Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 8 sty 2025, o 17:53



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Tarcze sprzęgła - wymiana 
Autor Wiadomość
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2011, o 21:04
Posty: 191
Lokalizacja: Oberschlesien
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N K3
Post Re: Tarcze sprzęgła - wymiana
malina666 napisał(a):
Co radzicie?


Zacząć od najprostszej rzeczy - przy najbliższej okazji zmienić olej na inną markę i obserwować.

Ja po 15 minutach zabawy na placyku (amatorskie gymkhanowskie wygibasy) też mam problem ze zbiciem z 2 na 1 czy wrzuceniem luzu.

Ma to ścisły związek z temp. oleju. Jeżdżę na motul 5100 ester 10W40.

Na trasach problem nie występuje.


20 sie 2013, o 21:09
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2012, o 10:12
Posty: 160
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2003
Post Re: Tarcze sprzęgła - wymiana
Olej zmieniłem z 15w50 Motula na 10w40 Motul a dalej na Castrol 10w40 Power 1 sytuacja nie zmieniła sie. Tez na treningach Gymkhany mam ten problem. W trasie tez to sie nie pojawia ale w korkach jak najbardziej przy czestym wachlowaniu luz 1,2.


21 sie 2013, o 12:01
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Tarcze sprzęgła - wymiana
Sprężyny bym z miejsca skreślił. Wraz z ich ugniataniem tracisz docisk sprzęgła co regulujesz kontrą przy wysprzęgliku, olej też już tyle razy wymieniałeś, że powinno pomóc (no chyba że cały czas latasz na "castrolu" 80w90 niewiadomego pochodzenia :P ). Najbardziej podejrzane są właśnie przekładki albo tarcze, bez rozbiórki tego nie sprawdzisz.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


21 sie 2013, o 12:16
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2012, o 10:12
Posty: 160
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2003
Post Re: Tarcze sprzęgła - wymiana
Dzieki za info. Tarcze mozna kupic w larssonie (czy polecacie cos lepszego, gdzie indziej?), a przekładek juz nie. Gdzie je mogę dostać?


21 sie 2013, o 13:40
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Tarcze sprzęgła - wymiana
ASO albo popytaj handlarzy częściami z allegro.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


21 sie 2013, o 13:46
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2012, o 10:12
Posty: 160
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2003
Post Re: Tarcze sprzęgła - wymiana
dzieki, szybki rzut okiem na allegro i mozna dostąc przekładki. Czy przy 42 tys to nie za szybko jak na przekładki?


21 sie 2013, o 13:48
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Tarcze sprzęgła - wymiana
Przekładki nie są elementem ciernym, wichrują się jak je przegrzejesz.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


21 sie 2013, o 13:51
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 16 lip 2012, o 11:31
Posty: 347
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s k8
Post Re: Tarcze sprzęgła - wymiana
W larrsonie maja wszystko tylko trzeba czekac. Na allegro pewnie tak samo.


21 sie 2013, o 14:33
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2012, o 10:12
Posty: 160
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2003
Post Re: Tarcze sprzęgła - wymiana
Mój problem sie rozwiązał. Zmieniłem Olej na Castrol Power 1 10w50 pełen syntetyk i wszystkie objawy zniknły. Sprzęgło chodzi jak nowe :) Pozdrawiam


13 lis 2013, o 13:51
Zobacz profil
pieszy

Dołączył(a): 5 lut 2014, o 12:24
Posty: 3
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650 sk4
Post Re: Tarcze sprzęgła - wymiana
A ja wymienilem w mojej sv650 olej na castrol 10w40 pelny syntetyk, sprzeglo oraz tarczki i mam problem zeby na 1 zrzucic. Problem wystepuje kiedy wrzucam z 3 na 2 a pozniej probuje na 1. Miedzy 1 a2 i z 2 na 1 ten problem nie wystepuje. Co moze byc? Motor ma przejechane 18tys km


5 lut 2014, o 13:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28
Posty: 1963
Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
Post Re: Tarcze sprzęgła - wymiana
miałem to samo gdy był zalany castrolem redukcja do 1 często wchodziła ze zgrzytami, przedtem miałem motula 5100 i tego problemu nie było, teraz zalany shellem i tego problemu nie mam

_________________
Obrazek

SV650S k3
bikepics.com


5 lut 2014, o 23:07
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Tarcze sprzęgła - wymiana
:hmm:
Ja piernicze, ale problemy.
Po naprawie silnika, gdy kupiłem suze, musiałem sciągac przednia głowicę bo świeca wrdzewiala na amen i się urwała, wykretak tez się urwał i koniec końców trza bylo wiercić :obity:
Mniejsza z tym.
No więc po naprawie wlałem olej z tesco na przepłukanie i tak jeździłem na nim ze dwa-trzy dni i wsio trybiło, może tylko nieco głośniej zapinała się jedynka. Potem miałem jakiegos motula i też wszystko chodziło. Zero bloków itp.
Ostatecznie jeźdżę na silkolene i tez wszystko trybi. Przy czym chyba najciszej zapina sie jedynka i poza tym delikatniej trzeba się obchodzić z wajhą od biegów. Znaczy wchodzą na myśl że tak powiem.
Z własnej obserwacji to co ja moge powiedzieć ?
A no to że nie tyle olej w silniku co zasyfiała oska od wajhy biegów ma wieksze znaczenie.
Będzie chodzić z zacięciami, albo troche cięzko (depnięcie nogą albo szarpanie łapą jest mało wiarygodne) i problemy z przeciepywaniem biegów gwarantowane. Jak utrata forsy w trzecim filarze.

ED.
A tendencję do nieumyślnego blokowania to ma wręcz wrodzoną. Preszpanowa-metalowo-siatkowa tulejka weń wetknięta (wajhe znaczy) a pod spodem gołe i slicznie korodujące alu, powoli i systematycznie zaciskające tulejkę na ośce. Pryśniemy oleja i niby chodzi, zdaje sie że lekko a to gooowno prawda. Trzeba rozdłubać, wypucowac na błyska, złożyć.
Wajha ma się majtać od dmuchnięcia.
Zeby było ciekawiej to wam powiem że taka zapuszczona wajha to ma takie cos jak stara babka. Jak słońce swieci i jest sucho to działa, jak wilgotno to gorzej. . Normalnie wajha meteopatka
:hahaha:
I bez urazy :)
Ale konia z rzędem temu kto na to zwraca uwagę. Każden jeden to z olejem zaraz wiąże problem

(a wszytko to przez zakichaną spuściznę wyścigową, która niemały wpływ miała na kształt rowków w baryle która nastawia koła w skrzyni. Jeżeli po wywarciu nacisku na wybierak celem zmiany przełożenia po tej operacji nie nastąpi zluzowanie samego wybieraka. A wystarczy tak delikatny dotyk jak językiem w ł... naszej koleżanki. To ni chu-chu nie zmieni biegu. W przeciwieństwie do koleżanki :obity:
A pisząc o samej spuściźnie to skrzynie w naszych SV sa fantastyczne, genialnie wręcz wykombinowane do zmiany biegów bez sprzęgła. Nie ma na swiecie tak szybkiego sziftera co w inych moto w takim tempie przeciepie biegi jak w SV chodza same z siebie)


6 lut 2014, o 23:22
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL