Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 17 paź 2024, o 19:27



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 130  Następna strona
Oleje 
Autor Wiadomość
SV Rider

Dołączył(a): 5 sty 2014, o 23:19
Posty: 319
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2001
Post Re: Oleje
Rozpusci go... :(

Sent from my ZTE V880H using Tapatalk


6 mar 2014, o 08:57
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Nie należy podnosić klasy do X w 50 bo:
- olej tej klasy ma wyższą gęstość płyniecia na starcie co ogranicza smarowanie zimnego silnika
- ma wyższą lepkość w 100 a więc i w 150 stopniach co sprawia wprawdzie, że daje grubszy film olejowy, ale stwarza większe opory dla pompy obniżając jej wydajnośc a tym samym zmniejszając przepływ samego oleju w układzie co się wiąże z obniżeniem odprowadzania ciepła.

Nie zawsze wyżesze cyferki na paszporcie produktu oznaczają lepszy produkt. Należy je czytać całościowo a nie wybiórczo.

Tapatalk HD z iPad

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


Ostatnio edytowano 6 mar 2014, o 20:42 przez Kronos, łącznie edytowano 1 raz



6 mar 2014, o 09:01
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29
Posty: 937
Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
Post Re: Oleje
Wiele osob jezdzi chyba uzywajac olejow syntetycznych 10W50 i nie slyszalem zeby cos bylo nie tak... Nie wiem juz w koncu co kupowac...

_________________
YAMAHA XT600 TENERE -->> SUZUKI SV650 N YDV -->> TRIUMPH SPRINT ST 1050 ABS


6 mar 2014, o 13:47
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 12:54
Posty: 169
Lokalizacja: Śląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
Post Re: Oleje
Hubix napisał(a):
Widzę, że dalej niektórzy niewiedzą.
10W40 4T
Jest to olej który nie rozpuszcza i nie rozszczelnia silnika

Hubix - ubawiłeś mnie do łez.
Właśnie połączyłeś na stałę klasę lepkościową oleju z jego właściwościami myjącymi.
Otóż odpowiadam Ci, bo najwyraźniej tego nie wiesz - te 2 sprawy nie mają ze soba nic wspólnego.
Może być prymitywny półsyntetyk w klasie lepkości 10W40 tak jak ten twój "Agro... coś tam" i może być nowoczesny 10W40, w pełni syntetyczny kilkukrotnie przewyższający parametrami i zdolnościami myjącymi wszelkie półsyntetyki.
Ale mam wrażenie, że ta dyskusja nie ma sensu i już tracę na nią ochotę...

Zasada jest prosta - nie chcecie lat nowoczesnego oleju syntetycznego i wolicie półsyntetyki technologicznie z lat '90 - nie ma sprawy.
Każdy leje co chce.
Moje wszystkie pojazdy ( a są naprawdę różnorodne ) jeżdżą na syntetykach :D

I na koniec - "agresja 0... peace & love " B)


6 mar 2014, o 13:54
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 12:54
Posty: 169
Lokalizacja: Śląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
Post Re: Oleje
Lober napisał(a):
Wiele osob jezdzi chyba uzywajac olejow syntetycznych 10W50 i nie slyszalem zeby cos bylo nie tak... Nie wiem juz w koncu co kupowac...


I tutaj się nie dowiesz.
Tutaj rządzi półsyntetyk 10W40 najlepiej: Motul 5100 lub Castrol. No wiesz... jak Hubix napisał "Taki do motocykli" :->
A ja Ci powtarzam. "Olej ten beton" :jupi:
Kupuj nowoczesny olej syntetyczny 10W40 lub 10W50 i sie nie stresuj.
Jest prosta zasada - ale tutaj niestosowana:
"lepsze wrogiem dobrego" :D


6 mar 2014, o 13:58
Zobacz profil
amelinum!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39
Posty: 730
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
Post Re: Oleje
Lober napisał(a):
Wiele osob jezdzi chyba uzywajac olejow syntetycznych 10W50 i nie slyszalem zeby cos bylo nie tak... Nie wiem juz w koncu co kupowac...

Kup tego Vavoline syn power 10w40 i będziesz miał full syntetyk + odpowiadające serwisówce cyferki (10w40 oraz inne parametry zgodne z serwisówką API SG, JASO MA)
I problem rozwiązany :>

_________________
SV 650 S+Ducati 848
Gregor aka TigerA1


6 mar 2014, o 15:13
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2013, o 12:48
Posty: 500
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 600 F4I 2005
Post Re: Oleje
Ubawiłem Cię do łez ? Rozumiem, że inżynierowie Suzuki też Cię bawią bo taki olej zalecają.

_________________
wzium wzium


6 mar 2014, o 20:39
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: Oleje
No to żeście podyskutowali ;) ;)

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


6 mar 2014, o 20:52
Zobacz profil
amelinum!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39
Posty: 730
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
Post Re: Oleje
Hubix co prawda to prawda, z tym rozpuszczaniem i rozszczelnianiem silnika to pojechałeś ... ;P

_________________
SV 650 S+Ducati 848
Gregor aka TigerA1


6 mar 2014, o 22:37
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Oleje
Do weski taki wypaśny olej co rozpusza to chyba nieszkodliwy bedzie :hmm:
Z niej i tak kapie cały czas :hahaha: Za to problem smarowania łańcucha odpada. Jak go załozyli w PRL-u to do dziasiaj lata :obity: Nie w kij dmuchał wynik, bo wueska ma chyba z 5 tys przebiegu. Znaczy licznik wykorkował przy tym przebiegu
(żeby nie było. Na ostatnich wakacjach nalałem jakiegoś mazidła z traktora. Ale po dziurach lata jakby nigdy nic. Osiem dych na oko z górki ciśnie. Speed nieziemski normalnie :obity: )


6 mar 2014, o 22:50
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 12:54
Posty: 169
Lokalizacja: Śląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
Post Re: Oleje
Powtórzę jeszcze raz: "peace & love" B)
Ale nie dyskutujmy już z Hubixem.
Bo za karę, każdy inny olej, niż prymitywny półsyntetyk 10W40 "rozpuści nam silniki".
Wlejesz syntetyka 10W50 - i już masz rozpuszczony silnik w SV :mur: Proste :mur:
Dobrze, że moja SV o tym nie wie... bo jeździ na syntetyku 10W50... a jakby wiedziała to by się "rozpuściła" :mur:


6 mar 2014, o 22:56
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Oleje
Bodzion napisał(a):
Powtórzę jeszcze raz: "peace & love" B)
Ale nie dyskutujmy już z Hubixem.
Bo za karę, każdy inny olej, niż prymitywny półsyntetyk 10W40 "rozpuści nam silniki".
Wlejesz syntetyka 10W50 - i już masz rozpuszczony silnik w SV :mur: Proste :mur:
Dobrze, że moja SV o tym nie wie... bo jeździ na syntetyku 10W50... a jakby wiedziała to by się "rozpuściła" :mur:


To nic jej nie mów :silent:
Ale mazidła z traktora to jej nie dawaj lepiej. W wuesce źle działa na skrzynię. Znaczy do trójki wchodzi normalnie a potem już nie chce :O


6 mar 2014, o 22:59
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 27 sty 2013, o 14:38
Posty: 1183
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
Post Re: Oleje
Rozkosmany napisał(a):
Bodzion napisał(a):
Powtórzę jeszcze raz: "peace & love" B)
Ale nie dyskutujmy już z Hubixem.
Bo za karę, każdy inny olej, niż prymitywny półsyntetyk 10W40 "rozpuści nam silniki".
Wlejesz syntetyka 10W50 - i już masz rozpuszczony silnik w SV :mur: Proste :mur:
Dobrze, że moja SV o tym nie wie... bo jeździ na syntetyku 10W50... a jakby wiedziała to by się "rozpuściła" :mur:


To nic jej nie mów :silent:
Ale mazidła z traktora to jej nie dawaj lepiej. W wuesce źle działa na skrzynię. Znaczy do trójki wchodzi normalnie a potem już nie chce :O

A kujawskiego jej dał?
Fajnie pachnie... xd

_________________
CH owam
W szystko
D o
P lecaka


6 mar 2014, o 23:03
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 5 kwi 2013, o 16:17
Posty: 50
Lokalizacja: warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2004
Post Re: Oleje
szczerze mowiac, po przeczytaniu kilku ostatnich postow, zaczalem sie zastanawiac nad zalaniem syntetyka (obecnie mam motula 5100 i nie jestem zadowolony z pracy skrzyni biegow) i mam pytanie, jesli serwisowka zaleca Use only oils which are rated SF or SG under the API rozumiem ze jesli valvoline synpower 10w50 ma norme SM to nawet lepiej? noi sam parametr 10w50 nie moze negatywnego wplywu na silnik?

a jak jest z norma MA ? bo to ma wplyw na prace sprzegla i ja wlasnie w tym parametrze upatruje problemu z praca skrzyni..
cyt z innego forum:
JASO - Specyfikacja ta w silnikach motocyklowych czterosuwowych określa wartość współczynnika tarcia statycznego. Dla oleju MA2 potrzeba większej siły aby sprzęgło zaczęło się ślizgać (z pozycji zasprzęglonej - czyli puszczoną klamką sprzęgła) niż dla oleju MA1.
Nie należy kojarzyć współczynnik tarcia statycznego z dynamicznym. Tarcie statyczne występuje tam gdzie chcemy poruszyć względem siebie dwa stykające się elementy. Tarcie dynamiczne występuje gdy elementy stykające są już w ruchu.


Oto wartości współczynników:
JASO MA - 1.15 do 2.5
JASO MA1 - 1.15 do 1.7
JASO MA2 - 1.7 do 2.5

W przypadku tej specyfikacji, należy trzymać się wytycznych producenta (informacje w serwisówce). Gdy dobierzemy mniejszy współczynnik, sprzęgło może się ślizgać. Gdy dobierzemy większy, sprzęgło może ciągnąć.


biorac pod uwage te parametry co wybrac,teoretycznie valvoline 10w40 ma parametry zgodne z serwisowka i jest syntetykiem
SAE 10W-40
API: SG
JASO: MA

natomiast synpower 10w50
SAE 10W-50
API: SM
JASO: MA-2

pytanie, jak zyc?


6 mar 2014, o 23:28
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Oleje
jacek sv1000 napisał(a):
A kujawskiego jej dał?
Fajnie pachnie... xd


No pacz pan :hmm: Nie pomyślałem. Ale tego samego mazidła z traktora co robiło w charakterze przekładniowym uzył jako przyprawy do pędzyny (ukraińskiej) coby w charakterze czynnika smarującego robiło. Fachowo dawke na oko zapodałem, tak setkę z groszami na bak. No bo podobno na spalanie odporne to myslę sobie :hmm: po co więcej.
Też ładnie śmierdziało i dawne lata przypominało.


6 mar 2014, o 23:28
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 27 sty 2013, o 14:38
Posty: 1183
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
Post Re: Oleje
Rozkosmany napisał(a):
jacek sv1000 napisał(a):
A kujawskiego jej dał?
Fajnie pachnie... xd


No pacz pan :hmm: Nie pomyślałem. Ale tego samego mazidła z traktora co robiło w charakterze przekładniowym uzył jako przyprawy do pędzyny (ukraińskiej) coby w charakterze czynnika smarującego robiło. Fachowo dawke na oko zapodałem, tak setkę z groszami na bak. No bo podobno na spalanie odporne to myslę sobie :hmm: po co więcej.
Też ładnie śmierdziało i dawne lata przypominało.

Hahaha! :hahaha:

_________________
CH owam
W szystko
D o
P lecaka


6 mar 2014, o 23:29
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Oleje
jurekkiller napisał(a):

pytanie, jak zyc?


Wesoło bracie :obity:
Najlepiej to byłoby ten kosz od sprzęgła wyizolowac od reszty, dac mu kujawskiego a w reszcie silnika normalny olej.


6 mar 2014, o 23:31
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 27 sty 2013, o 14:38
Posty: 1183
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
Post Re: Oleje
Rozkosmany napisał(a):
jurekkiller napisał(a):

pytanie, jak zyc?


Wesoło bracie :obity:
Najlepiej to byłoby ten kosz od sprzęgła wyizolowac od reszty, dac mu kujawskiego a w reszcie silnika normalny olej.

I wtedy byłoby idealnie! ;)

_________________
CH owam
W szystko
D o
P lecaka


6 mar 2014, o 23:32
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 12:54
Posty: 169
Lokalizacja: Śląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
Post Re: Oleje
jurekkiller napisał(a):
pytanie, jak zyc?

Jak pisałem wielokrotnie, ja wybrałem SynPower 10W50.
Dlaczego ?
Bo lubię mieć nowoczesne oleje w swoich pojazdach. O jak najwyższych parametrach.
A ten 10W50 ma parametry naprawdę wysokie.
A co do JASO MA2 to mam wrażenie, że za chwilę będzie to standard.
Zauważ, że nawet ten "staroć" ( choć jak pisałem, wcale nie taki zły ) czyli Motul 5100 ma od niedawna własnie JASO MA2.
Od siebie dodam, że nie zauważyłem różnicy w pracy sprzęgła - pracuje tak samo dobrze zarówno na JASO MA jak i na JASO MA2.
Zastanawiam się czy w normalnej eksploatacji różnica jest do wychwycenia - ja nie zauważyłem :D


6 mar 2014, o 23:35
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2013, o 12:48
Posty: 500
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 600 F4I 2005
Post Re: Oleje
Ja odniosłem się do pytań w stylu:

"Witam, kupiłem SV i mam przejechane już 50 tys.km. Mój znajomy mechanik mówi, aby nie lać 10W40 bo motocykl ma już swój przebieg i lepiej wlać 15W..."

Lejcie sobie co chcecie, miałem kilka motocykli, do wszystkich lałem to co zaleca producent (do każdego było 10W40) i takie też oleje lałem i nic się nie działo. Bez względu na przebieg i rok produkcji.

Na kolejne pytanie "co wlać do SV" ja dalej odpowiem to co zaleca konstruktor, no chyba, że Ci w Hamamatsu rzeczywiście H... się znają.

_________________
wzium wzium


6 mar 2014, o 23:42
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 130  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL