Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Autor |
Wiadomość |
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
No planuję przegląd na 24kkm plus parę innych poprawek, modyfikacji, od poniedziałku rozbieram SV-ke do naga, popieszczę ją trochę tu i ówdzie. Kiedyś umawialiśmy się na zaworki i synchro, ale to już od Ciebie zależy. Ja się prosił nie będę
|
18 gru 2010, o 20:33 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Ja na potrzeby regulacji u siebie zmontowałem sobie cieczowy wakuometr. Miał być i czekać na kolejną regulację, ale potrzebowałem niektórych z elementów, więc znów jest w kawałkach Tak czy siak, to taniocha i bardzo mało roboty. Nie wiem dlaczego ludzie wciąż bawią się zegarami, które, bądź co bądź, droższe i podobno mniej dokładne.
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
18 gru 2010, o 20:35 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Wiadomo że dobrze zrobiona i obliczona u-rurka jest 100 razy dokładniejsza od wszystkich mierników ciśnienia, ale o ile mniej wygodna.
|
18 gru 2010, o 20:36 |
|
|
flanel81
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 22:58 Posty: 1492 Lokalizacja: Łódzkie
Płeć: mężczyzna
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
No ja jestem za, tylko muszę jakoś logistykę zorganizować... A Tobie pasuje w każdym terminie? czy musimy się jakoś zgadać? Tzn. mnie nie ma przez 11 godz. dziennie w tygodniu.
_________________ Były posiadacz SV1000N Obecnie MOTOMORINICorsaro1200 / VFR1200
|
19 gru 2010, o 12:01 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
To w takim razie dopytam, bo nie rozumiem - co tam trzeba wyliczyć? Czytałem kilka opisów typu "zrób-to-sam" i zawsze sprowadzało się do to tego, że trzeba mieć dłuugi kawał rurki gumowej o odpowiedniej średnicy (jeśli mamy więcej niż 2 cylindry, to trzeba zastosować trójniki, by końcówek rurki było tyle co cylindrów). Rurkę mocujemy w miarę pionowo (ja użyłem dość długiej deski) i zalewamy olejem (bo gęsty więc mniejsze wahania). Aparaturę podłączamy do wtrysków / gaźników (tak samo jak wakuometry) i sprawdzamy. Nie ma żadnej podziałki, skali, ani nic, ale chyba nie jest to potrzebne - jeden wtrysk / gaźnik jest bazowy, więc regulujemy pozostałe (w SV tylko 1) tak, by poziom płynu w obu rurkach był taki sam. Jedyne, co można zmienić, to długość rurki i ilość płynu (oleju). W im większej skali zrobimy urządzenie, tym będzie dokładniejsze. I tyle. Coś pominąłem?
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
19 gru 2010, o 19:23 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Nie no masz rację, ogólnie chodziło mi o to że takie manometry na bazie cieczy są cholernie dokładne i żaden zegarowy im nie dorównuje, ale to jeśli chodzi o pomiar konkretnego ciśnienia. I wtedy trzeba sobie policzyć gęstość cieczy, kąt pochylenia rurki i takie tam. Taki mały offtop.
|
19 gru 2010, o 21:59 |
|
|
PęDZEL
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38 Posty: 328 Lokalizacja: Opolskie
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 600 K6
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Może głupie pytanie ale czy do tego synchro trzeba odkręcać zbiornik czy trzeba to robić ze zbiornikiem tylko podniesionym na zawiasach? Mam wakuometry i tylko mnie to zastanawia jak to zrobić. Jeżeli coś źle mówię to mnie poprawcie. W pierwszej kolejności odpalam silnik i go zagrzewam do jakiś 80 st. później podnoszę zbiornik na zawiasach, ściągam airboxa, podłączam wakuometr i co dalej? Odpalać z podniesionym zbiornikiem czy opuszczać zbiornik na czas odpalania i dopiero po zgaszeniu coś regulować podnosząc zbiornik?
_________________ OPOPONY Opony motocyklowe, Części, Akcesoria, Serwis Motocykli http://www.opopony.pl Sklep Allegro Facebook: OPOPONY
|
1 mar 2011, o 20:16 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Podłączasz wakuometry, podnosisz zbiornik i odpalasz. Regulujesz na odpalonym silniku przy podniesionym zbiorniku, śrubką od dolnej przepustnicy przy tylnym cylindrze.
|
1 mar 2011, o 21:44 |
|
|
PęDZEL
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38 Posty: 328 Lokalizacja: Opolskie
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 600 K6
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Dzięki, no i wszystko jasne
_________________ OPOPONY Opony motocyklowe, Części, Akcesoria, Serwis Motocykli http://www.opopony.pl Sklep Allegro Facebook: OPOPONY
|
1 mar 2011, o 22:10 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Tylko złą kolejność podałem - najpierw podnieś zbiornik, a potem podepnij wakuometry
|
1 mar 2011, o 22:17 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Nie pamiętam jak jest we wtryskowej SV, ale w gaźnikowej ni cholery nie da się nic regulować z założonym airboxem. Trzeba odpalić silnik bez airboxa, ustawić podciśnienia, później założyć airbox z powrotem, sprawdzić czy nic się nie zmieniło przypadkiem i gotowe
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
2 mar 2011, o 00:18 |
|
|
paweu
motocyklista
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:15 Posty: 109 Lokalizacja: k/Leżajsk
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 S k6
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Cześć, zrobiłem synchro, ale trochę namieszałem, bo zgubiłem ustawienie śrubki zaznaczonej na zdjęciu, odpowiada ona za krańcowe ustawienie przepustnic sterowanych przez sterownik. Czy mógłby ktoś zmierzyć, jaka jest odległość od przepustnicy do górnej krawędzi króćca ssącego przy skrajnym zamkniętym położeniu przepustnicy, tak jak jest zaznaczone na zdjęciu. Podejrzewam, że jest to przyczyną sporadycznego gaśnięcia silnika przy nagłej przygazówce, przez to, że przepustnice zostają za bardzo przymknięte. http://imageshack.us/photo/my-images/707/svsynchro.jpg/ Byłbym bardzo wdzięczny.
_________________ Sv 650 S K6
|
22 maja 2011, o 22:28 |
|
|
TomK
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11 Posty: 1192 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Pytanie do tych co synchronizowali za pocą U-rurki. Czy też u was mały ruch śróbki regulacyjnej (0,5mm-1mm) powodował kilku centymetrowe ruchy na poziomie cieczy w rurkach ? Ja użyłem oleju silnikowego do wypełnienia rurki.
_________________ SV650S K6 YDV -> WR 450F http://bikepics.com/members/tomkdgun
|
15 cze 2011, o 07:35 |
|
|
emac
motocyklista
Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 08:45 Posty: 146 Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K5
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Dokładnie tak było, też użyłem oleju silnikowego.
_________________ Sv650 S K5
|
15 cze 2011, o 07:37 |
|
|
TomK
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11 Posty: 1192 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Dzięki, to jeszcze regulacja TPS mi została :-). Więcej mi zeszło przy tej synchronizacji niż przy sprawdzeniu luzów zaworowych.
_________________ SV650S K6 YDV -> WR 450F http://bikepics.com/members/tomkdgun
|
15 cze 2011, o 09:01 |
|
|
spyra78
SV Rider
Dołączył(a): 8 sie 2010, o 17:34 Posty: 1327 Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Moto: litr s k5---->
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Aha, czyli wszystko w normie bo u mnie też były ostre wahania po małym ruszeniu śrubki. Co do TPSa to regulacja bardzo pomogła. Moto mi płynnie przyspieszało od 3000-3300, a wyregulowałem na 2000-2200 i jest teraz baaajka.
_________________ SV 1000s - Galeryja operacja upside down Cyklop
---==Facebook==---
|
15 cze 2011, o 12:05 |
|
|
TomK
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11 Posty: 1192 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Ja podobnie, teraz przy 1900-2100 wyświetla się górna kreska. Przed regulacją było to 3200-3500. Liczę na to że spalanie nie wzrośnie a poprawi się trochę elastyczność.
_________________ SV650S K6 YDV -> WR 450F http://bikepics.com/members/tomkdgun
|
15 cze 2011, o 17:46 |
|
|
spyra78
SV Rider
Dołączył(a): 8 sie 2010, o 17:34 Posty: 1327 Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Moto: litr s k5---->
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Nie zauważyłem większego spalania, a poprawę elastyczności jak najbardziej.
_________________ SV 1000s - Galeryja operacja upside down Cyklop
---==Facebook==---
|
16 cze 2011, o 01:33 |
|
|
piotrek20060
motocyklista
Dołączył(a): 12 mar 2011, o 22:57 Posty: 144 Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 n2007
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Podepnę się pod temat. Widzę, że niektórzy robili regulacje. Co się zmieniło po regulacji/ synchronizacji? Jak przeprowadzić taki zabieg w Sv 1000 K7 czym się różni? Posiadam takie wakuometry
|
9 mar 2012, o 17:41 |
|
|
Tobiach
rowerzysta
Dołączył(a): 20 lip 2011, o 22:05 Posty: 42
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2006
|
Re: Synchro Przepsytnic K3 - wybór wakuometru.
Kupiłem takie wakuometry rok temu, zrobiłem synchro w dwóch motocyklach na gaźnikach i sprzedałem je. Mówiąc krótko one się nie nadają do gaźników nie mówiąc już o wtrysku.
|
9 mar 2012, o 19:19 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|