Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
strugar
rowerzysta
Dołączył(a): 15 gru 2011, o 23:28 Posty: 40 Lokalizacja: dzierżoniów/wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: GSF 1200S K1
|
Re: Oleje
podałem to jako przykład jeszcze nic nie kupuje chodziło mi o przykładowy mineralny 10 w 40
_________________ 4 koła tylko quattro 2 koła tylko SUZUKI
SV u nowego właściciela w garażu zamieszkał nowy lokator GSF 1200 S K1
|
24 sty 2012, o 20:47 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Oleje
Mineralnego to ja nie lałem do audi z 84 roku co miało jakieś 400 tys. przebiegu Weź najpierw przeczytaj. Tu jest tyle napisane, że bania mała.
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
24 sty 2012, o 20:57 |
|
|
slayer
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32 Posty: 1462 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
|
Re: Oleje
Poczytaj trochę. Daj spokój z tymi mineralnymi
_________________ SV liter z owiewkom:)
|
24 sty 2012, o 21:02 |
|
|
strugar
rowerzysta
Dołączył(a): 15 gru 2011, o 23:28 Posty: 40 Lokalizacja: dzierżoniów/wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: GSF 1200S K1
|
Re: Oleje
znalezione na forum Re: SV 650S 2000r - umarł podczas jazdy i coś dziwnie hałasuje nie znam kompletnie historii mojego motocykla wiem ze jestem 3 właścicielem 1 w Polsce z doświadczenia (samochody) wiem ze ludzie leja dziwne wynalazki i kłamią przy każdej okazji byle by sprzedać trupa. wiec pytam ludzi "bardziej rozeznanych w temacie" a Forum staram się czytać dokładnie zanim coś napisze
_________________ 4 koła tylko quattro 2 koła tylko SUZUKI
SV u nowego właściciela w garażu zamieszkał nowy lokator GSF 1200 S K1
|
24 sty 2012, o 22:07 |
|
|
silver
SV Rider
Dołączył(a): 22 lip 2010, o 22:42 Posty: 908 Lokalizacja: Września/Poznań -> PWR/PO
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
|
Re: Oleje
Jest sporo osób na forum, którzy jeżdżą przedliftowmi sprzętami na sytetykach i nic się nie dzieje. Ten przykład powyżej to może przypadłość jednej sztuki po prostu. Wlej jakiś lepszy olej, jak będzie coś nie tak to zmieniasz na gorszy i tyle. PS. Jeśli koniecznie nie chcesz oleju pełno syntetycznego, to wlej przynajmniej półsyntetyczny np motula 15W50. Sam jeździłem na takim i było ok.
_________________ SV 650S Y --> SV 1000S K4
|
24 sty 2012, o 22:14 |
|
|
strugar
rowerzysta
Dołączył(a): 15 gru 2011, o 23:28 Posty: 40 Lokalizacja: dzierżoniów/wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: GSF 1200S K1
|
Re: Oleje
przepraszam za OT ale może łatwiej będzie zrozumieć moje czepiane się oleju
moje pytanie podyktowane jest przykrym doświadczeniem (znowu samochody) jakieś 2 lata temu kupiłem A4 1.8 t sprzedający zapewniał ze jest syntetyk w silniku. w bagażniku było trochę na dolewkę. pojeździłem kilka dni sprawdziłem stan było mało dolałem to z bagażnika i efekt był taki ze po niespełna tygodniu auto stało na warsztacie z zatarta turbina i diagnoza ze nagar i syf odklejony z silnika zatkał kanały olejowe w turbinie. koszt naprawy podobny do wymiany silnika w SV wiec wole dmuchać na zimne niż znowu wywalać kasę
_________________ 4 koła tylko quattro 2 koła tylko SUZUKI
SV u nowego właściciela w garażu zamieszkał nowy lokator GSF 1200 S K1
|
24 sty 2012, o 22:25 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Oleje
no to teraz szybka piłka do tych, co wiedzą: olej samochodowy (już mniejsza jaki, wg instrukcji), ale nie wiem, na ile ważne są literowe oznaczenia. w instrukcji do auta mam, że olej ma być SF lub SG (chyba); u siebie znalazłem jednak olej SL/CF.
