Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Autor |
Wiadomość |
Owca007
spamOWCA
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38 Posty: 7686 Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Chodzi o śrubę która ściska oś w goleni.
_________________ Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770
|
22 kwi 2013, o 09:58 |
|
|
dexter400
rowerzysta
Dołączył(a): 22 kwi 2013, o 07:35 Posty: 26
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Ok już wiem o co chodzi, pobawię się wieczorem i zrobie sesję jak nic to nie da
|
22 kwi 2013, o 10:10 |
|
|
dexter400
rowerzysta
Dołączył(a): 22 kwi 2013, o 07:35 Posty: 26
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Jeszcze jedno pytanie - czy tuleje przy kołach są różnych rozmiarów? Może poprostu zamieniłem je miejscami
|
22 kwi 2013, o 10:21 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
1. Porób zdjęcia i wrzuć.
2. Jeśli nie wiesz, które śruby zabezpieczają którą tuleję w której goleni, to może lepiej się udać do mechanika.
3. Miałem ten sam problem po malowaniu goleni. Tulejka była zbyt ciasno spasowana (już przed rozbiórką zresztą, mocno zaśniedziała, wybijałem i wbijałem ją młotkiem) i dlatego koło nie ustawiło się centralnie i tarcze ocierały o zaciski. Moim zdaniem, najlepiej rozebrać przód, przeczyścić zaciski, przeczyścić tulejkę papierem ściernym, wszystko obficie nasmarować i powinno hulać. Ewentualnie dodatkowo wymienić klocki.
|
22 kwi 2013, o 10:45 |
|
|
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Na bank tulejka golen oska... o a musi sie swobodnie poruszac... i podczas montazu kola najpierw domrecamy os... wtedy tulejka powinna sie przesunac i ustawic swobodnie golen.... potem domrecic dwie sruby m8 zaciskajace tuleje i tyle nie ma sily jak bylo dobrze a niejest a kolega sciagal kolo to tylko to...
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
22 kwi 2013, o 11:56 |
|
|
dexter400
rowerzysta
Dołączył(a): 22 kwi 2013, o 07:35 Posty: 26
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Byłem pewien że te śruby na dole są do spuszczania oleju z lag Dlatego się dziwiłem gdzie te śruby dociskające oś są jeszcze pochowane? Do mechanika nie oddam, wolę się pomęczyć i dowiedzieć czegoś nowego niż iść na łatwiznę.
|
22 kwi 2013, o 12:27 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Dexter... W goleniach są dwa rodzaje śrub. Na dole każdej z goleni jest śruba spustowa oleju, jednocześnie mocująca wkład tłumiący. Śrub tych nie widać zasadniczo z zewnątrz, trzba goleń odwrócić "do góry nogami" i wtedy można (z dużą trudnością) odkręcić go kluczem imbusowym.
W prawej goleni są dodatkowo dwie śruby (chyba tak jak pisał vioox: M8) prostopadłe do otworu osi, widoczne z zewnątrz. Nie ma ich w goleni lewej - więc jak mogłeś pomyśleć, że służą do spuszczania oleju z lag? Nam chodzi o te śruby. Musisz je odkręcić, odkręcić oś, wyciągnąć przednie koło. Nasmarować oś, nasmarować tulejkę, która wchodzi w prawą goleń (bez kołnierza) i ewentualnie ją przeczyścić papierem ścietrnym, jeśli nie porusza się swobodnie w goleni. Następnie wkładacz ślimak prędkościomierza do felgi, wsuwasz nasmarowaną oś przez tulejkę bez kołnierza, tulejkę z kołnierzem (kołnierzem do felgi), koło i dokręcasz lekko w gwincie lewej goleni. Później dociskasz kilkakrotnie przednie zawieszenie, żeby się oś i koło ułożyły, dokręcasz oś momentem chyba 23nm, dwie śruby zaciskające tuleję (chyba tym samym momentem) i zaciski. Wtedy już nic nie powinno ocierać.
