Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 26 gru 2024, o 19:58



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 130  Następna strona
Oleje 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:07
Posty: 707
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Sprint ST
Post Re: Oleje
Faktycznie, sprawdziłem teraz jeszcze w serwisówce Suzuki. Haynes mnie oszukał :)

_________________
Obrazek
SV650S K6


8 sie 2010, o 07:26
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Oleje
To jeszcze zależy jak ambitnie wylewało się stary olej - czy na podstawce bocznej czy na podnośniku. Zawsze trochę starego oleju zostanie w silniku i stąd małe rozbieżności w tym ile nowego oleju wchodzi :)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


8 sie 2010, o 12:49
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 328
Lokalizacja: Opolskie
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 600 K6
Post Re: Oleje
U mnie zawsze wchodzi jakieś 2,95-3,00 l., zawsze wymieniam razem z filtrem. Ktoś potrafi mi to wytłumaczyć dalszego wchodzi tak dużo?
Dodam, że olej zlewam na podstawce bocznej. Oleju mi ani grama nie bierze, nic nie muszę dolewać, od wymiany do wymiany zawsze jest tyle samo.

_________________
OPOPONY
Opony motocyklowe, Części, Akcesoria, Serwis Motocykli

http://www.opopony.pl
Sklep
Allegro
Facebook: OPOPONY


8 sie 2010, o 13:03
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:58
Posty: 475
Lokalizacja: Skierniewice
Płeć: mężczyzna
Moto: ...
Post Re: Oleje
Jak Ci wchodzi 3 litry to albo sprawdzasz stan również na bocznej podstawce, albo pod bakiem masz 1000 :-)

_________________
One love, one passion - only motorcycles!


13 sie 2010, o 00:31
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Oleje
Nam 3l nie wchodzi :P

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


14 sie 2010, o 14:50
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:38
Posty: 974
Lokalizacja: Szczecin/Pyrzyce
Post Re: Oleje
No właśnie mi ostatnio weszły 3 L??

_________________
SV 650 S 2005 r


15 sie 2010, o 10:46
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 328
Lokalizacja: Opolskie
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 600 K6
Post Re: Oleje
Chyba rozwiązałem moją zagadkę :jupi:
Zawsze jak kupowałem olej to brałem 3 butelki jedno litrowe (Castrol Power 1 Racing) i zawsze wlewałem całe 3 szt., a teraz kupiłem jedną bańkę 4 litrową i o dziwo wlałem 2,7 litra według wskaźnika na butelce :mrgreen:

_________________
OPOPONY
Opony motocyklowe, Części, Akcesoria, Serwis Motocykli

http://www.opopony.pl
Sklep
Allegro
Facebook: OPOPONY


15 sie 2010, o 13:03
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:26
Posty: 683
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Post Re: Oleje
Ja też kupuję zawsze 3 x 1l tego Castrola i wchodzi 2,7l ;)

Szukaj dalej :obity:

_________________
Alembic Essence 5, SV 650S K6 ----> Yamaha FZ1 2006r.


15 sie 2010, o 13:07
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 328
Lokalizacja: Opolskie
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 600 K6
Post Re: Oleje
sad napisał(a):
Ja też kupuję zawsze 3 x 1l tego Castrola i wchodzi 2,7l ;)

Szukaj dalej :obity:


Teraz już zgłupiałem :hmm: :mur:

_________________
OPOPONY
Opony motocyklowe, Części, Akcesoria, Serwis Motocykli

http://www.opopony.pl
Sklep
Allegro
Facebook: OPOPONY


15 sie 2010, o 13:11
Zobacz profil WWW
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 22:30
Posty: 40
Płeć: mężczyzna
Post Re: Oleje
To tylko zależy od tego jak dokładnie zleje się olej. Od niczego więcej. Jak przez noc będzie się zlewało całą to pewnie wejdzie 2,9litra. Jak przez godzinę ciepłego oleju to 2,7L. Jak zwalicie miskę olejową i ją wyczyścicie do suchej to zalejecie pewnie 3,1L. Tyle w temacie ;)

_________________
TL1000R-Rene edition. 140KM i 120NM. Power Commander, filtr powietrza BMC, Airbox mod, TRE mod, plus mod, gsxr1000 K2 tail lamp.
Na gume leci aż miło - Wystarczy pogłaskać prawą ręką ;)


17 sie 2010, o 08:43
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Oleje
Czy olej (syntetyczny) stojąc w butelce po otwarciu np. rok starzeje się w jakiś sposób? Nie wydaje mi się, ale co Kronos powie?


18 sie 2010, o 13:28
Zobacz profil WWW
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 22:30
Posty: 40
Płeć: mężczyzna
Post Re: Oleje
Starzeje się. Nawet zamknięte szczelnie fabrycznie opakowania potrafią się przeterminować (i dotyczy to pełnych syntetyków). Musisz zobaczyć jaką ma datę ważność lub produkcji. Np. Castrol daje 5 lat daty ważności na olej bez jego otwierania. Po otwarciu jeżeli w chłodnym miejscu, bez światła i szczelnie zakręcona butelka to 2 lata. Spokojnie lej ten olej :)

_________________
TL1000R-Rene edition. 140KM i 120NM. Power Commander, filtr powietrza BMC, Airbox mod, TRE mod, plus mod, gsxr1000 K2 tail lamp.
Na gume leci aż miło - Wystarczy pogłaskać prawą ręką ;)


18 sie 2010, o 13:49
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Oleje
To, że producent zaleca, to wszyscy wiemy :) Mnie bardziej ciekawi, czy ktoś potrafi wytłumaczyć w jaki sposób ten olej się starzeje, bo osobiście mam wrażenie, że to tylko zabieg marketingowy...

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


18 sie 2010, o 14:08
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 22:30
Posty: 40
Płeć: mężczyzna
Post Re: Oleje
Starzeje się poprzez utlenianie i absorbcję syfu z otoczenia. Tak to na moje wygląda. W silniku na pewno się utlenia i z racji syfu zbieranego podczas pracy nawet jak przejedziemy w sezonie mniej niż 6tys km. to i tak trzeba nowy olej na nowy sezon. Krew silnika jakby nie było. Lepiej lepszy i częściej niż gorszy i rzadziej. No ale to chyba każdy wie ;) (przynajmniej w teorii)

_________________
TL1000R-Rene edition. 140KM i 120NM. Power Commander, filtr powietrza BMC, Airbox mod, TRE mod, plus mod, gsxr1000 K2 tail lamp.
Na gume leci aż miło - Wystarczy pogłaskać prawą ręką ;)


18 sie 2010, o 14:54
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Co mnie zdziwiło. Dzwoniłem się umówić na przegląd do ASO Suzuki. Zawsze mieli olej Shell Ultra, lub jeśli nie mili, to mi go ściągali (bo 90% zalewa pół syntetycznym). Tym razem jednak otrzymałem komunikat, że nie dają rady go ściągnąć. Czemu .... nie wiem, w każdym razie musiałem kupić na alledroga i nadać go bezpośrednio do serwisu, żeby nie wozić.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


18 sie 2010, o 16:03
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Oleje
przemo_rene napisał(a):
Starzeje się poprzez utlenianie i absorbcję syfu z otoczenia. Tak to na moje wygląda. W silniku na pewno się utlenia i z racji syfu zbieranego podczas pracy nawet jak przejedziemy w sezonie mniej niż 6tys km. to i tak trzeba nowy olej na nowy sezon. Krew silnika jakby nie było. Lepiej lepszy i częściej niż gorszy i rzadziej. No ale to chyba każdy wie ;) (przynajmniej w teorii)

Że lepiej częściej i lepszy, no to żadna nowość :P
Ale nie bardzo rozumiem jaki syf olej łapie z otoczenia, stojąc w butelce na półce. Utlenianie? A ile tego tlenu jest w butelce? Co taką ilością da się utlenić? ;)
Jeżeli ktoś natknął się na jakieś rzeczowe wyjaśnienie problemu (nie powtarzanie zaleceń producentów, tylko konkretne wytłumaczenie zjawisk, jakie zachodzą w oleju, przez które to olej traci właściwości), to chętnie bym to przeczytał. Jak do tej pory nie udało mi się nic takiego znaleźć, a osoby, które są dla mnie w tej branży autorytetami, zgodnie mówią, że takie starzenie się oleju to zwykła bzdura :)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


18 sie 2010, o 16:41
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Oleje
Jeśli stoi w zamkniętej bańce to syfu z otoczenia nie łapie. Co do utleniania podczas spokojnego stania w butelce w garażu to też jakoś podejrzane mi się to wydaje. Co innego podczas pracy w wysokiej temperaturze, pod wysokim ciśnieniem, do tego syfy z silnika, opary benzyny itp.


18 sie 2010, o 16:46
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 22:58
Posty: 1492
Lokalizacja: Łódzkie
Płeć: mężczyzna
Post Re: Oleje
Czyli nie ma co wywalać reszty która mi została, tylko dokupić, dolać i po robocie? Dobrze bo właśnie mi wymiana podchodzi. Będzie taniej.

_________________
Były posiadacz SV1000N
Obecnie MOTOMORINICorsaro1200 / VFR1200


26 sie 2010, o 08:45
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 328
Lokalizacja: Opolskie
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 600 K6
Post Re: Oleje
Kronos a co byś powiedział na temat oleju z takimi oto danymi:

Gęstość A.P.I.: b/d
Lepkość SUS @ 100 F: 440
Lepkość SUS @ 210 F: 68.3
Lepkość cST @ 40 C: 82.2
Lepkość cST @ 100 C: 12.5
Punkt zamarzania: -30
Punkt zapłonu: 432
Punkt wrzenia: b/d
Indeks lepkości: 144
Lepkość SAE: 10w40

Czy to są dobre parametry czy raczej słabe?

_________________
OPOPONY
Opony motocyklowe, Części, Akcesoria, Serwis Motocykli

http://www.opopony.pl
Sklep
Allegro
Facebook: OPOPONY


9 wrz 2010, o 21:40
Zobacz profil WWW
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Punkt zapłonu jest bardzo wysoko, ale to jedyna przewaga.

Lepkość w 100 stopniach jest marna, rzekł bym nawet, że bardzo marna.

100 st i 12.5 - koszmar. To ile jest przy rozgrzanym silniku przy 150 ? Bo taka temperatura jest na powierzchni cylinder tłok.

Shell daje wynik 14.3, a Castrol około 16 z tego co pamiętam. Ten parametr jest kluczowy, bo daje obraz tego, czy podczas pracy silnik jest smarowany mazią olejową czy już "wodą" która była olejem. Mało który producent podaje parametr w 150 stopniach, bo tu się pochwalić parametrem 12.0 to już jest coś.


Sprawdź tą temperaturę zapłonu, bo coś jest bardzo wyżyłowana.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


10 wrz 2010, o 07:15
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 130  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL