Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 gru 2024, o 18:19



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 57  Następna strona
SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Co myślicie o cieńszych uszczelkach pod głowicami?


1 wrz 2012, o 14:48
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
W dr 125 złożyłem bez uszczelki pod cylindrem. Śmiga dzielnie kolejny miesiąc. Z kolei w GPZ 500s musiałem splanować cylindry o 0,3 mm. Zostawiłem zwykłe uszczelki i wiesz co się stało. Nic. Jeździł tak samo.

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


1 wrz 2012, o 15:23
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Znasz pojemność skokową, znasz stopień sprężania, możesz więc policzyć pojemność komory spalania. Jak będziesz znał tą wartość, to sprawdź ile zmieni się objętość po zastosowaniu cieńszej uszczelki, praktycznie nic :P

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


1 wrz 2012, o 16:12
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 20:28
Posty: 229
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s '02
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Słoniu napisał(a):
Co myślicie o cieńszych uszczelkach pod głowicami?

Mały zysk mocy, bardzo duże zwiększenie obciążeń układu tłokowo - korbowego. Ryzyko spalania stukowego, no chyba że będziesz jeździć na wysokooktanowym paliwie. Wydaje mi się że w tym silniku to gra nie warta świeczki.

_________________
MOTOCYKLISTO !!! SPÓJRZ NA LICZNIK !!! POPATRZ DWA RAZY !!! SAMOCHODY SĄ WSZĘDZIE !!!


3 wrz 2012, o 17:02
Zobacz profil
chef master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59
Posty: 1008
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: mężczyzna
Moto: ntv650
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Ten kto interesował się modyfikacjami fiata 126P wie, że splanowanie głowicy o 5-6mm robiło niezły szał pyty :D Co do SV się nie wypowiem.

_________________
GG:6047566
SV650K2----> CBR 929 Y


3 wrz 2012, o 19:11
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
jaco1509 napisał(a):
Ten kto interesował się modyfikacjami fiata 126P wie, że splanowanie głowicy o 5-6mm robiło niezły szał pyty :D Co do SV się nie wypowiem.


Znany zabieg zwiększający stopień kompresji :)
A co do zysku mocy proponuję zajrzeć z poniższą tabelkę przyrostu mocy wynikającego ze zmiany stopnia kompresji (w procentach):
Obrazek
I wtedy zdecydować czy warto. I nie robi się tego zmianą uszczelki tylko planowaniem głowicy, tylko trzeba patrzeć na znacznik minimum na głowicy bo potem spotkają się tłoki z zaworami i kaboooom :-)

Przybliżony wzrost stopnia kompresji możesz sobie policzyć tutaj:
http://www.csgnetwork.com/compcalc.html

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


3 wrz 2012, o 19:22
Zobacz profil
chef master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59
Posty: 1008
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: mężczyzna
Moto: ntv650
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Aha, pamiętam jeszcze, że po planowaniu głowicy zalecany był montaż miedzianej uszczelki pod głowicę, aby zmniejszyć ryzyko wydmuchnięcia:).

_________________
GG:6047566
SV650K2----> CBR 929 Y


3 wrz 2012, o 19:29
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
jaco1509 napisał(a):
Aha, pamiętam jeszcze, że po planowaniu głowicy zalecany był montaż miedzianej uszczelki pod głowicę, aby zmniejszyć ryzyko wydmuchnięcia:).


Ja u siebie w aucie wstawiłem uszczelkę OEM tylko wrzuciłem wzmacniane szpilki głowicy, no ale to nie maluch a stopień kompresji obecnie to 12,5:1, jak na auto całkiem sporo :-)

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


3 wrz 2012, o 19:33
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Nie pamiętam jak jest SV, czy głowica montowana jest szpilkami czy śrubami. Jeśli śrubami, to obowiązkowo należy wymienić je na szpilki po zwiększeniu kompresji. Głowica powinna być dokręcona większym momentem, a przy śrubach istnieje wtedy ryzyko zerwania gwintu w aluminium, przy szpilkach problemu nie ma (wytrzymałość spoczynkowa i ruchowa gwintu).

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


3 wrz 2012, o 19:56
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 20:28
Posty: 229
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s '02
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Fajny ten wykres wzrostu mocy, dzięki Skwaro. Wychodzi że koło 3 % mocy można by zyskać w sv przy wzroście stopnia sprężania z seryjnych 10,5 (dobrze pamiętam?) do np 12,5.

_________________
MOTOCYKLISTO !!! SPÓJRZ NA LICZNIK !!! POPATRZ DWA RAZY !!! SAMOCHODY SĄ WSZĘDZIE !!!


4 wrz 2012, o 00:09
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Chyba bardziej opłacalny jest porting głowic i powiększenie gniazd zaworowych...


4 wrz 2012, o 01:16
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: Odp: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za gr
Owszem, polecam warsztat na Krasnobrodzkiej. Jako jedyni w Pl mają Flowbencha - maszynę do pomiarów przepływów w głowicy. No a stopień kompresji powinno się podnosić tłokami nie planowaniem głowicy

Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


4 wrz 2012, o 06:11
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Odp: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za gr
skwaro napisał(a):
No a stopień kompresji powinno się podnosić tłokami nie planowaniem głowicy

Dokładnie. Jeśli splanujesz głowicę powiedzmy o 2mm, to zmienia się odległość pomiędzy wałem korbowym a wałkiem rozrządu. A co na to łańcuszek rozrządu? A co na to fazy otwarcia/zamknięcia zaworów? ;)

