Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Autor |
Wiadomość |
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Sloniu skad planujesz wziac tloki nowe oryginaly czy zamienniki np. Wossner ? Jakich spodziewasz sie zyskow w masie ?
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
24 kwi 2013, o 14:45 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Tłoki będą nowe hayabusowskie z serwisu. Tak samo pierścienie, uszczelniacze zaworowe, panewki itd.
|
24 kwi 2013, o 15:38 |
|
|
misiuto
SV Rider
Dołączył(a): 15 sie 2011, o 20:33 Posty: 338 Lokalizacja: Krk NH
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
| | | | koroviov napisał(a): Właśnie zrobiłem kolejne testy po zmienie wałków. Pierwsze udane. Korzystając z porad pana Słonia wszedłem jak w pokera all in. Tzn zmieniłem wałki, wydłubałem filtr, założyłem dysze 155 i (tu nie dokładnie jak Słoniu) podniosłem iglice o jeden ząbek. Próby robione bez podniesienia iglic skończyły się całkowitą klapą. Na wolnych chodził ładnie, do 6 tys. jako tako, a później się ksztusił, pracował nie równo strzelał w rurę i wydawał odgłosy określane w starodawnej literaturze jako "tarakowanie". Parę dni temu podniosłem iglice i motor nie odpalił. Dziś uznałem, że może jednak źle założyłem wałki i podczas ostatnich prób powyginałem zawory. W związku z powyższym zdjąłem elegancko zbędny osprzęt i sprawdziłem ciśnienie. Ciśnienie ok. Za to świace wyglądały bardzo źle. Wyczyściłem je założyłem i zapalił. Wyjechałem na droge i jakby to ująć... może dlatego, że bez kasku i w nocy, ale wrażenie mam, że w końcu parafrazując klasyka "ukręciłem z gówna bicz" (tu pozdrawiam Spazza). Motor nie tylko elegancko przyspiesza. Najlepsze jest to, że obroty rosną w przyzwoitym tempie. Całkiem szybko odcina. Jutro założę kask i sprawdzę prędkość maksymalną jako wyznacznik mocy. Następnie podzielę się wrażeniami. Chyba, że nie dożyję. | | | | |
No i jak testy w kasku?
_________________
|
24 kwi 2013, o 23:40 |
|
|
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Tak. Śmiga aż miło. Mam wrażenie, że znacznie lepiej. Ale im więcej jeździłem tym bardziej nie wiem czy mi się coś nie wydaje. Ponieważ zobowiązałem się ożywić kilka skuterów to mam ręce pełne roboty i nie ma czasu pojeździć. Wczoraj poprosiłem kolegę, który cierpi na brak swojego, żeby potestował i przede wszystkim sprawdził prędkość maksymalną. Niestety przy 220 stwierdził że trzęsie kierownicą i boi się jechać szybciej. Tak czy owak trzeba zrobić test porównawczy z kimś kto ma nie grzebane. Może w poniedziałek z Inklingiem. A jeszcze oponę mam 120/70 czyli większą to i błąd licznika jest inny.
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
25 kwi 2013, o 08:08 |
|
|
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Panowie bylem dzis u jednego znanego mechanika w naszej okolicy... podobno gosc robi maszyny na tor podobno tam gdzies w poznaniu amatorsko smigal itd... sam sie pochwalil ze gazniki nie maja dla niego tajemnic i jak mu powiedzialem ze po zmianie filtra i wydechu trzeba zmienc dysze to mnie wysmial i powiedzial ze tak robia tuningowcy ktuzy nie umieja gaznika dobrze wyregulowac i najprosciej dac duza dysze i ze w ten sposob tylko spalanie wzrosnie i troche moc ale on na standardowch wyciagnie wiele wiecej... Jak zapytalem go o walki to mi tez powiedzial ze wymiana dysz nie jest konieczna bo silnik bedzie bral wiecej mieszanki paliwowo powietrznej wlasnie wiecej o wyzsze krzywki zaworow ... i ze orginalne dysze beda ok... tylko gaznik trzeba dobrze wyregulowac... Patrzylem na niego dziwnie bo logika i nascie ludzi w internecie i sam dynojet niemoze sie mylic ... kurde jak to jest w koncu i gosci zapewnia ze motor po zmianie filtra i przelotu bedzie mial wiecej pary i mniej bedzie palil niz przed tym a dziure spowodowana filtrem on usuwa regulujac gaznik...
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
26 kwi 2013, o 20:35 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Nie będę podważał jego wiedzy i doświadczenia, ale powiedz mu, że pieprzy głupoty w przypadku ingerencji w układ dolotowy. Daj mu też na pendrive ten pdf o gaźnikach, jest kilka stron do tyłu.
|
26 kwi 2013, o 20:52 |
|
|
Dakatsu
motocyklista
Dołączył(a): 15 lut 2013, o 17:24 Posty: 162 Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Moto: Suzuki Sv650S black!
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Ciekawe skąd on chce wziąć te większe ilości paliwa przy wyższych wzniosach zaworów? Po to właśnie są większe dysze Prawdą jest jednak to, że tuningowcy wsadzają większe dysze, zdejmują filtry pow i myślą, że są nieźli w podnoszeniu mocy.
|
26 kwi 2013, o 20:55 |
|
|
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
vioox bądź uprzejmy dać mu do regulacji gaźniki po zmianie wałków. Może się okazać, że on zna tę drogę do Inndii, której szukał Kolumb. Taką na skróty.
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
26 kwi 2013, o 21:46 |
|
|
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Wasza reakcja jest taka jak moja... pogadam jeszcze z jednym gosciem ktory ma warsztat w centrum... Co do mistrza regulacji gaznikow to mam opinie znajomego z ktorym jezdze ze jak ten mu wyregulowal gaznik to jajko lecialo jak glupie inny motocykl... stad koles zyskal dosc spora slawe w regulowaniach gaznika i jak dzis u niego bylem to stalo tam okolo 10 maszyn w kolejce i sam mowil ze narazie to ma co robic... wiec widac ze ludzie mu ufajaw sumie ma fajnie gadane jak tkos nieczytal for to sie go fajnie slucha...
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
26 kwi 2013, o 22:13 |
|
|
Dakatsu
motocyklista
Dołączył(a): 15 lut 2013, o 17:24 Posty: 162 Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Moto: Suzuki Sv650S black!
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Regulacja gaźników na pewno daje spore efekty ale są pewne granice, gdzie dana dysza nie jest w stanie dać odpowiedniej dawki paliwa i wtedy albo zmiana albo rozwiercanie, cudów nie ma
|
26 kwi 2013, o 22:59 |
|
|
Slawuch
SV Rider
Dołączył(a): 19 sie 2011, o 08:13 Posty: 463
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650 k2 2002
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
|
28 kwi 2013, o 22:20 |
|
|
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Kurde konkret wygladaja fotki moze ktos przetlumaczy co jaki kit zawiera bo niestety z wloskiego to nic... Fajne sa te filtry stozkowe zakladane bezposrenio na gazniki tak wyglada... ciekawe jak to chodzi
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
29 kwi 2013, o 07:26 |
|
|
TomK
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11 Posty: 1192 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Też nie znam włoskiego: tłumaczone łamanym włoskimGeneralnie maszyny do wyścigów supertwin, tak lekkie że trzeba je dociążać żeby spełnić wymogi, ale ramy wydają się bardzo delikatne, łącznie z resztą, clipony i zawieszenie malutkie średnice, pompa hamulca też miniaturowa, minimalizm ekstremalny. Mniej niż 115kg i ponad 100KM na kole, Słoniu planuje podobną moc ale 150kg masy.
_________________ SV650S K6 YDV -> WR 450F http://bikepics.com/members/tomkdgun
|
29 kwi 2013, o 07:49 |
|
|
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
No niezle.. tylko oni rozwiercaja cylindry i daja wieksze tloki ciekawe ile taki silnik pociagnie po tym wszystkim. Sloniu pisal o tlokach z hajki bo sa lzejsze nie chcial zwiekszac pojemnosci.
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
29 kwi 2013, o 09:28 |
|
|
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Siedze sobie w garazu i wymieniam walki... cala operacja jak sie okazalo jest prosta tylko duzo rozbierania motocykla zeby sie do nich dostac. A zeby wykrecic sruby napinaczy lancuszkow rozrzadu trzeba sie dobrze nagimnastykowac. Walki wymienione luzy zaworowe sprawdzone o dziwo wszystkie luzy w dolnych granicach wiec tak zostawiam... Stanolem na jednej sprawie mianowicie pokrywy walkow sa mocowane na 6 srub domrecanych momentem 10 Nm no i klops mam klucz od 19 ile to jest 10 jak wyscie to dokrecali bo nie chcial bym czegos urwac ...
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
2 maja 2013, o 17:21 |
|
|
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
ja np. dynamometrem ale takim od 2,5 chyba. Taki mały. Jest taka partyzancka metoda dokręcania inbusem z rękojeścią jak od wkrętaka (śrubokręta). 10 Nm to jest po prostu mocno czystymi rękami. 6 Nm to jak masz dłonie uwalane smarem. Partyzantka, ale działa.
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
2 maja 2013, o 19:03 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Na tej włoskiej stronie RosMoto nie wspominają nic o odchudzaniu koła zamachowego, chyba, że mają "total loss", czyli praktycznie jazda bez koła zamachowego, na baterii.
Przede wszystkim to już jest gruby tuning. Dla mnie podstawą jest to, żeby wał się nie posypał, dlatego wolę zostać przy 645 ccm, żeby zastosować tłoki z hayki - około 17-19 g oszczędności na każdym kompletnym tłoku (ze sworzniem, zapinkami, pierścieniami), lekkie korbowody Carrillo, wyważanie całego kompletu - zmniejszenie wagi tych podzespołów ochroni czop wału przed pęknięciem, a odchudzanie koła zamachowego ma ochronić końcówkę wału, która lubi się ukręcać przy znacznym wzroście mocy. To są największe pieniądze - mocy nie przyrasta ale żywotność tak.
Sama obróbka głowic, gniazd i zaworów to "groszowe sprawy" w porównaniu do tego co wymieniłem powyżej.
Mam jeszcze zastrzeżenie do filtrów stożkowych - motocykl nierówno pracuje na tym i oddawanie mocy, np w winklu jest problematyczne. Tyle wiem z SVRidera. U mnie zostaje airbox i jak się uda odkręcić od gaźnika tą "imitację" trąbek Venturiego to zastosuję inne... przerypana sprawa z tym, bo śruby są klejone na czerwony klej i się łatwo łby niszczą przy odkręcaniu.
|
2 maja 2013, o 19:31 |
|
|
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Przeszczep udany ... po jazdach probnych stierdzam ze jest dobrze... przyspieszenie spoko zawsze jak chcialem zobaczyc na licznik ile jade to sie droga konczyla... z motoru zszedlem z trzesacymi sie rekami Dysz jeszcze nie zmienialem sa orginalne... filtr kn z dwoma otorami dodatkowymi fi 15 i przelot dominatora. Swieca koloru czarnego hyla dziwne bo to objaw bogatej mieszanki ? Czyzby zmiana dysz nie byla konieczna ...? Zostala mi jedna kostka elektryczna niepodlaczona w okolicach papy paliwa. W taki. Gumowym kondonie sa wtyczki z czujnika temperatury. I we tylatora chlodnyci i jeszcze wtyczka koloru bialego ... nie wiem co to kurde jakies pomysly ? W serwisowce pisalo wire cos tam jak bede mial dostep to zedytuje i napisze dokladnie co to... jakies pomysly
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
2 maja 2013, o 21:43 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Vioox, i jakie wrażenia przy oryginalnych dyszach? Jest gdzieś dziura czy przyrost mocy i linearne jej oddawanie?
|
2 maja 2013, o 22:35 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2807 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Mam nadzieję że gaźnikowcy mnie nie skończyła. Zmieniłem wałki we wtryskowej, stock-owej. Wszystko pięknie, jeszcze coś z wydechem będę kombinował i dolotem, yosh boxa może się też zrobi. Ale teraz mam pytanie, czy przy 4 tys macie dziurę? Czy po prostu nie zmapowany sprzęt to powoduje.
|
2 maja 2013, o 22:48 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|