Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Autor |
Wiadomość |
sirmariano
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21 Posty: 635
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
A najlepsze jest to, że teraz bym to zrobił w dziań - a robiłem to 3 dni od powiedzmy 15 do 21-22. Ciekawe czy było warto w sensie kasy - kiedyś ktoś gdzieś mi powiedział, że zrobiłby za 250 i po 30 za płytkę - pewnie wyszłoby 8 bo ja wykorzystałem z wydechu ale serwis pewnie by sobie policzył, że robił. Kosztowało mnie to 60zł za płytki więc chyba dobra cena - na necie widziałem po 5zł ale potrzebowałem na już a nie na wtorek. Teraz mi się japa cieszy bo udowodniłem, że nawet lewus do mechaniki sobie poradzi. O dziwo wyszło, że zawory to lek na każde zło tego świata - silnik chodzi idealnie równo idealnie cicho - nic nie dzwoni (pewnie dlatego, że rozruszałem napinacze) i pali na dotyk nawet jak ssania nie włączyłem za pierwszym razem (tylko obroty miał bardzo niskie - trochę poniżej 1000 - jak dodałem ssania to zgasł) Ciekawe jakie wyjdzie teraz spalanie no i jak będzie chodził - dzisiaj nie sprawdziłem bo przy okazji rozkręciłem linkę od sprzęgła. A na koniec: Chciałbym serdecznie podziękować za pomoc mojemu guru z mechaniki czyli lasoochowi. Kerm byłby z Ciebie dumny
_________________
SV650S K1
|
13 sie 2010, o 23:29 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
3) Mogłeś się rypnąć przy składaniu i pomylić płytki między sobą - zamiast dać na lewy zawór to poszła na prawy itd. Jak już robić, to porządnie, albo wcale. Nie uparłem się na szlifowanie płytek, tylko po prostu wiem jak to w praktyce wychodzi i zawsze nim złożę motocykl do kupy, to staram się wszystko sprawdzić 2 razy Super, że zrobienie zaworów przyniosło jakieś wymierne efekty, przynajmniej czuć, że było warto A teraz jeszcze tylko wisienka na torcie na finał, czyli gaźniki i motocykl będzie jak nowy
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
14 sie 2010, o 11:17 |
|
|
sirmariano
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21 Posty: 635
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Z gaźników to chyba tylko synchro bo reszty się boje ruszać - tylko muszę zorganizować jakiś zaworek bo jak podłączyłem wakuometry to wskazówki rypały od 0 do -1 i tyle mogłem pomierzyć. A płytek to tak dokładnie pilnowałem, że nie było szans na pomylenie lewego z prawym - no i były bardzo wyraźnie oznaczone - nie tam nędzne cyferki tylko wyraźne czarne.
A teraz pytanie za 100 punktów - czemu każdy mówi, że ruszając dolot trzeba zrobić synchro (np po wymianie filtra by się przydało) skoro synchro robi się bez airboxa i filtra powietrza?
_________________
SV650S K1
|
14 sie 2010, o 11:34 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Bo właśnie tym się różni teoria od praktyki Teoretycznie zmiana filtra ma wpływ na ew. różnicę podciśnień, w praktyce - trzeba zdjąć airbox, bo zasłania śrubkę od regulacji wzajemnego położenia przepustnic Zrób sobie synchronizację bez airboxa, jak już ustawisz równe wartości, to nie zdejmując wakuometrów, załóż airbox i sprawdź czy nic się nie zmieniło
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
14 sie 2010, o 11:53 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
U mnie nie zasłania, a robię z airboxem ustawionym. No bak trzeba podnieść - nie ma mocnych
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
14 sie 2010, o 12:03 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
W gaźnikowych niestety jest to niemożliwe, airbox ma inny kształt.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
14 sie 2010, o 12:16 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Znom to znom. Powiedz mi synek - gdzie znejda coś na temat ustawiania mieszanki w starej sv? Strony Johna już nie ma, a ANALizator spalin to jednak odpada - sprzęta trza na nowy wydech przystosować, i filtr bmc - masz skądś jakieś porady i knify?
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
14 sie 2010, o 12:25 |
|
|
sirmariano
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21 Posty: 635
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Czy to normalne, że przy prawidłowych luzach będzie słychać cykanie?