SV650 ma fabrycznie stopień sprężania 11,5:1. Każdy cylinder ma pojemność 322,5cm3, średnica 81mm, skok 62,6mm. Można wyliczyć, że objętość komory spalania (głowicy) to 30,7cm3. Wstawiając cieńszą uszczelkę pod głowicę pewnie da się uzyskać 0,2-0,5mm, nie wiem jaka jest fabryczna w SV. Liczmy optymistycznie, że urwaliśmy 0,5mm, daje nam to zmniejszenie objętości komory spalania o 2,5cm3 i efekt "wydłużenia" łańcucha rozrządu o 0,5mm. Stopień sprężania po takiej modyfikacji to 12,4:1.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


4 wrz 2012, o 09:58
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: Odp: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za gr
lasooch napisał(a):
A co na to łańcuszek rozrządu? A co na to fazy otwarcia/zamknięcia zaworów? ;)

To akurat niweluje się regulowanymi kółkami rozrządu i napinaczem :-)

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


4 wrz 2012, o 10:08
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Zaraz dojdziemy do dorabiania wałków rozrządu u Świątka :D

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


4 wrz 2012, o 10:16
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
lasooch napisał(a):
Zaraz dojdziemy do dorabiania wałków rozrządu u Świątka :D


Czemu nie, wałki do auta zamawiałem ze stanów :-)
Tłoki, korby i trochę innych gratów zresztą też :-)

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


4 wrz 2012, o 10:19
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
No właśnie rozglądałem się za korbami i tłokami bo jak porting i wyważanie robić to z mocniejszymi i lżejszymi częściami. Spory wydatek, ale bardzo opłacalny: porting, wyważanie, lżejsze korby i tłoki to już będzie koło 95KM i 75Nm na tylnym kole. Jak wpadnie mi nadprogramowa kasa to zabieram się do tego.

No i wtedy zmiana opon co 3000 km :obity:


EDIT: co do tłoków to seryjne tłoki Hayabusy pierwszej generacji są najlżejsze, lżejsze niż tuningowe Wiseco oraz JE do SV.


4 wrz 2012, o 16:20
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Tylko pamiętaj że Hajka ma inną powłokę cylindrów a nigdzie nie znalazłem info czy tłoki z niej będą współpracować z cylindrami z SVki. Może się to bardzo szybko skończyć zatarciem. Ja bym szedł w Wiseco (firma znana i sprawdzona) a masa jest ważna ale nie najważniejsza. Ja na Twoim miejscu jak chcesz robić profi projekt rozebrałbym całość, dał wał do wyważenia, nowe panewki, kute korby żeby wytrzymały, tłoki o podniesionym stopniu kompresji, do tego obróbka głowicy i ostrzejsze wałki, na koniec strojenie na 98 albo nawet na VPower Racing 100. Ja mniej więcej taki pakiet wrzuciłem do auta i ze 185KM zrobiłem 252KM.

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


4 wrz 2012, o 23:18
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Co do wałków - to combo oryginalnych daje takie same przyrosty co wałki firm Megacycle czy Spears, czyli nie ma co zmieniać bo to tylko strata gotówki.
Co do tłoków z Busy to też nie znalazłem info, że ktoś zatarł na tym silnik. Z busy tłok + sworzeń i zapinki, pierścienie od SV. Cylinder oczywiście do honowania. Można wstawić też cylinder od busy lub gladiusa. A jak nie tłoki z hajki to najprędzej tłoki JE zwiększające pojemność do 677ccm i stopień do 13:1
Jak na razie po przemyśleniach chcę uniknąć wzrostu kompresji bo pb98 drogie , chyba, że kupię Ignition Advance Kit to chyba będę mógł lać gorsze paliwo, chociaż nie wiem jak to do końca jest.
Korbowody będą oczywiście Carrillo H-Beam - najmocniejsze korby jakie istnieją do SV oraz najlżejsze, tytanowe jak dobrze pamiętam.
Głowica - porting, powiększanie gniazd zaworowych, większe zawory, wyważanie wału z nowymi korbami i tłokami - chcę najwięcej mocy osiągnąć dzięki temu, a nie przez wzrost kompresji i pojemności :) W ogóle to chcę aby 645 nadal pozostało 645 ;P


4 wrz 2012, o 23:44
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 9 kwi 2012, o 08:38
Posty: 70
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Wydaje mi się, że musisz "trochę" poczytać, np:
http://www.empik.com/tlokowe-silniki-sp ... ,ksiazka-p

Słoniu napisał(a):
Jak na razie po przemyśleniach chcę uniknąć wzrostu kompresji bo pb98 drogie , chyba, że kupię Ignition Advance Kit to chyba będę mógł lać gorsze paliwo, chociaż nie wiem jak to do końca jest.

Aby jeździć na 95 przy wzroście stopnia sprężania będziesz musiał cofnąć zapłon, takie rozwiązanie jest bez sensu, tylko na tym stracisz "moc" i zwiększysz obciążenie panewek.

Słoniu napisał(a):
Głowica - porting, powiększanie gniazd zaworowych, większe zawory,

To też nie jest tak, że większe będzie lepsze. Istotna jest prędkość przepływu w gnieździe. Może się okazać, że nie będzie miejsca na większe gniazda i zawory.
Zazwyczaj można rozfrezować fabryczne gniazda o 1-2mm, zmienić kat przylgni na 30* co tez zwiększa pole przekroju gniazdo- otwarty zawór.

Słoniu napisał(a):
chcę najwięcej mocy osiągnąć dzięki temu, a nie przez wzrost kompresji i pojemności W ogóle to chcę aby 645 nadal pozostało 645

Tak trzymać.


5 wrz 2012, o 07:16
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 1122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 57  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL