Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
Bar-T-ekS
SV Rider
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 12:14 Posty: 387 Lokalizacja: Kozienice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S
|
Re: Oleje
Dzięki za rady Będzie przy najbliższej okazji
_________________
Suzuki SV 650S
|
1 mar 2011, o 22:37 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Oleje
Będę zalewał silnik Castrolem 10W50, wcześniej był 10W40 półsyntetyk. Zrobić taki myk, że zalać świeżym syntetykiem, potem go po niedługim czasie spuścić i zalać znowu świeżym syntetykiem?
|
1 mar 2011, o 23:28 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Oleje
Dla mnie takie płukanie silnika olejem jest bez sensu. Jak ktoś ma za dużo kasy i koniecznie chce zrobić swojemu silnikowi dobrze, to zamiast zmieniać olej co 6tys, można zmieniać np. co 3tys, ale płukanki bym odpuścił... Co do oleju 10w30, 10w40, 10w50... Druga liczba oznacza odporność oleju na pracę w wysokich temperaturach. Chodzi o to, by olej po rozgrzaniu nie był zbyt rzadki. 30 nadaje się np. na skandynawię, 40 na umiarkowane warunki, 50 na gorące kraje. Jako, że latamy głównie w lecie, to skupiłbym się na 40 i 50. Pomimo, że producent zaleca 10w40, to 50 będzie co najwyżej lepiej znosić jazdę w korku, upalanie na torze cały dzień na wysokich obrotach i niskim biegu czy po prostu upalne lato. Na pewno nie zaszkodzi się tak silnikowi.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
2 mar 2011, o 00:14 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
| | | | lasooch napisał(a): Dla mnie takie płukanie silnika olejem jest bez sensu. Jak ktoś ma za dużo kasy i koniecznie chce zrobić swojemu silnikowi dobrze, to zamiast zmieniać olej co 6tys, można zmieniać np. co 3tys, ale płukanki bym odpuścił... Co do oleju 10w30, 10w40, 10w50... Druga liczba oznacza odporność oleju na pracę w wysokich temperaturach. Chodzi o to, by olej po rozgrzaniu nie był zbyt rzadki. 30 nadaje się np. na skandynawię, 40 na umiarkowane warunki, 50 na gorące kraje. Jako, że latamy głównie w lecie, to skupiłbym się na 40 i 50. Pomimo, że producent zaleca 10w40, to 50 będzie co najwyżej lepiej znosić jazdę w korku, upalanie na torze cały dzień na wysokich obrotach i niskim biegu czy po prostu upalne lato. Na pewno nie zaszkodzi się tak silnikowi. | | | | |
Dokładnie tak. Właśnie z uwagi na to, że jeździmy przeważnie w wysokich temperaturach i korki często się zdarzają oliwa 10w-50 spisywać się będzie lepiej.
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
3 mar 2011, o 11:26 |
|
|
baad
motocyklista
Dołączył(a): 13 gru 2010, o 13:14 Posty: 171 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N K7 (ex S'ka)
|
Re: Oleje
A ja mam pytanie jaki olej wlać jeżeli kupujesz moto i nie masz zielonego pojęcia co jest w środku? Czytałem żeby nie mieszać różnego rodzaju to jak najbezpieczniej przejść na jakiś nowy. Czy można zdecydować się na syntetyka jeżeli chcesz takim zalewać później. Moto SV 650 K7 przebieg ok. 20 tyś km.
|
3 mar 2011, o 15:59 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Oleje
Kupiłem K7 12tys. Zalałem półsyntetykiem i nakręciłem prawie do 20 tys. Teraz przeskoczyłem na Castrola full syntetycznego i nic nie wybuchło Jeżeli chodzi o przebieg i rok to moje moto jest w identycznej sytuacji jak twoje
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
Ostatnio edytowano 6 mar 2011, o 14:21 przez Bartosz, łącznie edytowano 1 raz
|
3 mar 2011, o 16:05 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
Pojęcie "nie mieszania" oleju dotyczy dolewek oleju innego rodzaju niż ten który już jest w silniku. Jeśli już olej musimy dolać w sytuacji "W", to zawsze dolewamy olej ten sam lub leszy, nigdy "gorszy", bo taka dolewka skutkuje koniecznością późniejszej wymiany całego oleju.
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
5 mar 2011, o 16:48 |
|
|
mr0zd
SV Rider
Dołączył(a): 19 cze 2010, o 20:08 Posty: 922
Płeć: mężczyzna
|
Re: Oleje
Jakieś opinie na temat produktów firmy Liqui Moly. Do szlifiery się nada, czy lepiej brać Castrola/Motula.
_________________
http://bikepics.com/members/mr0zd/03zx6r/ <-Zielony
|
7 mar 2011, o 16:35 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Oleje
Olej to olej. Każdy się nada.
|
7 mar 2011, o 17:18 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: Oleje
Zmiana z 20w50 na 10w40 (niestety polski klimat...) - daje to rade przy 37 000, czy będę jeździć z butelką oleju?
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
7 mar 2011, o 19:16 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Oleje
Lej pan, nie powinno być kwiatków.
|
7 mar 2011, o 21:54 |
|
|
porucznik_M
motorowerzysta
Dołączył(a): 5 paź 2010, o 00:07 Posty: 52 Lokalizacja: Dwikozy/Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999.
|
Re: Oleje
Ja też bym prosił o pomoc... moto 99r przebieg 22000 i nie wiem co było wcześniej, mechanik poleca MOTUL 10w40 może być czy wlać lepiej jakiś syntetyk?
|
8 mar 2011, o 00:11 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Oleje
Z tego co mi wiadomo, to Motul 10W40 może być półsyntetyczny lub w pełni syntetyczny. Jak masz oryginalny przebieg (w co wątpię) to nawet się nie zastanawiaj tylko lej full syntetyka. Jeśli nie jesteś pewien czy to 22000 czy raczej 122000km to może lepiej wlać półsyntetyczny.
|
8 mar 2011, o 00:28 |
|
|
porucznik_M
motorowerzysta
Dołączył(a): 5 paź 2010, o 00:07 Posty: 52 Lokalizacja: Dwikozy/Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999.
|
Re: Oleje
Moto przywiezione z Włoch, wykupione z salonu Suzuki serwisowane w ASO a w Polsce nie jeżdżone więc liczę, że przebieg jest oryginalny.
|
8 mar 2011, o 00:34 |
|
|
Razor
erotoman-gawędziarz
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34 Posty: 3871 Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
|
Re: Oleje
Na poprzedniej stronie jest podobne pytanie (widzę, że nie czytałeś), więc zacytuje swoje słowa: 12 letni motocykl, z włoch gdzie śnieg pada tylko w Alpach, ludzie śmigają na potęgę i 22 000 km? Szczerze wątpię no ale mogę się mylić, zdarzają się rodzynki. Jak zalejesz syntetykiem, wyczyści Ci silnik i zacznie żłopać oliwę na potęgę to dodaj jedynkę z przodu do przebiegu Jak masz rzeczywisty przebieg to wlewaj syntetyk, nie powinien Ci nic brać (albo jakieś nieznaczne ilości ). Tak czy siak wlewaj syntetyk, a dowiesz się co kupiłeś
_________________ SVNERWUS
|
8 mar 2011, o 00:39 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Oleje
Albo z tyłu
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
8 mar 2011, o 10:12 |
|
|
z2maciek
motocyklista
Dołączył(a): 21 lis 2010, o 20:28 Posty: 229 Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s '02
|
Re: Oleje
2 przykłady z życia:
1. sv 650s '02. Przebieg wg licznika 42 tys. km. Parę tys. temu wlałem syntetyk i nic złego się nie stało, od tego czasu ani razu nie musiałem dolewać oleju. Różnicy w pracy silnika nie zauważyłem, natomiast znacznie lepiej pracuje skrzynia - łatwiej wrzuca się biegi. Różnica jest naprawdę znacząca - polecam.
2. auto - silnik nissan sr20deh przebieg 200 tys. km - wcześniej jeżdżony na półsyntetyku - też przeszedłem na syntetyk i zużycie oleju pozostało znikome.
_________________ MOTOCYKLISTO !!! SPÓJRZ NA LICZNIK !!! POPATRZ DWA RAZY !!! SAMOCHODY SĄ WSZĘDZIE !!!
|
8 mar 2011, o 23:43 |
|
|
Razor
erotoman-gawędziarz
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34 Posty: 3871 Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
|
Re: Oleje
Przykład Notturna (obecnie motocykl Erazera) SV 650 01' gaźnik, obecnie ok 53 tys. km, wlał syntetyka i wyczyścił mu silnik - niech sam opowie ile mu zaczął palić tego oleju. Zalał półsyntetyka i spalanie oleju dużo spadło.
_________________ SVNERWUS
|
8 mar 2011, o 23:58 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
Wszystko zależy więc od tego ile syfu pozostawił w silniku niewłaściwy poprzedni olej. Jeśli 2oo jeździło poprzednio na full syntetyku i miało xx przebiegu, to przy xxxx przebiegu też ma mieć fulla i nic się nie dzieje.
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
9 mar 2011, o 18:12 |
|
|
spazz
chachar
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:29 Posty: 2311 Lokalizacja: Oberschlesien
Płeć: mężczyzna
Moto: Brak
|
Re: Oleje
stanie sie cos jak wleje zamiast motula 5100 motul 5000? cos sie wyplucze albo cus?
_________________ CHŁOP BEZ POLERKI JEST JAK MIĘSNY BEZ WINERKI!!!
|
12 mar 2011, o 12:27 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|