Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
Lober
SV Rider
Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29 Posty: 937 Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
|
Re: Oleje
Wydaje mi się, że przy mojej eksploatacji 10W50 zapewni lepsza ochrone. Dodatkowo cena i dodatki jak SM i MA2 zdecydowaly. Nie bede placil wiecej za gorszy olej.
_________________ YAMAHA XT600 TENERE -->> SUZUKI SV650 N YDV -->> TRIUMPH SPRINT ST 1050 ABS
|
7 mar 2014, o 19:47 |
|
|
Lober
SV Rider
Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29 Posty: 937 Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
|
Re: Oleje
10W40 zapewnia widocznie wystarczajaca ochrone i dlatego zalecaja go producenci niz nie raz drozszego 10W50. Watpie zeby 10W50 gorzej chronil silnik. Sorry ale jezeli moj samochod przelecial 330 tys na oleju innym niz to zalecal producent i silnik dalej byl w doskonalej kondycji to uwazam to dla siebie jako doskonaly argument. Wole nowsze lepsze oleje i tyle w temacie, Pozdrawiam
_________________ YAMAHA XT600 TENERE -->> SUZUKI SV650 N YDV -->> TRIUMPH SPRINT ST 1050 ABS
|
7 mar 2014, o 19:53 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Oleje
Napisałeś, że nie ma znaczenia, czy olej to 10W40 czy 10W50. Dlaczego zatem wlałeś "nie raz droższy" 10W50?
|
7 mar 2014, o 19:55 |
|
|
Lober
SV Rider
Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29 Posty: 937 Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
|
Re: Oleje
Uważam że żaden z tych olejów nie zaszkodzi, a może być lepiej na 10W50. Tylko o to mi chodziło. 10W50 w tym przypadku okazał się tańszy, stąd też moja decyzja o jego zakupie.
_________________ YAMAHA XT600 TENERE -->> SUZUKI SV650 N YDV -->> TRIUMPH SPRINT ST 1050 ABS
Ostatnio edytowano 7 mar 2014, o 20:38 przez Lober, łącznie edytowano 1 raz
|
7 mar 2014, o 20:36 |
|
|
nasty
motocyklista
Dołączył(a): 5 gru 2012, o 18:39 Posty: 140 Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: zx6r
|
Re: Oleje
Ja kiedyś wlałem Liquli Moli 10w50, i jak szybko go wlałem tak jeszcze szybciej wylałem. Brak luzu i wbicia jedynki na światłach to był największy problem. Już miałem zamówione nowe sprzęgło bo myślałem że się skończyło, aż tu nagle kolega forumowy mnie uświadomił i leję shela. Ten olej to miód, cud i orzeszki pozdrawiam
|
7 mar 2014, o 20:38 |
|
|
Lober
SV Rider
Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29 Posty: 937 Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
|
Re: Oleje
Zobaczymy czy będę miał podobne obserwacje jutro.. ja z kolei jestem, bardzo nie zadowolony z 10W40 motula 5100 na którym do tej pory jeździłem- np Skrzynia działa topornie
_________________ YAMAHA XT600 TENERE -->> SUZUKI SV650 N YDV -->> TRIUMPH SPRINT ST 1050 ABS
|
7 mar 2014, o 20:40 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Oleje
Nie trzeba tak było od razu? Tylko jakieś mydlenie oczu dziwnymi słowami, jakieś API, SM, JASO, MA-2. A teraz wszystko wiemy Pozdro
|
7 mar 2014, o 20:42 |
|
|
nasty
motocyklista
Dołączył(a): 5 gru 2012, o 18:39 Posty: 140 Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: zx6r
|
Re: Oleje
Kiedyś myślałem że olej to olej, bo np do junaka i etz lało się co było i śmigało. Teraz to widać że minimalna zmiana wartości i już mamy problemy. Moje moto tego oleju nie przyjęło, co nie znaczy że ty będziesz miał problemy. Producent też przewidział jakieś warości i tego należy się trzymać moim zdaniem pozdro
|
7 mar 2014, o 20:51 |
|
|
Bodzion
motocyklista
Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 12:54 Posty: 169 Lokalizacja: Śląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
|
Re: Oleje
A ja ponownie zadaję pytanie - które jak widać umknęło: Dlaczego mam się tak sztywno trzymać normy lepkościowej 10W40 w motocyklu, skoro w samochodach z powodzeniem stosuję inne lepkości niż zalecane przez producenta i nic się nie dzieje ? Dostosowuję lepkość oleju do moich preferencji. Istotne znaczenie ma tu przede wszystkim styl jazdy To dlaczego w moto nie mogę tego zrobić ? Klimat w Polsce ??? Chyba nie - bo dla samochodu i motocykla klimat jest ten sam. Inne silniki ??? - No chyba nie. Bo zasada działania silnika ZI w samochodzie i motocyklu jest taka sama. Różnica to jedynie sprzęgło ( mokre ) ale to nie ma tu nic do rzeczy. Więc co ? Co jest powodem tego, że w samochodach często stosujemy lepkość oleju zgodną z naszymi preferencjami a w moto twierdzicie tutaj ( bo na innych forach moto jest bardziej "luźno" ), że jedynie 10W40 bo "tak macie na korku" ? I na koniec - norma jakościowa według API - "SG" Koledzy - to dramat jakościowy jest przecież !!! Przeciętny olej do samochodu, nawet półsyntetyczny, ma już klasę jakościową np. SM ( np. samochodowy półsyntetyk Shell HX7 10W40 ) A Wy wciąż chwalicie te kiepskie oleje motocyklowe o niskich normach SG. Otwóżcie się na nowe propozycje - Wasze silniki będą Wam wdzięczne
|
7 mar 2014, o 20:58 |
|
|
Lober
SV Rider
Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29 Posty: 937 Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
|
Re: Oleje
Wiesz, magiczne spele rzucalem, ale widac nie weszły bo za niski lvl mam i brak skilla :-P
_________________ YAMAHA XT600 TENERE -->> SUZUKI SV650 N YDV -->> TRIUMPH SPRINT ST 1050 ABS
|
7 mar 2014, o 21:23 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Oleje
Ostatnio edytowano 7 mar 2014, o 21:40 przez Inkling, łącznie edytowano 1 raz
|
7 mar 2014, o 21:27 |
|
|
Bodzion
motocyklista
Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 12:54 Posty: 169 Lokalizacja: Śląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
|
Re: Oleje
Generalnie - to na razie nie mam pojęcia o co Ci chodzi. Ale jak wkleisz poprawnie linki które będą się chciały otwierać ( bo te nie chcą ), to pewnie będę Ci w stanie parę spraw wyjaśnić - bo jak widzę "głód wiedzy jest duży"
|
7 mar 2014, o 21:30 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Oleje
Już
|
7 mar 2014, o 21:39 |
|
|
Bodzion
motocyklista
Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 12:54 Posty: 169 Lokalizacja: Śląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
|
Re: Oleje
Ale - co Cię nurtuje ? Jakie pytania chciałbyś zadać ? Interesuje Cię klasyfikacja jakościowa ? Lepkościowa ? Rozumiem, że nie masz empirycznych doświadczeń w tym zakresie - ale to wszystko znajdziesz choćby w wikipedii. Bo tutaj jak widzę podałeś karty produktów dla dwóch marek oleju syntetycznego w klasie jakości API SM - czyli bardzo dobrej. Jak na oleje motocyklowe. Przeciętnej jednak jak dla oleju samochodowego. Oleje te różnią się jedynie lepkością w wysokich temperaturach ( 15,8 vs 17.8 ) - czyli będą się też różniły zdolnością do utrzymania filmu olejowego przy dużych prędkościach liniowych tłoka. Czyli przy wysokich obrotach - pisząc bardziej przystępnie. Jak dla mnie lepszy będzie 10W50 - ale ja preferuję sportowy tryb jazdy. Kręcę "po czerwone pole" Jak ktoś jeździ standardowo - może być spokojnie też 10W40. Coś jeszcze mam wyjaśniać ? Obydwa te oleje są daleko lepsze od każdego oleju w klasie API SG