O mechaniku nie napisałem złośliwie, tylko przednie zawieszenie jest istotnym elementem motocykla; jeśli nie masz odpowiedniej wiedzy, to może się to skończyć notką w gazecie "Motocykl marki suzuki z niewiadomego powodu zjechał z pasa jezdni i uderzył w przydrożne drzewo". Weź to pod uwagę.
|
22 kwi 2013, o 12:40 |
|
|
dexter400
rowerzysta
Dołączył(a): 22 kwi 2013, o 07:35 Posty: 26
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Dzięki Inkling za dokładny opis Wieczorem biorę się do roboty, nie mam motocykla przed sobą ale kojarzyłem że na obu lagach są śruby - mój błąd. Miałem już parę motocykli nieraz zdejmowałem koło i nigdy nie miałem takiej akcji. Dzięki za radę.
|
22 kwi 2013, o 14:41 |
|
|
dexter400
rowerzysta
Dołączył(a): 22 kwi 2013, o 07:35 Posty: 26
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Więc jestem w trakcie demontażu , tulejke wyciągłem z prawej lagi. Pytanie czy czyścić ją jedynie w środku czy z zewnątrz też? i najważniejsze, wiadomo że jest dłuższa od goleni - jak ma być umieszczona? ma wystawać po równo z obu stron czy wsunięta bardziej w jedną stronę? jakby ktoś był przy kompie to proszę o info
|
22 kwi 2013, o 20:15 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Wystarczy wyczyścić na zewnątrz - chodzi o to, byś mógł swobodnie przesuwać nią w goleni, bez większego oporu. Możesz też włożyć oś w obie tuleje (tę z kołnierzem i tę bez) i sprawdzić, czy luźno się poruszają wzdłuż osi a oś w nich, ale na 99% tak będzie. Najważniejsze, to żeby tulejka bez większego oporu przesuwała się w goleni - no i żeby wszystko dobrze nasmarować: tulejkę na zewnątrz i oś.
U mnie tulei w zasadzie nie widać od zewnątrz - mniej-więcej połowa znajduje się w goleni a druga połowa wychodzi do wewnątrz, w stronę koła. Ale u Ciebie tak nie musi być: to koło ustala się samo w trakcie "pompowania" zawieszeniem przy luźnej osi. Zrób tak, jak pisałem wcześniej: nasmaruj tuleję i oś, wkręć nieco oś w gwint lewej goleni (oczywiście, obie tulejki, koło i ślimak są na osi), nie wkręcając tych dwóch śrub z prawej goleni. Kilkakrotnie mocno dociśnij przednie zawieszenie i dopiero wtedy dokręć (1) oś, (2) śruby blokujące tulejkę.
Jakby coś było niejasne, pisz.
|
22 kwi 2013, o 20:26 |
|
|
dexter400
rowerzysta
Dołączył(a): 22 kwi 2013, o 07:35 Posty: 26
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Chyba uratowałeś mi tyłek, zrobiłem jak mówiłeś i dystanse miedzy zaciskiem a tarcza sa rowne i nie dotykają tarczy, kamien z serca skrecam do kupy wszystko i wio Jak będziesz w krakowie to zgrzewka czeka
|
22 kwi 2013, o 21:10 |
|
|
Owca007
spamOWCA
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38 Posty: 7686 Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Ej ej wolnego skrzynka to ma do Wrocka przyjechać .
_________________ Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770
|
22 kwi 2013, o 21:19 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Ja w Krakowie permanentnie siedzę A zgrzewką chętnie z owcą się podzielę:) Dexter, zajrzyj do subforum "Małopolska" i się z nami ustaw!
|
22 kwi 2013, o 21:24 |
|
|
Owca007
spamOWCA
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38 Posty: 7686 Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Każdemu co się wpisał się należy Więc sprawdzić kto skąd jest na mapie zrobić okrąg zobaczyć gdzie jest mniej więcej środek i meeting .
_________________ Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770
|
22 kwi 2013, o 21:27 |
|
|
dexter400
rowerzysta
Dołączył(a): 22 kwi 2013, o 07:35 Posty: 26
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Nie no oczywiście że dla każdego, dzięki panowie. Maszyne przetestuje rozwożąc piwo po okolicy
|
23 kwi 2013, o 20:10 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|