Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
SweetNoise
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:07 Posty: 707 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Sprint ST
|
Re: Oleje
Faktycznie, sprawdziłem teraz jeszcze w serwisówce Suzuki. Haynes mnie oszukał
_________________
SV650S K6
|
8 sie 2010, o 07:26 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Oleje
To jeszcze zależy jak ambitnie wylewało się stary olej - czy na podstawce bocznej czy na podnośniku. Zawsze trochę starego oleju zostanie w silniku i stąd małe rozbieżności w tym ile nowego oleju wchodzi
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
8 sie 2010, o 12:49 |
|
|
PęDZEL
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38 Posty: 328 Lokalizacja: Opolskie
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 600 K6
|
Re: Oleje
U mnie zawsze wchodzi jakieś 2,95-3,00 l., zawsze wymieniam razem z filtrem. Ktoś potrafi mi to wytłumaczyć dalszego wchodzi tak dużo? Dodam, że olej zlewam na podstawce bocznej. Oleju mi ani grama nie bierze, nic nie muszę dolewać, od wymiany do wymiany zawsze jest tyle samo.
_________________ OPOPONY Opony motocyklowe, Części, Akcesoria, Serwis Motocykli http://www.opopony.pl Sklep Allegro Facebook: OPOPONY
|
8 sie 2010, o 13:03 |
|
|
Opal
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:58 Posty: 475 Lokalizacja: Skierniewice
Płeć: mężczyzna
Moto: ...
|
Re: Oleje
Jak Ci wchodzi 3 litry to albo sprawdzasz stan również na bocznej podstawce, albo pod bakiem masz 1000 :-)
_________________ One love, one passion - only motorcycles!
|
13 sie 2010, o 00:31 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: Oleje
Nam 3l nie wchodzi
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
14 sie 2010, o 14:50 |
|
|
lukkas00
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:38 Posty: 974 Lokalizacja: Szczecin/Pyrzyce
|
Re: Oleje
No właśnie mi ostatnio weszły 3 L??
_________________ SV 650 S 2005 r
|
15 sie 2010, o 10:46 |
|
|
PęDZEL
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38 Posty: 328 Lokalizacja: Opolskie
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 600 K6
|
Re: Oleje
Chyba rozwiązałem moją zagadkę Zawsze jak kupowałem olej to brałem 3 butelki jedno litrowe (Castrol Power 1 Racing) i zawsze wlewałem całe 3 szt., a teraz kupiłem jedną bańkę 4 litrową i o dziwo wlałem 2,7 litra według wskaźnika na butelce
_________________ OPOPONY Opony motocyklowe, Części, Akcesoria, Serwis Motocykli http://www.opopony.pl Sklep Allegro Facebook: OPOPONY
|
15 sie 2010, o 13:03 |
|
|
sad
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:26 Posty: 683 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
|
Re: Oleje
Ja też kupuję zawsze 3 x 1l tego Castrola i wchodzi 2,7l Szukaj dalej
_________________ Alembic Essence 5, SV 650S K6 ----> Yamaha FZ1 2006r.
|
15 sie 2010, o 13:07 |
|
|
PęDZEL
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38 Posty: 328 Lokalizacja: Opolskie
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 600 K6
|
Re: Oleje
Teraz już zgłupiałem
_________________ OPOPONY Opony motocyklowe, Części, Akcesoria, Serwis Motocykli http://www.opopony.pl Sklep Allegro Facebook: OPOPONY
|
15 sie 2010, o 13:11 |
|
|
przemo_rene
rowerzysta
Dołączył(a): 1 sie 2010, o 22:30 Posty: 40
Płeć: mężczyzna
|
Re: Oleje
To tylko zależy od tego jak dokładnie zleje się olej. Od niczego więcej. Jak przez noc będzie się zlewało całą to pewnie wejdzie 2,9litra. Jak przez godzinę ciepłego oleju to 2,7L. Jak zwalicie miskę olejową i ją wyczyścicie do suchej to zalejecie pewnie 3,1L. Tyle w temacie
_________________ TL1000R-Rene edition. 140KM i 120NM. Power Commander, filtr powietrza BMC, Airbox mod, TRE mod, plus mod, gsxr1000 K2 tail lamp. Na gume leci aż miło - Wystarczy pogłaskać prawą ręką
|
17 sie 2010, o 08:43 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Oleje
Czy olej (syntetyczny) stojąc w butelce po otwarciu np. rok starzeje się w jakiś sposób? Nie wydaje mi się, ale co Kronos powie?
|
18 sie 2010, o 13:28 |
|
|
przemo_rene
rowerzysta
Dołączył(a): 1 sie 2010, o 22:30 Posty: 40
Płeć: mężczyzna
|
Re: Oleje
Starzeje się. Nawet zamknięte szczelnie fabrycznie opakowania potrafią się przeterminować (i dotyczy to pełnych syntetyków). Musisz zobaczyć jaką ma datę ważność lub produkcji. Np. Castrol daje 5 lat daty ważności na olej bez jego otwierania. Po otwarciu jeżeli w chłodnym miejscu, bez światła i szczelnie zakręcona butelka to 2 lata. Spokojnie lej ten olej
_________________ TL1000R-Rene edition. 140KM i 120NM. Power Commander, filtr powietrza BMC, Airbox mod, TRE mod, plus mod, gsxr1000 K2 tail lamp. Na gume leci aż miło - Wystarczy pogłaskać prawą ręką
|
18 sie 2010, o 13:49 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Oleje
To, że producent zaleca, to wszyscy wiemy Mnie bardziej ciekawi, czy ktoś potrafi wytłumaczyć w jaki sposób ten olej się starzeje, bo osobiście mam wrażenie, że to tylko zabieg marketingowy...
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
18 sie 2010, o 14:08 |
|
|
przemo_rene
rowerzysta
Dołączył(a): 1 sie 2010, o 22:30 Posty: 40
Płeć: mężczyzna
|
Re: Oleje
Starzeje się poprzez utlenianie i absorbcję syfu z otoczenia. Tak to na moje wygląda. W silniku na pewno się utlenia i z racji syfu zbieranego podczas pracy nawet jak przejedziemy w sezonie mniej niż 6tys km. to i tak trzeba nowy olej na nowy sezon. Krew silnika jakby nie było. Lepiej lepszy i częściej niż gorszy i rzadziej. No ale to chyba każdy wie (przynajmniej w teorii)
_________________ TL1000R-Rene edition. 140KM i 120NM. Power Commander, filtr powietrza BMC, Airbox mod, TRE mod, plus mod, gsxr1000 K2 tail lamp. Na gume leci aż miło - Wystarczy pogłaskać prawą ręką
|
18 sie 2010, o 14:54 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
Co mnie zdziwiło. Dzwoniłem się umówić na przegląd do ASO Suzuki. Zawsze mieli olej Shell Ultra, lub jeśli nie mili, to mi go ściągali (bo 90% zalewa pół syntetycznym). Tym razem jednak otrzymałem komunikat, że nie dają rady go ściągnąć. Czemu .... nie wiem, w każdym razie musiałem kupić na alledroga i nadać go bezpośrednio do serwisu, żeby nie wozić.
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
18 sie 2010, o 16:03 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Oleje
Że lepiej częściej i lepszy, no to żadna nowość Ale nie bardzo rozumiem jaki syf olej łapie z otoczenia, stojąc w butelce na półce. Utlenianie? A ile tego tlenu jest w butelce? Co taką ilością da się utlenić? Jeżeli ktoś natknął się na jakieś rzeczowe wyjaśnienie problemu (nie powtarzanie zaleceń producentów, tylko konkretne wytłumaczenie zjawisk, jakie zachodzą w oleju, przez które to olej traci właściwości), to chętnie bym to przeczytał. Jak do tej pory nie udało mi się nic takiego znaleźć, a osoby, które są dla mnie w tej branży autorytetami, zgodnie mówią, że takie starzenie się oleju to zwykła bzdura
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
18 sie 2010, o 16:41 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Oleje
Jeśli stoi w zamkniętej bańce to syfu z otoczenia nie łapie. Co do utleniania podczas spokojnego stania w butelce w garażu to też jakoś podejrzane mi się to wydaje. Co innego podczas pracy w wysokiej temperaturze, pod wysokim ciśnieniem, do tego syfy z silnika, opary benzyny itp.
|
18 sie 2010, o 16:46 |
|
|
flanel81
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 22:58 Posty: 1492 Lokalizacja: Łódzkie
Płeć: mężczyzna
|
Re: Oleje
Czyli nie ma co wywalać reszty która mi została, tylko dokupić, dolać i po robocie? Dobrze bo właśnie mi wymiana podchodzi. Będzie taniej.
_________________ Były posiadacz SV1000N Obecnie MOTOMORINICorsaro1200 / VFR1200
|
26 sie 2010, o 08:45 |
|
|
PęDZEL
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38 Posty: 328 Lokalizacja: Opolskie
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 600 K6
|
Re: Oleje
Kronos a co byś powiedział na temat oleju z takimi oto danymi:
Gęstość A.P.I.: b/d Lepkość SUS @ 100 F: 440 Lepkość SUS @ 210 F: 68.3 Lepkość cST @ 40 C: 82.2 Lepkość cST @ 100 C: 12.5 Punkt zamarzania: -30 Punkt zapłonu: 432 Punkt wrzenia: b/d Indeks lepkości: 144 Lepkość SAE: 10w40
Czy to są dobre parametry czy raczej słabe?
_________________ OPOPONY Opony motocyklowe, Części, Akcesoria, Serwis Motocykli http://www.opopony.pl Sklep Allegro Facebook: OPOPONY
|
9 wrz 2010, o 21:40 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
Punkt zapłonu jest bardzo wysoko, ale to jedyna przewaga.
Lepkość w 100 stopniach jest marna, rzekł bym nawet, że bardzo marna.
100 st i 12.5 - koszmar. To ile jest przy rozgrzanym silniku przy 150 ? Bo taka temperatura jest na powierzchni cylinder tłok.
Shell daje wynik 14.3, a Castrol około 16 z tego co pamiętam. Ten parametr jest kluczowy, bo daje obraz tego, czy podczas pracy silnik jest smarowany mazią olejową czy już "wodą" która była olejem. Mało który producent podaje parametr w 150 stopniach, bo tu się pochwalić parametrem 12.0 to już jest coś.
Sprawdź tą temperaturę zapłonu, bo coś jest bardzo wyżyłowana.
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
10 wrz 2010, o 07:15 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|