Ostatnio edytowano 7 mar 2014, o 22:12 przez Bodzion, łącznie edytowano 2 razy
|
7 mar 2014, o 21:43 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
| | | | Bodzion napisał(a): A ja ponownie zadaję pytanie - które jak widać umknęło: Dlaczego mam się tak sztywno trzymać normy lepkościowej 10W40 w motocyklu, skoro w samochodach z powodzeniem stosuję inne lepkości niż zalecane przez producenta i nic się nie dzieje ? Dostosowuję lepkość oleju do moich preferencji. Istotne znaczenie ma tu przede wszystkim styl jazdy To dlaczego w moto nie mogę tego zrobić ? Klimat w Polsce ??? Chyba nie - bo dla samochodu i motocykla klimat jest ten sam. Inne silniki ??? - No chyba nie. Bo zasada działania silnika ZI w samochodzie i motocyklu jest taka sama. Różnica to jedynie sprzęgło ( mokre ) ale to nie ma tu nic do rzeczy. Więc co ? Co jest powodem tego, że w samochodach często stosujemy lepkość oleju zgodną z naszymi preferencjami a w moto twierdzicie tutaj ( bo na innych forach moto jest bardziej "luźno" ), że jedynie 10W40 bo "tak macie na korku" ? I na koniec - norma jakościowa według API - "SG" Koledzy - to dramat jakościowy jest przecież !!! Przeciętny olej do samochodu, nawet półsyntetyczny, ma już klasę jakościową np. SM ( np. samochodowy półsyntetyk Shell HX7 10W40 ) A Wy wciąż chwalicie te kiepskie oleje motocyklowe o niskich normach SG. Otwóżcie się na nowe propozycje - Wasze silniki będą Wam wdzięczne | | | | |
TY NAPRAWDĘ NIE CZYTASZ TEMATU. Na wszystkie pytania są tu odpowiedzi. BO !!!!!! Motocykl ma inną linię przebiegu momentu obrotowego niz samochód inną moc wyciskaną z 1 cm^3 pojemności inną prędkość obrotową w niskich temperaturach większe problemu z ustalaniem optymalnej temperatury pracy często jest kręcony poza optymalny zakres prędkości obrotowych samochodem jeździsz zima, w duże mrozy motocyklem nie ! w upały samochód gorzej odprowadza ciepło w korku niż motocykl ! silnik samochodu dodatkowo obciążają inne niż w motocyklu urządzenia jak wspomagania klimatyzacje itd ... i ma to związek z koniecznością utrzymania stabilnej temperatury pracy Jeśli nie widzisz różnic w konstrukcji i warunkach pracy silnika samochodowego a motocyklowego to łapy opadają. Skończ więc z porównaniami tego typu. Pass - w tej kwestii z mojej strony już mi się nie chce szukać i cytować poprzednich wypowiedzi. O niby archaicznych klasach jakości SG tez już było .....
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
7 mar 2014, o 21:50 |
|
|
Bodzion
motocyklista
Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 12:54 Posty: 169 Lokalizacja: Śląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
|
Re: Oleje
Kronos - Ty chyba naprawę uwierzyłeś w to, że masz monopol na "jedyne słuszne opinie" Więc sobie miej. Nie odpowiadasz na pytania - a na dokładkę masz tendencję do protekcjonalnego traktowania innych forumowiczów - np. mojej skromnej osoby. Więc zamykam z Tobą dyskusję. Jak nie ma meritum a wkradają się aksjomaty to dyskusja przestaje mieć sens.
|
7 mar 2014, o 21:57 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Oleje
Pany, generalnie to ja jak nawet już kiedyś wspomniałem. Uważam że kolesie z fabryki nieźle czają problem i pisząc że olaj dajmy na to 10W40 w jakiejś tam klasie jakościowej stosować, znaczy że tak ma być. I generalnie słabo jestem uwrażliwiony na jakies cuda wynikające z reklamy albo z opinni zapalonych entuzjastów. Za stary juz po prostu jestem żeby łykać kity, czasami stare i odgrzewane a przyprawione zwrotami rodem z encyklopedii technicznej. Im bardziej zamotane znaczy że lepsze, a ja jako prosty tepak mam ulec podziwowi i sru na tacę ostatnie grosze. Bo będe od tego zbawiony a i ojciec dyrektor będzie miał kasiorę na wachę. Niemniej, można przyjąć że na olejach się nie znam za bardzo, chyba że jako znajomość uznamy potrzebe posiadania oleju z oliwek na którym lubię smażyć. Jakiś czas temu obiło mi się gdzieś o uszy, a może gały gdy czytałem. Mniejsza z tym. Otóż poruszony w rozprawce był temat klasy oleju w zależności od precyzji wykonania mechanizmu. I wcale z tego nie wynikało że gdy stosujemy olej wysokiej klasy w mechaniźmie powiedzmy przeciętnej jakości to postepujemy dobrze. Zawiłości tłumaczące powyższe nie sposób mi teraz z pamięci przytoczyć. Bo w zasadzie jaki olej mam w silniku motocykla jest problemem raczej bardzo odległym na skali problemów z jakimi mam sie uporać. A co tu dużo gadać. Jak dobre nie byłyby silniki w naszych pędzidłach to nie oszukujmy się że sa one szczytem technologicznym w precyzji wykonia. Ot po prostu taka dobra przemysłowa średnia którą z pewnością trzymają japońskie fabryki. Byc może właśnie to też i tłumaczy dlaczego goście od Suzuki pomimo wprowadzienia w okresie produkcji jakiś super hiper smarowideł w dalszym ciagu polecali 10W40 nie najwyżej klasy jakościowej i polecają zresztą do dzisiaj w nowych sprzętach. Nie tylko suzuki zresztą. Zwyczajnie trzeba by przyjąć, tak uważam, że lepszy wcale nie jest potrzebny I wcale nie bedzie miał okazji pokazać swojej wyższości. Taka analogia do fotografii. Czy dobrze jest fotografować laskę Hasselbladem 40 czy 50 Mpx ? I rajcowac się że będziemy w stanie zobaczyć zawartość porów w jej zdawałoby się jedwabistej skórce Dodam jeszcze że moja Suza jeździła kiedyś kilka dni na oleju samochodowym z Tesco I jakoś nie zauważyłem żeby cuda się działy. Takie natychmiastowe przynajmniej że to sprzęgło ciagnie albo biegi cięzko wchodzą itp. O których często mozna poczytać. Nawet gdy dotycza olejów z najwyższej półki
|
7 mar 2014, o 22:02 |
|
|
nasty
motocyklista
Dołączył(a): 5 gru 2012, o 18:39 Posty: 140 Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: zx6r
|
Re: Oleje
Kronos, nie męcz się więcej. Nie ma sensu. Ty mówisz jak do słupa, a słup jak dupa. Lejcie ku.wa co chcecie i dupy nie zawracajcie. Durne pytania - czemu, dlaczego, a po co, a może jednak. Wszystko było wyjaśnione w 92 stronach.
Ostatnio edytowano 7 mar 2014, o 22:11 przez nasty, łącznie edytowano 1 raz
|
7 mar 2014, o 22:10 |
|
|
nasty
motocyklista
Dołączył(a): 5 gru 2012, o 18:39 Posty: 140 Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: zx6r
|
Re: Oleje
i zapomniałem dodać
AMEN !!!
|
7 mar 2014, o 22:10 |
|
|
Bodzion
motocyklista
Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 12:54 Posty: 169 Lokalizacja: Śląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
|
Re: Oleje
I tu się w pełni zgadzamy. Niech każdy leje co chce. A potem spotkamy się z niektórymi z nas w wątku "jadę sobie spokojnie 200 km/h i nagle coś mi strzeliło w silniku", lub w wątku " silnik do SV650 pilnie kupię" Jak myślicie, że żartuję - to przeszukajcie forum. Wątki z życia wzięte. Jak chcecie katować te motorki do granic możliwości ( o ile chcecie ), to wpierw wlejcie do silnika coś porządnego.
|
7 mar 2014, o 22:17 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|