Re: Jak rozpoznać czy to wałek SSĄCY czy WYDECHOWY
Myślę, że jak nie jeździsz jak emeryt to same zalety są ;D A ile $ potrzeba na odchudzenie koła zamachowego? A właściwie o ile dobrze myśle nie koła a sprzęgiełka czy co to tam jest.
Re: Jak rozpoznać czy to wałek SSĄCY czy WYDECHOWY
hubi199 napisał(a):
Myślę, że jak nie jeździsz jak emeryt to same zalety są ;D A ile $ potrzeba na odchudzenie koła zamachowego? A właściwie o ile dobrze myśle nie koła a sprzęgiełka czy co to tam jest.
Samo koło równiez jest stoczone porównaj sobie fotke słonia z oryginałem:
Odchudzone kolo zamachowe sprawia że szybciej wchodzi na obroty, ogólnie przydaje się to zwłaszcza na tor żeby szybciej z winkli pogonić - czytaj szybciej możesz wkręcić maszynę na full obroty.
Re: Jak rozpoznać czy to wałek SSĄCY czy WYDECHOWY
Po takim zabiegu trzeba to wyważać? Bo tak czytam i sam się zastanawiam nad tym modem. Tym bardziej, że dostęp do tokarki mógłbym mieć bez większych problemów
Re: Jak rozpoznać czy to wałek SSĄCY czy WYDECHOWY
kamil1711 napisał(a):
Po takim zabiegu trzeba to wyważać? Bo tak czytam i sam się zastanawiam nad tym modem. Tym bardziej, że dostęp do tokarki mógłbym mieć bez większych problemów
Re: Jak rozpoznać czy to wałek SSĄCY czy WYDECHOWY
Macie zdjęte koło już? Czy mógłby ktoś mi zwymiarować klin?
14 sty 2016, o 00:20
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Re: Jak rozpoznać czy to wałek SSĄCY czy WYDECHOWY
Robi sie inny temat, ale trudno. Pytanie mam takie: Kto jeździł już na odchudzonym kole i może się podzielić wrażeniami. Bo teoria mnie nie interesuje za bardzo
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
Re: Jak rozpoznać czy to wałek SSĄCY czy WYDECHOWY
Przy jeździe na stałych obrotach - miałem uczucie, jakbym jechał na wciśniętym sprzęgle, jakby napędzał mnie wiatr, a nie tylne koło. Napewno moto sprawniej zmienia kierunki na wyższych obrotach, prowadzi się bardziej... rowerowato... istnieje takie słowo? Hamowanie silnikiem bardzo mocne, ale tu sprawa jest dyskusyjna, bo na efekt może wpływać tuning mojego silnika. Przyspieszanie - cholera, ciężko mi to w ogóle opisać. Przy odchudzonym kole zmiany wartości momentu obrotowego przyspieszając na gazie otwartym na 100% są bardziej wyczuwalne - nagłe załamania krzywej momentu, czy nagłe wzrosty są potęgowane.
Re: Jak rozpoznać czy to wałek SSĄCY czy WYDECHOWY
Słoniu napisał(a):
Jak nie ma się znajomego tokarza to trzeba liczyć ze 300-400 zł max za odchudzenie i wyważenie koła.
Słoniu pisałeś kiedyś że miałeś przed rozwiertem kolektory ARROW o średnicy wewnętrznej 40mm (37mm seria). Odczułeś pozytywnie zmianę z serii na kolektory ARROW? Mam znajomego z TIGiem i zastanawiam się nad wyspawaniem nowych kolektorów o śr. 40mm bo moje są w opłakanym stanie.
Znasz może jakiś program/www gdzie można wyliczyć odpowiednią średnice i długośç kolektorów?
A co do odchudzenia koła zamachowego + wyważenie znajomy zawołał 200zl.
Re: Jak rozpoznać czy to wałek SSĄCY czy WYDECHOWY
Na kolektorach Arrow jeździłem od zawsze. Praktyka mówi, że taki sportowy układ wzmacnia efekt moda wałkowego. Ja mogę dla Ciebie go pomierzyć jak znajdę wolną chwilę, będziesz miał ściągawkę do zrobienia customowego.
Re: Jak rozpoznać czy to wałek SSĄCY czy WYDECHOWY
Słoniu napisał(a):
Na kolektorach Arrow jeździłem od zawsze. Praktyka mówi, że taki sportowy układ wzmacnia efekt moda wałkowego. Ja mogę dla Ciebie go pomierzyć jak znajdę wolną chwilę, będziesz miał ściągawkę do zrobienia customowego.