Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Przewody hamulcowe w oplocie
Autor |
Wiadomość |
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Przewody hamulcowe w oplocie
Niby tak ale gorzej jak coś puści w jakimś chińskim przewodzie gdzieś na łączeniach podczas ostrego hamowania.
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
18 lis 2011, o 23:49 |
|
|
acinr_PL
SV Rider
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28 Posty: 1963 Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
|
Re: Przewody hamulcowe w oplocie
ja mam komplet goodridge na przód i tył nie narzekam cena 430zł (rok temu) w moto-combo w Szczecinie
_________________
SV650S k3 bikepics.com
|
19 lis 2011, o 00:58 |
|
|
mateusz371
motocyklista
Dołączył(a): 15 paź 2011, o 15:58 Posty: 183 Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000N K4
|
Re: Przewody hamulcowe w oplocie
Witam, chciałem odświeżyć trochę temat, gdyż i na mnie przyszedł czas i mam zamiar założyć przewody w oplocie. Wybór padł na przewody z owiewki24.pl, nie będę ukrywał główny powód to cena. Jednakże przed zakupem chciałbym zadać kilka pytań i się upewnić, czy wszystko dobrze rozumuję. 1. Czy do wtryskowej SVki najlepiej kupić przewody o długości 75 cm i 85 cm ? 2. Czy kąt zagięcia końcówki ma jakieś ogromne znaczenie ? Te z owiewki24.pl mają 0 stopni i 20 stopni. 3. śruba do pompy powinna być podwójna z gwintem 10x1,25 mm lub 10x1,00 mm w zależności od motocykla ? 4. śruba do zacisku może być seryjna lub dokupiona pojedyncza z gwintem 10x1,25 mm ? http://www.sklepmotonet.pl/p/pl/bt-05_0 ... +10mm.html5. Dokupuje się 4 podkładki. Dwie idą do zacisku, a dwie kolejne gdzie się mocuje ? Przy pompie ? Dobrze rozumuję, czy coś pomieszałem. Dziękuję za pomoc.
|
18 gru 2011, o 23:08 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Przewody hamulcowe w oplocie
Panie nie kupuj pan tego coś podał w linku, ta śruba to zamach na Twoje życie. Zrobione to to z aluminium i nie wiadomo kiedy pęknie. kup coś stalowego albo najlepiej jak Ci ktoś coś takiego dotoczy z nierdzewki. Miałem tą śrubkę u siebie, dobrze że zerwała się przy 2 dokręcaniu a nie podczas jazdy.
|
19 gru 2011, o 00:54 |
|
|
mateusz371
motocyklista
Dołączył(a): 15 paź 2011, o 15:58 Posty: 183 Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000N K4
|
Re: Przewody hamulcowe w oplocie
W takim razie skora ta śruba jest taka słaba, to i pewnie ta idąca do pompy też się nie nadaje. Wiem, że niektórzy koledzy z forum mają właśnie taką śrubę przy pompie: http://www.sklepmotonet.pl/p/pl/bt-06_0 ... +10mm.html
|
19 gru 2011, o 02:02 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Przewody hamulcowe w oplocie
1. Czy do wtryskowej SVki najlepiej kupić przewody o długości 75 cm i 85 cm ? 2. Czy kąt zagięcia końcówki ma jakieś ogromne znaczenie ? Te z owiewki24.pl mają 0 stopni i 20 stopni. Nie ma znaczenia czy wtrysk, czy gaźnik. Długości są takie same - do "S" mniej więcej 75cm, do "N" mniej więcej 85cm. Różnica między lewym i prawym przewodem to jakieś 2cm z tego, co pamiętam. Zmierz sobie obecne, zrób prototyp ze sznurka, to będziesz miał pewność Jedna końcówka przy pompie musi być prosta, druga lekko skośna, żeby dało się to skręcić do kupy i żeby nie kolidowały ze sobą.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
19 gru 2011, o 04:14 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Przewody hamulcowe w oplocie
Tak to mniej więcej wygląda, widać w którym miejscu jest zbyt słaba, wogóle materiał to jakiś taki nie bardzo mi się podoba Ja bym tego drugi raz nie kupił.
|
19 gru 2011, o 09:59 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Przewody hamulcowe w oplocie
Dono, to złudzenie jest, czy śruba aż się wyciągnęła przy drugim otworze? Bo wydaje mi się on jakiś taki jajowaty...
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
19 gru 2011, o 12:24 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Przewody hamulcowe w oplocie
Co tu się dziwić po takich śrubach posiadające cienkie ścianki skoro są w marketach płaskie klucze, które gną się w palcach. Tego badziewia już chyba nikt nie kontroluje co trafia do sprzedaży.
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
19 gru 2011, o 16:39 |
|
|
I'm not a hero
SV Rider
Dołączył(a): 5 sie 2010, o 16:48 Posty: 1679
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s k3
|
Re: Przewody hamulcowe w oplocie
Bo z aluminium można co najwyżej zrobić huśtawkę dla teściowej, jak mawia mów metalowy guru Co do samego przewodu, a raczej układu, pod względem estetycznym lepiej się moim zdaniem prezentuje układ "jeden przewód do zaciski i od zacisku do zacisku" czyli chyba "O". Cena ta sama, a nie wychodzą z pod owiewki dwa kable.
_________________
|
19 gru 2011, o 17:40 |
|
|
mateusz371
motocyklista
Dołączył(a): 15 paź 2011, o 15:58 Posty: 183 Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000N K4
|
Re: Przewody hamulcowe w oplocie
W sumie nigdy się nie zastanawiałem nad względem estetycznym tych przewodów, może rzeczywiście ładniej wyglądają w innym układzie, ale lepiej żeby hamowały tak jak powinny.
W takim razie koledzy orientujecie się gdzie można dostać takie same śruby tylko jakościowo wytrzymujące przykręcenie i zapewniające bezpieczeństwo ? Bo na allegro to tylko są te co w linkach powyżej.
|
19 gru 2011, o 20:37 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Przewody hamulcowe w oplocie
Tak, zaczęła się już skręcać, to najsłabsze punkty. Wiadomo, że nie dociągałem jej na chama, tylko z wyczuciem. Aluminium jako materiał konstrukcyjny jest ok, ale są elementy na które nie powinno być stosowane. Dużo zależy też od rodzaju stopu, dodatków stopowych czy procesu technologicznego. Jakiś dobry stop może i by się nadał na taką śrubę, ale to, z czego jest wykonana ta z aukcji to wygląda na jakiś najgorszy silumin. Na ten element najlepiej nadaje się nierdzewka/kwasówka. Druga sprawa to średnica otworów jest przesadzona jak również podcięcie wydaje się być zbędne.
|
19 gru 2011, o 21:22 |
|
|
I'm not a hero
SV Rider
Dołączył(a): 5 sie 2010, o 16:48 Posty: 1679
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s k3
|
Re: Przewody hamulcowe w oplocie
Działają tak samo, tylko że rozdział nie jest przy klamce, tylko u dołu. Ta sama ilość płynu dochodzi do zacisku w obydwu przypadkach. Poproszę o przykład poważnej konstrukcji budowlanej która jest z aluminium Nie wliczając budynków na marsie. Nadaje się na ramę do motocykla, w ogóle jako elementy pojazdów bo jest lekkie i tylko tyle w nim dobrego. Wytrzymałość to to ma słabiutką, a i problemy są podczas spawania czegoś takiego bo powstają tzw. "Strefy wpływu ciepła" ( w skrócie HAZ)
_________________
|
19 gru 2011, o 22:02 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Przewody hamulcowe w oplocie
Jako że to forum motocyklowe, miałem raczej na myśli przemysł motoryzacyjny, to chyba dość oczywiste. Poproszę o przykład sportowego motocykla ze stalową ramą Lekkie to baaardzo ogólne określenie., chyba miałeś na myśli małą gęstość właściwą Stopy aluminium mają wręcz wytrzymałość właściwą ciut lepszą od od stali. Podczas spawania stali również powstaje efekt "strefy wpływu ciepła" więc nie jest też tak różowo.
|
19 gru 2011, o 22:15 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: Przewody hamulcowe w oplocie
Ducati 1198 Z alu to można se scene zbudować - kierując się zasadą lekkości. A śruba aluminiowa niestety mówi sama za siebie
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
19 gru 2011, o 22:28 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Przewody hamulcowe w oplocie
Wyjątek potwierdza regułę A tak poważnie, każdy materiał nadaje się do pewnych zastosowań, do innych nie bardzo. Alu na śruby się nie nadaje.
|
19 gru 2011, o 22:33 |
|
|
I'm not a hero
SV Rider
Dołączył(a): 5 sie 2010, o 16:48 Posty: 1679
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s k3
|
Re: Przewody hamulcowe w oplocie
Nie no tym stwierdzeniem mnie Dono rozbawiłeś. Alu ma większą wytrzymałość ? Z tymi strefami ciepła jest tak, że w stali nie mają one większego znaczenia, natomiast jeśli chcemy sobie zrobić np z aluminium profil dwuteowy, z teowników np 100 x 100 x 10, to gdy to pospawamy, nośność takiego pręta będzie niższa, nie będzie to pracowało jako dwuteownik o wysokości 200 mm tylko jako dwuteownik 200-z pominiętym kawałkiem środnika na szerokość tam bHAZ równą 2 grubości środnika (~20-40 mm). A w stali tego nima Wymiaruje się przekrój bez potrąceń na rzecz ciepła, np takie piękne blachownice 1 metrowe jak widać u dachu w większych sklepach tesco Wracając do alu jeszcze, ma mniejszą wytrzymałość, jest mniej odporne na pękanie, drogie (mógłbym tak wymieniać ) Jedyna zaleta to taka, jak już wspominałem jest lekkie ! (w stosunku do stali oczywiście) Może wydzielmy temat do rozmówek materiałowych ?
_________________
|
19 gru 2011, o 23:09 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Przewody hamulcowe w oplocie
W przeliczeniu na masę - oczywiście, że tak. I to wcale nie "ciut" lepszą Ale w przypadku śrub, to nie wiem co kogo opętało, by robić je z aluminium. Porządne śruby z nierdzewki można kupić na stronie hel'a http://www.przewodywoplocie.pl
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
19 gru 2011, o 23:29 |
|
|
mateusz371
motocyklista
Dołączył(a): 15 paź 2011, o 15:58 Posty: 183 Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000N K4
|
Re: Przewody hamulcowe w oplocie
Znalazłem jeszcze taką: http://www.owiewki24.pl/pl/p/SRUBA-MOCU ... KLADKI/613Napisane że ze stali, a nie z aluminium.
|
19 gru 2011, o 23:35 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Przewody hamulcowe w oplocie
Tak. Nawiązując do tego co napisal Lasooch, ciut większą czy dużo większą to zależy od tego, z którego źródła akurat się skorzysta. Rozrzut wytrzymałości różnych stali oraz różnych stopów aluminium jest dość duży. Kojarzę, że wytrzymałość właściwa stopów alu jest ok. 2x większa od stali, po uwzględnieniu współczynnika zmęczeniowego to coś ok. 1,5x. Ale chcąc się upewnić, pierwsze lepsze źródło jakie znalazłem podaje 0,14 MPa*m3/kg dla stali i 0,15 MPa*m3/kg dla stopów alu. Z tym się zgodzę, nie ma to większego znaczenia, ale należy pamiętać, że zmienia się struktura w pobliżu spawu. Piszesz bardzo ogólnie, za bardzo. Lekkie w senie, że co? Z przyjemnością, jeden z moich ulubionych tematów
|
19 gru 2011, o 23:47 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|