Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 26 gru 2024, o 22:11



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121 ... 130  Następna strona
Oleje 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 13:01
Posty: 1660
Płeć: mężczyzna
Moto: MT01
Post Re: Oleje
Bo nic wiecej nie bedzie, jedna wartosc tylko. Bo nie rozumiem jak mozna pomyslec zeby wlac w lagi olej od silnika, ja pikole :D

_________________
Obrazek


19 sty 2016, o 16:51
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Oleje
Łobuz94 napisał(a):
Festyniarz kawalarz z Ciebie z tym rzepakowym. Pisze normalnie, bo nie wiem, a w tamtym poscie akurat poza oznaczeniami 15W nic wiecej nie pisze, a moze nie kazdy wczesniej mial okazje z olejem amortyzatorow



A uszczelniacze też do wymiany?

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


19 sty 2016, o 16:57
Zobacz profil WWW
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2015, o 18:51
Posty: 265
Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2005
Post Re: Oleje
DANEK napisał(a):
Bo nic wiecej nie bedzie, jedna wartosc tylko. Bo nie rozumiem jak mozna pomyslec zeby wlac w lagi olej od silnika, ja pikole :D


Sorry dla mnie oznaczenie 10W kojarzyło się silnikowym, przepraszam, że aż tak Cię uraziłem - pamiętaj nie każdy musi się znać, ja właśnie zaczynam :) Ale za to jeżeli będziesz chciał dowiedzieć się czegoś z ogólnie pojętej wiedzy farmaceutycznej mogę Ci posłużyć pomocą :)


kozik napisał(a):
A uszczelniacze też do wymiany?

Nie, uszczelniacze nowe siedzą. Sam olej

_________________
"Jazda na motocyklu to najprzyjemniejsza rzecz jaką robimy w ubraniu"


19 sty 2016, o 17:18
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2015, o 13:23
Posty: 327
Lokalizacja: Jaworzno
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 Sk3
Post Re: Oleje
Wszelkie oznaczenia 10W i takie tam to tylko w jakich najniższych temperaturach może pracować ten olej zachowując swoje właściwości :)

_________________
Pieniądze to nie wszystko ale bez pieniędzy to jedno wielkie dno


20 sty 2016, o 22:39
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2015, o 18:51
Posty: 265
Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2005
Post Re: Oleje
A ja myslalem ze to oznaczenie lepkosci/geatosci oleju ;

_________________
"Jazda na motocyklu to najprzyjemniejsza rzecz jaką robimy w ubraniu"


21 sty 2016, o 13:04
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50
Posty: 1975
Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
Post Re: Oleje
Tak, przed W na zimno po W jak sie nagrzeje, albo na odwrót :hmmm:

_________________
CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99


21 sty 2016, o 23:17
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 13:01
Posty: 1660
Płeć: mężczyzna
Moto: MT01
Post Re: Oleje
Dokładnie jak mówisz dziaku :D

_________________
Obrazek


22 sty 2016, o 08:17
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 6 gru 2015, o 10:48
Posty: 185
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650n k5
Post Re: Oleje
Pewnie ktoś to już tu wrzucał, ale może coś to rozjaśni:

Obrazek

EDIT;
Czyli oznaczenie xxW-xx nie tyle mówi o wartości lepkości oleju, co o zakresie temperatur otoczenia w których olej zachowuje lepkość, która gwarantuje utrzymanie określonego, minimalnego filmu smarnego, a z drugiej strony olej posiada wystarczająca penetrację (zdolność do wypełniania wąskich przestrzeni).

Niska temperatura-> wysoka lepkość, gruby film olejowy (przy tych samych prędkościach obrotowych, wysokie ciśnienie hydrodynamiczne oleju)
Wysoka temperatura-> niska lepkość, cienki film olejowy (przy tych samych prędkościach obrotowych, niskie ciśnienie hydrodynamiczne oleju)
Obrazek



(jak ktoś miał okazję jeździć jakimś starym samochodem, z układem smarowania na wykończeniu, mógł zauważyć że kontrolka ciśnienia oleju częściej zapala się przy rozgrzanym silniku)

ergo,

temperatura za niska w stosunku do rodzaju oleju- źle, bo olej ma tak dużą lepkość że nie wypełni przestrzeni pomiędzy powierzchniami które ma smarować, temperatura za wysoka- lepkość oleju za duża, może dojść do zerwania filmu olejowego, gdyż film ten będzie za cienki.


22 sty 2016, o 12:27
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2015, o 11:55
Posty: 163
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s
Post Re: Oleje
Ja jak miałem Łade 2107, gdzie dobre smarowanie było tylko w zimie to właśnie działo tak jak mówisz. Jak zimna to na wolnych obrotach nie świeciła się kontrolka ciśnienia później wraz ze wzrostem temperatury coraz bardziej. Pamiętam jak pojechałem na jakieś wakacje i było tak z 35 stopni na plusie, musiałem trzymać ciągle obroty w miarę wysokie żeby było smarowanie :D Piękne czasy :P


23 sty 2016, o 21:59
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Oleje
łada to pryszcz. Miałem kiedyś Tavrije a tam lampka wcale nie świeciła :obity:
Co nie oznaczało że wszystko było OK. Jechaliśmy do dziadków i tak zakliniła w locie że trybiki posypały się po asfalcie :hahaha:
To były czasy :mrgreen:


24 sty 2016, o 20:30
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2013, o 12:48
Posty: 500
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 600 F4I 2005
Post Re: Oleje
Jaboolo napisał(a):
Ja jak miałem Łade 2107, gdzie dobre smarowanie było tylko w zimie to właśnie działo tak jak mówisz. Jak zimna to na wolnych obrotach nie świeciła się kontrolka ciśnienia później wraz ze wzrostem temperatury coraz bardziej. Pamiętam jak pojechałem na jakieś wakacje i było tak z 35 stopni na plusie, musiałem trzymać ciągle obroty w miarę wysokie żeby było smarowanie :D Piękne czasy :P


Mój kuzyn miał Zetora 5211 w którym silnik już był dętka.

Załapał 70 stopni i paliło się ciśnienie oleju.

Dostał 20W50 plus 2 puszki motodoktora. Spokojnie można było orać w największe upały, kontrolka się nie zapalała.

Problem był w niskie temperatury, rozrusznik nie miał siły zakręcić wałem. Nie dało się spuścić oleju taką miał gęstość :D

_________________
wzium wzium


24 sty 2016, o 21:53
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 29 maja 2013, o 17:51
Posty: 60
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 02'
Post Re: Oleje
Z racji iż wiosna lada moment to wypada zmienić oliwę. Czytając jakieś 20/30 stron wstecz mój mózg się katapultował (a bynajmniej to co z niego pozostało) :wtf: A moje pytanie jest odnośnie oleju jaki stosowałem od trzech lat jakim jest Liqui Moly Motorrad 10W40 gdzie napisane jest że spełnia normy API SL/JASO MA2 a w serwisówce piszą aby było SF/SG lub SH/SJ JASO MA. Tyle dodam że z samego oleju jestem zadowolony (zero ubytków, kopcenia czy innych złych oznak wydobywających się z silnika no po prostu miodzio :spoko: ) i myślałem nad takim samym lecz już ciężko taki znaleźć na alledrogo. Z czystego sumienia polecam oliwy tej firmy (ja tylko od nich stosuje jak i w motorku tak i w aucie) lecz jestem teraz ciekaw czy jest on zalecany dla mojej SV.


3 lut 2016, o 23:46
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 wrz 2015, o 17:17
Posty: 867
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki ZX-6R
Post Re: Oleje
Spełnia nowsze normy, które są bardziej rygorystyczne. :spoko:

_________________
Motocyklista to stan umysłu.

Moja [s]SV'ka[/s] Ninja

Obrazek


4 lut 2016, o 02:12
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
DeadReD napisał(a):
Z racji iż wiosna lada moment to wypada zmienić oliwę..

Oliwę to wypadało zmniejszyć jesienią a nie na wiosnę. I bije o zakład że 80% zostawiło motocykl na zimę z przepracowanym olejem o kwaśnym odczynie zamiast pozbyć się tego żuru.


Wysłane z Tapatalk

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


4 lut 2016, o 07:57
Zobacz profil WWW
motorowerzysta

Dołączył(a): 29 maja 2013, o 17:51
Posty: 60
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 02'
Post Re: Oleje
Dzięki Dmnick :piwo:
Kronos chyba nie masz zamiaru wszczynać kolejnej wojny na temat przed czy po zimie wymieniać :baseball: Ja osobiście zawsze wymieniam po. Jakoś żyje wtedy z myślą że jeżdżę na świeżutkim oleju :P Wiele opini jest na ten temat. Jedni mówią że przed bo kwaśnieje itp. A drudzy z kolei że po aby woda się nie osadzała w nowym przez zimę, i tak w koło macieju :fight: A w serwisówce z kolei napisane aby przed zimowaniem wymienić oliwę a gdy już zaczynamy sezon, opreracje powtórzyć ;P


4 lut 2016, o 10:14
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Oleje
Od czego ta woda w zimie ? Dobra rób co chcesz. Straszne to ze można kupować pózniej takie motocykle, których właściciel serwowali przez kilka miesięcy silnikowi kwas.


Wysłane z Tapatalk

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


4 lut 2016, o 10:50
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lip 2015, o 06:23
Posty: 637
Lokalizacja: mapenzi
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s K7 we wiśni
Post Re: Oleje
Woda kapie z sopli....
Ja zmieniam olej po sezonie, przed zimą :)


4 lut 2016, o 11:37
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 29 maja 2013, o 17:51
Posty: 60
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 02'
Post Re: Oleje
Kronos napisał(a):
Od czego ta woda w zimie ? Dobra rób co chcesz. Straszne to ze można kupować pózniej takie motocykle, których właściciel serwowali przez kilka miesięcy silnikowi kwas.


Wysłane z Tapatalk



Kilka miesięcy? :hahaha: WTF? Ja kończę sezon w Grudniu a zaczynam w Lutym. A po drugie nie myślę nikomu oddawać mojej suczki ;P

Ps. Czym mierzysz kwasowość oleju? Ja jeszcze na nim frytki później smaże :->


4 lut 2016, o 13:25
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 2 lut 2016, o 20:59
Posty: 130
Lokalizacja: Sochaczew
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S
Post Re: Oleje
Ja tam zawsze wymieniam na nowy sezon, lepiej się z tym czuję :)
Szczerze powiedziawszy to pierwszy raz słyszę, żeby olej kwaśniał przez zimowanie, a co za tym idzie niszczył silnik, no bo jak ma go zniszczyć? :O


5 mar 2016, o 19:17
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 12 lut 2016, o 22:05
Posty: 1242
Lokalizacja: Roma
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650 K8 Traveller
Post Re: Oleje
Nie miesza sie olejow bo traca swoje wlasciwosci a ze nic sie nie stanie to potwierdzam, motocykl na drodze nie stanie.
Ja leje Motul 5100, uzywalem tez bardahl xtc i musze powiedziec ze swietnie po nim wskakuja biegi, zalalem tez raz Motul 300V.... bylem zmuszony spuscic go po 300km :cenzura:

_________________
Nec temere, nec timide.


5 mar 2016, o 19:28
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121 ... 130  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL