Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 gru 2024, o 05:56



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 306 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Następna strona
Sprężyny zawieszenia przód w 650 
Autor Wiadomość
spamOWCA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 7686
Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
Post Re: Sprezyny zawieszenia przod w 650
KID powiem Ci tak u mnie w okolicy mało takich zakrętów jest masz tyle szczęścia, że drogi mam dobre w okolicy. Ale jak się już pojawi nierówność to jest niezły wibrator i czepanka ale amorek skrętu pilnuje żeby nic co złego się nie stało :D.

_________________
Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770


24 maja 2010, o 11:02
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 09:07
Posty: 689
Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000 '10
Post Re: Sprezyny zawieszenia przod w 650
Wymieniłem i szok :omg:

Jak napisał Bugi, wymiana sprężyn w przednim zawieszeniu powinna być obowiązkowa. Niebo a ziemia. Trzymanie, hamowanie i jazda po nierównościach - bez porównania. Od tego elementu powinno się zaczynać wymiany czegokolwiek w SV (przynajmniej 650).

_________________
SV650S -> Z1000 '10


16 cze 2010, o 08:47
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 01:28
Posty: 319
Lokalizacja: München
Płeć: mężczyzna
Moto: Fz 1 Fazer
Post Re: Sprezyny zawieszenia przod w 650
Pochwal się jeszcze jaki olej(..W), i jak ustawiłeś lustro oleju (poduszka powietrza) no i może jakie sprężyny . Pozdrawiam. :D

_________________
MZ ETZ250-pauza-SV650 S K1-sprzedany-SV 650 S K5 + Leo Vince-sprzedany-teraz-FZ1 Fazer +Sebring. MvAugusta 920. Suzuki Gsx s 1000f +yohimura.


16 cze 2010, o 22:10
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 09:07
Posty: 689
Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000 '10
Post Re: Sprezyny zawieszenia przod w 650
Nie mam pojęcia Bugi :)
Zaprowadziłem do znajomego i zrobił mi wszystko. Nie wnikałem w szczegóły - miało być dobrze j jest dobrze :)

_________________
SV650S -> Z1000 '10


16 cze 2010, o 22:19
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 01:28
Posty: 319
Lokalizacja: München
Płeć: mężczyzna
Moto: Fz 1 Fazer
Post Re: Sprezyny zawieszenia przod w 650
Okej-ważne że jesteś zadowolony. :)

_________________
MZ ETZ250-pauza-SV650 S K1-sprzedany-SV 650 S K5 + Leo Vince-sprzedany-teraz-FZ1 Fazer +Sebring. MvAugusta 920. Suzuki Gsx s 1000f +yohimura.


16 cze 2010, o 22:33
Zobacz profil
kluska
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 19:05
Posty: 778
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: Gsxr 600 K6
Post Re: Sprezyny zawieszenia przod w 650
Jutro pewnie włożę sprężyny Racetech 0,9. Zaleje 10 W i zobaczymy co będzie. Póki co z tylu jestem mega zadowolony bo nowe moto praktycznie ;)

_________________
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
Obrazek

Zapraszamy!


16 cze 2010, o 23:56
Zobacz profil WWW
rowerzysta

Dołączył(a): 28 kwi 2010, o 14:54
Posty: 43
Lokalizacja: warszawa
Płeć: mężczyzna
Post Re: Sprezyny zawieszenia przod w 650
No dobra, jak już się domagacie, to macie :)

Jakiś tydzień temu kupiłem od Carrego sprężynki RaceTech .95 (chciałem uzyskać dość twarde zawieszenie przy wadze ~90kg, tak by po skręceniu można było śmigać z plecaczkiem albo po torze).

Do tego dociąłem dystanse na 14cm i wlałem olej 15W. Poziom oleju zgodnie z serwisówka ustawiłem na 94mm. Przy wymianie nie ruszałem uszczelniaczy, wiec było dość łatwo.

Efekt: przy całkowicie wykręconej regulacji mam SAG = 37mm (na miasto starcza, na tor lekko dokręcę i będzie pięknie).
Moto prowadzi się teraz bardzo ładnie, na początku na dziurach tył dość mocno "kopal", ale dokręciłem go o 3 ząbki (prawie max) i wydaje się już równo. Dużo przyjemniej jedzie się teraz po nierównościach.
Ale najlepszy jest brak dobijania przodu, od razu mocniej i spokojniej można hamować, moto świetnie się zachowuje na heblu i całkiem przyjemnie wchodzi na przednie koło :) (jeszcze muszę tylko poprawić przedni hamulec, bo przestał wystarczać :)).
Nie pojawiają się też stuki przy odbiciu, a moto po hamowaniu równo, spokojnie wstaje, poprzednio po zatrzymaniu kierownica nagle "wystrzeliwała" w gore (to pewnie zasługa gęściejszego oleju).

Jeszcze nie zdążyłem przetestować zawieszenia w zakrętach na torze, ale na pewno będzie lepiej.

_________________
SV 650 S K5 (FKR ...)


17 cze 2010, o 10:06
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Sprezyny zawieszenia przod w 650
Czy ktoś dysponuje wymiarami / mógłby pomierzyć progresywne sprężyny, np. Wilbersa, Racetech itp?


3 wrz 2010, o 22:31
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Sprezyny zawieszenia przod w 650
Dono napisał(a):
Czy ktoś dysponuje wymiarami / mógłby pomierzyć progresywne sprężyny, np. Wilbersa, Racetech itp?


Jakby ktoś to zrobił to ja mam plan zapytać się o orientacyjną cenę sprężyn na zamówienie. Obok swojej pracy mam zakład produkcji sprężyn i myślałem, żeby ze swojej lagi wyjąć jedną i podrzucić im w celu dobrania twardszego materiału i ewentualnego skorygowania ceny. Myślicie, że taki mały zakładzik zrobi to taniej niż firmy produkujące sprężyny do motocykli?

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


6 wrz 2010, o 19:30
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Sprezyny zawieszenia przod w 650
Miałem to samo na myśli. Zdjąć wymiary z progresów Wilbersa, charakterystykę może bym dostał od Wilbersa. Myślę, że taki zakład powiedział by w granicach 50~100zł za taką sprężynę, zależy też od wielkości zamówienia. Tylko czy znajdzie się na forum ktoś komu chciało by się pomierzyć swoje sprężyny przy okazji jakiejś rozbiórki przodu? :> Ew. ktoś, kto by specjalnie wyciągnął sprężyny dla dobra ogółu :]

Bartosz, jeśli zależy Ci tylko na twardszej sprężynie, niekoniecznie na progresywnej, to wystarczy sprężyna z grubszego drutu / o gęściejszych zwojach, a z tym taki mały zakładzik nie powinien mieć problemu, a cena też pewnie w granicach do 50zł za sprężynę.


6 wrz 2010, o 22:28
Zobacz profil WWW
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Sprezyny zawieszenia przod w 650
Chyba podczas produkcji takich sprężyn, bierze się pod uwagę wiele czynników materiałowych czy fizycznych, moduły sprężystości, sztywności, podatność na odkształcenia uwarunkowana kształtem jak i składem stali objawiający powyższe cechy, jak i parę innych procesów. Wydaje mi się że nie masz szans dostać czegoś tak dobrego w niższej cenie, chociaż możesz próbować, bo możliwe że drogie sprężyny to pic na wodę za 10$ no ale nie byłbym tak optymistycznie nastawiony. Możliwe, że za 100 dostaniesz fajne sprężyny nie wiele odbiegające od progresów, ale "bic mac jest tylko jeden" :)

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


6 wrz 2010, o 22:32
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Sprezyny zawieszenia przod w 650
Rozmawiałem z człowiekiem z wydaje się dość profesjonalnego zakładu. Sprawa wygląda tak, że przesyłam zamówienie na sprężyny o danych wymiarach oraz jej oczekiwaną charakterystykę. Oni robią symulację, stwierdzają czy są w stanie zrobić taką sprężynę. W sumie jakby się uparł to i określiłby stop z jakiego wykonane są te sprężyny, no ale to już musiałbym mieć je w ręku. Wystarczy mi wykres charakterystyki i żeby ktoś zdjął wymiary z tej sprężyny, resztą zajmie się zakład. Co do podatności na odkształcenia, to oryginalne sprężyny też przecież z czasem się "zużywają".

Cytuj:
Możliwe, że za 100 dostaniesz fajne sprężyny nie wiele odbiegające od progresów,


I to mi wystarczy. Zakładam, że każda sprężyna będzie lepsza o tych oryginalnych :] A nie specjalnie widzi mi się wydawać 400zł na dwie sprężynki...


6 wrz 2010, o 22:41
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Sprężyny zawieszenia przód w 650
Sprężyny progresywne do SV widziałem już w kilku wersjach długości. Jedni producenci dają długość taką jak fabryczne, zachowując oryginalne tulejki dystansowe. Inni np. dają kilka cm dłuższą sprężynę i kilka cm krótsze tulejki, a gdzieś widziałem w ogóle bez tulejek. Tylko cholera wie która firma jak robi.
Co do charakterystyki oryginalnych sprężyn, to coś mi świta wartość 0,7-0,8kg/cm, ale pewności ni ma. Owca chyba kiedyś pisał coś na ten temat. A długość sprężyn jest chyba w serwisówce, więc nawet nie trzeba rozbierać. Powinna być podana i długość graniczna i nominalna.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


7 wrz 2010, o 01:32
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Sprężyny zawieszenia przód w 650
W razie "W", w Milanówku jest zakład gdzie robią sprężyny precyzyjne. Jakiś czas temu Marta zamawiała tam do 2 sprężynki do jakichś eksperymentów w laboratorium. Mogę się podpytać czy takie do sv też by zrobili.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


7 wrz 2010, o 07:18
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 17:47
Posty: 66
Płeć: mężczyzna
Post Re: Sprężyny zawieszenia przód w 650
Zapytaj. Jeżeli te sprężynki byłyby porównywalne do progresywnych to bym się wstępnie pisał. Przymierzałem się zimą do zakupu Wibers-ów.

_________________
Srebrna SV 650 S 2003r.


7 wrz 2010, o 22:45
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Sprężyny zawieszenia przód w 650
Zrobić twardsze sprężyny to nie problem, mi chodzi przede wszystkim o zrobienie (tańszej) kopii progresywnych Wilbersów. Od oryginalnych sprężyn różnią się przede wszystkim tym, że mają nieliniową charakterystykę.


7 wrz 2010, o 23:15
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Sprężyny zawieszenia przód w 650
lasooch napisał(a):
Co do charakterystyki oryginalnych sprężyn, to coś mi świta wartość 0,7-0,8kg/cm, ale pewności ni ma.


Racetech podaje 0.670 kg/mm dla oryginalnych sprężyn. W sumie jeśli nie znajdę nigdzie wymiarów sprężyn progresywnych Wilbersa to zawsze zostaje skorzystanie z jakże prostego kalkulatora na stronie Racetech i dorobienie sprężyn o charakterystyce liniowej, ale pod swoją wagę. Tudzież będę próbował w jakiś sposób 'obliczyć' sprężynę progresywną, ale nie jest to proste zadanie :/


8 wrz 2010, o 00:06
Zobacz profil WWW
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Sprężyny zawieszenia przód w 650
Podajcie wymiary / parametry tych sprężyn to ogarnę temat.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


8 wrz 2010, o 07:51
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 19:31
Posty: 156
Post Re: Sprężyny zawieszenia przód w 650
Ja kupiłem Wilbersy progresywne, które okazały się liniowymi. Chciałem zamienić na progresywne odpowiedzieli, że Wilbers nie produkuje - oddałem. Kupiłem Hiperpro z olejem w komplecie pod swoją wagę, założyłem, jeżdżę i jestem zadowolony. Upewnijcie się, że kupujecie progresywne. Ja numer katalogowy tych pierwszych wklepałem w necie i wyskoczyło, że liniowe. Progresywne z jednej strony są cieńsze (przekrój pręta).

_________________
Kawasaki Z750S 06' Jedź i daj jechać innym...


8 wrz 2010, o 16:08
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Sprężyny zawieszenia przód w 650
BlackN napisał(a):
Ja kupiłem Wilbersy progresywne, które okazały się liniowymi. Chciałem zamienić na progresywne odpowiedzieli, że Wilbers nie produkuje - oddałem. Kupiłem Hiperpro z olejem w komplecie pod swoją wagę, założyłem, jeżdżę i jestem zadowolony. Upewnijcie się, że kupujecie progresywne. Ja numer katalogowy tych pierwszych wklepałem w necie i wyskoczyło, że liniowe. Progresywne z jednej strony są cieńsze (przekrój pręta).


No to zdziwko, bo wszędzie piszą, że progresywne :| Ktoś jeszcze kto zakładał 'progresywne' Wilbersy może potwierdzić, ew. opisać wygląd tych sprężyn?

Cytuj:
Progresywne z jednej strony są cieńsze (przekrój pręta).


Lub mają rzadziej nawinięte zwoje i chyba takie rozwiązanie jest częściej spotykane w pojazdach.


EDIT

Cytuj:
Here are the STOCK fork spring rates:

*1999 - 2001 SV650 have 0.706 kg/mm fork springs.
*1999 - 2001 SV650S have 0.706 kg/mm fork springs.
*2002 SV650 have 0.712 kg/mm fork springs.
*2002 SV650S have 0.706 kg/mm fork springs.
*2003 - 2008 SV650 have 0.712 kg/mm fork springs.
*2003 - 2008 SV650S have 0.670 kg/mm fork springs.

These are the fork spring rates at www.racetech.com


8 wrz 2010, o 18:42
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 306 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL