Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 29 gru 2024, o 11:46



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 735 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 37  Następna strona
Łańcuch (Napęd) 
Autor Wiadomość
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09
Posty: 1396
Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Ja dawalem cos ponad 500 zl ale to cena z przed roku gdzies

_________________
Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv...
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766


22 lis 2013, o 00:29
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28
Posty: 1963
Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
Post Re: Łańcuch (Napęd)
ja śmigam na takim zestawie:

przednia: renthal ultralight 289U-525-15P
Obrazek

tył: supersprox stealth
Obrazek

łańcuch: renthal r4 srs

napęd założony na początku sezonu 2013 jak narazie nie widzę oznak zużycia

_________________
Obrazek

SV650S k3
bikepics.com


23 lis 2013, o 23:09
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2539
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Kasa, kasa, kasa :)


23 lis 2013, o 23:18
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 14 mar 2011, o 17:36
Posty: 26
Płeć: mężczyzna
Moto: brak
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Jaki zestaw polecacie do litra ? lata ktoś na ZVM-X ?


8 sty 2014, o 17:05
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56
Posty: 1186
Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Ja mam takie pytanie jakie są plusy i minusy łańcucha zamykanego zapinką a nie zakuwanego.

_________________
650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20


15 sty 2014, o 20:51
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 18 gru 2013, o 14:27
Posty: 172
Lokalizacja: de. Obertshausen /pl. ok. Opole
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 sz
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Rene napisał(a):
Ja mam takie pytanie jakie są plusy i minusy łańcucha zamykanego zapinką a nie zakuwanego.


Zaleta otwartego to:
Do wymiany łańcucha nie trzeba wybudować wahacza.

Zamykanego zapinka
To łatwiejsze zamkniecie niż zakucie - niestety tez znacznie mniejsza wytrzymałość takiego połączenia w porównaniu do fachowo zakutego.

pozdr
voss

_________________
Noc była czarna jak sumienie faszysty ...
.........
WSK 125 pierwsze kroki
.........
Suzuki SV 1000 SZ razem z ZZR 600


15 sty 2014, o 20:55
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Łańcuch (Napęd)
voss napisał(a):
Zaleta otwartego to:
Do wymiany łańcucha nie trzeba wybudować wahacza.

Przy wymianie jakiego łańcucha trzeba demontować wahacz?
voss napisał(a):
Zamykanego zapinka
To łatwiejsze zamkniecie niż zakucie

Nie koniecznie. Jeśli masz sprzęt to zakucie trwa niewiele dłużej niż założeni zapinki.

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


16 sty 2014, o 11:26
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32
Posty: 1462
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Też nie wiem o co chodziło vossowi. Demontaż wahacza jest potrzebny tylko wtedy, gdy mamy zakuty na gotowo łańcuch.

_________________
SV liter z owiewkom:)


16 sty 2014, o 11:31
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 18 gru 2013, o 14:27
Posty: 172
Lokalizacja: de. Obertshausen /pl. ok. Opole
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 sz
Post Re: Łańcuch (Napęd)
slayer napisał(a):
Też nie wiem o co chodziło vossowi. Demontaż wahacza jest potrzebny tylko wtedy, gdy mamy zakuty na gotowo łańcuch.



dokladnie to napisalem

Cytuj:
Zaleta otwartego

= nie zakutego fabrycznie
Cytuj:
to:

Do wymiany łańcucha nie trzeba wybudować wahacza.


czego tu nie rozumiesz ?


Niechce wnikac w to co jest lepsze / wytrzymalsze, lancuch zakuty na motocyklu czy w fabryce.

Niestety zeby zamontowac lancuch zakuty fabrycznie tzn zamkniety,
trzeba wyjac wahacz. Ale wtedy mozna se to wszystko ladnie przesmarowac , lozyskowanie wahacza + heble zawieszenia.
I wlasnie dlatego uwazam taki lancuch ( zamkniety / zakuty fabrycznie ) za najlepszy.

A co sie tyczy zakuwania na moto czy clip no to odpowiedz powyzej.


Cytuj:
Nie koniecznie. Jeśli masz sprzęt to zakucie trwa niewiele dłużej niż założeni zapinki.

zgadzam sie w 100%


pozdr.
voss

_________________
Noc była czarna jak sumienie faszysty ...
.........
WSK 125 pierwsze kroki
.........
Suzuki SV 1000 SZ razem z ZZR 600


16 sty 2014, o 12:37
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32
Posty: 1462
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Źle Cię zrozumiałem. Osobiście kupowałem otwarte łańcuchy i zakuwałem na moto. Spinki wg mnie mogą być dobre w jawie lub mz. W naszych motocyklach bałbym się użyć takiego rozwiązania.

_________________
SV liter z owiewkom:)


16 sty 2014, o 15:21
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 18 gru 2013, o 14:27
Posty: 172
Lokalizacja: de. Obertshausen /pl. ok. Opole
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 sz
Post Re: Łańcuch (Napęd)
slayer napisał(a):
Spinki wg mnie mogą być dobre w jawie lub mz. W naszych motocyklach bałbym się użyć takiego rozwiązania.



dokladnie tez tak uwazam. Cilp jest ok w malych motocyklach jak dlamnie to tak do 250/500ccm

I mimo ze w sporcie tez czesto uzywa sie lancuchow z cilpem i to nawet przy b. duzych mometach / mocy to tam, podyktowane jest szybkoscia wymiany lancucha i tym ze ten cilip wymienia sie bardzo czesto ( to poprostu nie zdazy sie rozleciec :mrgreen: ) .
W motocyklu do normalnego uzytku z wiekszym silnikiem to juz tylko zakucie lub odrazu zamkniety lancuch.

pozdr,
voss

_________________
Noc była czarna jak sumienie faszysty ...
.........
WSK 125 pierwsze kroki
.........
Suzuki SV 1000 SZ razem z ZZR 600


16 sty 2014, o 15:38
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 14 mar 2011, o 17:36
Posty: 26
Płeć: mężczyzna
Moto: brak
Post Łańcuch - SV 1000 S
Witam

Muszę w moim lytrze zmienić zestaw napędowy i mam do Was drodzy forumowicze kilka pytań.

1. Ile ogniw ma łańcuch w wersji S ? 110 czy 108 ? Przeglądam internety i lekko zgłupiałem na ten temat.

2. Jakiej firmy wybrać zębatki ? JT czy Sunstar czy obojętnie ?

3. Czy kupować łańcuch w wersji 530VX PROFESSIONAL (do 1000 ccm i 130 KM) czy 530ZVMX X-RING HIPER WZMOCNIONY (do 1400 ccm)

Patrząc na tabelki to czysto teoretycznie ten pierwszy by wytrzymał to co oferuje silnik lytra.


Dziękuję ślicznie za odpowiedź.

A poszukać nie łaska, trzeba zaczynać nowy wątek? :kerm:


19 sty 2014, o 19:48
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 27 sty 2013, o 14:38
Posty: 1183
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
Post Re: Łańcuch - SV 1000 S
Brosik napisał(a):
Witam

Muszę w moim lytrze zmienić zestaw napędowy i mam do Was drodzy forumowicze kilka pytań.

1. Ile ogniw ma łańcuch w wersji S ? 110 czy 108 ? Przeglądam internety i lekko zgłupiałem na ten temat.

2. Jakiej firmy wybrać zębatki ? JT czy Sunstar czy obojętnie ?

3. Czy kupować łańcuch w wersji 530VX PROFESSIONAL (do 1000 ccm i 130 KM) czy 530ZVMX X-RING HIPER WZMOCNIONY (do 1400 ccm)

Patrząc na tabelki to czysto teoretycznie ten pierwszy by wytrzymał to co oferuje silnik lytra.


Dziękuję ślicznie za odpowiedź.

Witaj-108 ogniw,zębatki raczej ta sama jakość.Spokojnie możesz założyć 530VX.Wystarczy na min.25tys

_________________
CH owam
W szystko
D o
P lecaka


19 sty 2014, o 20:00
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 14 mar 2011, o 17:36
Posty: 26
Płeć: mężczyzna
Moto: brak
Post Re: Łańcuch (Napęd)
A latasz kolego na jakiej kiecie jeśli wiedzieć można ? :P


20 sty 2014, o 22:19
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 22 mar 2010, o 11:40
Posty: 33
Płeć: mężczyzna
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Rene napisał(a):
Tak się zastanawiam seryjny napęd do Sv wtryskowej 650S to 525 czy jest sens kombinować z 530??

Gdyby to był wskaźnik wytrzymałości, to jeszcze, ale po co szerszy? Jeszcze dobrać zębatki. Kłopot.


1 lut 2014, o 11:35
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56
Posty: 1186
Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Temat łańcucha i napędu zamknąłem już dawno u siebie i został taki jak producent moto przewidział, poskładane na dobrej klasy zamiennikach.

_________________
650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20


1 lut 2014, o 14:46
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Dokładnie, nie ma co wydziwiać. Łańcuch 525 np. DID VX i tak należy do jednych z najmocniejszych. Pomimo szalejącego zywiołu w silniczkach naszych SV 650 nie ma szans żeby zblizyć się do granic jego wytrzymałości na zrywanie. Załozysz 530 to zapewne nie wytrzyma dłużej bo zuzyje się na skutek ilści cykli zaginania-prostowania na ogniwach. No i troche wyglada już jak od snopowiązałki jakiej i waży swoje.
Lepiej zainwestowac w olejarkę dobrą :spoko:


1 lut 2014, o 14:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56
Posty: 1186
Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Akurat założyłem Zvmx ale następnym razem będzie RK

_________________
650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20


1 lut 2014, o 15:36
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 18 gru 2013, o 14:27
Posty: 172
Lokalizacja: de. Obertshausen /pl. ok. Opole
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 sz
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Rozkosmany napisał(a):
Dokładnie, nie ma co wydziwiać. Łańcuch 525 np. DID VX i tak należy do jednych z najmocniejszych. Pomimo szalejącego zywiołu w silniczkach naszych SV 650 nie ma szans żeby zblizyć się do granic jego wytrzymałości na zrywanie. Załozysz 530 to zapewne nie wytrzyma dłużej ...



100% racja, przede wszystkim dlatego ze praktycznie nie ma różnicy w wytrzymałości na rozciąganie łańcuchów 525 i 530 ( w tej samej klassie np 525 VX = 530 VX ).
Wpływ na wytrzymałość na rozciąganie ( i w krytycznej sytuacji pękniecie ) ma tylko średnica bolców i grubość / wielkość blaszek ogniw ( przy stałym materiale ) a te w łańcuchach 525 i 530 są takie same ( lub bardzo podobne zależy od producenta ).

Jedyny plus wytrzymałości w 530 to właśnie kola zębate, one są w 530 znacznie mniej obciążone = bardziej wytrzymałe niz przy 525.

Ale ogólnie trend jest do zakładania węższych łańcuchów, przy lepszym materiale, a to z powodu przede wszystkim ciężaru i dla niektórych optycznych.

Wytrzymalosc lancucha DID
520 VX = 3000kg ZVMX 3900kg
525 VX 4100 ZVMX 4700kg
530 VX 4100 ZVMX 4700kg

pozdrawiam
voss

_________________
Noc była czarna jak sumienie faszysty ...
.........
WSK 125 pierwsze kroki
.........
Suzuki SV 1000 SZ razem z ZZR 600


1 lut 2014, o 17:55
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 22 mar 2010, o 11:40
Posty: 33
Płeć: mężczyzna
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Sporo można teoretyzować, a praktyka i tak swoje. W małej banditce jest 530, a mnie 525 w SValcu wytrzymuje dłużej. To jest o tyle ciekawe, że to całe "rozciąganie", to umowna nomenklatura. Tam się nic nie rozciąga, tylko wycierają się sworznie i tulejki. Stąd zmiana podziałki i konieczność wymiany zębatek razem z łaniem. We wszystkich łaniach, które zjechałem, prawdopodobnie gumki "przeszły" i dalej już lawinowe zużycie. Tylko tak sobie tłumaczę, że słaba, rzędowa czwórka i tak zjadła łania w którym te robocze elementy o których wyżej, są większe, niż w 525 i szarpiącym SValcu. Nie powinno być odwrotnie? Chyba, że przy bandzie 600 byłem młodszy (czyt. dzikszy)?


1 lut 2014, o 19:35
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 735 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 37  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL