Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 10 sty 2025, o 04:27



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Jak rozpoznać czy to wałek SSĄCY czy WYDECHOWY 
Autor Wiadomość
SV Rider

Dołączył(a): 5 sty 2014, o 23:19
Posty: 319
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2001
Post Re: Jak rozpoznać czy to wałek SSĄCY czy WYDECHOWY
Kordziński Czesław - Układy wylotowe szybkobieżnych silników spalinowych

Polecam.


19 sty 2016, o 15:47
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2015, o 23:48
Posty: 455
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650n 2004
Post Re: Jak rozpoznać czy to wałek SSĄCY czy WYDECHOWY
ciastek329 napisał(a):
Kordziński Czesław - Układy wylotowe szybkobieżnych silników spalinowych

Polecam.


Właśnie zasysam :D


19 sty 2016, o 17:43
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2015, o 23:48
Posty: 455
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650n 2004
Post Re: Jak rozpoznać czy to wałek SSĄCY czy WYDECHOWY
Byłem u tokarza zapytać o przeszlifowanie zaworów tak jak na fotce poniżej i stwierdził że może się tego podjąć za nieduże pieniądze.

Obrazek

Jak myślicie jest sens? Zawsze to więcej powierzchni przez którą mogą się dostawać/wylatywać gazy a większych zaworów nie bardzo jest jak wsadzić bo ciasno.

To tylko rozważania bo silnik już złożony więc nie będę spowrotem go rozbierał ale na przyszły sezon planuje rozwiert więc mógłbym załatwić od razu i zawory.


Ostatnio edytowano 4 lut 2016, o 21:24 przez pgj1213, łącznie edytowano 1 raz



4 lut 2016, o 17:01
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Jak rozpoznać czy to wałek SSĄCY czy WYDECHOWY
Wtedy gniazda również należy szlifować. Miałem robione to u siebie.
Wymiana zaworów na większe jest bez sensu, bo zyski z ich wielkości są na granicy błędu pomiarowego hamowni. Dodatkowo zabierają miejsca na porządny overlap.


4 lut 2016, o 19:25
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2015, o 23:48
Posty: 455
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650n 2004
Post Re: Jak rozpoznać czy to wałek SSĄCY czy WYDECHOWY
Słoniu napisał(a):
Wtedy gniazda również należy szlifować. Miałem robione to u siebie.
Wymiana zaworów na większe jest bez sensu, bo zyski z ich wielkości są na granicy błędu pomiarowego hamowni. Dodatkowo zabierają miejsca na porządny overlap.


Ale po co szlifować gniazda skoro kąty na zaworze nie były ruszane a jedynie odchudzona główka od strony prowadnicy

EDIT: Zmieniłem zdjęcie żeby było lepiej widać o co chodzi :P


4 lut 2016, o 21:22
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2808
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: Jak rozpoznać czy to wałek SSĄCY czy WYDECHOWY
Nie powstaną jakieś zawirowania przy takim kształcie?


4 lut 2016, o 22:48
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 5 sty 2014, o 23:19
Posty: 319
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2001
Post Re: Jak rozpoznać czy to wałek SSĄCY czy WYDECHOWY
Rozważania należy zacząć od tego, że tak drastyczna zmiana kształtu odbije się znacznie na chłodzeniu oraz ogólnym transporcie ciepła w zaworze. Czy będzie lepiej czy gorzej raczej ciężko powiedzieć ale faktem jest, że ten kształt jest badany przez konstruktorów, z całego świata, od lat. I nie jest on, na pewno, przypadkowy.

Kolejną sprawą jest opływ zaworu przez płyn. Mniej opływowy kształt zaworu będzie, niewątpliwie produkował większe straty. Jednak nie to jest główną wadą takiego kombinowania. Doprowadzenie do wypłaszczenia zaworu w pobliżu przylgni zaworowej zwiększy wpływ zjawiska zwanego kontrakcją. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że płyn rozpędzony w kierunku prostopadłym do osi zaworu będzie "przeszkadzał" w napływaniu mieszanki do cylindra, która będzie poruszała się w kierunku równoległym do osi zaworu.

Jeżeli ktoś jest zainteresowany jak będzie to wyglądało "w rzeczywistości" mogę jutro przygotować analizę numeryczną dla takich prostych geometrii, które ulepiłem.

Obrazek

Obrazek

Są to sytuacje przerysowane ale myślę, że w miarę dobrze ukażą problem o którym mówię.

Na koniec chciałbym nie zgodzić się z kolegą Słoniem. Zawór grzybkowy produkuje najwięcej oporów na drodze mieszanki zarówno napływającej jak i wypływającej z cylindra. Opory te zmniejszane są przez uchylanie zaworu do pewnego momentu. Dlatego też zarówno odpowiednia geometria ( średnica zaworu i jego kształt ) są kwestią kluczową w momencie rozpatrywania doboru takiego zaworu.

Na sam koniec chciałbym zgodzić się z kolegą Słoniem. "Poprawianie" fabryki na poziomie powiększania średnic zaworów nie ma najmniejszego sensu. Związane jest to z faktem, iż taki zawór ma swoje zadanie, które wykonuje wraz z komorą spalania wyznaczaną przez kształt głowicy i górnej powierzchni tłoka oraz kanałem dolotowym jakim jest odpowiednie zawirowanie mieszanki. Zmienianie średnic bez świadomości jak wpłynie to na rzeczywisty przepływ czynnika, a w końcowym ujęciu, pracę silnika kompletnie mija się z celem. Oczywiście jeżeli dla kogoś najważniejszy jest "performens". Jeżeli ma to po prostu cieszyć, jestem jak najbardziej za! :spoko:


5 lut 2016, o 01:53
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL