Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Autor |
Wiadomość |
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Ha ha ha jednak ci z dj wiedza co pisza ;p Tobie juz Inkling pisalem ale innym nie podziele sie wrazeniami z dzisiejszego grzebania przy gaznikach.... ''Dzis troche pomodzilem zainspirowany instrukcja dynojeta zrobilem tak ze iglice dalem na srodkowy rowek bez podkladki... wczesniej mialem srodkowy plus podkladka... skrocilem gdzies o 1cm sprezyny membrany... dynojet ma je dluzsze ale z ciezszego drutu wiec sa mieksze ... no i srube mieszanki z 2.5 obrotow na 3 obroty... ogolnie spora poprawa do tego co bylo .... sloniu mi od zawsze mowil zebym mieszanke dal na 3 obroty a ja stanowczo bylem uparty przy 2.5 co do sprezynek to jeszcze bym mogl je skrocic ale moze efekt byc taki ze bedzie za bogato na wolnych obrotach bo iglice bedzie otwierac na malych obrotach... dlugie sprezynki o mniejszej sztywnosci beda lepsze mysle powaznie nad dynojetem... i stage 3... . A i wywalilem z wydechu db kiler wes zauwaz na tej stronie http://www.factorypro.com/Prod_Pages/prods36.htmlOpis ... walki same gowno daly raptem 2 konie dopiero jak wymienili wydech na przelot to wzrost mocy byl 25 procent... to logiczne bo wymiana walkow ma na celu dokladniejsze oczyszczanie komory spalania ze spalin tym samym lepsze napelnianie cylindrow swierza mieszanka... i jak zrobimy ten mod bez zrobienia wydechu to efekt moze byc rozny... sloniu ma takie efekty bo ma caly wydech od samych cylindrow sportowy o wiekszych srednicach niz standard...Tak wiec wywalam db kiler i za jakis czas wykrece sonde llambda z kolektora tak aby spalina nic nie stalo na przeszkodzie...
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
3 wrz 2013, o 19:06 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Właśnie wróciłem z garażu. Mam nadzieję, że to już koniec strojenia gaźników. Testy dopiero jutro - wtedy się okaże.
Okazało się, że u mnie iglice były ustawione na drugi rowek od góry. Na stockowym filtrze i wydechu było świetnie, po pełnym desnorklu filtra powietrza i po mufflerektomii wydechu było stanowczo za ubogo. Wczoraj po założeniu filtra powietrza (Hiflo) z całkowicie wyciętą zwężką (dzięki, Słoniu!) muł był jeszcze większy i to szerzej: ok. 3-4 tysiące obrotów i później 5-6 tysięcy. Po zaklejeniu nieco wlotu filtra moc była oddawana niemal liniowo, choć było słabiej niż kopniaki na niezaklejonym.
Tak jak powyżej napisał Vioox: za radą Słonia ustawiłem póki co skład mieszanki na 3 obroty i sobie chwalę. Jeśli dorwę śrubokręt kątowy to pewnie postroję go jeszcze na pracującym silniku.
Obecnie ustawienie gaźników wygląda tak: dysze główne 155, dysze wolnych obrotów 17.5, iglice trzeci rowek (środkowy), śruby regulacji składu mieszanki 3 obroty wykręcona. Mod wałkowy (ssące od wtrysku, orginalne ssące jako wydechowe), desnorklowany filtr ~oryginalny (Hiflo HFA3609), wywalony ostatni tłumik z oryginalnego wydechu.
Tak na marginesie: ciekawe, o ile zwiększa się przepustowość wydechu po mufflorectomy? Przelot to nie jest, jednak od oryginalnych oporów również się znacząco różni. Dotarł ktoś do danych?
|
3 wrz 2013, o 21:34 |
|
|
Janek87
SV Rider
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58 Posty: 3738 Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Vioox czyli teraz masz prawie tak jak ja No Stage 3 może być ciekawy, ale co zakładasz wtedy 2 filtry jak radzi dj? Ja Ci powiem, że aż tak wielkiej różnicy nie zauważyłem jak jeździłem ostatnio z włożonym db killerem, hmm ... Inkling, skoro po zakryciu filtra miałeś lepiej to ewidentnie wcześniej za dużo powietrza dostawał albo za mało paliwka
_________________ SV650 => X11
|
3 wrz 2013, o 21:39 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Dlatego podniosłem iglicę na 3 rowek, środkowy (był - cholera wie dlaczego - na drugim od góry). Mam nadzieję, że to załatwi dziurę.
|
3 wrz 2013, o 21:41 |
|
|
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Ja ek sprobowal bym wsadzic stage 3 bez wywalania airboxa ... jak bedzie za bogato to pomysle o tych filtrach bo nigdzie nie moglem znalesc opisu jak wywalic tego airboxa co z odmami z silnika zrobic ? Mysle ze wyciety KN powinien dzialac prawie jak dwa filtry dedykowane pod gaznik... Co do moich jazd disiejszych to niewiem co pomoglo czy db kiler czy sruba skladu czy skrucenie sprezyn przepustnic ale efekt mnie zaskoczyl przy kazdym odkreceniu zawieszenie przednie calkowicie rozprezone a na pierwszych biegach jak bym nie lezal na baku to wydaje mi sie ze postawil bym swiece jak nic bo czasem czulem ze sie odrywam No chyba ze to moje nowe karbonowe elementy motocykla masa -5kg Inkling jutro obowiazkowo wrazenia z jazdy ...
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
3 wrz 2013, o 22:16 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Vioox, dobrze słyszeć, że już coś zaczyna wychodzić z regulacji!
|
3 wrz 2013, o 22:39 |
|
|
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Sloniu ostatnio nadknolem sie na stronie factory pro na taki dupsik do przyspieszenia zaplonu o 4 stopnie ... czytales cos moze na ten temat albo slyszales ? Podobno wieksza moc w srednim i wysokim zakresie
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
4 wrz 2013, o 12:11 |
|
|
Janek87
SV Rider
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58 Posty: 3738 Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
A czy to nie jest coś takiego http://www.sv650.org/docs/ignition%20ke ... ctions.pdf co już wcześniej wklejałem?
_________________ SV650 => X11
|
4 wrz 2013, o 12:30 |
|
|
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
A no prosze nie widzialem tego dzieki Janek... poczytam w domu .... pisze tam cos o spodziewanych efektach co to daje itd? P.s. te filtry KN pod stage 3 w zaprzyjaznionym sklepie maja cene na 180 zl ale powiedzieli ze to katalogowa i moze byc ciut taniej lub ciut drozej ... no i trzeba liczyc dwie sztuki... mowa o tych ru-2630...
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
4 wrz 2013, o 14:33 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Słyszałem o tym kluczu przyspieszającym zapłon o 4 stopnie. Jest do kupienie za 20 funtów w sklepie JHS Racing. Ale po co kupować, jak samemu można coś takiego zrobić, mając tylko zdjęcia z internetu i oryginalny klucz.
Co do stożków - Rosmoto stosuje BMC, a model to prawdopodobnie FMSA66-110 - wymiar otworu filtra jest identyczny jak wymiar gaźnika w miejscu, gdzie zakłada się gumy airboxa, reszta wymiarów też się zgadza porównując ze zdjęciem, na którym jest standardowy filtr do SVki i właśnie te stożki BMC. Cena też koło 200 zł.
A może iść na całego i wziąć dwa filtry gąbkowe Pipercross'a? W sumie mniejszy przepływ powietrza (midrange lepszy) ale zatrzymuje więcej syfu niż bawełniany stożek.
|
4 wrz 2013, o 15:14 |
|
|
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Sloniu a czytales moze co to daje ten przyspieszacz ? W sumie w tym opisie co wzucil Janek przyspieszenie uzyskano przez dorobienie klina na walku z przesunieciemw sumie operacja prosta jak drucik Co do filtrow to wolal bym cos dedykowanego tak jak KN z dynojetem czy factory pro z BMC... pipercross nie wiem czy z kims sie mota czy nie..
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
4 wrz 2013, o 16:36 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Jak masz ten przyspieszacz to na paliwie 98+ zyskasz trochę mocy. Ja to będę brał BMC, bo nie lubię "mejnstrimu"
|
4 wrz 2013, o 18:39 |
|
|
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
BMC lepiej wygladaja bo sa storzki KN ma walce stozki to stozki walce byly w duzym fiacie Kurde juz cchailem taki klin sobie rysowac... to mowisz ze niewarto na paliwo 95...?? W sumie tam nic o oktanach nic nie pisza... ale cholera ich wie
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
4 wrz 2013, o 19:22 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Na paliwie 95 też coś da. Ale to bardziej wisienka na torcie, niż tort. Ja sobie taki zrobię/załatwię, w końcu się mówi "grosz do grosza..."
|
4 wrz 2013, o 19:35 |
|
|
Janek87
SV Rider
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58 Posty: 3738 Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
A czy różnica oktanowa pomiędzy 95 i 98 nie wpływa tylko na spalanie stukowe? Z tego co wiem to im większe sprężanie w silniku tym większa szansa na wystąpienie takiego spalania stukowego więc wtedy ma sens zwiększanie liczby oktanowej Tak poza tym to większy wpływ na rozchodzenie się fali płomienia mieszanki mają dodatki do paliwa. Każde jakieś zawiera ale przykładowo to 100 oktanowe z shell'a ponoć mocno zmienia fale płomienia i delikatnie opóźnia bądź przyśpiesza rozchodzenie się w cylindrze. Kumpel zajmujący się przygotowywaniem aut na rajdy i spalaniem stukowym mi o tym opowiadał kiedyś.
_________________ SV650 => X11
|
4 wrz 2013, o 22:12 |
|
|
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
No to teraz musze o tym poczytac zeby sie wypowiadac o co chodzi z tym spalaniem stukowym
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
4 wrz 2013, o 23:11 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Generalnie wyprzedzenie zapłonu pozwala na dokładniejsze ustawienie momentu zapłonu mieszanki a tym samym podniesienie mocy. Im bardziej doprężony silnik tym większa podatność na spalanie stukowe. Większa liczba oktanowa to większa odporność paliwa na spalanie stukowe, dzięki czemu możemy przyspieszyć zapłon bez narażenia się na stukowe. To tak w skrócie.
U mnie w aucie stroiliśmy ze stetoskopem żeby sprawdzić jak bardzo można przyspieszyć zapłon, na zwykłym paliwie mimo cofnięcia zapłonów maksymalnie i tak było stukowe, obecnie jeżdżę tylko na VPower Racing 100 bo ono najlepiej się sprawuje w moim silniku.
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
4 wrz 2013, o 23:33 |
|
|
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Dobra a jak to sprawdzic czy teraz mam zaplon we wlasciwym momencie ?
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
4 wrz 2013, o 23:39 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Odp: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za gr
Wyprzedasz aż będzie słychać w stetoskopie spalanie stukowe i potem cofasz odrobinę żeby stukowe znikło
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
4 wrz 2013, o 23:50 |
|
|
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
No to fajnie ze to jest do zrobienia w svce... ale jak sobie mysle ze factory pro sprzedaje taki kit i nic nie pisza o paliwie to 4 stopnie powinny byc bezpieczne Pisalem do goscia z factory pro o ten przyspieszacz zaplonu dostalem informacje: Advance kit = 1-2 hp at 100% throttle and 5% to 10% at part throttle. Wyglada spoko tym bardziej ze roboty nie ma duzo i taki klin sobie moze zrobic kazdy trzeba by zrobic pomiar na hamowni przed i po i jak sie sprawdzi to dodac kolejny punkt do radykalnej poprawy osiagow za grosze... jeszcze go zapytalem o spalanie stukowe czy nie ma ryzyka ze wystapi... jeszcze nie dostalem odpowiedzi... Odp: No knock. ("knock" is correct word).The SV650 does not knock easily. Ok to use 89-93 octane. Jamis dziwny ten jego angielski ja mu tu piekne referaty pisze a ten 3 zdania ale wynika z tebo mi ze sv nie tak latwo wpada w spalanie stukowe i ten kit mozna spokojnie stosowac dla paliw o liczbie oktanowej 89-93 u nas takie nie wystepuuja wiec powinno bys lepiej tylko ja ?
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
5 wrz 2013, o 07:23 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|