Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 17 paź 2024, o 03:52



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 ... 130  Następna strona
Oleje 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 wrz 2015, o 17:17
Posty: 867
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki ZX-6R
Post Re: Oleje
A co z olejami "4T" czy też na to nie patrzeć?

_________________
Motocyklista to stan umysłu.

Moja [s]SV'ka[/s] Ninja

Obrazek


24 paź 2015, o 01:12
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50
Posty: 1975
Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
Post Re: Oleje
Przecież chyba nie zalejesz mu 2T nie ;) ?

4T - 4suwowy silnik; 2T - 2suwowy
SV gwoli ścisłości jest 4 suwowa :D
Reasumując potrzebujesz oleju do motocykli 4T 10W40, najlepiej żeby spełniał API SF lub SG

_________________
CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99


24 paź 2015, o 12:39
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Oleje
Się nudzę :obity: to se po-tro-luje troche.
Otóż tak. Dzisiaj grzebnąłem troszkę w mojej SV co mnie woziła bidna juz jakie będzie ze :hmm: trzy lata non-stop lekko. Od przeglądu do przeglądu. Po drodze wymiany opon, łańcucha, ciągłe dolewanie benzyny do zbiornika i czasami wymiany oleju :obity:
Aaaaa, wymieniłem jeszcze linke od sprzęgła bo starą pęknąłem.
Dostawała w palnik nie raz, a właściwie to lekkiego zywota ona u mnie nie ma. Teraz ma oddech bo ja się na całkiem zabytek przestawiłem.
Kiedyś tam dawno gdy ja kupiłem to musiałem trochę dłubnąć, zebrac do kupy itd.....
Trzeba mi było też dorobić nowy gwint do świecy to wiadomo że głowica była na stole. A skoro i tak docierałem zawory w jednej to i to samo zrobiłem w drugiej. Potem to pozbierałem i jazda. Jakiś czas później kontrolowałem luzy- zmieniły sie lekko. Widac zawory się doklepały. Mała poprawka i po jakimś roku kontrola a przebieg zdecydowanie większy niż zalecany dla Suzy w tym czasie.
Zdaje się w książce piszą coś o 6 tys do kontroli.
W każdym razie po roku zmian nie było. Potem to wogóle już sobie z lenistwa darowałem.
Dzisiaj patrzę pod dekle i co widzę? A no za chiny za wiele nie widzę. Krzywki w dalszym ciągu tylko wybłyszczone w miejscu styku. Żadnych rys, wżerów itp..... Luzy dalej takie jak były. A jedyne co to spostrzeżenie że łańcuszki rozrządu trza będzie wkrótce na wszelki wypadek wymienić. Odkręciłem jeszcze na wszelki wypadek jeden z mostków żeby obadać jak się ma sprawa z samym wałkiem w kwestii jego łozyskowania.
Zero przytarć, rys ect. To samo dotyczy też mostka którego materiał spełnia w końcu rolę panewek dla wałków.
Oleju super hiper jej nie lałem. Zwykłe półsyntetyczne i w zasadzie budżetowe u mnie przynajmniej Silkolene. Tańszy to chyba tylko w Tesco moge kupić
Olej całkowicie zgodny za to tym SF SG. Przynajmniej tak pisze na butelce :)

Po tym wszystkim to zdaje mi się że : zwykły półsyntetyczny olej wcale nie jest gorszy od jakiego syntetyka.
Ew. Silkolene jest zdecydowanie lepszym olejem niż może sugerowac cena.
Albo zwyczajnie po prostu nie ma nic wspólnego z podrobionymi towarami. Mieszalnia jest dwie czy trzy wiochy dalej to myślę że nikomu sie nie opłaci targać z chin.
Dodam na wszelki wypadek że sprzęgła nie wymieniałem, biegi wchodzą tak jak zwykle, nic nie wali ani się nie trzęsie. A ostatnie jakieś odchyły jakie zauważyłem okazały się być spowodowane wodą w gaźnikach
:hahaha:

Myślę jednak prywatnie że SF-SG jest najważniejsze w tym wszystkim. Często nowe syntetyki nie spełniają tych norm a teoretycznie nowocześniejsze klasy.
Ale uwaga, nowocześniejsza klasa wcale nie oznacza że są lepsze z gruntu tylko że sa inne.
Tak jak masło i margaryna. Jednym i drugim posmarujesz chleb a o margarynie pisze się że jest zdrowsza.
Akurat. Tak samo jak mit że jaka są szkodliwe bo maja cholesterol.
Na szczęście to wszystko poszło w pi..... i żaden szanujący sie lekarz nie potwierdzi tego.
Wprost przeciwnie, jajami leczy się wysoki poziom cholesterolu i można ich wp.... ile dusza zapragnie.
Przekładając to na olej to śmiem twierdzić że całe to pier..... o wyższości syntetyków to kolejna bujda na resorach.
Rafinerie nie miały co robic z tzw. świeczką to opracowały w końcu sposób na wykożystanie odpadu metanowego. Syntezują długie łańcuchy które jakoby lepsze są od naturalnych.
Ciekawe jakim sposobem moga napisac że sztuczne wiązania H-C są mocniejsze od naturalnych H-C. Chyba mają jakiś wpływ na tablice Mendelejewa.
Po tym do tej sztucznej bazy dodają masę badziewia żeby z trudem uzyskać to co dobre selekcyjne oleje zrobione z normalnej ropy mają same z siebie.
Ale gówno ładnie się opakuje i sprzeda drożej.


24 paź 2015, o 23:48
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 23:58
Posty: 198
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650 N 2000
Post Re: Oleje
Kurde Rozkosmany ja też mam czasem wodę w gaźnikach i jak zaczyna prychać to już znak, że trzeba ją spuścić. Jeżeli się tego nie zrobi na wiosnę, wiadomo odkrycie- po zimie to czasem może się ona zebrać w komorach i jest lipa.

_________________
Montaż i serwis,pomiar AFR instalacji LPG OLSZTYN, tel 514 314 868


27 paź 2015, o 14:38
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Oleje
No wiadoma sprawa :) Tylko że ja to generalnie nie lubię grzebanologii codziennej. Znaczy robienia czegos na minimum aby kulało żeby za kilka dni dłubać w czymś innym. Preferuję raczej wyciągnięcie sprzęta do stanu technicznego tip-top żeby ze spokojem kulać z rok czy dwa. Jak mi cos w zawieszeniu nie pasi dajmy na to to sie nie pier...... tylko rozwalam lagi w mak, wymieniam uszczelniacze, tulejki, czyszcze na błysk, szlifuję, maluje itd....
Jak już jestem na tym etapie to i wymienię łożyska w kołach i nowe opony założę :obity:
Gdy dla odmiany dojdę do silnika i coś mi nie pasi w zaworach to rozwale bez namysłu. Zawory wyszlifuje, podocieram, cylindry sprawdze itd.....
I zanim z ogródka wyciągnę sprzęta na ulice to najpierw muszę sam siebie przekonać na 100% że gdy już będzie na tej ulicy to w każdej chwili może jechać do Pekinu czy Kapsztadu i jedyne o czym trzeba pamiętać to tankowanie.
Uważam że to i tak taniej wychodzi niż takie sranie w banie na raty a przy okazji że boleśnie zaboli przy jakimś dłuższym wyjeździe jest zdecydowanie mniejsze. Na dzień dzisiejszy to jeszcze nie zdażyła mi się sytuacja że moto zdechło gdzieś 1000 czy 2000 kilosów od domu. Zawsze jechało i nigdy nie bałem się że nie dojedzie.
A do Suzy odpowiednio potraktowanej mam takie zaufanie że jadąc do Polski, potem na Ukrainę i w tył na lewo do UK nawet kluczy żadnych nie miałem ze sobą. I psia kość jak na złość musiałem pożyczyć od gościa żeby trochę naciągnąć łańcuch. Facet zrobił naprawdę duże oczy gdy skapował że ja faktycznie żadnych narzędzi nie posiadam a w sumie spory kawałek od domu zajechałem :obity:
ed. właśnie Suza została zluzowana z obowiązków i przejdzie taki przegląd od A do Z żeby znowu wyglądała jak z fabryki. Dzisiaj odgrażałem się że w weekend założe w końcu nową żarowkę w szopie żeby cienymi wieczorami coś można było dłubać pomalutku. Bez pośpiechu, ale fajnie byłoby skończyć jakoś tak w marcu :obity:


27 paź 2015, o 22:10
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lip 2015, o 18:08
Posty: 461
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K4
Post Re: Oleje
Wszędzie szukam oleju castrola power 1 racing 10w40 istnieje w ogóle taki? Na ich stronie niby jest a w żadnym sklepie i u oficjalnego dystrybutora INTER CARS go nie mają i mówią że takowego nie ma? Rzekomo jest tylko 10w50.

Jak to jest wycofali, czy tylko za naszą zachodnią granicą mają takie?

_________________
Dawniej Pierwsze kilometry.


2 lis 2015, o 18:11
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Oleje
W tej budzie u mnie gdzie kupuję różne drobiazgi do motocykla jest taki olej i jest też 10W50
Castrola oczywiście.
Bo na Ukrainie widział ja taki co nazywa się Castoroil i nawet gdzieś mam fote. Baniak kropka w kropke taki sam jam jak Castrol
:obity:


2 lis 2015, o 21:31
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lip 2015, o 18:08
Posty: 461
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K4
Post Re: Oleje
Coś mi tu nie gra. Jak oficjalny polski dystrybutor nie ma go w systemie. Z molestowałem Castrola mailem bo telefonu nie raczą odbierać. Ciekawe co powiedzą.

_________________
Dawniej Pierwsze kilometry.


3 lis 2015, o 00:30
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
10w50 jest lepszym wyborem w PL niż 10w40 z uwagi na klimat.


Tapatalk iOS

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


3 lis 2015, o 09:01
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lip 2010, o 22:42
Posty: 908
Lokalizacja: Września/Poznań -> PWR/PO
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: Oleje
Co tu taka cisza? Przecież to temat o olejach! ludzie :D

_________________
SV 650S Y --> SV 1000S K4


14 lis 2015, o 03:37
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 wrz 2015, o 17:17
Posty: 867
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki ZX-6R
Post Re: Oleje
Który brać?

Półsyntetyk:
http://www.abc-filter.pl/sklep/olej-mot ... 10w40.html
API SJ
JASO MA-2


Półsyntetyk:
http://www.abc-filter.pl/sklep/olej-mot ... 40-4l.html
API SG/SH/SJ/SL/SM
JASO MA2

Syntetyk:
http://www.abc-filter.pl/sklep/olej-mot ... 40-4t.html
API SN lub JASO MA.

API i JASO brane ze stron producenta, a nie z opisu w sklepie.



PS: @Pierwszekilometry, w tym sklepie jest też Power 1 Racing Castrola 10w40 ;)


Znalazłem jeszcze taką listę (na stronie JASO):
http://www.jalos.or.jp/onfile/pdf/4T_EV_LIST.pdf

I tutaj widać, że producenci na swoich stronach ściemniają :D

_________________
Motocyklista to stan umysłu.

Moja [s]SV'ka[/s] Ninja

Obrazek


14 lis 2015, o 14:47
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lip 2015, o 18:08
Posty: 461
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K4
Post Re: Oleje
No jest i to nawet w dobrej cenie. Ale nauczony własnymi doświadczeniami, staram się kupować rzeczy u oficjalnych dystrybutorów w stacjonarnym sklepie, a nie prze internet.

No i z ostatniego linka wynika że jednak nie ma 10w40

_________________
Dawniej Pierwsze kilometry.


14 lis 2015, o 15:26
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 wrz 2015, o 17:17
Posty: 867
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki ZX-6R
Post Re: Oleje
W tym sklepie piszą, że są oficjalnymi dystrybutorami i mają sklep stacjonarny w Krakowie (zresztą tak ich znalazłem, bo ktoś polecił w innym wątku ;) )

Może też wynikać, że nie mają testu JASO, a nie koniecznie, że nie ma takiego oleju ;). Jak na stronie producenta jest taki produkt to znaczy, że jest :P

_________________
Motocyklista to stan umysłu.

Moja [s]SV'ka[/s] Ninja

Obrazek


14 lis 2015, o 15:33
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Oleje
silver napisał(a):
Co tu taka cisza? Przecież to temat o olejach! ludzie :D


Bo generalnie stare dziady już dawno wszystko na ten temat napisały :obity: Znaczy temat mamy przeżarty i wysrany. A ja tak sobie teraz piszę bo nudzę się, zbieram myśli do czego innego i mi nie wychodzi. Skoro olej nawija się to niech będzie.
Do castrola np. to ja osobiście mam uprzedzenie wynikające z tego że: może to i zajebiste oleje są ale w zastosowaniu wybitnie silnikowym. Nie zapominajmy jednak że naszych pedzidłach (tak jak i w sporej większości) olej silnikowy musi spełniać też rolę oleju przekładniowego. No i sprytne japończyki robiące motóry wykombinowali coś takiego co nazwali JASO (dżapam-asotiation-cośtam-cośtam) Krótko mówiąc chodziło im o to żeby jakoś obadać oleum silnikowe czy ono również nadaje się do smarowania trybów i czy umożliwi pracę sprzęgieł mokrych które z lubością stosują w swoich konstrukcjach.
No a z to powodu już nie raz był dym i przepychanki w tym wątku. Jak kto ma dużo samozaparcia to se poczyta :obity:
I taki castrol dajmy na to ma sprytnych managerów od marketingu. Zapodają olej i opisują co to on nie robi, że ma to czy tamto co jest poparte ładną ilustracją skomponowaną w jakim photoszopie czy innym graficznym programie. Jak to ich magnetycznie aktywne dodatki przylepiają się części, jak to one zapobiegają kontaktowi suchemu itd....
Walną jakąś tabelę z cyferkami i mamy co mamy. Nowoczesny człowiek dla którego liczą się większe ilości pikseli, czerniejsza czerń na ekranie itd.... powie WOW! zajebiste :spoko:
Biorę to.
I o to chodzi.
A generalnie jest to jedno wielkie ściemnianie. Bo olej w końcu jest silnikowy, normy Euro wymagają takiego dyma a nie innego, związków cynku dodać nie można bo kataiizator zdechnie. No więc robi sie nowoczesną klasę dajmy na to SJ która to spełnia. I w samym siliku jest zajebioza bo nawalą jakich ptfe czy innego gówna które od biedy zastąpi związki cynku a przy okazji nie zabije katalizatora i silniczek będzie latał długo i bezboleśnie.
Sprawa za to inaczej będzie wyglądać w skrzyni. I teraz pytanie za 100 punktów.
Czy castrol ze swoim nowoczesnym olejem 10W40 czy też 10W50 nadaje się do wlania również jako olej przekładniowy?
A skąd, castrol ma zupełnie inne oleje do tego celu.
I nie chcę napisać że oni go nie polecają do motocykla. Polecają jak najbardziej, bo innego nie mają :obity:
Osobiście w świetle tego całego szumu nie widzę potrzeby sięgania po jakieś inne oleje niż te które wiemy na bank że są produkowane z myślą o motocyklach. Firm tych jest trzy na krzyż (i każdy je zna) i mają oleje od nich wszelkie cechy pozwalające z palcem w d.... dostać certyfikat JASO. I takich olejów powinniśmy się trzymać a nie kręcić pod wpływem jakiegos bełkotu marketingowego. Który tak naprawdę niczego nam nie mówi tylko zagłusza naszą własną zdolność do analizy.
Lać po prostu motula czy inne silkolene które nie pier... gadką nakierowaną na idiotów.

(w naszych motocyklach nie powinniśmy wyłazić poza API grade SF i musi mieć JASO przynajmniej MA. Jeżeli jakiś olej nie załapie się w API SF czy SG to go nie lejemy, chocby nie wiem co obiecywał producent. Grade SG jest ostatnim olejem które zawiera jakiś związek cynku (nazwa długa i łacińska) co jest póki co niezastępowalne w przypadku smarowania łożysk tocznych i kół zębatych. I co oczywiście w olejach przekładniowych jest w dużej ilości nawet od castrola)


15 lis 2015, o 11:55
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2013, o 12:48
Posty: 500
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 600 F4I 2005
Post Re: Oleje
10W40 4T, jak by nie był będzie dobry. Byle z legalnego źródła. Castrol, Motul, Mobil1, jeden czort.

_________________
wzium wzium


15 lis 2015, o 15:26
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 wrz 2015, o 17:17
Posty: 867
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki ZX-6R
Post Re: Oleje
Czyli rozumiem, że z wymienionych przeze mnie brać Motula i olać ten syntetyk od valvoline?

_________________
Motocyklista to stan umysłu.

Moja [s]SV'ka[/s] Ninja

Obrazek


15 lis 2015, o 16:40
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50
Posty: 1975
Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
Post Re: Oleje
Valvoline to jest te bardzo dobry olej. Bier co chcesz i nie zastanawiaj się za dużo nad tym ;P

_________________
CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99


15 lis 2015, o 17:30
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2013, o 12:48
Posty: 500
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 600 F4I 2005
Post Re: Oleje
Dmnick napisał(a):
Czyli rozumiem, że z wymienionych przeze mnie brać Motula i olać ten syntetyk od valvoline?



Oba mogą być. Ja bym brał tańszy.

_________________
wzium wzium


15 lis 2015, o 20:49
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 mar 2013, o 22:00
Posty: 59
Lokalizacja: SVałki
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2003
Post Re: Oleje
Dmnick napisał(a):
Czyli rozumiem, że z wymienionych przeze mnie brać Motula i olać ten syntetyk od valvoline?

Bierz valvo i filtr jak i ja bierę i tu masz lepszą cenę od oficjalnego dystrybutora.
http://www.najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVOLINE-SynPower-4T-10W40-4L-motocyklowy/30

_________________
Gdyby ktoś z kierowników czy kierowniczek potrzebował antywirusa czy sprzętu w fajnej cenie to się polecam!
Na pewno dla forumowiczów znajdzie się dobre PROMO! :)
https://kem.systems/


19 lis 2015, o 15:00
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50
Posty: 1975
Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
Post Re: Oleje
A ja mam pytanie z innej beczki, czy przy wymianie oleju można przejść z półsyntetyku na syntetyk ? (na półsyntetyku zrobione były jakieś 4 wymiany i jeszcze trochę, może będzie jakieś 27k km, wcześniej nie wiem na czym było jeżdżone) W internetach różne opinie i ciężko coś konkretnego się dowiedzieć.

_________________
CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99


19 lis 2015, o 22:00
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 ... 130  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL