Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
 Re: wymiana klocków
Specjalne smary do tłoczków/cylinderków hamulcowych kosztują grosze, wizualnie faktycznie przypomina to wazelinę. Też zawsze smaruję tym uszczelnienia przed montażem.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
12 kwi 2012, o 23:25 |
|
 |
Tigera1
amelinum!
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39 Posty: 730 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
|
 Re: wymiana klocków
cut .. Ale w zestawie nie ma wazeliny technicznej tylko "specjalny smar" najczęściej na bazie litu (nie jestem pewny mydło litowe ?) Na 100% to nie wazelina techniczna proszę  edit: Jak zawsze lasooch szybszy 
_________________ SV 650 S+Ducati 848 Gregor aka TigerA1
Ostatnio edytowano 12 kwi 2012, o 23:28 przez Tigera1, łącznie edytowano 1 raz
|
12 kwi 2012, o 23:27 |
|
 |
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
 Re: wymiana klocków
Też pierwszy raz słyszę aby wazeliną smarować tłoczki i uszczelki. Jeśli już by dali wazelinę w co wątpię bo nie jest ona odporna na wysoka temperaturę to raczej do smarowania sworzni oraz gum w zaciskach hamulcowych. W każdej serwisówce zaleca się aby przed włożeniem tłoczka posmarować go płynem hamulcowym.
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
12 kwi 2012, o 23:27 |
|
 |
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
 Re: wymiana klocków
Tłoczek smarujemy płynem, osłonę przeciwkurzową smarem, jak słusznie Tigera zauważył to nie jest wazelina
_________________
 Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
12 kwi 2012, o 23:30 |
|
 |
Tigera1
amelinum!
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39 Posty: 730 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
|
 Re: wymiana klocków
cut.. Dokładnie, przecież płyn hamulcowy po złożeniu wszystkiego do kupy i tak ma "dostep" do tych uszczelek  Ale się temat rozwinął ! smarujcie płynem hamulcowym i będzie gitara... A tak btw to lasooch wspominał że te smary grosze kosztują i ma świętą rację w każdym motoryzacyjnym 5g jakieś 3-5 pln zależy od zdziercy co starczy na 3-5 lat  dla auta i motąga
_________________ SV 650 S+Ducati 848 Gregor aka TigerA1
Ostatnio edytowano 12 kwi 2012, o 23:33 przez Tigera1, łącznie edytowano 1 raz
|
12 kwi 2012, o 23:31 |
|
 |
jacaaaa
SV Rider
Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14 Posty: 1101 Lokalizacja: Rawicz WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: DM620dark
|
 Re: wymiana klocków
Nie mylmy wazeliny technicznej z wazeliną którą można posmarować nie będę wspominał co przed czym 
_________________ www.zielonapracownia.eu
|
12 kwi 2012, o 23:31 |
|
 |
Slawuch
SV Rider
Dołączył(a): 19 sie 2011, o 08:13 Posty: 463
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650 k2 2002
|
 Re: wymiana klocków
chciałbym to zobaczyć jak zakładasz uszczelkę przeciwkurzową po umieszczeniu tłoczka w zacisku na płyn hamulcowy  przy prawidłowo złożonym zacisku na dobrych uszczelkach płyn hamulcowy nie ma dostępu do uszczelki przeciwkurzowej faktycznie jest to smar montażowy, a nie wazelina, lasooch i tigera macie rację
|
13 kwi 2012, o 08:11 |
|
 |
Bossyy
motocyklista
Dołączył(a): 30 mar 2011, o 21:42 Posty: 256 Lokalizacja: OPOLSKIE
Płeć: mężczyzna
Moto: Er łan 2002 r
|
 Re: wymiana klocków
Ludzie zgadzam się z wami wszystkim ![happy :]](./images/smilies/krzywy.gif) działać będzie i tak i tak tyle że klamka może puchnąć jak gówno się zrobi z płynu. w sv nie rozbierałem zacisku to nie wiem... ale w samochodach i motocyklach które rozbierałem to tłoczek smaruję płynem hamulcowym żeby lekko przeszedł przez uszczelkę nie smaruje niczym innym bo płyn nabiera wysokiej temperatury rozpuści smar wazeline czy na czym się tam ślizgacie, jeśi leje płyn np DOT 5 to chce aby miał takie własciwosci jak piszą a nie zmienione przez wazelinę osłonę kurzową można posmarowąć czym się chce , ma wejść na swoje miejsce i tyle. Slawuch przy najbliższej okazji ci chyba nagram a poza tym piszesz oczywistą rzecz jasne że płyn niema dostępu do uszczelnienia kurzowego ALE MY ROZMAWIAMY O SMAROWANIU TŁOCZKA PRZED WŁOŻENIEM ![happy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
_________________ ....płyń zawsze pod prąd , z prądem płynie tylko gówno ;]
|
13 kwi 2012, o 17:00 |
|
 |
jacaaaa
SV Rider
Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14 Posty: 1101 Lokalizacja: Rawicz WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: DM620dark
|
 Re: wymiana klocków
W takim razie proszę o odpowiedź do czego służy smar to tłoczków i zacisków, skoro nie można nim smarować tłoczków i zacisków ... Chyba zostało to uwzględnione przy produkcji tego oto produktu. Moim zdaniem to tak, jakby twierdzic, ze po co do silnika olej skoro leje bene. 2 różne substancje, dwa różne zastosowania.
Z resztą jak ktoś chce niech smaruje sobie nawet smalcem ze skwarkami i zagryza ogórkiem kiszonym jeśli ma ochotę. Ja opisałem i zastosowałe potwierdzoną latami praktyki metodę i mechanika metodę i jestem pewny,że wszystko będzie działać jak trzeba.
_________________ www.zielonapracownia.eu
|
13 kwi 2012, o 17:39 |
|
 |
Bossyy
motocyklista
Dołączył(a): 30 mar 2011, o 21:42 Posty: 256 Lokalizacja: OPOLSKIE
Płeć: mężczyzna
Moto: Er łan 2002 r
|
 Re: wymiana klocków
ja tylko pisze jak ja robię każdy robi jak chce, a olej lejesz do miski olejowej a benzyna spala się w komorze spalania niemają ze sobą kontaktu ![happy :]](./images/smilies/krzywy.gif) przynajmniej teoretycznie .... raczej musiał byś to porównać do wlania benzyny do oleju... wątpię czy byś tak jeździł ![happy :]](./images/smilies/krzywy.gif) ja tam niewiem poprostu tak mnie nauczyli że się tak robi przy samochodach zawsze się mi to sprawdza więc obstaję przy swoim .Pozdrawiam 
_________________ ....płyń zawsze pod prąd , z prądem płynie tylko gówno ;]
|
13 kwi 2012, o 20:40 |
|
 |
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
 Re: wymiana klocków
Jak dostajesz w zestawie naprawczym specjalny smar przy to używasz go jedynie do smarowania sworzni w zaciskach oraz osłonę przeciwkurzową a nie tłoczek bo ten element smarujesz płynem hamulcowym. Zrobił się nam temat rzeka 
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
13 kwi 2012, o 21:01 |
|
 |
Bossyy
motocyklista
Dołączył(a): 30 mar 2011, o 21:42 Posty: 256 Lokalizacja: OPOLSKIE
Płeć: mężczyzna
Moto: Er łan 2002 r
|
 Re: wymiana klocków
Kozik ty to wiesz ja to wiem weź im wytłumacz ja już się nie udzielam klocki się smaruje z tyłu blachy żeby nie piszczały sworznie żeby łatwiej wchodziły nawet uszczelniacz kurzowy ale tłoczka to sobie nie posmaruje ;/ bo mi sie okaże że kiedys z 2 pak nie wyhamuje
_________________ ....płyń zawsze pod prąd , z prądem płynie tylko gówno ;]
|
13 kwi 2012, o 21:08 |
|
 |
jacaaaa
SV Rider
Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14 Posty: 1101 Lokalizacja: Rawicz WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: DM620dark
|
 Re: wymiana klocków
Temat rzeka albo i nie. Każdy ma swoją rację kto miał słuszność czas pokaże ( albo i nie)...
_________________ www.zielonapracownia.eu
|
14 kwi 2012, o 01:23 |
|
 |
Slawuch
SV Rider
Dołączył(a): 19 sie 2011, o 08:13 Posty: 463
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650 k2 2002
|
 Re: wymiana klocków
Bossyy, ja się z Tobą założę o dobrego browara, że w zacisku hamulcowym suzuki SV nie jest możliwe włożenie uszczelki przeciwkurzowej bez jej uszkodzenia, jeżeli tłoczek jest już umieszczony w gnieździe zacisku. Nagrywaj filmik i wrzucaj, browar czeka  O kolejnego browara założę się, że nawet jeżeli tłoczek jest posmarowany smarem, to przy wkładaniu tłoczka do gniazda smar zostanie zdjęty przez uszczelkę przeciwkurzową tak, że już praktycznie nic nie zostanie na tłoczku w miejscu oddziaływania płynu hamulcowego Bardzo prosto to sprawdzić: do czystego zacisku z czystymi uszczelkami wkładamy tłoczek posmarowany smarem, a następnie przy użyciu narzędzia wyjmujemy i obserwujemy jak zacisk i uszczelki wyglądają wewnątrz Za drugą uszczelką NIE BĘDZIE NAWET ŚLADU SMARU Grzmicie, że smar wymiesza się z płynem hamulcowym - a ja pytam się jakim cudem miałoby się tak stać?
|
14 kwi 2012, o 05:53 |
|
 |
jacaaaa
SV Rider
Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14 Posty: 1101 Lokalizacja: Rawicz WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: DM620dark
|
 Re: wymiana klocków
Płyn hamulcowy też nie ma styku z tłoczkiem od miejsca pierwszej uszczelki do tej przeciwkurzowej (teoretycznie) Więc wychodzi na to samo.
_________________ www.zielonapracownia.eu
|
14 kwi 2012, o 13:02 |
|
 |
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
 Re: wymiana klocków
A ja się pytam dlaczego tak się uparłeś żeby tłoczek smarować smarem przed jego włożeniem?
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
14 kwi 2012, o 13:28 |
|
 |
Bossyy
motocyklista
Dołączył(a): 30 mar 2011, o 21:42 Posty: 256 Lokalizacja: OPOLSKIE
Płeć: mężczyzna
Moto: Er łan 2002 r
|
 Re: wymiana klocków
o mamo to poco smarujesz go smarem skoro jest nie potrzebny bo i tak go uszczelka ściaga tak? i ten cały twój smar jest pod uszczlniaczem kurzowym ?? nie dał bym ci moto do zrobienia ![happy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
_________________ ....płyń zawsze pod prąd , z prądem płynie tylko gówno ;]
|
14 kwi 2012, o 23:39 |
|
 |
Slawuch
SV Rider
Dołączył(a): 19 sie 2011, o 08:13 Posty: 463
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650 k2 2002
|
 Re: wymiana klocków
Bossyy, dawaj browara i nie pie*dol Tekst pochodzi z tego adresu http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/Dodatek25_WWW.pdfMam nadzieję że "mechanikom" po przeczytaniu tego tekstu zatkao kakao oraz przyjęli do wiadomości istnienie i przeznaczenie takiego specyfiku Smary do ruchomych elementów hydraulicznych układów hamulcowych i sterowania sprzęgłem Są to specjalne smary, które nie wchodzą w niepożądane reakcje z płynami hamulcowymi. Jeśli ich nadmiar dostanie się do układu hamulcowego, nic się nie stanie - rozpuszcza się. Cele stosowania tych środków są następujące: • ułatwienie montażu elementów i obniżenie tarcia pomiędzy nimi podczas pracy; • ochrona powierzchni współpracujących elementów przed korozyjnym oddziaływaniem wody zawartej w płynie hamulcowym; • zmniejszenie ryzyka zablokowania współpracujących elementów układu hydraulicznego. Szczególnie dwa ostatnie punkty są istotne. Woda zawarta w płynie hamulcowym, powoduje korozję powierzchni współpracujących elementów, a warstwa korozji zmniejsza luz pomiędzy nimi. Tłoczek w cylinderku hamulca bębnowego lub zacisku hamulca tarczowego, w następstwie korozji, porusza się coraz ciężej. Ponadto, jeśli rośnie temperatura tłoka i zacisku hamulca tarczowego lub tłoczków i cylinderka hamulca bębnowego, to zmieniają się wymiary tych części. Gdy luz pomiędzy nimi zmniejsza się, to rośnie ryzyko zablokowania się tłoka zacisku hamulcowego lub tłoczka cylinderka hamulcowego. Ponieważ warstwa rdzy zmniejsza luz pomiędzy współpracującymi, wymienionymi elementami, więc ryzyko zablokowania rośnie. Z wymienionych przyczyn wynika konieczność stosowania takich smarów. Smary do elementów hydraulicznych układów hamulcowych i sterowania sprzęgłem, służą do pokrywania wszystkich współpracujących części w czasie montażu, które mają kontakt z płynem hamulcowym. Za pośrednictwem Inter Cars-u (patrz tabela), takie smary oferują fi rmy: ATE (fot.3) i TRW Automotive. Po umyciu, zweryfi kowaniu części i ewentualnym ich polerowaniu (celem usunięcia śladów korozji, można polerować powierzchnię walcową tłoka zacisku hamulcowego i tłoczków cylinderka hamulcowego oraz wewnętrzną powierzchnię cylinderka hamulcowego; nie należy polerować powierzchni gniazda zacisku hamulcowego, współpracującej z tłokiem hamulcowym, bo nie ma możliwości prawidłowego wykonania tej czynności), przed montażem podzespołów układu hydraulicznego, należy pokryć cienką warstwą takiego smaru wymienione poniżej części. W zacisku hamulca tarczowego (fot.4): • wewnętrzną powierzchnię osłony tłoka A; • pierścień uszczelniający B; • powierzchnie C - w ewnętrzną cylindra i zewnętrzną tłoka zacisku. Zastosowanie tych smarów pozwoli, że np. tłoczek zacisku hamulca tarczowego będzie lekko przesuwał się zarówno bezpośrednio po naprawie jak i wiele miesięcy potem. Łatwość ruchu tłoczka jest niezbędna dla zapewnienia prawidłowej pracy hamulców, szczególnie przy śliskiej nawierzchni. Jeśli układ hamulcowy posiada układ ABS, to prawidłowy ruch tłoczków w zaciskach gwarantuje też prawidłowość pracy tego układu. Chcę podkreślić, że stosowanie tych smarów nie zwalnia z dbałości o płyn hamulcowy.
|
15 kwi 2012, o 23:30 |
|
 |
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
 Re: wymiana klocków
Intercars może sobie jeszcze kilka takich artykułów napisać odnośnie używania wszelakich samów do ruchomych elementów hydraulicznych proponowanych zapewne w swojej ofercie a i tak się na nie skuszę ![happy :]](./images/smilies/krzywy.gif) . Jeśli zachowane są wszelkie terminy przeglądów układów hamulcowych i postępujemy wg danej serwisówki to nie ma problemu z tymi układami hamulcowymi. Jeśli nie wymieniamy wg przewidzianego terminu płynu hamulcowego to nic dziwnego, że potem tłoczki nam korodują i się zapiekają w gniazdach skoro mamy wodę w płynie bo po pewnym czasie traci on swoje właściwości.
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
16 kwi 2012, o 16:34 |
|
 |
Bossyy
motocyklista
Dołączył(a): 30 mar 2011, o 21:42 Posty: 256 Lokalizacja: OPOLSKIE
Płeć: mężczyzna
Moto: Er łan 2002 r
|
 Re: wymiana klocków
 |  |  |  | Slawuch napisał(a): Bossyy, dawaj browara i nie pie*dol Tekst pochodzi z tego adresu http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/Dodatek25_WWW.pdfMam nadzieję że "mechanikom" po przeczytaniu tego tekstu zatkao kakao oraz przyjęli do wiadomości istnienie i przeznaczenie takiego specyfiku Smary do ruchomych elementów hydraulicznych układów hamulcowych i sterowania sprzęgłem Są to specjalne smary, które nie wchodzą w niepożądane reakcje z płynami hamulcowymi. Jeśli ich nadmiar dostanie się do układu hamulcowego, nic się nie stanie - rozpuszcza się. Cele stosowania tych środków są następujące: • ułatwienie montażu elementów i obniżenie tarcia pomiędzy nimi podczas pracy; • ochrona powierzchni współpracujących elementów przed korozyjnym oddziaływaniem wody zawartej w płynie hamulcowym; • zmniejszenie ryzyka zablokowania współpracujących elementów układu hydraulicznego. Szczególnie dwa ostatnie punkty są istotne. Woda zawarta w płynie hamulcowym, powoduje korozję powierzchni współpracujących elementów, a warstwa korozji zmniejsza luz pomiędzy nimi. Tłoczek w cylinderku hamulca bębnowego lub zacisku hamulca tarczowego, w następstwie korozji, porusza się coraz ciężej. Ponadto, jeśli rośnie temperatura tłoka i zacisku hamulca tarczowego lub tłoczków i cylinderka hamulca bębnowego, to zmieniają się wymiary tych części. Gdy luz pomiędzy nimi zmniejsza się, to rośnie ryzyko zablokowania się tłoka zacisku hamulcowego lub tłoczka cylinderka hamulcowego. Ponieważ warstwa rdzy zmniejsza luz pomiędzy współpracującymi, wymienionymi elementami, więc ryzyko zablokowania rośnie. Z wymienionych przyczyn wynika konieczność stosowania takich smarów. Smary do elementów hydraulicznych układów hamulcowych i sterowania sprzęgłem, służą do pokrywania wszystkich współpracujących części w czasie montażu, które mają kontakt z płynem hamulcowym. Za pośrednictwem Inter Cars-u (patrz tabela), takie smary oferują fi rmy: ATE (fot.3) i TRW Automotive. Po umyciu, zweryfi kowaniu części i ewentualnym ich polerowaniu (celem usunięcia śladów korozji, można polerować powierzchnię walcową tłoka zacisku hamulcowego i tłoczków cylinderka hamulcowego oraz wewnętrzną powierzchnię cylinderka hamulcowego; nie należy polerować powierzchni gniazda zacisku hamulcowego, współpracującej z tłokiem hamulcowym, bo nie ma możliwości prawidłowego wykonania tej czynności), przed montażem podzespołów układu hydraulicznego, należy pokryć cienką warstwą takiego smaru wymienione poniżej części. W zacisku hamulca tarczowego (fot.4): • wewnętrzną powierzchnię osłony tłoka A; • pierścień uszczelniający B; • powierzchnie C - w ewnętrzną cylindra i zewnętrzną tłoka zacisku. Zastosowanie tych smarów pozwoli, że np. tłoczek zacisku hamulca tarczowego będzie lekko przesuwał się zarówno bezpośrednio po naprawie jak i wiele miesięcy potem. Łatwość ruchu tłoczka jest niezbędna dla zapewnienia prawidłowej pracy hamulców, szczególnie przy śliskiej nawierzchni. Jeśli układ hamulcowy posiada układ ABS, to prawidłowy ruch tłoczków w zaciskach gwarantuje też prawidłowość pracy tego układu. Chcę podkreślić, że stosowanie tych smarów nie zwalnia z dbałości o płyn hamulcowy. |  |  |  |  |
hmmm ja tego nie użyję nigdy a ty jak chcesz piwo ![happy :]](./images/smilies/krzywy.gif) to udowodnij to tekstem z wiarygodnego źródła nie od handlowca który chce to gówno sprzedać ![happy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
_________________ ....płyń zawsze pod prąd , z prądem płynie tylko gówno ;]
|
16 kwi 2012, o 22:34 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|