Ok wielkie dzięki za pomoc. Jutro to sprawdzę i dam znać jak rezultaty
7 lut 2014, o 20:53
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Re: Praca na 1 cylinder
Młody, tylko plamy nie daj.
Po takim opisie to moja młoda obczaiłby silnik bez problemu Pewnie tylko rekawiczki ubrałaby co by se lakiera na pazurkach nie zarysować (ale na to bankowo sama by już wpadła)
aaa, musiałbym pokazac jeszcze w którą strone śrubki kręcić, bo takie cos jak w lewo czy prawo to nie wystarczy
Wiesz jak to mówią: kto pyta nie błądzi trochę interesuje się tym tematem, ale wcześniej pracowałem tylko na 2 suwach więc to inna bajka Ale powoli już obczajam co z czym i jak więc będzie dobrze
Witam. Długo mnie nie było, bo byłem zabiegany. Więc rozrząd sprawdzony i tam jak najbardziej wszystko ok. Posiedziałem chwilę przy motorze i doszedłem do kilku wniosków. Gdy kręciłem wałem zauważyłem, że zawory ssania zbyt późno się domykają i to pewnie jest przyczyną dlaczego dmucha w gaźnik. Jednak problem jest o tyle dziwny, że otwierają się dobrze, a zamykają tylko z opóźnieniem ;/ Przeglądając potem książkę serwisową zauważyłem, że pompka paliwowa działa na zasadzie, że tworzy się podciśnienie i nadciśnienie nawzajem i myśląc logicznie to gdyby nie dmuchało w ten gaźnik nigdy nie byłoby nadciśnienia więc pompka by nie chodziła? Czy czasami tak nie powinno być i nie powinno delikatnie dmuchać w gaźnik? Jeśli nie to jaki macie pomysł? Jeśli zawór byłby zgięty to przez gaźnik powinny również uciekać spaliny a nieszczelność jest tylko podczas sprężania. Moim podejrzanym jest wałek rozrządu, ale czy to jest możliwe? Proszę o jakieś dalsze podpowiedzi
Dołączył(a): 18 gru 2013, o 14:27 Posty: 172 Lokalizacja: de. Obertshausen /pl. ok. Opole
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 sz
Re: Praca na 1 cylinder
Xeii napisał(a):
Więc rozrząd sprawdzony i tam jak najbardziej wszystko ok.
tzn co jest ok? sprawdziłeś luz zaworowy ? i ile wymierzyłeś tego luzu ?
Sprawdziłeś czy zawory się nie zawieszają ? tzn czy po wciśnięciu go krzywką( obracając walem ) wraca "za krzywką z powrotem" ? Sprawdziłeś ustawienie rozrządu tzn czy znaki na wale i na kolach zębatych się pokrywają ( to możesz sprawdzić za pomocą servisowki )
Cytuj:
Gdy kręciłem wałem zauważyłem, że zawory ssania zbyt późno się domykają i to pewnie jest przyczyną dlaczego dmucha w gaźnik. Jednak problem jest o tyle dziwny, że otwierają się dobrze, a zamykają tylko z opóźnieniem ;/
tzn jak krzywka się już dalej obróciła a zawór jeszcze trochę wisi a następnie spada tak nagle ( się przycina ) ?
Cytuj:
Przeglądając potem książkę serwisową zauważyłem, że pompka paliwowa działa na zasadzie, że tworzy się podciśnienie i nadciśnienie nawzajem i myśląc logicznie to gdyby nie dmuchało w ten gaźnik nigdy nie byłoby nadciśnienia więc pompka by nie chodziła?
błąd w logice myślenia, uwierz ze nie ma dmuchać go gaźnika, pompę / zawor paliwa i zasadę działania zostawiamy na później.
Cytuj:
Jeśli zawór byłby zgięty to przez gaźnik powinny również uciekać spaliny a nieszczelność jest tylko podczas sprężania. Moim podejrzanym jest wałek rozrządu, ale czy to jest możliwe? Proszę o jakieś dalsze podpowiedzi
jeśli faktycznie dmucha tylko w czasie sprężania ( i to tylko na początku tego suwu) to najprawdopodobniej luz zaworowy masz w pobliżu 0,0 albo masz przestawiony rozrzad albo zawiesza się zawór / szklanka
Jeśli chcesz to naprawić, musisz sprawdzać po kolei te rzeczy i dokładnie opisywać wyniki tego co sprawdziłeś. wiec jeszcze raz: 1 .Luz zaworowy 2. Ustawienie rozrządu ( walki rozrządu do walu korbowego, na znaki ) 3. Sprawdzić czy zawory się nie zawieszają ( czy ładnie odbijają)
pozdrawiam voss
_________________ Noc była czarna jak sumienie faszysty ... ......... WSK 125 pierwsze kroki ......... Suzuki SV 1000 SZ razem z ZZR 600
Tak więc sprawdzałem właśnie znaki na rozrządzie i tam jest jak najbardziej wszystko ok. Zawory chodzą płynnie i razem z krzywką bez żadnych zacięć chodzą. Więc z tego co piszesz pozostaje luz zaworowy. Tylko mógłbyś mi jakoś opisać jak mam go sprawdzić? No i jeśli byłby luz to dlaczego podczas wydechu zawory są szczelne? Dziwne jest to opóźnione zamykanie zaworu, bo ruch jest płynny i wygląda tam wszystko jakby tak miało być Bo jeśli byłoby coś przestawione to musiałby również się wcześniej otwierać, a otwiera się dobrze, a samo zamykanie jest opóźnione...
25 lut 2014, o 21:43
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Re: Praca na 1 cylinder
Xeii napisał(a):
Przeglądając potem książkę serwisową zauważyłem, że pompka paliwowa działa na zasadzie, że tworzy się podciśnienie i nadciśnienie nawzajem i myśląc logicznie to gdyby nie dmuchało w ten gaźnik nigdy nie byłoby nadciśnienia więc pompka by nie chodziła? Czy czasami tak nie powinno być i nie powinno delikatnie dmuchać w gaźnik?
Ciśnienie atmosferyczne to poziom nr. 1. Max. podciśnienie wyprodukowane przez ssący cylinder to poziom nr. 2 Jakaś średnia pomiędzy nimi jest poziomem odniesienia dla membrany pompki. Gdyby nie było pulscaji a sama różnica ciśnień to ustaliłaby sie samoczynnie na tym poziomie i stałaby jak słup soli. Ale że cylinder pracuje okresowo to stan podciśnienia jest zmienny w takt jego pracy. I tak samo w takt tego zmiennego podciśnienia majta sobie membranka pompki. Raz w lewo-raz w prawo. Wcale nie potrzebując nadciśnienia w stosunku do atmosfery. To tak na szybko.
A co do reszty to masz tam kaszanę (albo wcale jej nie ma tylko nie zauważasz tego co trzeba i nie potrafisz zanalizowac poprawnie ) i tyle. Bez urazy oczywiście ale brakuje ci wiedzy i chyba sobie nie poradzisz samodzielnie. Zaproponuj krate browara i ktos ze starych z muchami na zebach skusi się i ci pomoże W ciagu 30 minut dowiesz się więcej niż goglając miesiac i zadając dziesiątki albo setki pytań. Gdyby nie było tak daleko to sam przyjechałbym dla samej przyjemości podłubania w moto. Nie licząc kraty browara oczywiście
ed. zapomniałem jeszcze o szlugach i jakiej kiełbasce na zagryzkę ew. o jakims programie artystyczno-rozrywkowym w klubie towarzyskim Bo to może jaki kawaler sie zgłosić. Jezeli zgłosi sie któras z naszych koleżanek to już sam się martw
Gdybym znał taką osobę to na pewno bym tu z wami nie pisał w okolicy mam tylko 1 mechanika od motocykli, ale raczej nie jest on najwyższej klasy, a mój problem wydaje się naprawdę dziwny i myślę, że wcale tak łatwo nie można go wykryć
PS Dzięki za wyjaśnienie działania pompki, ale na schematach zmyliło mnie to, że wyraźnie jest napisane, że w jedną stronę jest NADCIŚNIENIE, a w drugą podciśnienie...
25 lut 2014, o 22:26
voss
motocyklista
Dołączył(a): 18 gru 2013, o 14:27 Posty: 172 Lokalizacja: de. Obertshausen /pl. ok. Opole
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 sz
Re: Praca na 1 cylinder
Xeii napisał(a):
Więc z tego co piszesz pozostaje luz zaworowy. Tylko mógłbyś mi jakoś opisać jak mam go sprawdzić?
Luz mozesz zmierzyc ustawiajac wal na OT sprezania ( tak zeby wszystkie krzywki pokazywaly do gory ) i mierzac odstep miedzy szklanka zaworu i walkiem rozrzadu = dolna czescia krzywki wkladaja tam blaszke szczelinomierza
Blaszkla o grubosci 0,1 mm powinna miescic sie tam luzno ( dla zaworu zsacego ) a 0,2 mm powinna juz nie wchodzic. Zmierz dla obu zaworow zsacych.
Cytuj:
Dziwne jest to opóźnione zamykanie zaworu, bo ruch jest płynny i wygląda tam wszystko jakby tak miało być
a mozesz opisaj jak to zmierzyles ?
nie zebysmy gadali / pisalismy o roznych zeczach.
voss
_________________ Noc była czarna jak sumienie faszysty ... ......... WSK 125 pierwsze kroki ......... Suzuki SV 1000 SZ razem z ZZR 600
Włożyłem drut i opierając go na tłoku, gdy czułem, że tłok zaczyna iść do góry to zawory jeszcze były nie domknięte, dopiero jak tłok idze do góry na jakieś około 3cm to wtedy zawory zamykają się całkowicie.
26 lut 2014, o 16:56
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Re: Praca na 1 cylinder
Prawdę mówiąc nigdy nie sprawdzałem czy kąty zamknięcia-otwarcia zgadzają się z serwisówką. Ale na moje przyszczate oko 3 cm to jakby za dużo. Będzie jakie 60-70 stopni po DMP. Na moje to po prostu rozrząd przestawiony okropicznie.
Xsell, weż no ty zapodaj nam foty kół rozrządu gdy wał masz ustawiony na F Zrób jedną fotę, przekręc wał o 360 stopni ponownie na F i druga fota. (foty centralnie z boku, prostopadle do kół i ostre) Wszystko sie wyjaśni wtedy
Kurczę no rozrząd sprawdzałem już 2 razy z serwisówką w ręku, liczyłem itd. i tam jest wszystko ok. Zmierzyłem dzisiaj luz między krzywką a szklanką i jest jakby za mały. Dziwne jest to, że wygląda na to, że ta krzywka jest źle wyszlifowana, bo miejsami wchodzi 1mm dosyć gładko, a kawałek dalej już nie idzie włożyć. Z tego co wiem co chyba 30k km powinno się regulować ten luz i myślicie, że to może być przyczyną problemów? Dodam, że na wydechowych też nie jest idealnie, bo wchodzi tylko 0,15 a z tego co wiem powinno od 0,2 do 0,3
26 lut 2014, o 21:30
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Re: Praca na 1 cylinder
Nie łudź się że krzywka od Suzuki bedzie źle wyszlifowana. Nie ma po prostu takiej opcji a firma ta nie ma nic wspólnego z PRL-em tudzieź jakąkolwiek inna myslą techniczną z czasów minionego ustroju. Chyba że jakis przyslepy kowal zrobił zamiennik albo spec tuner ją boszką chlastał. Tym bardziej porób foty bo coraz bardziej zaciemnia się obraz tego co tam masz. Piszesz że to Suzuki a ja (zresztą nie tylko ja jak mi sie zdaje) widzę , opierając się na twoich opisach. jakis zepsuty ruski traktor po prostu
Xeii napisał(a):
Kurczę no rozrząd sprawdzałem już 2 razy z serwisówką w ręku, liczyłem itd. i tam jest wszystko ok. Zmierzyłem dzisiaj luz między krzywką a szklanką i jest jakby za mały. Dziwne jest to, że wygląda na to, że ta krzywka jest źle wyszlifowana, bo miejsami wchodzi 1mm dosyć gładko, a kawałek dalej już nie idzie włożyć.
Po prostu masz badziewny szczelinomierz. Poza tym tam jest mało miejsca i powinien być wąski i lepiej sie wyginający przez to. Albo juz opierasz o coś z drugiej strony
Ed. Wróć, skłamałem. Suzuki umożliwiło ucieczkę na zachód DDR-owskiemu kierowcy wyścigowemu Ernstowi Degnerowi. Przy okazji, zreztą to była cena za ucieczkę. Degner zajumał plany i wzory Waltera Kaadena (gościu który zrobił silnik do V-1 ) który z MZ-ty zrobił najszybsze dwusuwowe pociski na świecie w tamtych czasach . Dzięki temu potem Suzuki zbudowałe najdoskonalsze dwusuwy jakie kiedykolwiek startowały w GP. Gdyby nie przepisy i ekologia to do dzisiaj suzy z tamtych czasów mogłyby nieźle poobijac te pędzidła z naszych czasów
Nawet jeśli według Twojej teorii szczelinomierz jest krzywy czy coś to jakim cudem raz wchodzi a kawałek dalej nie? Fotki mogę zrobić tylko czego? Kół rozrządu nie ma sensu, bo tak jak pisałem tam jest wszystko na 100% OK! Błędy w produkcji zdarzają się każdemu a po drugie motocykl ma 12 lat i nie jestem jego 1 właścicielem więc nie wiem czy ktoś tam nic nie grzebał...
W takim razie jeśli luz wykluczasz, ustawienie rozrządu jest ok, zawory chodzą płynnie i nie są zgięte to dlaczego dmucha w gaźnik?
26 lut 2014, o 22:58
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Re: Praca na 1 cylinder
No chyba muszą dmuchać skoro przez połowę cyklu sprężania sa otwarte Co sam ustaliłeś wtykając drut. Tak więc rozrząd nie jest dobrze ustawiony. Rób zdjęcia wszystkiego albo jedyne co mi pozostanie to uznać ciebie za dofcipasa który z nudów bada forumowiczów
26 lut 2014, o 23:12
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Re: Praca na 1 cylinder
Xeii napisał(a):
Nawet jeśli według Twojej teorii szczelinomierz jest krzywy czy coś to jakim cudem raz wchodzi a kawałek dalej nie?
nawet jak byś nie miał luzu to i tak by chodziła bez większego problemu na dwa gary.W celu dokładnego ustawienia radzę zakupić nowy szczelinomierz bo co to za ustawianie jak raz wchodzi a kawałek dalej już nie.
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Re: Praca na 1 cylinder
Co żeście się tak uparli na ten rozrząd? Szukamy przyczyny nie palenia na jeden cylinder czy ustawiamy krzywki? Od tego, że motocykl się wywraca rozrząd się nie zmienia.
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
27 lut 2014, o 00:43
voss
motocyklista
Dołączył(a): 18 gru 2013, o 14:27 Posty: 172 Lokalizacja: de. Obertshausen /pl. ok. Opole
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 sz
Re: Praca na 1 cylinder
koroviov napisał(a):
Co żeście się tak uparli na ten rozrząd? Szukamy przyczyny nie palenia na jeden cylinder czy ustawiamy krzywki? Od tego, że motocykl się wywraca rozrząd się nie zmienia.
no doczytaj na pierwszej stronie, ten silnik chodzi na dwa gary ale 2 cyl. dmucha w gaznik. i tak jak Xeii pisze, to zawory zsace zamykaja sie 3cm =~ 80-90° po DMP
to jak trzeba sie na podrapanym lakierze skoncetrowac
Ja to juz nawet zastanawiam sie nad jakims "wbudowanym " bledzie, tunning jakimis dziwnymi walkami. Albo na mechanicznym zniszczenieu walka zsasego zgiecie / pekniecie / przesuniecie kola zebatego.
Cytuj:
Dziwne jest to, że wygląda na to, że ta krzywka jest źle wyszlifowana, bo miejsami wchodzi 1mm dosyć gładko, a kawałek dalej już nie idzie włożyć. Z tego co wiem co chyba 30k km powinno się regulować ten luz i myślicie, że to może być przyczyną problemów? Dodam, że na wydechowych też nie jest idealnie, bo wchodzi tylko 0,15 a z tego co wiem powinno od 0,2 do 0,3
tzn jak raz pasoje 0,1 ( bo w ten 1mm nie wierze ) a jak przekreciz minimalnie walek to juz nie pasuje ? czy jak chcez wsunac dalej blaszke szczelinomierza to dalej nie wchodzi ? Jesli to drugie to masz szczelinomierz mizerny / zuzyty. jesli to pierwsze , to ustaw wal na znaki ( dla 2 cyl. na R i krzywki taj jak w servisowce ) i tak mierz.
Zrob te fotki moze wtedy cos sie da wykombinowac.
Gdzei ty mieszkasz Xeii, moze ktos z wiekszym doswiadczeniem ma niedaleko i w ramach malej przejazdzki moglby to zobaczyc.
voss
_________________ Noc była czarna jak sumienie faszysty ... ......... WSK 125 pierwsze kroki ......... Suzuki SV 1000 SZ razem z ZZR 600
27 lut 2014, o 09:25
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Re: Praca na 1 cylinder
wszystko to pasuje mi nic innego z krzywym zaworem, który nie domyka się kiedy tłok jest na górze. Nie pozostaje nic innego jak ściągniecie głowicy i obejrzenie tego dokładnie.