Autor |
Wiadomość |
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
Re: Łańcuch (Napęd)
Ja dawalem cos ponad 500 zl ale to cena z przed roku gdzies
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
22 lis 2013, o 00:29 |
|
|
acinr_PL
SV Rider
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28 Posty: 1963 Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
|
Re: Łańcuch (Napęd)
ja śmigam na takim zestawie: przednia: renthal ultralight 289U-525-15P tył: supersprox stealth łańcuch: renthal r4 srs napęd założony na początku sezonu 2013 jak narazie nie widzę oznak zużycia
_________________
SV650S k3 bikepics.com
|
23 lis 2013, o 23:09 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Łańcuch (Napęd)
Kasa, kasa, kasa
|
23 lis 2013, o 23:18 |
|
|
Leppard
rowerzysta
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 17:36 Posty: 26
Płeć: mężczyzna
Moto: brak
|
Re: Łańcuch (Napęd)
Jaki zestaw polecacie do litra ? lata ktoś na ZVM-X ?
|
8 sty 2014, o 17:05 |
|
|
Rene
SV Rider
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56 Posty: 1186 Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
|
Re: Łańcuch (Napęd)
Ja mam takie pytanie jakie są plusy i minusy łańcucha zamykanego zapinką a nie zakuwanego.
_________________ 650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20
|
15 sty 2014, o 20:51 |
|
|
voss
motocyklista
Dołączył(a): 18 gru 2013, o 14:27 Posty: 172 Lokalizacja: de. Obertshausen /pl. ok. Opole
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 sz
|
Re: Łańcuch (Napęd)
Zaleta otwartego to: Do wymiany łańcucha nie trzeba wybudować wahacza. Zamykanego zapinka To łatwiejsze zamkniecie niż zakucie - niestety tez znacznie mniejsza wytrzymałość takiego połączenia w porównaniu do fachowo zakutego. pozdr voss
_________________ Noc była czarna jak sumienie faszysty ... ......... WSK 125 pierwsze kroki ......... Suzuki SV 1000 SZ razem z ZZR 600
|
15 sty 2014, o 20:55 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Łańcuch (Napęd)
Przy wymianie jakiego łańcucha trzeba demontować wahacz? Nie koniecznie. Jeśli masz sprzęt to zakucie trwa niewiele dłużej niż założeni zapinki.
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
16 sty 2014, o 11:26 |
|
|
slayer
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32 Posty: 1462 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
|
Re: Łańcuch (Napęd)
Też nie wiem o co chodziło vossowi. Demontaż wahacza jest potrzebny tylko wtedy, gdy mamy zakuty na gotowo łańcuch.
_________________ SV liter z owiewkom:)
|
16 sty 2014, o 11:31 |
|
|
voss
motocyklista
Dołączył(a): 18 gru 2013, o 14:27 Posty: 172 Lokalizacja: de. Obertshausen /pl. ok. Opole
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 sz
|
Re: Łańcuch (Napęd)
dokladnie to napisalem = nie zakutego fabrycznie czego tu nie rozumiesz ? Niechce wnikac w to co jest lepsze / wytrzymalsze, lancuch zakuty na motocyklu czy w fabryce. Niestety zeby zamontowac lancuch zakuty fabrycznie tzn zamkniety, trzeba wyjac wahacz. Ale wtedy mozna se to wszystko ladnie przesmarowac , lozyskowanie wahacza + heble zawieszenia. I wlasnie dlatego uwazam taki lancuch ( zamkniety / zakuty fabrycznie ) za najlepszy. A co sie tyczy zakuwania na moto czy clip no to odpowiedz powyzej. zgadzam sie w 100% pozdr. voss
_________________ Noc była czarna jak sumienie faszysty ... ......... WSK 125 pierwsze kroki ......... Suzuki SV 1000 SZ razem z ZZR 600
|
16 sty 2014, o 12:37 |
|
|
slayer
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32 Posty: 1462 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
|
Re: Łańcuch (Napęd)
Źle Cię zrozumiałem. Osobiście kupowałem otwarte łańcuchy i zakuwałem na moto. Spinki wg mnie mogą być dobre w jawie lub mz. W naszych motocyklach bałbym się użyć takiego rozwiązania.
_________________ SV liter z owiewkom:)
|
16 sty 2014, o 15:21 |
|
|
voss
motocyklista
Dołączył(a): 18 gru 2013, o 14:27 Posty: 172 Lokalizacja: de. Obertshausen /pl. ok. Opole
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 sz
|
Re: Łańcuch (Napęd)
dokladnie tez tak uwazam. Cilp jest ok w malych motocyklach jak dlamnie to tak do 250/500ccm I mimo ze w sporcie tez czesto uzywa sie lancuchow z cilpem i to nawet przy b. duzych mometach / mocy to tam, podyktowane jest szybkoscia wymiany lancucha i tym ze ten cilip wymienia sie bardzo czesto ( to poprostu nie zdazy sie rozleciec ) . W motocyklu do normalnego uzytku z wiekszym silnikiem to juz tylko zakucie lub odrazu zamkniety lancuch. pozdr, voss
_________________ Noc była czarna jak sumienie faszysty ... ......... WSK 125 pierwsze kroki ......... Suzuki SV 1000 SZ razem z ZZR 600
|
16 sty 2014, o 15:38 |
|
|
Leppard
rowerzysta
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 17:36 Posty: 26
Płeć: mężczyzna
Moto: brak
|
Łańcuch - SV 1000 S
Witam Muszę w moim lytrze zmienić zestaw napędowy i mam do Was drodzy forumowicze kilka pytań. 1. Ile ogniw ma łańcuch w wersji S ? 110 czy 108 ? Przeglądam internety i lekko zgłupiałem na ten temat. 2. Jakiej firmy wybrać zębatki ? JT czy Sunstar czy obojętnie ? 3. Czy kupować łańcuch w wersji 530VX PROFESSIONAL (do 1000 ccm i 130 KM) czy 530ZVMX X-RING HIPER WZMOCNIONY (do 1400 ccm) Patrząc na tabelki to czysto teoretycznie ten pierwszy by wytrzymał to co oferuje silnik lytra. Dziękuję ślicznie za odpowiedź. A poszukać nie łaska, trzeba zaczynać nowy wątek?
|
19 sty 2014, o 19:48 |
|
|
jacek sv1000
SV Rider
Dołączył(a): 27 sty 2013, o 14:38 Posty: 1183 Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
|
Re: Łańcuch - SV 1000 S
Witaj-108 ogniw,zębatki raczej ta sama jakość.Spokojnie możesz założyć 530VX.Wystarczy na min.25tys
_________________ CH owam W szystko D o P lecaka
|
19 sty 2014, o 20:00 |
|
|
Leppard
rowerzysta
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 17:36 Posty: 26
Płeć: mężczyzna
Moto: brak
|
Re: Łańcuch (Napęd)
A latasz kolego na jakiej kiecie jeśli wiedzieć można ?
|
20 sty 2014, o 22:19 |
|
|
jar
rowerzysta
Dołączył(a): 22 mar 2010, o 11:40 Posty: 33
Płeć: mężczyzna
|
Re: Łańcuch (Napęd)
Gdyby to był wskaźnik wytrzymałości, to jeszcze, ale po co szerszy? Jeszcze dobrać zębatki. Kłopot.
|
1 lut 2014, o 11:35 |
|
|
Rene
SV Rider
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56 Posty: 1186 Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
|
Re: Łańcuch (Napęd)
Temat łańcucha i napędu zamknąłem już dawno u siebie i został taki jak producent moto przewidział, poskładane na dobrej klasy zamiennikach.
_________________ 650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20
|
1 lut 2014, o 14:46 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Łańcuch (Napęd)
Dokładnie, nie ma co wydziwiać. Łańcuch 525 np. DID VX i tak należy do jednych z najmocniejszych. Pomimo szalejącego zywiołu w silniczkach naszych SV 650 nie ma szans żeby zblizyć się do granic jego wytrzymałości na zrywanie. Załozysz 530 to zapewne nie wytrzyma dłużej bo zuzyje się na skutek ilści cykli zaginania-prostowania na ogniwach. No i troche wyglada już jak od snopowiązałki jakiej i waży swoje. Lepiej zainwestowac w olejarkę dobrą
|
1 lut 2014, o 14:53 |
|
|
Rene
SV Rider
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56 Posty: 1186 Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
|
Re: Łańcuch (Napęd)
Akurat założyłem Zvmx ale następnym razem będzie RK
_________________ 650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20
|
1 lut 2014, o 15:36 |
|
|
voss
motocyklista
Dołączył(a): 18 gru 2013, o 14:27 Posty: 172 Lokalizacja: de. Obertshausen /pl. ok. Opole
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 sz
|
Re: Łańcuch (Napęd)
100% racja, przede wszystkim dlatego ze praktycznie nie ma różnicy w wytrzymałości na rozciąganie łańcuchów 525 i 530 ( w tej samej klassie np 525 VX = 530 VX ). Wpływ na wytrzymałość na rozciąganie ( i w krytycznej sytuacji pękniecie ) ma tylko średnica bolców i grubość / wielkość blaszek ogniw ( przy stałym materiale ) a te w łańcuchach 525 i 530 są takie same ( lub bardzo podobne zależy od producenta ). Jedyny plus wytrzymałości w 530 to właśnie kola zębate, one są w 530 znacznie mniej obciążone = bardziej wytrzymałe niz przy 525. Ale ogólnie trend jest do zakładania węższych łańcuchów, przy lepszym materiale, a to z powodu przede wszystkim ciężaru i dla niektórych optycznych. Wytrzymalosc lancucha DID 520 VX = 3000kg ZVMX 3900kg 525 VX 4100 ZVMX 4700kg 530 VX 4100 ZVMX 4700kg pozdrawiam voss
_________________ Noc była czarna jak sumienie faszysty ... ......... WSK 125 pierwsze kroki ......... Suzuki SV 1000 SZ razem z ZZR 600
|
1 lut 2014, o 17:55 |
|
|
jar
rowerzysta
Dołączył(a): 22 mar 2010, o 11:40 Posty: 33
Płeć: mężczyzna
|
Re: Łańcuch (Napęd)
Sporo można teoretyzować, a praktyka i tak swoje. W małej banditce jest 530, a mnie 525 w SValcu wytrzymuje dłużej. To jest o tyle ciekawe, że to całe "rozciąganie", to umowna nomenklatura. Tam się nic nie rozciąga, tylko wycierają się sworznie i tulejki. Stąd zmiana podziałki i konieczność wymiany zębatek razem z łaniem. We wszystkich łaniach, które zjechałem, prawdopodobnie gumki "przeszły" i dalej już lawinowe zużycie. Tylko tak sobie tłumaczę, że słaba, rzędowa czwórka i tak zjadła łania w którym te robocze elementy o których wyżej, są większe, niż w 525 i szarpiącym SValcu. Nie powinno być odwrotnie? Chyba, że przy bandzie 600 byłem młodszy (czyt. dzikszy)?
|
1 lut 2014, o 19:35 |
|
|