Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
bobmarlej
motocyklista
Dołączył(a): 5 maja 2011, o 16:47 Posty: 247 Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K5
|
Re: Oleje
A ja mam takie oto zapytanie:
Moje moto sv650 sk5 około 30tysi przebiegu, po zakupie zalałem półsyntetykiem Motul 5100 10w40 bo nie wiedziałem co było lane i teraz tak się zastanawiam czy przy przyszłej wymianie nie przejść na syntetyk 10w50 np. Castrola. Jak się sprawy mają przy takiej zmianie? Nic się nie będzie działo? Naszło mnie bo wydaje mi się że na dobrze rozgrzanym piecu leciutko sprzęgło mi ślizga.
_________________ GG: 7807700 Moja Suzi: http://svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=3995
|
15 lip 2011, o 18:17 |
|
|
slayer
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32 Posty: 1462 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
|
Re: Oleje
Możesz śmiało przechodzić na castrola. Jeśli chodzi o sprzęgło sprawdź regulację. Instrukcja na forum.
_________________ SV liter z owiewkom:)
|
15 lip 2011, o 18:57 |
|
|
Pedros
Łowca
Dołączył(a): 22 wrz 2010, o 16:10 Posty: 2859 Lokalizacja: WWL
Płeć: mężczyzna
Moto: Perła - Smerf
|
Re: Oleje
A po mojemu najpierw wyreguluj sprzęgło, później zmieniaj olej...
_________________ JEŚLI KIEDYKOLWIEK BĘDZIE CI ŹLE, BĘDZIESZ MIAŁ PROBLEM, BĘDZIESZ POTRZEBOWAĆ MOJEJ POMOCY, TO PAMIĘTAJ NIE DZWOŃ DO MNIE
|
16 lip 2011, o 15:43 |
|
|
bobmarlej
motocyklista
Dołączył(a): 5 maja 2011, o 16:47 Posty: 247 Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K5
|
Re: Oleje
Wiem wiem, sprzęgło już wyregulowane i o dziwo czuć różnice. A olej tak czy siak przy następnej planowanej zmianie zaleje syntetyk castrola 10w50.
_________________ GG: 7807700 Moja Suzi: http://svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=3995
|
16 lip 2011, o 17:07 |
|
|
korfus
rowerzysta
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 21:33 Posty: 42
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2006
|
Re: Oleje
|
18 lip 2011, o 22:41 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Oleje
Gówno prawda Olej zalecany do SV na nasze warunki to 10, nie 20. Ta liczba określa to czy jest "rzadki" czy "gęsty" w niskich temperaturach, pisząc w uproszczeniu. Jeżeli zalałbyś 20W, to przez pierwsze minuty nim motocykl by się zagrzał, układ smarowania słabo by działał, bo olej byłby zbyt gęsty, dłużej by trwało nim zostałby rozprowadzony po całym silniku. Ew. jeszcze sprzęgło mogło by Ci zacząć ciągnąć. Tyle z "korzyści"
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
19 lip 2011, o 00:50 |
|
|
bugi2010
SV Rider
Dołączył(a): 27 lut 2010, o 01:28 Posty: 319 Lokalizacja: München
Płeć: mężczyzna
Moto: Fz 1 Fazer
|
Re: Oleje
Ja dzisiaj dostałem małego szoku. Najpierw dowiedziałem się że w moim Fazerze jest olej 20w50 Castro mineralny (w 2011 przy 4000km była wymiana w serwisie Yamahy) trochę podzwoniłem po serwisach SUZUKI; YAMAHA; KAWASAKI;- w Niemczech rejon koło Monachium, nikt nie oferuje z nich oleju syntetycznego na wymianę (mineralny lub półsyntetyk) niby taki olej poleca producent, tylko na własne życzenie zaleją go syntetykiem - coś tego typu- "JAK CI TO PADNIE TO TWÓJ PROBLEM", muszę przyznać że mnie to zdziwiło.
_________________ MZ ETZ250-pauza-SV650 S K1-sprzedany-SV 650 S K5 + Leo Vince-sprzedany-teraz-FZ1 Fazer +Sebring. MvAugusta 920. Suzuki Gsx s 1000f +yohimura.
|
25 lip 2011, o 15:39 |
|
|
Kilerpl
Klonowy orator
Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32 Posty: 839 Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
|
Re: Oleje
W kanadzie też tak jest, oryginalnie leją tylko mineralne. W Suzuki mi mówili nie lej syntetyka bo silnik ci się nigdy nie dotrze. Ja tam do wszystkiego leje syntetyk i mam ich gdzieś. Pamiętajcie że dealer nie chce aby ktoś jeździł na tym samym moto więcej niż 5 lat
_________________ Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu Ego nihil timeo, quia hihil habeo
|
25 lip 2011, o 18:15 |
|
|
Tobiach
rowerzysta
Dołączył(a): 20 lip 2011, o 22:05 Posty: 42
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2006
|
Re: Oleje
W okresie docierania silnika, najlepszy będzie minerał, później pełen syntetyk.
|
25 lip 2011, o 19:42 |
|
|
Kilerpl
Klonowy orator
Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32 Posty: 839 Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
|
Re: Oleje
Na syntetyku też się dotrze, w samochodzie po pierwszym 1000 km miałem już pełny syntetyk.
_________________ Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu Ego nihil timeo, quia hihil habeo
|
25 lip 2011, o 19:53 |
|
|
bugi2010
SV Rider
Dołączył(a): 27 lut 2010, o 01:28 Posty: 319 Lokalizacja: München
Płeć: mężczyzna
Moto: Fz 1 Fazer
|
Re: Oleje
To ale znaczy że serwisowany motor był zalewany cały czas mineralnym olejem. Ja pracuje w serwisie ale samochodowy i od czasu syntetycznych olej to tylko mam więcej konkretnej roboty, ale każdy ma na to swoja teorie Ja dostałem dzisiaj 4l oleju syntetycznego do motocykla ale chyba go sobie daruje, zostanę przy półsyntetyku.
_________________ MZ ETZ250-pauza-SV650 S K1-sprzedany-SV 650 S K5 + Leo Vince-sprzedany-teraz-FZ1 Fazer +Sebring. MvAugusta 920. Suzuki Gsx s 1000f +yohimura.
|
25 lip 2011, o 21:22 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Oleje
Dziwne rzeczy z tym mineralnym na dotarciu. Ja zaraz po odebraniu Tico rodziców z salonu zlałem wszystko co było z silnika przy 40km przebiegu i do dziś jeżdżą na tym samym oleju syntetycznym (LOTOS) przez już 220tyś km. I nie dość ze nie stracił na mocy to ani grama nie weźmie od wymiany do wymiany co 10-20tys. Jak nie bedzie brał oleju to nawet przy 300 tyś nie będę zmieniał na półsyntetyczny.
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
25 lip 2011, o 23:16 |
|
|
Kilerpl
Klonowy orator
Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32 Posty: 839 Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
|
Re: Oleje
Tak naprawdę to jakie są negatywy syntetyka oprócz ceny?? Tzn. w czym półsyntetyk jest lepszy od syntetyka? Ja tam zamawiam bezpośrednio od producenta amsoil 5W20 syntetyk i kosztuje mnie 10 zł więcej za 4 litry niż mineralny, a więc będę go zalewał do samego końca i dam wam znać jakie są efekty
_________________ Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu Ego nihil timeo, quia hihil habeo
Ostatnio edytowano 25 lip 2011, o 23:45 przez Kilerpl, łącznie edytowano 1 raz
|
25 lip 2011, o 23:21 |
|
|
Tobiach
rowerzysta
Dołączył(a): 20 lip 2011, o 22:05 Posty: 42
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2006
|
Re: Oleje
I bardzo dobrze, że po 1000 km zalałeś pełnym syntetykiem. Pierwsze 50 - 100 km jest krytyczne dla właściwego dotarcia się pierścieni do gładzi cylindra, tak naprawdę to dosłownie pierwsze kilometry są krytyczne, jako że skala dokładności honowania cylindrów i wykonania pierścieni poszła tak bardzo do przodu.
|
25 lip 2011, o 23:39 |
|
|
mr0zd
SV Rider
Dołączył(a): 19 cze 2010, o 20:08 Posty: 922
Płeć: mężczyzna
|
Re: Oleje
Szkoda tylko że silniki są już katowane w fabryce
_________________
http://bikepics.com/members/mr0zd/03zx6r/ <-Zielony
|
26 lip 2011, o 11:04 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
W niczym, we wszystkim półsyntetyk jest gorszy głównie ze względu na obecność pochodnych węgla. 5W 20 ..... 20 to trochę za mało jak na polskie warunki, przy temperaturach zewnętrznych +25 i więcej, jeździe przez 30 minut w misce olejowej i na układzie smarowania masz "wodę" nie olej, olej ma znikoma lepkość i smaruje jak oliwa z oliwek W takich warunkach znacznie szybciej traci swoje właściwości (starzeje się), dochodzi do odparowywania uszlachetniaczy, dochodzi też do zwiększonego "brania oleju". Oleje klas lepkości 5w20 można stosować ale w Skandynawii
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
26 lip 2011, o 17:07 |
|
|
Kilerpl
Klonowy orator
Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32 Posty: 839 Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
|
Re: Oleje
| | | | Kronos napisał(a): W niczym, we wszystkim półsyntetyk jest gorszy głównie ze względu na obecność pochodnych węgla. 5W 20 ..... 20 to trochę za mało jak na polskie warunki, przy temperaturach zewnętrznych +25 i więcej, jeździe przez 30 minut w misce olejowej i na układzie smarowania masz "wodę" nie olej, olej ma znikoma lepkość i smaruje jak oliwa z oliwek W takich warunkach znacznie szybciej traci swoje właściwości (starzeje się), dochodzi do odparowywania uszlachetniaczy, dochodzi też do zwiększonego "brania oleju". Oleje klas lepkości 5w20 można stosować ale w Skandynawii | | | | |
Tutaj tez temperatury się wąchają od -40 do +40, ale w nowszych samochodach pisze aby stosować tylko i wyłącznie 5W20 przez cały rok, na niektórych 0W20 (crv). Jeżeli się nie chce gwarancji stracić to trzeba używać co każą. Myślę że dobrej jakości syntetyk 5W20 sobie poradzi, chyba że ktoś wymienia olej w samochodach co 10-15 tys km ale ja w takie rzeczy nie wierze. Dobry syntetyk, dobry filtr oleju i wymiana w samochodzie co 6 tys km a w motocyklu co 4 tys km i myślę że silnik pozostanie zdrowy na dłuższy czas
_________________ Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu Ego nihil timeo, quia hihil habeo
|
26 lip 2011, o 19:55 |
|
|
Suzi Mua
SV Rider
Dołączył(a): 24 cze 2010, o 01:58 Posty: 683 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'02/'04
|
Re: Oleje
_________________ Slow down, Be aware, Take care, Survive
!!! SUZUKI SV650 & SV650S '99 to '08 - HAYNES SERVICE & REPAIR MANUAL - Download !!!
|
26 lip 2011, o 22:45 |
|
|
TomK
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11 Posty: 1192 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
|
Re: Oleje
Coraz więcej producentów przewiduje oleje o specyficznych klasach lepkości w celach zmniejszenia tarcia wewnętrznego i zużycia paliwa. Oleje klas 5W30, 5W20, 0W30 często występują w nowoczesnych silnikach(puszki), co sugeruje że temperatura oleju przy wysokich temperaturach zewnętrznych pozostaje stabilna. Bardziej szkodliwe dla tych silników są zimne rozruchy, dlatego takie a nie inne klasy zimowe. Co do motocyklowego oleju 20W50 to niewiele osób jeździ w ujemnych temperaturach. Jeżeli nie przyjdzie nikomu do głowy przepalać w zimie przy -20st.C to w SV można taki stosować (-10°C do 40°C, 20W-50). Dla mnie zasada jest jedna - stosować olej zalecany przez producenta. Opis ciekawy. Ja leje Power 1 Racing 10W50 ale może to olej trochę na wyrost, skupia się na zmniejszeniu tarcia i mocy. Z opisu tego RS V-Twin 4T wnioskuje że na odprowadzeniu ciepła się skupili. P.S. Nowy Power 1 Racing jest w złotych opakowaniach?
_________________ SV650S K6 YDV -> WR 450F http://bikepics.com/members/tomkdgun
|
26 lip 2011, o 22:47 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
Nie porównuj prędkości obrotowych silników samochodowych do motocyklowych/ Olej o klasie 5w 20 w motocyklu to nieporozumienie, tak samo jak 10w20. Na gładziach cylindrów motocykla powstają o wiele wyższe temperatury niż w samochodzie. Rób jak uważasz i uważaj jak robisz.
Porównaj sobie lepkość w 100 stopniach dowolnego oleju xw20, xw30, xw40 i xw50 a przekonasz się który jest lepszy. Z tymi wartościami sie nie dyskutuje, a to, ze zaleca się oleje xw30 (w samochodach) wynika tylko i wyłącznie z parcia na bycie ECO, bo te mazidła są łatwiej biodegradalne i mają najniższą zawartość spopielin. Olej o szerszym spektrum temperatury wymaga więcej "chemii w składzie" Tu liderem jest samochodowy Castrol Edge / SLX 5w30. To wygląda tak jak byś chciał się sam przekonać że coś (xw20)co przy temp 180 st na cylindrze jest wodą go jedynie chłodzącą. jest lepsze od oleju który dalej trzyma się powierzchni metalowych. Jeśli takie BZDURY żeni Ci mechanik, to tym prędzej go zmień.
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
27 lip 2011, o 07:02 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|