Autor |
Wiadomość |
golkow
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:03 Posty: 713 Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: KTM 790 Adventure R
|
Re: Regulacja TPS
Ja po regulacji praktycznie nie zauważyłem różnicy - SV na wtrysku. Miałem fabrycznie ustawione na 3500 obr/min i ustawiłem na około 2200. Jak wzrośnie mi spalanie to wrócę do starych ustawień. Co innego TRE. W to akurat warto zainwestować. Poprawiło się przyspieszanie z niskich obrotów i wkręcanie się w obroty. Możliwe, że regulacja TPS jest mało widoczna ponieważ zrobione jest TRE.
_________________ SV650N K6 YHJ --> DL650A L0 YME --> BMW F700GS --> KTM 790 Adeventure R http://www.bikepics.com/members/golkow
|
27 kwi 2011, o 19:04 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Regulacja TPS
Ja różnice odczułem znaczną, tyle że ustawiłem na 1500 (chyba..., już nie pamiętam dokładnie). Największy plus jaki zauważyłem to taki, że gdy wcześniej spadły mi obroty za nisko bez zmiany biegu (okolice 3000) to po gwałtownym dodaniu gazu szarpało motorem. Teraz tego problemu nie ma. golkow- myślę, że spokojnie możesz to ustawić niżej. Różnica w spalaniu nie powinna być odczuwalna. Poprzednio motor dostawał większa dawkę paliwa przy 3500, teraz wg twoich ustawień dostaje 1300 obrotów wcześniej. Przez jaki czas podczas przyspieszania przechodzisz z tych 2200 do 3500? Jest to ułamek sekundy.
EDIT. Zaznaczę jeszcze, że wcześniej też miałem zrobione TRE.
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
27 kwi 2011, o 19:49 |
|
|
golkow
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:03 Posty: 713 Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: KTM 790 Adventure R
|
Re: Regulacja TPS
No to jeszcze poeksperymentuję w weekend i podzielę się wtedy opinią.
_________________ SV650N K6 YHJ --> DL650A L0 YME --> BMW F700GS --> KTM 790 Adeventure R http://www.bikepics.com/members/golkow
|
27 kwi 2011, o 20:36 |
|
|
emac
motocyklista
Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 08:45 Posty: 146 Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K5
|
Re: Regulacja TPS
Chyba zapomniałeś podzielić się opinią
_________________ Sv650 S K5
|
23 maja 2011, o 20:50 |
|
|
golkow
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:03 Posty: 713 Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: KTM 790 Adventure R
|
Re: Regulacja TPS
Nie zapomniałem. Jeszcze nie testowałem tego.
_________________ SV650N K6 YHJ --> DL650A L0 YME --> BMW F700GS --> KTM 790 Adeventure R http://www.bikepics.com/members/golkow
|
23 maja 2011, o 22:41 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Regulacja TPS
Testowałem ustawiania TPS w gaźniku, oto relacja: Fabryczne ustawienie dla mojego motocykla: Omega1 - 5.4 Omega2 na otwartej przepustnicy - 4.3 (najniższa wartość jaką mogłem ustawić to 4.2) Efekty: przy ruszaniu i otwarciu całej przepustnicy motocykl przyspiesza liniowo od 2000 obr, może coś tam troszkę szarpnie przy 3-4 tys obr bo moment obrotowy wzrasta do wysokiego poziomu dosyć wcześnie, ale nie czuć tego mocno. Zmodyfikowane ustawienia: Omega1 - 5.4 Omega2 na otwartej przepustnicy - 4.9 (najwyższa możliwa wartość) Efekty: przy ruszaniu i otwarciu całej przepustnicy motocykl od 2000 obr przyspiesza jak dla mnie normalnie, liniowo ale przy 4000 obr jest takie pierdolnięcie na koło, tak jakby z samego dna piekieł pojawiło się za dużo momentu obrotowego - na moje oko za późno dostaje zwiększoną dawkę paliwa i potem takie cyrki jak powerslide na gównianym asfalcie, albo bujanie zawieszenia. Wróciłem do fabrycznych ustawień.
|
1 cze 2011, o 01:21 |
|
|
Yeby
SV Rider
Dołączył(a): 20 paź 2010, o 20:06 Posty: 539 Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Moto: czerwona strzała
|
Re: Regulacja TPS
Słoniu Ty w teamie Rossiego powinieneś pracować Ja jako Twój asystent i Rossi ma puchar w kieszeni
_________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko czasami ich wyprzedzić...
SV 650 S K5
|
1 cze 2011, o 01:25 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Regulacja TPS
No ba! Ja co chwila coś tam robię w svce i potem jadę potestować...i przyznam się bez bicia, że dałem ciała przy regulacji sprzęgła Przejechałem ponad 1000 km z sprzęgłem ustawionym tak, że po maksymalnym wciśnięciu klamki motocykl nie był wysprzęglany całkowicie i dowiedziałem się o tym dzisiaj jak mi nie chciała wyjść guma ze strzału ze sprzęgła... ale wstyd był Takie małe OT
|
1 cze 2011, o 01:35 |
|
|
SLiDer
rowerzysta
Dołączył(a): 17 mar 2011, o 13:22 Posty: 41
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2001r.
|
Re: Regulacja TPS
Czy ktoś mi powie łopatologicznie może ma fotę gdzie w SV-ce z 2001 roku (gaźnik 650) jest ten TPS? Chce dziś pomierzyć opory i zobaczyć ustawienie a nie wiem gdzie tego szukać no i sorry za głupie pytanie.
|
1 cze 2011, o 10:36 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Regulacja TPS
Po podniesieniu zbiornika, pod airboxem są przepustnice - przyglądasz się tej od tylnego cylindra, po prawej stronie motocykla, powinieneś znaleźć.
|
1 cze 2011, o 10:46 |
|
|
SLiDer
rowerzysta
Dołączył(a): 17 mar 2011, o 13:22 Posty: 41
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2001r.
|
Re: Regulacja TPS
Dzięki wielkie będę dziś szukał. A takie pytanie jeszcze co może być przyczyna że motor szarpie na niskich obrotach. Znaczy się nie że jakoś mocno, ale na niskich biegach na obrotach około 3000 mam taki objaw jak by sam lekko przyspieszał, za chwile zwalniał po mimo trzymania manetki w jednym miejscu - takie jak by delikatne szarpanie na wyższych obrotach nie zauważyłem tego i wszystko fajniej wygląda. Ja zawsze mówię że na tych niskich to tak jak by chciał szybciej ale nie mógł
|
1 cze 2011, o 10:53 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Regulacja TPS
Można powiedzieć, że taki urok widlastej dwójki, ale dla pewności sprawdź filtr powietrza no i ten TPS - jak będziesz mierzył opory na wtyczce to musi być tak, że Omega2 na całkowicie otwartej przepustnicy musi wynosić 78% Omegi1 (rysunek parę postów wyżej).
|
1 cze 2011, o 11:36 |
|
|
SLiDer
rowerzysta
Dołączył(a): 17 mar 2011, o 13:22 Posty: 41
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2001r.
|
Re: Regulacja TPS
To mnie trochę uspokoiłeś muszę kiedyś się przejechać SV-ka kumpla i zobaczyć jak u niego to wygląda. A co do TPS-a to mam już serwisówkę wydrukowaną. Jeszcze jedno pytanko o obroty na jałowym: czy SV-ka dobrze trzyma obroty czy to normalne, że jakieś są wahania na poziomie -/+ 600rpm?
|
1 cze 2011, o 12:08 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Regulacja TPS
Nie, powinna trzymać równe obroty, wahania powiedzmy +/- 50 to norma, ale 600 to zdecydowanie za dużo. Pewnie do gaźników nikt od dawna nie zaglądał?
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
1 cze 2011, o 13:17 |
|
|
SLiDer
rowerzysta
Dołączył(a): 17 mar 2011, o 13:22 Posty: 41
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2001r.
|
Re: Regulacja TPS
No ja pierwszy w te moto zaglądam, nawet opony ma jeszcze z fabryki jak go kupiłem to przebieg był poniżej 14000. Mój mechanik jak zobaczył moto to nie umiał uwierzyć. Więc pewnie synchro by trzeba było zrobić.
|
1 cze 2011, o 13:27 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Regulacja TPS
Synchronizacja to jest wisienka na torcie. Przy przebiegu 12tys trzeba wyjąć gaźniki, wyczyścić, wyregulować, ustawić poziomy paliwa, ustawić skład mieszanki biegu jałowego (to pewnie jest u Ciebie źle i stąd wariują obroty), a na sam koniec synchro
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
1 cze 2011, o 13:34 |
|
|
SLiDer
rowerzysta
Dołączył(a): 17 mar 2011, o 13:22 Posty: 41
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2001r.
|
Re: Regulacja TPS
Oj zabrzmiało drogo ... ile sobie za to liczą?
|
1 cze 2011, o 13:37 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Regulacja TPS
A to już się zapytaj swojego mechanika Myślę, że od 150 do 300zł można śmiało liczyć za czyszczenie i regulacje. Sama synchronizacja pewnie z 50zł, ale przez forum ciężko mi powiedzieć czy cokolwiek da, a pełen przegląd tak czy inaczej SVce się należy
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
1 cze 2011, o 13:39 |
|
|
SLiDer
rowerzysta
Dołączył(a): 17 mar 2011, o 13:22 Posty: 41
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2001r.
|
Re: Regulacja TPS
Wczoraj wieczorem ustawiałem TPS i mam problem, bo nie jestem w stanie tak nisko zejść z omega2 żeby było to tylko 78%. Obniżyłem jak tylko się dało, ale nie jestem w stanie osiągnąć 78%. Czy to oznacza ze TPS trzeba by wymienić??
|
2 cze 2011, o 12:06 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Regulacja TPS
Mierzysz Omegę1 na zamkniętej przepustnicy i wychodzi Ci powiedzmy wynik X, potem mierzysz Omegę2 na całkowicie odkręconej manetce i powinien wyjść Ci wynik 78% z X - jak jest za mało to kręcisz TPS'em zgodnie ze wskazówkami zegara, jak za dużo to w przeciwną stronę.
Najlepiej podaj jakie masz wyniki dla O1 i O2.
|
2 cze 2011, o 12:47 |
|
|