Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
Tigera1
amelinum!
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39 Posty: 730 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
|
Re: Oleje
| | | | Bodzion napisał(a): Zgadzam się z Tobą Lober. Nie ma sensu się wysilać. Jak wlejesz coś innego niż 10W40 to stajesz się tutaj wrogiem publicznym nr. 1 No i spróbuj się jeszcze nie zgodzić z "jedynym sprawiedliwym" - to potraktują Cię jak "małego chłopczyka w krótkich spodenkach" Ale to nic - jutro wymieniam olej w swoich 2 motocyklach. Wleje Valvoline SynPower 10W50 w klasyfikacji API SM ze specyfikacją JASO MA2. I poczekam aż się "rozpuszczą" w nich silniki ... lub wyplują śrubki | | | | |
Bodzion nie wiem gdzie wyczytałeś te rewelacje, które przytaczasz ? Kto , kogo i kiedy potraktował tutaj jak "małego chłopczyka " ? To jest forum po to aby wymieniać doświadczenia i tak się to odbywa, jedni wiedzą więcej z racji wykształcenia i zawodu i dzielą się tą wiedzą a inni czytają i korzystają z rad dobrego wujka bądź nie, w zależności od ochoty czy widzimisię. Niepotrzebnie wprowadzasz niczym nie sprowokowaną agresję w ten wątek/temat. Jeden z kolegów użył wprawdzie zwrotu że się silnik rozpuści ale już się do błędu przyznał. Ta walka jest niepotrzebna nikomu. Nic nie wnosi do dyskusji i nie daje nowym użytkownikom nie tylko forum ale i, albo przede wszystkim motocykli żadnej konkretnej wiedzy ! Podstawowa konkluzja w mojej opinii jest mianowicie taka że : zmieniaj olej tak często jak każe/sugeruje producent oraz na taki jak każe/sugeruje producent. A doświadczeni motocykliści winni wymieniać się spostrzeżeniami odnośnie oleju jaki stosują i tyle. Zresztą łatwo zauważyć że użytkownicy tego samego motocykla (suzuki sv) mają zupełnie odmienne opinie odnośnie smarowidła, jeden twierdzi że shell najlepszy, inny że motul 5100 zwalił mu skrzynię, a jeszcze inny że na castrolu biegi nie wchodzą. Ilu użytkowników, tyle opinii ale najważniejsze winno być jedno ! informacjaPo to jest forum a nie po to aby wojny olejowe toczyć i się kłócić bo jak mówią zgoda buduje niezgoda rujnuje ! Więc powróćmy do meritum sprawy i zajmijmy się jaki olej zalać A tak na marginesie jak zrobią olej na bazie amelinium to to będzie najlepszy olej świata !!!
_________________ SV 650 S+Ducati 848 Gregor aka TigerA1
|
7 mar 2014, o 23:50 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Oleje
Niedawno opyliłem Peugeota 406 z silnikiem HDI. Lałem olej pierwszy z brzegu (jeżeli pamietałem go wymieniać bo bywało że zawalalem sprawę), często z Tesco itp. wynalazki. Ale taki jak pisało w książce 10W40 Nigdy dwa razy nie trzeba było startera kręcić. Do Polski smigał nie wiem ile razy po helmuckich autobanach nie wolniej niż 110-120 MPH. Sprzedawałem go z przebiegiem 350 tys MIL (to będzie jakie 560 tys kilometrów ) Jeżeli bede kupowac blaszaka to własnie za takim się rozejrzę ponownie. ps. Nigdy nie miał najmniejszej dolegliwości silnikowej ten samochód. Najpowazniejszymi awariami były przepalone żarówki. Sprzedałem bo zawieszenie już sie roztrząsło a mnie już nie chciało sie taego naprawiać. Sklamałem klima zdechła ze dwa lata temu
Ostatnio edytowano 8 mar 2014, o 00:08 przez Rozkosmany, łącznie edytowano 1 raz
|
7 mar 2014, o 23:57 |
|
|
Hubix
SV Rider
Dołączył(a): 17 lut 2013, o 12:48 Posty: 500 Lokalizacja: Okolice Krakowa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 600 F4I 2005
|
Re: Oleje
BTW HDI są bardzo dobrymi silnikami. Ja mam pytanie jeszcze jedno: Kupuję moto, jeżdżę nim 3 lata, leję półsyntetyk ORLEN po 80zł, zmieniam go wg tego jak zaleca producent. Wariant 2 Kupuję moto, jeżdżę nim 3 lata, leję pełny syntetyk MOTUL po 180zł, zmienam go wg tego jak zaleca producent. Sprzedaję moto po 3 latach. A teraz wnioski ? Czy da się stwierdzić który jeździł na jakim oleju ? Jaki wpływ po 3 latach eksploatacji ma ORLEN a MOTUL ?
_________________ wzium wzium
|
8 mar 2014, o 00:07 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Oleje
Mogła by być trzecia wersja: Pałujesz non stop jak drechol w adidasach. Silnik pada. Dlaczego? Bo nie zalales najdroższego oleum
|
8 mar 2014, o 00:10 |
|
|
Hubix
SV Rider
Dołączył(a): 17 lut 2013, o 12:48 Posty: 500 Lokalizacja: Okolice Krakowa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 600 F4I 2005
|
Re: Oleje
Myślisz ,żeby padł ? Dlaczego w takim razie po drogach jeżdżą motocykle z początku lat 90, a nawet 80 ? 1. Nikt ich nie pałował ? 2. Lał najlepsze oleje już wtedy ? Czy oleje sprzed 20 lat były takie super jak teraz ?
_________________ wzium wzium
|
8 mar 2014, o 00:15 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Oleje
Nie, po prostu je wymieniali mało wiele zgodnie z terminem i na spełniające normy fabryczne nawet te z zamierzchłej przeszłości jak 20 lat temu. Tam gdzie nie wymieniali i ogólnie mieli kiepską tzw. wiedze techniczną połacząną z nazwę to :rabunkową ekspoloatacją, to po prostu juz dawno pszyły na żyletki. ed. Ja tam ze swoją Suzą wcale sie nie pieściulkam. Dostaje w palnik często, lubie jej przyśpieszenia ale nie zarzynam jej non stop jazda na czerwonym. Ponadto jest rozwiercona a lata na zwykłym Silkolene. Już dawno zdaje mi sie wyzioneła by ducha gdyby ten zwykły olej jakoś nie umozliwiał jej pracy Dodam jeszcze: Uważam że do tego została zrobiona w fabryce. Dostaje w tankowaniu zwykłą benzyne 95 a nie jakies V-powery czy inne gówno na spirytusie robione. Musi mieć dobry łańcuch, dobre opony i oczywiscie olej taki jak japończycy wykombinowali że ma być. A ja mam do nich szacunek i sie słucham. Suza tylko raz zdechła po drodze Zapomniałem zatankować
Ostatnio edytowano 8 mar 2014, o 00:36 przez Rozkosmany, łącznie edytowano 1 raz
|
8 mar 2014, o 00:23 |
|
|
Hubix
SV Rider
Dołączył(a): 17 lut 2013, o 12:48 Posty: 500 Lokalizacja: Okolice Krakowa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 600 F4I 2005
|
Re: Oleje
95 stron tematu o olejach...
Ja już się nie udzielam w tym temacie, bo dla mnie to komedia.
Wiem, że ktoś zaraz będzie mnie ostro karcił.
