Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 8 sty 2025, o 16:44



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Wężykowanie 
Autor Wiadomość
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lut 2014, o 18:49
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: kobieta
Moto: SV 650 S 2007
Post Re: Wężykowanie
Dziękuję drodzy panowie za zainteresowanie :)

Po kolei:
Odczuwam to z przodu, tak jak napisałam jakby mi małpa siedziała na liczniku i ciągała kierą w lewo i w prawo.
Koło z tyłu proste, bo je w motochallenge podciągnęli, co do " "Sprawdziłbym tylny wahacz, łożyskowanie tylnego koła, tylną oponę, układ dźwigni tylnego amortyzatora" " to nie wiem jak wnikliwie problem obadali... ale raczej bym na to nie liczyła.... na moje pytanie do nich czy sprawdzali czy lagi proste usłyszałam "na oko proste'' ..... :mur:

Co do hamowania - problem nie ustaje! Hamowanie to dramat!!! przy ostrym hamowaniu rzuca mną na wszystkie strony, z tyłu wygląda to dość strasznie...
Brudu na lagach ni ma! Moto dokładnie czyściłam w sobotę.

W piątek po napisaniu postu pojechałam jeszcze do mechanika, którego polecił mi kolega - http://kosamotocykle.pl/ (znacie?? możecie coś powiedzieć??) no i tam bardzo sympatyczny facet, od razu po dotknięciu kierownicy powiedział, że za mocno łożysko dokręcili!!!! Nie ważne, że potem je poluzowali, jak już raz ścisnęli za mocno to po ptakach... W środę mam oddać moto do robienia - sprawdzenia łożyska, czy lagi proste i ewentualnie całej reszty :)

Jak się okaże, że to taka pierdoła to sama nie wiem, nie ręczę za siebie :P ;)


31 mar 2014, o 11:02
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 maja 2013, o 23:26
Posty: 1272
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 1000 RR
Post Re: Wężykowanie
Bardzo proawdopodobne
łożysko musi być skręcone tak jak dobieramy spodnie - nie za luźno i nie za mocno
słyszałem o tym co mówisz wiec prawdopodobnie że problem minie jak kaszel po flegaminie :obity:
.... może w poprzednim serwisie jakiś Pan Zdzisław stwierdził że wie lepiej i tak to wyszło ...
wiadomo nie wszystko człowiek jest w stanie sam zrobić sam ale aż żal sie robi jak
dowiaduje sie ze ktoś robił eksperymenty na naszym moto no i jeszcze musieliśmy za to zapłacić ....

_________________
Hard Work Beats Talent.


31 mar 2014, o 12:22
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Wężykowanie
Mysza napisał(a):
W piątek po napisaniu postu pojechałam jeszcze do mechanika, którego polecił mi kolega - http://kosamotocykle.pl/ (znacie?? możecie coś powiedzieć??) no i tam bardzo sympatyczny facet, od razu po dotknięciu kierownicy powiedział, że za mocno łożysko dokręcili!!!! Nie ważne, że potem je poluzowali, jak już raz ścisnęli za mocno to po ptakach... W środę mam oddać moto do robienia - sprawdzenia łożyska, czy lagi proste i ewentualnie całej reszty :)

Jak się okaże, że to taka pierdoła to sama nie wiem, nie ręczę za siebie :P ;)

Czyli tak jak napisałem wyżej. Tylko mam jedną wątpliwość... Skoro mechanik od razu po dotknięciu kierownicy zdiagnozował, że łożyska są za ciasno, to znaczy, że w motochallenge nikt ich nie poluzował. A gadka "jak już raz ścisnęli za mocno to po ptakach..." trąci mi mocno naciąganiem na niby wymianę łożysk. Mechanik poluzuje górną półkę, nakrętkę na sztycy, zluzuje łożyska i następnie dokręci z powrotem 2 śruby i nakrętkę, a Ty zapłacisz za robociznę i komplet łożysk z uszczelniaczami :] Ile Ty jeździłaś od wymiany w motochallenge do dziś, że niby zniszczyłaś te łożyska ;)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


31 mar 2014, o 18:50
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Wężykowanie
lasooch dobrze gada :piwo:
To nie plastelina że się zgniecie a dowalic tak by musieli żeby popękało. Wierzyć się nie chce.
Weź lepiej dziewczyno pogadaj z chłopakami z garazu gdzies na osiedlu. Bo mi się zdaje że te serwisy tam w twoich stronach to typowy przedstawiciel gatunku naciągaczy. Pier..... za przeproszeniem klientowi jak w tym skeczu , taki :
chłyt marketeingody a ty masz bulić jak za chińską zupke prosto z Radomia. Jeszcze się okaże że lagi krzywe, wahacz wyhaczony, łańcuch wygiety a łożyska w kołach do wymiany.


31 mar 2014, o 19:18
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 2 wrz 2013, o 21:15
Posty: 187
Lokalizacja: czwa
Płeć: mężczyzna
Moto: oddam w dobre rece
Post Re: Wężykowanie
koroviov napisał(a):
Po pierwsze brak oleju w amortyzatorze nie ma nic do rzeczy. Od tego nie wężykuje........


Brak oleju nie, ale nie wyrzucałbym tej teorii całkowicie do kosza. Będzie delikatnie nomen omen "myszkowało" jeśli ustawienia tłumienia na lagach nie będą takie same.
Problem jest interesujący i mam nadzieję, że autorka zaspokoi naszą ciekawość.
Ja natomiast zacząłbym metodycznie od eliminowania oczywistych oczywistości jak sprawdzenie zgodności na obu rurach napięcia wstępnego sprężyn i siły tłumienia.

pozdrawiam
T.


31 mar 2014, o 20:33
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Wężykowanie
Takie oczywiste-oczywistości to możesz zrobić ty, lasooch, ja czy połowa przynajmniej kolegów z forum. Jeżeli chodzi o serwisy nie masz co sie łudzić. Jak już gdzieś tutaj pisałem ze świecą trzeba szukać takiego który uczciwie zarabia kasę.
A nawet jeżeli nie jest tak to koszty ich >macania< pokrywa klient.
Zauważ że w żadnym cenniku nie ma np. pozycji:
Zlikwidowanie wężykowania ---- 200 zł.
Ew. jak firma mniej uznana to majster : :hmm: bedzie jakie 150 zeta :obity:
W miejsce tego jest : koszt roboczogodziny plus koszty materiałów

No i sobie robią serwisowanie :obity:
Żeby nie było, to jest już taki standard międzynarodowy. W erze katalogów w necie i pokrętnego systemu numerów części (choćby łożysk) poziom wiedzy serwisantów zaczyna równać do poziomu na jakim bedzie gó.... gdy się w lesie załatwisz.
Żeby daleko nie szukać to kiedys potrzebowałem podkladki do przewodów hamulcowych.
Pierwszy z brzegu strzał w wypasiony serwis. Nawijam do gościa a odnosze wrażenie że mówie do orangutana w zoo. Po czym w końcu zaskoczył o co mi biega i odpalił : A po co miedziane podkładki :hmm: tam zwykłe wystarczą :obity:
Drugi sprzed paru dni: Kolezanka w pracy kupiła sobie wypaśne Renault które ciagle sie do czegoś prz....... i swieci lampkami. Ona z tym gratem co chwila do serwisu i a to 20 a to 50 kwita za jakieś podłączenie kompa i skasowanie błędu. Aż w końcu wyszło tak że w serwisie jej powiedzieli że katalizator trzeba wymienić plus ciul wie co jeszcze. Koszt taki że o mało nie zemdlała. Ale jej mówię, chcialaś 2 lytra z turbo to musisz mu dac w palnik żeby sie odetkało wszystko a nie 30 Mph jeździsz bo boisz sie dodac gazu. No i na przerwie w pracy skoczyłem z nią do Tesco po coś do żarcia :obity: Dowaliłem samochodzikowi bez miłosierdzia, ale po kilku milach takiej jazdy wszyskie zaj.... czerwone lampki pogasły. Swoją drogą jak na blaszaka to całkiem nieźle się buja :obity:


31 mar 2014, o 21:44
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Wężykowanie
Efekt naciągania może potęgować, że właściciel motocykla jest płci pięknej. I sobie myśli taki kierownik serwisu - "baba to się nie zna".


Ostatnio edytowano 1 kwi 2014, o 00:14 przez Słoniu, łącznie edytowano 1 raz



31 mar 2014, o 22:16
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09
Posty: 1396
Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
Post Re: Wężykowanie
Mi i tak ten nowy serwisant smierdzi typem co to on robi najlepiej a inni wala fuchy niby pokrecil kiera i diagnoza gotowa.... moj wujek Rysiek tez sie tak wymondrza a potem wychodzi na kmiota...
No ale moze sie myle...

Sprawa jest prosta wez kolezanko wydrukuj strone z manuala jak sie skreca polki i pokaz serwisantowi przeciez to proste jak swiderek...

Usmiechnij sie do slonia to ci moze zajrzy do lozyska... tak jak przy wydechu :) 30 min i gotowe...

_________________
Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv...
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766


31 mar 2014, o 23:15
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lut 2014, o 18:49
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: kobieta
Moto: SV 650 S 2007
Post Re: Wężykowanie
Co do nowego serwisu to jestem trochę spokojniejsza niż Wy :)

W rozmowie facet od razu zaznaczył, że najpierw sprawdzi co z tym łożyskiem bo po co mam wymieniać na nowe jeśli tamto jest dobre. Nie wiem czy dobrze przytoczę ale powiedział mniej więcej, że z łożyskiem stożkowym jest tak że jak raz się za mocno dokręci to potem poluzowanie nic nie da bo się nie rozpręży czy jakoś tak. I że jeżeli tam "dowalili na chama" to nawet jak potem poluzowali to łożysko już nie działało tak jak nowe i przykręcone dobrze. Co o tym sądzicie??

Cenowo tez mnie trochę zaskoczył bo powiedział, że w najgorszej opcji 150 wymiana i 70-170 łożysko a w motochallenge 180 za łożysko zapłaciłam i 240 za robociznę... :/

Pozatym koleś raczej ma lepsze i bardziej dochodowe rzeczy do roboty niż dłubanie przy motocyklu takiej małej myszy... ;)

Tato mój się upiera, że powinnam do nich wrócić i im kazać to naprawiać na swój koszt aż będzie dobrze. Co sądzicie?? Pomóżcie! Bo ja już jestem totalnie zdezorientowana :( płeć słaba w dupę kopane... :razz2:

Ps. Słonik najlepszy i pewnie by zrobił nawet szybciej niż w pół godziny ale niestety nie ma jak tej moje Suki podnieść w domowych warunkach :(


1 kwi 2014, o 08:12
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 maja 2013, o 23:26
Posty: 1272
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 1000 RR
Post Re: Wężykowanie
Tata ma racje ...
jednak ja tym partaczom bał bym sie oddać ponownie moto ...
łożysko po poluzowaniu może oczywiście diałać dobrze... jednak wcale nie musi zalezy jak bardzo było doje..kręcone
...cza sie przejechać i wtedy stwierdzisz ... czy działa czy jednak cza wymienić :)

U nas działa niestety zasada po odejściu od kasy...reklamacji ...
decyzje ostateczna podejmiesz sama jednak później dokładnie oglądnij moto czy np nie napompowali Ci
kół wodą ... bo i takie psie syny sie zdarzają


Przypadek tego ,,renomowanego'' serwisu przypomniał mi słowa pewnego specjalisty od samochodów
- ,, z mojej strony wszystko dobrze ale czemu on nie jeździ to ja już nie wiem ''

_________________
Hard Work Beats Talent.


1 kwi 2014, o 09:18
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Wężykowanie
:hmm:
Tata w zasadzie ma rację. Ale ja też pamiętam PZPR i powiem że będzie to użeranie się nie mające końca. Goście będa ściemniać na wszelkie sposoby, moto będzie stało u nich zamiast wozić Myszę a i prób >sabotażu< nie wykluczam.
Nie chce kogokolwiek obrazić, ale jesteśmy naprawdę okropna nacją wbrew temu co chcemy o sobie mówić i co chcielibyśmy żeby inni mówili. Gdyby w tamtych kolesiach co tak skasowali na początku była krzta troski o własną opinię to sami by to zrobili bez >nikakich< jak ruskie mówią. Po prostu honor mechaniola nie pozwoliłby im na to żebyś tak zygzakiem od nich odjechała wk.....a na max.
A tak ?
Mysza :) a ch..... z nimi. Niewarci pięciu minut twojego czasu. Zrobisz im reklame tutaj i będziecie kwita :obity: Prędzej czy później i tak trafią na dresa z telewizorami pod pachami i przyklepie im machy w celach edukacyjnych.


1 kwi 2014, o 18:49
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Wężykowanie
tompas napisał(a):
Będzie delikatnie nomen omen "myszkowało" jeśli ustawienia tłumienia na lagach nie będą takie same.

To teraz napisz jeszcze proszę jak Twoja teoria ma się do motocykli, gdzie w jednej ladze masz tłumienie dobicia, a w drugiej tłumienie odbicia ;)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


1 kwi 2014, o 18:58
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: Wężykowanie
Ma się jak piernik do turbiny wodnej. Mam właśnie w aprilii tak, że sprężyna jest tylko w jednej, a druga laga odpowiada za tłumienie. Po zamontowaniu osi układ działa w całości i nie ma znaczenia jak ustawionea jest jedna względem drugiej.

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


1 kwi 2014, o 22:16
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Wężykowanie
No tak, ale masz lagi Aprilii drube jak nogi Sabriny, oś koła :hmm: strzelam ale będzie ze 25 mm albo lepiej i półki też od Aprilii. Tak więc z wiotkością rurek od SV i kolebiąca sie osią w gwincie po prawej stronie nie ma tam nic wspólnego
(ed: gwint wypada po lewej :hahaha: )


1 kwi 2014, o 22:23
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 2 wrz 2013, o 21:15
Posty: 187
Lokalizacja: czwa
Płeć: mężczyzna
Moto: oddam w dobre rece
Post Re: Wężykowanie
lasooch napisał(a):
To teraz napisz jeszcze proszę jak Twoja teoria ma się do motocykli, gdzie w jednej ladze masz tłumienie dobicia, a w drugiej tłumienie odbicia ;)


Nie cytuj wybiórczo, bo to do niczego nie prowadzi skoro rozmawiamy o przypadłosci motocykla Myszy.
Napisałem, ze sprawdziłbym zgodność na obu rurach napięcia wstępnego sprężyn i siły tłumienia.
Ja tam prosty człowiek jestem i takie dywagacje abstrakcyjne jak wyżej to dla ,mnie za wysokie progi bo ktoś cos podobnego miał, słyszał itepe to zbyt na wyrost.
Nikt z nas tym motocyklem się nie przejechał wiec diagnoza tylko na podstawie opisu to taka medycyna ludowa bez urazy oczywiście.
Jak w tym dowcipie o siniejacych jajach u pacjenta ( dużo emocji , amputacja a na koniec i tak się okazuje, ze dżinsy farbowaly :-). )

To co zasugerowałem to zadná teoria tylko jeden z etapów podstawowych czynność diagnostycznych. Na pewno nie zaszkodzi, skoro koledzy nie SA w stanie od reki podać rozwiązania.

Pozdrawiam
T.

PS. Teorie to ja mam taką, ze za wężykowanie odpowiada odpowiada lewa cięższa pierś motocyklistki :mrgreen:


1 kwi 2014, o 22:30
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46
Posty: 1729
Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
Post Re: Wężykowanie
koroviov napisał(a):
Mam właśnie w aprilii tak, że sprężyna jest tylko w jednej, a druga laga odpowiada za tłumienie.


Takie rozwiązanie stosuje się chyba we wszystkich amortyzatorach rowerowych. I chciałoby się teraz napisać, że jeżdżą i nie wężykują. Ale co ma rower do motocykla :obity:

_________________
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.


1 kwi 2014, o 23:06
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lut 2014, o 18:49
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: kobieta
Moto: SV 650 S 2007
Post Re: Wężykowanie
Postanowiłam - wkraczam na wojenną ścieżkę :D składam reklamację :) maja zrobić i już!

Pocieszające jest w tym wszystkim to, że ten chłopak co to robił wyleciał i teraz kto inny się będzie tym zajmował :D

Trzymajcie kciuki!


2 kwi 2014, o 14:41
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Wężykowanie
Ok, trzymam kciuki. W razie gdyby cos nie wyszło mam jeszcze ubezpieczenie :obity:
Bardzo poręczne
Obrazek

Podeśle w razie co (wprawiony prawnik cuda może zdziałać i o nich łatwiej niż o dobrych mechaników :obity: ).
Zapytaj najpierw jeszcze czy ten nowy co to będzie robił,czy on długo już u nich czy extra zatrudniony i motocykl pierwszy raz w serwisie zobaczył i czy po zakończeniu prac z twoim moto również nie wyleci.


2 kwi 2014, o 18:49
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09
Posty: 1396
Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
Post Re: Wężykowanie
Masz racje niedaj sie a z lozyskami stozkowymi nieslyszalem ze jak sie je za mocno skreci to luzowanie nic nie daje .. daje zluzuja sie chyba ze tak mocno skrecili ze w biezniach zrobily sie wgniotki lub zmiezdzyly sie roleczki lub kulki...

Tak sie dzieje miedzy innymi podczas prasowania lozyska przez boeznie wewnetrzne lozysko chodzi ale jego zywotnosc przez taki montaz zostaje zmniejszona... ja tak zrobilem z piasta samochodu wprasowalem se ja na zywca po 1000 km znowu chuczalo.. nastepnym razem zrobilem przyzad do wprasowywania opierajacy sie na zew. Biezni jak do dzis 20000km i spokoj jest...

_________________
Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv...
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766


2 kwi 2014, o 20:22
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 maja 2013, o 23:26
Posty: 1272
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 1000 RR
Post Re: Wężykowanie
i ja trzymam kciuki za pozytywne załatwienie
jak nie pękła koronka i wałeczki całe to bedzie żyć :P

_________________
Hard Work Beats Talent.


2 kwi 2014, o 21:51
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL