
SV Rider
Dołączył(a): 17 lut 2013, o 12:48 Posty: 500 Lokalizacja: Okolice Krakowa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 600 F4I 2005
|
Re: Oleje
Pilnuje przebiegu przy zmianie, terminowości już mniej.
Kolega w Fazerze 2 sezony przejechał na jednym oleju (Motul 300V) i nic się nie stało. W sumie może zrobił z 7 tys przez 2 lata.
_________________ wzium wzium
|
25 sty 2014, o 19:04 |
|
|
gpiorzel
SV Rider
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 20:10 Posty: 815 Lokalizacja: Warszawa Bielany
Płeć: mężczyzna
Moto: SV'01 Raptor650'09
|
Re: Oleje
To trochę jak z ,,Best before'' na żarciu, większość wyrzuca żywność po terminie. A data oznacza 100% gwarancji jakości, będzie jadalne jeszcze sporo. Olej też po roku nie zamienia się w żywicę, ba, nie zobaczysz różnicy między nowym, ale właściwości już traci. Ile razy spotkałem się z głąbami uważającymi że jak dolewa litr świeżego to ma w zasadzie nowy w silniku. A że bierze, musi i już.
|
25 sty 2014, o 21:41 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Odp: Oleje
Bo tego nie zauważysz gołym okiem. Ale silnik zamiast wytrzymać przykładowe 100kkm przebiegu wytrzymuje 50...
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
26 sty 2014, o 10:11 |
|
|
Hubix
SV Rider
Dołączył(a): 17 lut 2013, o 12:48 Posty: 500 Lokalizacja: Okolice Krakowa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 600 F4I 2005
|
Re: Odp: Oleje
Tak możemy gadać w kółko. Sporo samochodów i motocykli z początku lat 90 jeździ do dziś a oleje które wówczas były lane na pewno nie były tak dobre jak teraz. I co ? większość tych silników ma duże przebiegi i jeździ do dziś.
_________________ wzium wzium
|
26 sty 2014, o 10:27 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Odp: Oleje
Rozebrałem kilka silników w swoim życiu, i takich jeżdżących na kiepskich olejach i takich jeżdżących na dobrych. I wiem jak wyglądają jedne i drugie w środku, jakie tolerancje mają i jak wygląda ich zużycie. I przez to wiem, że nie kupię maszyny, od kogoś, kto nie dba o olej. Ale nie musisz mi wierzyć i możesz jeździć nawet na oleju rzepakowym, jakiś czas pewnie pojeździ i na takim Jak to koroviov napisał najważniejsze, żeby śrubki się świeciły, kto by tam się mechaniką przejmował
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
26 sty 2014, o 11:01 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Oleje
Śrubki to podstawa. Ja swoje moto kupiłem gdzie ktoś miał tyle zacięcia że wszystkie łebki na żółto pomalował. Czaicie? Pedzelek i każdą śrubkę paćkać. Masakra Co do oleju to ja gorączkowo nie podchodze że musi byc jakiś najbardziej wypasiony z mozliwych. Taki tam ze >średniej półki styknie. I przyznaję że zdaża mi się często przekraczać to standardowe 6 tys do wymiany ale w sytuacji gdzie jade gdzieś daleko. Np. w zeszłym roku ponad 7 tys w jedną stronę i nie srałem ogniem że olej się skończy, bo zmieniłem dopiero wracając jak miał nakręcone z 10 tys. Pracował w końcu tylko 4 czy 5 dni raptem. W motogodzinach jeszcze mniej, a chyba najbardziej badziewne kilka setek moga osiągnąć. Nie wiem czy to prawda ale normy na olej podobno przewidują że żeby wpisały się w specyfikację to wymagają od niego trwałości 1000 motogodzin. Być może ktoś wnikał i to ew. potwierdzi Nie mniej z tego co mi ze szkoły we łbie zostało cos mi sie zdaje że olej po prostu z biegiem czasu staje się bardziej toksyczny dla silnika. Zbiera kwaśne i inne syfiące produkty po spalaniu, należałby go wymienic właśnie z tego powodu, żeby nie żarł silnika przez długi okres czasu. Z tego powodu wymieniac powinno sie przed zimą np. nawet jeżeli ten olej przekulał powidzmy tylko 1000 kilosów.