Czy to bardzo niemądre żeby nie posłuchać instrukcji w tym względzie?
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
25 sty 2012, o 22:33 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Oleje
Olej SL jest olejem o wyższej klasie niż SF/SG, czyli lepszym
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
25 sty 2012, o 22:53 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Oleje
Podziękował
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
26 sty 2012, o 00:20 |
|
|
Kilerpl
Klonowy orator
Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32 Posty: 839 Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
|
Re: Oleje
Leje syntetyki do wszystkiego i nigdy nie bylo problemu, tylko ja robie tak ze jak pisze aby wlewac 10W40 to wlewam 10W40 a jak pisze 5W20 to 5W20 i nie kombinuje . Czytalem historie kolesia ktory kupil prawie nowa honde civic gdzie pisze 5W20 only i wlal tam 10W30 pozniej pisal ze jak jezdzi to lampka oleju mu sie swieci. Ja mysle ze jezeli ktos jezdzil na mineralnym przez dlugi czas i jedynym uszczelnieniem silnika jest osad z tego oleju to uzycie syntetyka ktory ma duzo srodkow czysczacych w nim nie bedzie dobre, ale jak sie leje syntetyk od poczatku to mozna go lac do samego konca Moj moto jezdzil na mineralnym do 18 tys km, gdy go kupilem zaczelem zalewac syntetyk 10W40
_________________ Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu Ego nihil timeo, quia hihil habeo
|
1 lut 2012, o 19:59 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Oleje
Tylko że zwykle producent podaje kilka możliwych olejów zależnie od temperatury w jakiej najczęściej użytkujesz pojazd. Problem polega na tym, że zwykle mieścisz się w podanych przedziałach temperatur dla wszystkich olejów, chodzi tylko o najcieplejsze i najzimniejsze dni w jakie latasz, wtedy może być problem. Przez pomyłkę zalałem w SV nie ten olej co trzeba, po prostu kupiłem na wymianę przed sprzedażą, a później się kapnąłem, że wziąłem nie to, co potrzeba. No i w instrukcji było, że w zasadzie może być, po prostu niżej miał zalecany temp. max. No to nic, zalałem i w zasadzie było spoko, ale w gorące dni skrzynia chodziła wyraźnie gorzej, chyba był problem z wrzuceniem luzu na postoju, czy coś. I pamiętam, że musiałem się sprzedającemu tłumaczyć, bo z drugiej strony - po co było zmieniać - olej full-syntetyk, a lato już się kończyło, więc powinno być OK. Może nawet nowy nabywca jest tu na forum, nie wiem Kurde, tylko nigdy nie wiesz, co wcześniej było lane do silnika No to na jakiegoś idiotę trafiłeś, bo to już przesada w cięciu kosztów
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
1 lut 2012, o 20:46 |
|
|
Kilerpl
Klonowy orator
Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32 Posty: 839 Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
|
Re: Oleje
Akurat co do moto to gosc go serwisowal u suzuki i tam zawsze leja zwykly olej chyba ze sie doplaci za syntetyk. Podobno przez pierwsze 20 tys km nie zalecaja lania syntetyka aby sie wszystko dobrze dotarlo ale jak to naprawde z tym jest to sie nie dowiemy . Do samochodu zaczelem lac syntetyk jak mial tylko 800 km przejechane i pewnie bede lal do samego konca. Tylko z tymi nowszymi "ekonomicznymi" samochodami to nigdy nie wiadomo ile pozyja, mam przejechane 65 tys km i juz mam gwint wyrypany na misce olejowej . Era aluminium
_________________ Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu Ego nihil timeo, quia hihil habeo
|
1 lut 2012, o 20:58 |
|
|
slayer
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32 Posty: 1462 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
|
Re: Oleje
Jaka tam era aluminium. Za mocno korek dokręcasz
_________________ SV liter z owiewkom:)
|
2 lut 2012, o 16:48 |
|
|
Kilerpl
Klonowy orator
Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32 Posty: 839 Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
|
Re: Oleje
w Jeepie nigdy niemialem z tym problemu
_________________ Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu Ego nihil timeo, quia hihil habeo
|
2 lut 2012, o 20:47 |
|
|
kpir20
motocyklista
Dołączył(a): 17 kwi 2011, o 20:43 Posty: 166 Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 N 2001
|
Re: Oleje
Za dużo siłowni od ostatniej zmiany oleju
_________________ http://www.podkarpackie2oo.pl kpir20-->>SV 650 N 2001
|
3 lut 2012, o 00:37 |
|
|
zebro
motocyklista
Dołączył(a): 4 sty 2012, o 21:15 Posty: 206 Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2004
|
Re: Oleje
Nie wiem czy ktoś to już pisał na poprzednich stronach, nie wertowałem całego wątku, ale mądrzy ludzie na studiach mi tłumaczyli, że przejście na starych silnikach na olej syntetyczny powoduje ich rozszczelnianie z 2 powodów
1. Pełny synetyk wypłukuje osady zdecydowanie lepiej niż mineralny czy pół syntetyk 2. Co najważniejsze i może być przykre, stare silniki miały wszelkiego rodzaju uszczelki, uszczelnia itp wykonane z materiałów nie przygotowanych do olejów full syntetycznych i się po prostu z czasem "rozpuszczały".
Nie wiem natomiast jak to się ma do SVłek... wiem, że do swojego audi nie wleje pełnego synetyka bo szkoda mi silnika. Pierwszej generacji SV nie jest jakimś prehistorycznym motorem. W momencie jego wypuszczenia takie oleje były na rynku więc logika mówi, że inżynierowie musieli przewidzieć, że taki olej ktoś kiedyś zaleje i powinien silnik działać bez problemów.
|
4 lut 2012, o 23:53 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Oleje
Nie wiem jak się to ma do mocno zużytych silników w naszych Sv i braniem oleju. Do mazdy 323 z 95r wałem po mineralnym pół syntetyczny olej bo nie wiedziałem na jakim jeździł poprzedni właściciel. Stało się tak, że zaraz po zlaniu zaczęła bardzo kopcić nawet na rozgrzanym silniku. Wcześniej było tak, że na mineralnym kopciła ale tylko na zimnym ale po chwili przestawała. Po rozebraniu silnika okazało się, że pierścienie były mocno zakleszczone w tłokach. Po wyczyszczaniu gniazd nie bierze już oleju ale pozostałem na mineralnym.
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
5 lut 2012, o 00:13 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
Dokładnie tak jest. Stosowane uszczelki w latach do 1990 rozpuszczały się w estrach syntetycznych. OD mniej więcej 1990 roku kiedy rynki coraz śmielej zdobywały sztuczne mazidła producenci zmieniali uszczelniacze silnika. Jeśli faktycznie nagary w starym silniku "robią" za jego uszczelki, to wymycie ich estrami syntetycznymi może doprowadzić do "lania" silnika. Zresztą to wszystko było już tu na forum wcześniej. Nie ma się co jednak dziwić, że nie sposób przebrnąć przez tyle stron. Propozycja, żeby moderatorzy pokasowali większość nie wnoszących w temat postów.
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
5 lut 2012, o 14:11 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Oleje
Ja bym nic nie kasował bo wiele postów niby z pozoru może się wydawać niepotrzebnych a po jakimś czasie okazuje się, że wracamy do tego. Jak komuś zależy i ma jakiś problem to przejrzy te strony
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
5 lut 2012, o 16:08 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2808 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: Oleje
W serwisówce pięknie jest napisane. 10w40 lub 10w50 Półsyntetyk jako tańsza opcja i sysntetyk jako najlepszy wybór. M.in z tematów wyżej(wszystkich stron nie czytałem),ale tak wywnioskowałem.
|
5 lut 2012, o 21:59 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|