_________________ wzium wzium
|
8 mar 2014, o 00:33 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Oleje
Dawaj! dawaj! bo do 100 już dożo nie zostało
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
8 mar 2014, o 00:39 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Oleje
No własnie, w końcu niezły temat rozrywkowy trafił się
|
8 mar 2014, o 00:41 |
|
|
Hubix
SV Rider
Dołączył(a): 17 lut 2013, o 12:48 Posty: 500 Lokalizacja: Okolice Krakowa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 600 F4I 2005
|
Re: Oleje
Znajomy przywiózł mi z Holandii olej którego nie sprzedaje się w PL.
Dowiedziałem, się, że to marny półsyntetyk.
Sprzedam, go ? Ktoś chętny ? Chcę kupić Motula za 200zł bo będzie lepszy.
_________________ wzium wzium
|
8 mar 2014, o 00:44 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Oleje
Ja już mam marny. Z Polski gdzie się go robi ale nie sprzedaje
|
8 mar 2014, o 01:02 |
|
|
Bodzion
motocyklista
Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 12:54 Posty: 169 Lokalizacja: Śląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
|
Re: Oleje
Pozwolę sobie podsumować w kilku zdaniach dyskusję z ostatnich stron. Mam nadzieję, ze w sposób niekontrowersyjny. 1 SV ma stosunkowo prosty silnik, nie wymagający żadnego specjalnego oleju. 2. Norma "SG" ( czyli praktycznie wszystkie półsyntetycznych oleje motocyklowe ) jest niska i oleje te można uznać za co najwyżej "dobre" 3. Jednak oleje w normie "SG" wystarczają do SV i moto na nich dobrze jeździ. Marka zresztą obojętna. Może być nawet egzotyczna. Byle olej był co najmniej w normie "SG"... i do motocykla. 4. Najpopularniejsza gęstość oleju jaką użytkownicy leją to 10W40 - "bo tak jest napisane na korku" 5. Norma oleju oznaczona dla sprzęgieł "JASO MA" i "JASO MA2" są zamienne w tych prostych silnikach i można je obie w nich stosować. Mam wrażenie, że dobrze podsumowałem "głos większości" A dla tych którzy nie chcą mieć w silniku oleju w normie SG - czyli normy oznaczonej jako cyt. za wikipedią "dla silników skonstruowanych w latach 90" i chcą poeksperymentować - jest wiele lepszych olejów w klasach wyższych niż zalecane do SV. Ciekawostka - te lepsze oleje często są w podobnych albo niższych cenach niż rozreklamowany choć zaledwie "przyzwoity" Motul 5100. I ja właśnie taki zdecydowanie lepszy olej zastosowałem, nie wydałem więcej kasy. Mam świadomość, ze mam olej "bardzo dobry" zamiast ledwie "przyzwoitego". I dobrze mi z tym. I co najważniejsze - SV się od tego "bardzo dobrego" oleju, nie rozpuści, nie rozszczelni - itp. Więc - każdy niech leje co chce.
|
8 mar 2014, o 08:33 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Oleje
sprecyzuj to bardziej bo jest to bardzo ważne ponieważ po olejach roślinnych wchodziliśmy płynie na tematy samochodowych do motocykli
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
8 mar 2014, o 09:51 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Odp: Oleje
Wielkie boje o oleje, a w 99% procentach przypadków wlania oleju innego niż zalecany chodzi tylko i wyłącznie o cenę. Jakby jeden z drugim rozebrał kilka silników to by zobaczył dlaczego leje się oleje takie, jak sugeruje producent, a nie byle gówno ze stacji benzynowej, albo wynalazki innej klasy "bo taniej było". Ja się już na błoto w silnikach napatrzyłem, na wałki wytarte o 1mm poniżej tolerancji, powycierane panewki, itd...
P.S. Hubix, z podejściem "leję byle co, bo za 3 lata i tak sprzedam" łatwo tego motocykla tutaj nie sprzedasz, bo nikt rozsądny nie kupuje moto od takiej osoby, przynajmniej nie ja.
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
Ostatnio edytowano 9 mar 2014, o 00:32 przez skwaro, łącznie edytowano 1 raz
|
8 mar 2014, o 10:43 |
|
|
Lober
SV Rider
Dołączył(a): 8 mar 2011, o 11:29 Posty: 937 Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N SPRINT ST1050
|
Re: Oleje
Zadne wynalazki :-) Olej dobrej, renomowanej firmy o bardzo przyzwoitej specyfikacji, po prostu lepszej niz taki motul robiony na estrach, ze starymi dodatkami. Powtarzac to można w kółko.. Jedyne do czego mozna sie przyczepic to ze nie jest to 10W40 tylko 10W50... A kosztował 88 zł ...
_________________ YAMAHA XT600 TENERE -->> SUZUKI SV650 N YDV -->> TRIUMPH SPRINT ST 1050 ABS
|
8 mar 2014, o 11:30 |
|
|
jacek sv1000
SV Rider
Dołączył(a): 27 sty 2013, o 14:38 Posty: 1183 Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
|
Re: Oleje
Dajcie se wszyscy siana bo sie przerzucacie lepkosciami,specyfikacjami,cenami i ch..uj wie jeszcze czym. Ja wam napisze stara prawde: jak wymiany sa na czas,to ten zalecany i ten lepszy bedzie SMAROWAL. I tak zaden z naszych motocykli nie dojedzie do kresu wytrzymalosci silnika.Jeden bedzie skasowany,drugi zakatowany a trzeci ktos komus podpierdoli. Podsumowujac te wasze wywody-kazdy robi dobrze,bo nikt nie chce celowo zajechac pieca lejac kujawski. Pozdrawiam was koledzy
_________________ CH owam W szystko D o P lecaka
|
8 mar 2014, o 12:41 |
|
|
Bodzion
motocyklista
Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 12:54 Posty: 169 Lokalizacja: Śląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
|
Re: Oleje
I tu kolega jacek oddał poziom dyskusji w temacie oleju. Nic dodać, nic ująć. To po co ten temat w ogóle istnieje skoro "lepkości, specyfikacje i ceny to jeden ch..uj" ?
|
8 mar 2014, o 16:21 |
|
|
Marpol
SV Rider
Dołączył(a): 15 maja 2013, o 23:26 Posty: 1272
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 1000 RR
|
Re: Oleje
Odbiegając od krwiożerczego sporu wspomniany prze zemnie Valvoline 4t 10w40 zalany i zamontowany filierek hilfo pierwsze kilometry nawinięte pomimo dzisiejszego chłodu. Biegi zapinają się miękko i płynnie żadnych negatywnych uwag na chwilę obecną Kolejną notkę dodam jak nakręcę trochę kilometrów no i jak spisuje się w upalne dni bo póki co olej jest jeszcze złoty w oczku silnika Niestety w dziale oleje mało jest relacji z użytkowania i to na wielu forach nagminnie.... najwięcej sporów jest o to co kto myśli o jakim producencie co naprawdę nijak ma się do tego jak na danym oleju się jeździ sorry ale ci co wypowiadają sie na o jakiś rzeczach źle a ich nigdy sami nie testowali tylko słyszeli od kumpla kolegi widzę tak:
_________________ Hard Work Beats Talent.
Ostatnio edytowano 8 mar 2014, o 18:15 przez Marpol, łącznie edytowano 4 razy
|
8 mar 2014, o 17:59 |
|
|
Janek87
SV Rider
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58 Posty: 3738 Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
|
Re: Oleje
_________________ SV650 => X11
|
8 mar 2014, o 18:10 |
|
|
Marpol
SV Rider
Dołączył(a): 15 maja 2013, o 23:26 Posty: 1272
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 1000 RR
|
Re: Oleje
Powiem Ci Janku że tym Paniom przy gryyylu to by wszystkie parametry sprawdził łącznie z tym czy się gilowi kółka kręcą
_________________ Hard Work Beats Talent.
|
8 mar 2014, o 18:19 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|