|
26 sty 2014, o 12:01 |
|
|
lukkas00
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:38 Posty: 974 Lokalizacja: Szczecin/Pyrzyce
|
Re: Oleje
Chłopaki nie chodzi mi o srubki tylko o sens wymiany oleju
_________________ SV 650 S 2005 r
|
27 sty 2014, o 09:48 |
|
|
voss
motocyklista
Dołączył(a): 18 gru 2013, o 14:27 Posty: 172 Lokalizacja: de. Obertshausen /pl. ok. Opole
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 sz
|
Re: Oleje
co zrobisz i tak bedzei zle z olejem to tak jak z dupa "czlowiek sie moze krecic jak chce dupa zawsze z tylu " pozdrawiam voss
_________________ Noc była czarna jak sumienie faszysty ... ......... WSK 125 pierwsze kroki ......... Suzuki SV 1000 SZ razem z ZZR 600
|
27 sty 2014, o 11:02 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Oleje
Powiedzmy w wielkim uproszczeniu tak: Okresowa wymiana oleju ma taki sam sens jak okresowa wymiana majtek. Jeżeli nie zmienisz to niby sa dalej, ale to nie to samo. Ew. jeszcze można bez, ale to tylko na małych dystansach raczej
|
27 sty 2014, o 20:57 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Oleje
ROTFL
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
27 sty 2014, o 21:08 |
|
|
Janek87
SV Rider
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58 Posty: 3738 Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
|
Re: Oleje
U płci pięknej bardzo ciekawy pomysł
_________________ SV650 => X11
|
27 sty 2014, o 23:34 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Oleje
Płeć piękna to inne założenia konstrukcyjne. Wyobraź sobie koleżankę jadącą na sporcie bez majteczek. Wchodzi w zakręt, schodzi na kolano i co? A no aerodynamika bracie u niej bezbłędna. Posmyra trochę i jest ok. A teraz ty zrób to samo co ona? Wiater to ci tak przetrzepie i takie turbulencje będa że pewno w botanike wjedziesz. ed. ale miało być o majt.... znaczy o oleju
|
27 sty 2014, o 23:50 |
|
|
kristofch
SV Rider
Dołączył(a): 7 cze 2012, o 11:15 Posty: 805 Lokalizacja: BIA
Płeć: mężczyzna
Moto: <SV650N>
|
Re: Oleje
shimmy dostaniesz
_________________ ...najlepsze co można robić w ubraniach? szybko zaraża i wciąga ? ...
|
28 sty 2014, o 00:08 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Oleje
Ooo własnie. Shimmy to jeszcze pryszcz, gorzej jak sworznia urwie. I tutaj smarowanie się kłania. Jak w przyłowiu: Kto smaruje ten jedzie
|
28 sty 2014, o 00:25 |
|
|
lukkas00
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:38 Posty: 974 Lokalizacja: Szczecin/Pyrzyce
|
Re: Oleje
No to mnie przekonałeś ))))
_________________ SV 650 S 2005 r
|
28 sty 2014, o 08:23 |
|
|
jar
rowerzysta
Dołączył(a): 22 mar 2010, o 11:40 Posty: 33
Płeć: mężczyzna
|
Re: Oleje
Nie. Ten co się nie myje!
|
5 lut 2014, o 21:19 |
|
|
jacek sv1000
SV Rider
Dołączył(a): 27 sty 2013, o 14:38 Posty: 1183 Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
|
Re: Oleje
Ciekawa ewolucja tego tematu.hehe
_________________ CH owam W szystko D o P lecaka
|
6 lut 2014, o 01:29 |
|
|
hubert1989
SV Rider
Dołączył(a): 11 lis 2012, o 14:08 Posty: 363 Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 S K2 :)
|
Re: Oleje
Dobra to teraz ja mam małe pytanie. 1 Maja 2013 zalałem shella połówkę. Zrobiłem na nim w zeszłym sezonie 1800 km ( + 200 do maja tego sezonu nadchodzącego ) czyli suma sumarum zrobię ok 2000 km na oleju, Czyli tak defacto przebieg 2 000 km dla oleju to jest nic. Czy jest sens żeby go zlewać znowu w maju i zalewać nowy czy przelatać spokojnie jeszcze jakiś okres czasu i zmienić dopiero przy przebiegu 3 000 - 4 000? Podejrzewam że w tym roku też zrobię ok 2 000 km.
|
6 lut 2014, o 09:55 |
|
|