Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 2 maja 2025, o 15:30



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
wymiana klocków 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: wymiana klocków
Specjalne smary do tłoczków/cylinderków hamulcowych kosztują grosze, wizualnie faktycznie przypomina to wazelinę. Też zawsze smaruję tym uszczelnienia przed montażem.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


12 kwi 2012, o 23:25
Zobacz profil
amelinum!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39
Posty: 730
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
Post Re: wymiana klocków
cut
..
Cytuj:

Nie mam pod ręką serwisówki do Svki, ale sprawdziłem serwisówkę do auta i jest wyraźnie napisane ze osłonę przeciwkurzową smarujemy specjalnym smarem dawanym w komplecie z gumkami a nie płynem hamulcowym. Zresztą parę dni temu robiłem taką operację w aucie i tak właśnie montowałem...

Ale w zestawie nie ma wazeliny technicznej tylko "specjalny smar" najczęściej na bazie litu (nie jestem pewny mydło litowe ?)
Na 100% to nie wazelina techniczna proszę :silent:
edit:
Jak zawsze lasooch szybszy ;)

_________________
SV 650 S+Ducati 848
Gregor aka TigerA1


Ostatnio edytowano 12 kwi 2012, o 23:28 przez Tigera1, łącznie edytowano 1 raz



12 kwi 2012, o 23:27
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: wymiana klocków
Bossyy napisał(a):
Slawuch napisał(a):
111290PL napisał(a):
jacaaaa napisał(a):
Co myślicie o siknięciu tłoczków smarem w sprayu ?!


tłoczków niczym się nie smaruje poza samym płynem hamulcowym, wyczyść (podczas wyjmowania uważaj aby ich nie porysować) posmaruj płynem hamulcowym, poskładaj, zalej nowy płyn, odpowietrz hamulce i gotowe :)


człowieku co Ty piszesz za bzdury...
w każdym zestawie naprawczym do zacisków jest pudełeczko z wazeliną techniczną, którą należy nasmarować tłoczek i uszczelki, a po wsadzeniu tłoczków zebrać nadmiar
uszczelka przeciwpyłowa NIE JEST ODPORNA na działanie płynu hamulcowego, a smarując nim tłoczek robisz z niej miękkie g*wno już w pierwszych chwilach jej pracy

PS przy profilaktycznym rozbieraniu zacisku najlepiej podpompować do prawie całkowitego wysunięcia tłoczków, odkręcić przewód hamulcowy i odpowietrznik, zdjąć zacisk i obrócić do góry nogami żeby zlać płyn i dopiero wtedy wyjąć palcami tłoczki, żeby uszczelki nie upaciały się w płynie hamulcowym

Jak dla mnie to ty piszesz bzdury.... ja bym sobie wazeliny nie mieszał z płynem hamulcowym nie po to kupuje porządny płyn żeby mi sie wazelina podniesieniu temperatury płyny hamulcowego z nim zmieszała równie dobrze polej wodą .....pozatym jestem z zawodu mechanikiem i nawet teoretycznie takich bzdur jak tu piszesz nigdy mnie nikt nie uczył a uszczelnienia kurzowego nie masz smarować tylko tłoczek włożyć wytrzeć do czysta i założyć kurzowy..


Też pierwszy raz słyszę aby wazeliną smarować tłoczki i uszczelki. Jeśli już by dali wazelinę w co wątpię bo nie jest ona odporna na wysoka temperaturę to raczej do smarowania sworzni oraz gum w zaciskach hamulcowych. W każdej serwisówce zaleca się aby przed włożeniem tłoczka posmarować go płynem hamulcowym.

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


12 kwi 2012, o 23:27
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: wymiana klocków
Tłoczek smarujemy płynem, osłonę przeciwkurzową smarem, jak słusznie Tigera zauważył to nie jest wazelina

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


12 kwi 2012, o 23:30
Zobacz profil
amelinum!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39
Posty: 730
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
Post Re: wymiana klocków
cut..
Cytuj:

Też pierwszy raz słyszę aby wazeliną smarować tłoczki i uszczelki. Jeśli już dają wazelinę to raczej do smarowania sworzni oraz gum w zaciskach hamulcowych. W każdej serwisówce zaleca się aby przed włożeniem tłoczka posmarować go płynem hamulcowym.

Dokładnie, przecież płyn hamulcowy po złożeniu wszystkiego do kupy i tak ma "dostep" do tych uszczelek ;)
Ale się temat rozwinął !
smarujcie płynem hamulcowym i będzie gitara...
A tak btw to lasooch wspominał że te smary grosze kosztują i ma świętą rację w każdym motoryzacyjnym 5g jakieś 3-5 pln zależy od zdziercy co starczy na 3-5 lat ;) dla auta i motąga

_________________
SV 650 S+Ducati 848
Gregor aka TigerA1


Ostatnio edytowano 12 kwi 2012, o 23:33 przez Tigera1, łącznie edytowano 1 raz



12 kwi 2012, o 23:31
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14
Posty: 1101
Lokalizacja: Rawicz WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: DM620dark
Post Re: wymiana klocków
Nie mylmy wazeliny technicznej z wazeliną którą można posmarować nie będę wspominał co przed czym :P

_________________
www.zielonapracownia.eu


12 kwi 2012, o 23:31
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 19 sie 2011, o 08:13
Posty: 463
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650 k2 2002
Post Re: wymiana klocków
Bossyy napisał(a):
pozatym jestem z zawodu mechanikiem i nawet teoretycznie takich bzdur jak tu piszesz nigdy mnie nikt nie uczył a uszczelnienia kurzowego nie masz smarować tylko tłoczek włożyć wytrzeć do czysta i założyć kurzowy..


chciałbym to zobaczyć jak zakładasz uszczelkę przeciwkurzową po umieszczeniu tłoczka w zacisku na płyn hamulcowy :hmm:

przy prawidłowo złożonym zacisku na dobrych uszczelkach płyn hamulcowy nie ma dostępu do uszczelki przeciwkurzowej

faktycznie jest to smar montażowy, a nie wazelina, lasooch i tigera macie rację


13 kwi 2012, o 08:11
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 30 mar 2011, o 21:42
Posty: 256
Lokalizacja: OPOLSKIE
Płeć: mężczyzna
Moto: Er łan 2002 r
Post Re: wymiana klocków
Ludzie zgadzam się z wami wszystkim :] działać będzie i tak i tak tyle że klamka może puchnąć jak gówno się zrobi z płynu. w sv nie rozbierałem zacisku to nie wiem... ale w samochodach i motocyklach które rozbierałem to tłoczek smaruję płynem hamulcowym żeby lekko przeszedł przez uszczelkę nie smaruje niczym innym bo płyn nabiera wysokiej temperatury rozpuści smar wazeline czy na czym się tam ślizgacie, jeśi leje płyn np DOT 5 to chce aby miał takie własciwosci jak piszą a nie zmienione przez wazelinę osłonę kurzową można posmarowąć czym się chce , ma wejść na swoje miejsce i tyle. Slawuch przy najbliższej okazji ci chyba nagram a poza tym piszesz oczywistą rzecz jasne że płyn niema dostępu do uszczelnienia kurzowego ALE MY ROZMAWIAMY O SMAROWANIU TŁOCZKA PRZED WŁOŻENIEM :]

_________________
....płyń zawsze pod prąd , z prądem płynie tylko gówno ;]


13 kwi 2012, o 17:00
Zobacz profil ICQ WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14
Posty: 1101
Lokalizacja: Rawicz WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: DM620dark
Post Re: wymiana klocków
W takim razie proszę o odpowiedź do czego służy smar to tłoczków i zacisków, skoro nie można nim smarować tłoczków i zacisków ... Chyba zostało to uwzględnione przy produkcji tego oto produktu. Moim zdaniem to tak, jakby twierdzic, ze po co do silnika olej skoro leje bene. 2 różne substancje, dwa różne zastosowania.

Z resztą jak ktoś chce niech smaruje sobie nawet smalcem ze skwarkami i zagryza ogórkiem kiszonym jeśli ma ochotę. Ja opisałem i zastosowałe potwierdzoną latami praktyki metodę i mechanika metodę i jestem pewny,że wszystko będzie działać jak trzeba.