_________________
SV650S K1
|
14 sie 2010, o 18:01 |
|
|
slayer
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32 Posty: 1462 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Nom. Napinacz słychać. Kup nowy to będziesz miał ciszę przez 1000 km
_________________ SV liter z owiewkom:)
|
14 sie 2010, o 20:06 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Gucio w necie znajdziesz na ten temat A jeśli znajdziesz, to się podziel, sam chętnie poczytam Generalnie jeśli po wymianie filtra i wydechu motocykl będzie normalnie pracować, to zostawiłbym gaźnik na nastawach fabrycznych i nie zawracał sobie nawet głowy. W teorii wszyscy mówią, że przy takich zmianach powinno się dać bogatszą mieszankę i będzie git. No i teoria z praktyką niestety czasem się kłóci. U mnie gaźnik był ustawiony na nastawy fabryczne. Przy seryjnym filtrze i przelotowym kominie okazało się, że jest nieco zbyt bogata mieszanka. Przy wolnych obrotach było w normie, ale tak już przy 5 tys. było zbyt wysokie stężenie CO. Więc zamiast dawać bogatszą mieszankę, należałoby ją nieco zubożyć. I podejrzewam, że podobnie będzie przy zmianie i komina i filtra, bo nie tak dawno była u mnie SV z takim zestawem i coś tam się bawiłem z jej gaźnikami. Tam niestety pojawił się problem z dziurą w obrotach między 4,5 i 5,5tys. Na początek powinno się zmniejszyć dawkę paliwa śrubami od składu mieszanki biegu jałowego, a jak to nie pomoże, to powiedzmy opuścić iglice o jeden ząbek, a za to podnieść poziom paliwa o 1mm w komorach pływakowych. Taki zabieg nie pozbawi Cię mocy w wysokich partiach obrotów, a powinien zmniejszyć spalanie i poprawić skład mieszanki. Dobrze jest mieć chociaż najprostszą sondę analną, bo metodą prób i błędów regulować gaźnik, to idzie zwariować, szczególnie w SV, gdzie dostęp do gaźników jest fatalny
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
15 sie 2010, o 15:43 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
No comments
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
15 sie 2010, o 17:14 |
|
|
I'm not a hero
SV Rider
Dołączył(a): 5 sie 2010, o 16:48 Posty: 1679
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s k3
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
_________________
|
16 lis 2010, o 14:46 |
|
|
Yeby
SV Rider
Dołączył(a): 20 paź 2010, o 20:06 Posty: 539 Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Moto: czerwona strzała
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Może to Cię uspokoi?? btw ile dałeś za wydech, jeśli można wiedzieć
_________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko czasami ich wyprzedzić...
SV 650 S K5
|
15 gru 2010, o 16:15 |
|
|
Yeby
SV Rider
Dołączył(a): 20 paź 2010, o 20:06 Posty: 539 Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Moto: czerwona strzała
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Dla zainteresowanych, w Toruniu w salonie Suzuki biorą 300 zł za regulacje zaworów, a za całkowity przegląd taki jaki jest wymagany przy danym przebiegu biorą ok 800 zł (w cenie jest olej, filtr oleju itp).
_________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko czasami ich wyprzedzić...
SV 650 S K5
|
15 gru 2010, o 16:20 |
|
|
toro
rowerzysta
Dołączył(a): 27 wrz 2010, o 18:08 Posty: 43 Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Ja pierdole... Jak to czytam to aż się boje o swojego co mu może dolegać. Zesram się nie wypłacę, paranoje łapie, kurde ludzie zjebaliście mi humor do końca roku Dopiero co zacząłem potrzebne części zbierać do naprawy, a tu jeszcze sprawdzić silnik.......... Extra kurde, super w chuj.
_________________ Sv 650 99' N
|
15 gru 2010, o 20:51 |
|
|
toro
rowerzysta
Dołączył(a): 27 wrz 2010, o 18:08 Posty: 43 Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Sprzedam tanio stan silnik chyba OK
_________________ Sv 650 99' N
|
15 gru 2010, o 20:52 |
|
|
jaco1509
chef master
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59 Posty: 1008 Lokalizacja: Pruszków
Płeć: mężczyzna
Moto: ntv650
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Jak czytam jakie sumy ludzie wydają na w sumie łatwe rzeczy, to dziękuję ojcu, że mnie za dzieciaka nie wyganiał z garażu, jak roznosiłem mu klucze po podwórku i rozkręcał ze mną silnik od WSK, który wydawał mi się wtedy strasznie skomplikowany .
_________________ GG:6047566 SV650K2----> CBR 929 Y
|
15 gru 2010, o 23:07 |
|
|
zbyszek
SV Rider
Dołączył(a): 13 paź 2010, o 12:16 Posty: 353 Lokalizacja: KR/KNT
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S=>GSX-R750
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
mark jak usuniesz koguta z tła to będzie lepiej słychać ja tam nic nie słyszę
_________________ http://www.bikepics.com/members/zbyszek83/
|
15 gru 2010, o 23:42 |
|
|
I'm not a hero
SV Rider
Dołączył(a): 5 sie 2010, o 16:48 Posty: 1679
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s k3
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
hehe, już nie trzeba Pan lpt mi obsłuch zrobił i stwierdził że to zaworki mi grają żałobnego marsza No cóż będzie trzeba regulować... P.S a kogut nie mój, sąsiedzi mają tego (wrrr) sporo, chyba 10 psów, jakieś kury, kaczki, perliczki świnie kozy zdychające i te srające gołębie na moim kuźwa dachu! (oczywiście gołębie też sąsiada) Jak to się wszystko czasem odezwie to masakra jakaś! Więc taki kogut to pikuś dla mnie
_________________
|
16 gru 2010, o 00:07 |
|
|
zbyszek
SV Rider
Dołączył(a): 13 paź 2010, o 12:16 Posty: 353 Lokalizacja: KR/KNT
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S=>GSX-R750
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Zrób z koguta pożytek na niedzielę
_________________ http://www.bikepics.com/members/zbyszek83/
|
16 gru 2010, o 00:59 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|