_________________
www.zielonapracownia.eu


13 kwi 2012, o 17:39
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 30 mar 2011, o 21:42
Posty: 256
Lokalizacja: OPOLSKIE
Płeć: mężczyzna
Moto: Er łan 2002 r
Post Re: wymiana klocków
ja tylko pisze jak ja robię każdy robi jak chce, a olej lejesz do miski olejowej a benzyna spala się w komorze spalania niemają ze sobą kontaktu :] przynajmniej teoretycznie .... raczej musiał byś to porównać do wlania benzyny do oleju... wątpię czy byś tak jeździł :] ja tam niewiem poprostu tak mnie nauczyli że się tak robi przy samochodach zawsze się mi to sprawdza więc obstaję przy swoim .Pozdrawiam :)

_________________
....płyń zawsze pod prąd , z prądem płynie tylko gówno ;]


13 kwi 2012, o 20:40
Zobacz profil ICQ WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: wymiana klocków
jacaaaa napisał(a):
W takim razie proszę o odpowiedź do czego służy smar to tłoczków i zacisków, skoro nie można nim smarować tłoczków i zacisków ...


Jak dostajesz w zestawie naprawczym specjalny smar przy to używasz go jedynie do smarowania sworzni w zaciskach oraz osłonę przeciwkurzową a nie tłoczek bo ten element smarujesz płynem hamulcowym.

Zrobił się nam temat rzeka :D

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


13 kwi 2012, o 21:01
Zobacz profil WWW
motocyklista

Dołączył(a): 30 mar 2011, o 21:42
Posty: 256
Lokalizacja: OPOLSKIE
Płeć: mężczyzna
Moto: Er łan 2002 r
Post Re: wymiana klocków
kozik napisał(a):
jacaaaa napisał(a):
W takim razie proszę o odpowiedź do czego służy smar to tłoczków i zacisków, skoro nie można nim smarować tłoczków i zacisków ...


Jak dostajesz w zestawie naprawczym specjalny smar przy to używasz go jedynie do smarowania sworzni w zaciskach oraz osłonę przeciwkurzową a nie tłoczek bo ten element smarujesz płynem hamulcowym.

Zrobił się nam temat rzeka :D

Kozik ty to wiesz ja to wiem weź im wytłumacz ja już się nie udzielam klocki się smaruje z tyłu blachy żeby nie piszczały sworznie żeby łatwiej wchodziły nawet uszczelniacz kurzowy ale tłoczka to sobie nie posmaruje ;/ bo mi sie okaże że kiedys z 2 pak nie wyhamuje

_________________
....płyń zawsze pod prąd , z prądem płynie tylko gówno ;]


13 kwi 2012, o 21:08
Zobacz profil ICQ WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14
Posty: 1101
Lokalizacja: Rawicz WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: DM620dark
Post Re: wymiana klocków
Temat rzeka albo i nie. Każdy ma swoją rację kto miał słuszność czas pokaże ( albo i nie)...

_________________
www.zielonapracownia.eu


14 kwi 2012, o 01:23
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 19 sie 2011, o 08:13
Posty: 463
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650 k2 2002
Post Re: wymiana klocków
Bossyy, ja się z Tobą założę o dobrego browara, że w zacisku hamulcowym suzuki SV nie jest możliwe włożenie uszczelki przeciwkurzowej bez jej uszkodzenia, jeżeli tłoczek jest już umieszczony w gnieździe zacisku. Nagrywaj filmik i wrzucaj, browar czeka :)
O kolejnego browara założę się, że nawet jeżeli tłoczek jest posmarowany smarem, to przy wkładaniu tłoczka do gniazda smar zostanie zdjęty przez uszczelkę przeciwkurzową tak, że już praktycznie nic nie zostanie na tłoczku w miejscu oddziaływania płynu hamulcowego
Bardzo prosto to sprawdzić: do czystego zacisku z czystymi uszczelkami wkładamy tłoczek posmarowany smarem, a następnie przy użyciu narzędzia wyjmujemy i obserwujemy jak zacisk i uszczelki wyglądają wewnątrz
Za drugą uszczelką NIE BĘDZIE NAWET ŚLADU SMARU
Grzmicie, że smar wymiesza się z płynem hamulcowym - a ja pytam się jakim cudem miałoby się tak stać?


14 kwi 2012, o 05:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14
Posty: 1101
Lokalizacja: Rawicz WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: DM620dark
Post Re: wymiana klocków
Bossyy napisał(a):
ja tylko pisze jak ja robię każdy robi jak chce, a olej lejesz do miski olejowej a benzyna spala się w komorze spalania niemają ze sobą kontaktu :] przynajmniej teoretycznie .... raczej musiał byś to porównać do wlania benzyny do oleju... wątpię czy byś tak jeździł :] ja tam niewiem poprostu tak mnie nauczyli że się tak robi przy samochodach zawsze się mi to sprawdza więc obstaję przy swoim .Pozdrawiam :)


Płyn hamulcowy też nie ma styku z tłoczkiem od miejsca pierwszej uszczelki do tej przeciwkurzowej (teoretycznie) Więc wychodzi na to samo.

_________________
www.zielonapracownia.eu


14 kwi 2012, o 13:02
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: wymiana klocków
Slawuch napisał(a):
O kolejnego browara założę się, że nawet jeżeli tłoczek jest posmarowany smarem, to przy wkładaniu tłoczka do gniazda smar zostanie zdjęty przez uszczelkę przeciwkurzową tak, że już praktycznie nic nie zostanie na tłoczku w miejscu oddziaływania płynu hamulcowego
Bardzo prosto to sprawdzić: do czystego zacisku z czystymi uszczelkami wkładamy tłoczek posmarowany smarem, a następnie przy użyciu narzędzia wyjmujemy i obserwujemy jak zacisk i uszczelki wyglądają wewnątrz
Za drugą uszczelką NIE BĘDZIE NAWET ŚLADU SMARU
Grzmicie, że smar wymiesza się z płynem hamulcowym - a ja pytam się jakim cudem miałoby się tak stać?


A ja się pytam dlaczego tak się uparłeś żeby tłoczek smarować smarem przed jego włożeniem?

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


14 kwi 2012, o 13:28
Zobacz profil WWW
motocyklista

Dołączył(a): 30 mar 2011, o 21:42
Posty: 256
Lokalizacja: OPOLSKIE
Płeć: mężczyzna
Moto: Er łan 2002 r
Post Re: wymiana klocków
Slawuch napisał(a):
Bossyy, ja się z Tobą założę o dobrego browara, że w zacisku hamulcowym suzuki SV nie jest możliwe włożenie uszczelki przeciwkurzowej bez jej uszkodzenia, jeżeli tłoczek jest już umieszczony w gnieździe zacisku. Nagrywaj filmik i wrzucaj, browar czeka :)
O kolejnego browara założę się, że nawet jeżeli tłoczek jest posmarowany smarem, to przy wkładaniu tłoczka do gniazda smar zostanie zdjęty przez uszczelkę przeciwkurzową tak, że już praktycznie nic nie zostanie na tłoczku w miejscu oddziaływania płynu hamulcowego
Bardzo prosto to sprawdzić: do czystego zacisku z czystymi uszczelkami wkładamy tłoczek posmarowany smarem, a następnie przy użyciu narzędzia wyjmujemy i obserwujemy jak zacisk i uszczelki wyglądają wewnątrz
Za drugą uszczelką NIE BĘDZIE NAWET ŚLADU SMARU
Grzmicie, że smar wymiesza się z płynem hamulcowym - a ja pytam się jakim cudem miałoby się tak stać?

o mamo to poco smarujesz go smarem skoro jest nie potrzebny bo i tak go uszczelka ściaga tak? i ten cały twój smar jest pod uszczlniaczem kurzowym ?? nie dał bym ci moto do zrobienia :]

_________________
....płyń zawsze pod prąd , z prądem płynie tylko gówno ;]


14 kwi 2012, o 23:39
Zobacz profil ICQ WWW
SV Rider

Dołączył(a): 19 sie 2011, o 08:13
Posty: 463
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650 k2 2002
Post Re: wymiana klocków
Bossyy, dawaj browara i nie pie*dol :piwo:

Tekst pochodzi z tego adresu http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/Dodatek25_WWW.pdf
Mam nadzieję że "mechanikom" po przeczytaniu tego tekstu zatkao kakao oraz przyjęli do wiadomości istnienie i przeznaczenie takiego specyfiku :spoko:

Smary do ruchomych elementów hydraulicznych układów hamulcowych i sterowania sprzęgłem

Są to specjalne smary, które nie wchodzą w niepożądane reakcje z płynami hamulcowymi. Jeśli ich nadmiar dostanie się do układu hamulcowego, nic się nie stanie - rozpuszcza się.
Cele stosowania tych środków są następujące:
ułatwienie montażu elementów i obniżenie tarcia pomiędzy nimi podczas pracy;
• ochrona powierzchni współpracujących elementów przed korozyjnym oddziaływaniem wody zawartej w płynie hamulcowym;
• zmniejszenie ryzyka zablokowania współpracujących elementów układu hydraulicznego.

Szczególnie dwa ostatnie punkty są istotne. Woda zawarta w płynie hamulcowym, powoduje korozję powierzchni współpracujących elementów, a warstwa korozji zmniejsza luz pomiędzy nimi. Tłoczek w cylinderku hamulca bębnowego lub zacisku hamulca tarczowego, w następstwie korozji, porusza się coraz ciężej.

Ponadto, jeśli rośnie temperatura tłoka i zacisku hamulca tarczowego lub tłoczków i cylinderka hamulca bębnowego, to zmieniają się wymiary tych części. Gdy luz pomiędzy nimi zmniejsza się, to rośnie ryzyko zablokowania się tłoka zacisku hamulcowego lub tłoczka cylinderka hamulcowego. Ponieważ warstwa rdzy zmniejsza luz pomiędzy współpracującymi, wymienionymi elementami, więc ryzyko zablokowania rośnie. Z wymienionych przyczyn wynika konieczność stosowania takich smarów.

Smary do elementów hydraulicznych układów hamulcowych i sterowania sprzęgłem, służą do pokrywania wszystkich współpracujących części w czasie montażu, które mają kontakt z płynem hamulcowym. Za pośrednictwem Inter Cars-u (patrz tabela), takie smary oferują fi rmy: ATE (fot.3) i TRW Automotive.

Po umyciu, zweryfi kowaniu części i ewentualnym ich polerowaniu (celem usunięcia śladów korozji, można polerować powierzchnię walcową tłoka zacisku hamulcowego i tłoczków cylinderka hamulcowego oraz wewnętrzną powierzchnię cylinderka hamulcowego; nie należy polerować powierzchni gniazda zacisku hamulcowego, współpracującej z tłokiem
hamulcowym, bo nie ma możliwości prawidłowego wykonania tej czynności), przed montażem podzespołów układu hydraulicznego, należy pokryć cienką warstwą takiego smaru
wymienione poniżej części
.

W zacisku hamulca tarczowego (fot.4):
wewnętrzną powierzchnię osłony tłoka A;
pierścień uszczelniający B;
powierzchnie C - wewnętrzną cylindra i zewnętrzną tłoka zacisku.

Zastosowanie tych smarów pozwoli, że np. tłoczek zacisku hamulca tarczowego będzie lekko przesuwał się zarówno bezpośrednio po naprawie jak i wiele miesięcy potem. Łatwość ruchu tłoczka jest niezbędna dla zapewnienia prawidłowej pracy hamulców, szczególnie przy śliskiej nawierzchni. Jeśli układ hamulcowy posiada układ ABS, to prawidłowy ruch tłoczków w zaciskach gwarantuje też prawidłowość pracy tego układu. Chcę podkreślić, że stosowanie tych smarów nie zwalnia z dbałości o płyn hamulcowy.


15 kwi 2012, o 23:30
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: wymiana klocków
Intercars może sobie jeszcze kilka takich artykułów napisać odnośnie używania wszelakich samów do ruchomych elementów hydraulicznych proponowanych zapewne w swojej ofercie a i tak się na nie skuszę :]. Jeśli zachowane są wszelkie terminy przeglądów układów hamulcowych i postępujemy wg danej serwisówki to nie ma problemu z tymi układami hamulcowymi.


Slawuch napisał(a):

Szczególnie dwa ostatnie punkty są istotne. Woda zawarta w płynie hamulcowym, powoduje korozję powierzchni współpracujących elementów, a warstwa korozji zmniejsza luz pomiędzy nimi. Tłoczek w cylinderku hamulca bębnowego lub zacisku hamulca tarczowego, w następstwie korozji, porusza się coraz ciężej.



Jeśli nie wymieniamy wg przewidzianego terminu płynu hamulcowego to nic dziwnego, że potem tłoczki nam korodują i się zapiekają w gniazdach skoro mamy wodę w płynie bo po pewnym czasie traci on swoje właściwości.

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


16 kwi 2012, o 16:34
Zobacz profil WWW
motocyklista

Dołączył(a): 30 mar 2011, o 21:42
Posty: 256
Lokalizacja: OPOLSKIE
Płeć: mężczyzna
Moto: Er łan 2002 r
Post Re: wymiana klocków
Slawuch napisał(a):
Bossyy, dawaj browara i nie pie*dol :piwo:

Tekst pochodzi z tego adresu http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/Dodatek25_WWW.pdf
Mam nadzieję że "mechanikom" po przeczytaniu tego tekstu zatkao kakao oraz przyjęli do wiadomości istnienie i przeznaczenie takiego specyfiku :spoko:

Smary do ruchomych elementów hydraulicznych układów hamulcowych i sterowania sprzęgłem

Są to specjalne smary, które nie wchodzą w niepożądane reakcje z płynami hamulcowymi. Jeśli ich nadmiar dostanie się do układu hamulcowego, nic się nie stanie - rozpuszcza się.
Cele stosowania tych środków są następujące:
ułatwienie montażu elementów i obniżenie tarcia pomiędzy nimi podczas pracy;
• ochrona powierzchni współpracujących elementów przed korozyjnym oddziaływaniem wody zawartej w płynie hamulcowym;
• zmniejszenie ryzyka zablokowania współpracujących elementów układu hydraulicznego.

Szczególnie dwa ostatnie punkty są istotne. Woda zawarta w płynie hamulcowym, powoduje korozję powierzchni współpracujących elementów, a warstwa korozji zmniejsza luz pomiędzy nimi. Tłoczek w cylinderku hamulca bębnowego lub zacisku hamulca tarczowego, w następstwie korozji, porusza się coraz ciężej.

Ponadto, jeśli rośnie temperatura tłoka i zacisku hamulca tarczowego lub tłoczków i cylinderka hamulca bębnowego, to zmieniają się wymiary tych części. Gdy luz pomiędzy nimi zmniejsza się, to rośnie ryzyko zablokowania się tłoka zacisku hamulcowego lub tłoczka cylinderka hamulcowego. Ponieważ warstwa rdzy zmniejsza luz pomiędzy współpracującymi, wymienionymi elementami, więc ryzyko zablokowania rośnie. Z wymienionych przyczyn wynika konieczność stosowania takich smarów.

Smary do elementów hydraulicznych układów hamulcowych i sterowania sprzęgłem, służą do pokrywania wszystkich współpracujących części w czasie montażu, które mają kontakt z płynem hamulcowym. Za pośrednictwem Inter Cars-u (patrz tabela), takie smary oferują fi rmy: ATE (fot.3) i TRW Automotive.

Po umyciu, zweryfi kowaniu części i ewentualnym ich polerowaniu (celem usunięcia śladów korozji, można polerować powierzchnię walcową tłoka zacisku hamulcowego i tłoczków cylinderka hamulcowego oraz wewnętrzną powierzchnię cylinderka hamulcowego; nie należy polerować powierzchni gniazda zacisku hamulcowego, współpracującej z tłokiem
hamulcowym, bo nie ma możliwości prawidłowego wykonania tej czynności), przed montażem podzespołów układu hydraulicznego, należy pokryć cienką warstwą takiego smaru
wymienione poniżej części
.

W zacisku hamulca tarczowego (fot.4):
wewnętrzną powierzchnię osłony tłoka A;
pierścień uszczelniający B;
powierzchnie C - wewnętrzną cylindra i zewnętrzną tłoka zacisku.

Zastosowanie tych smarów pozwoli, że np. tłoczek zacisku hamulca tarczowego będzie lekko przesuwał się zarówno bezpośrednio po naprawie jak i wiele miesięcy potem. Łatwość ruchu tłoczka jest niezbędna dla zapewnienia prawidłowej pracy hamulców, szczególnie przy śliskiej nawierzchni. Jeśli układ hamulcowy posiada układ ABS, to prawidłowy ruch tłoczków w zaciskach gwarantuje też prawidłowość pracy tego układu. Chcę podkreślić, że stosowanie tych smarów nie zwalnia z dbałości o płyn hamulcowy.

hmmm ja tego nie użyję nigdy a ty jak chcesz piwo :] to udowodnij to tekstem z wiarygodnego źródła nie od handlowca który chce to gówno sprzedać :]

_________________
....płyń zawsze pod prąd , z prądem płynie tylko gówno ;]


16 kwi 2012, o 22:34
Zobacz profil ICQ WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem