Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 25 gru 2024, o 19:57



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 742 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 38  Następna strona
Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KROKU 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Wymiana oleju w lagach
lasooch napisał(a):
Była już u mnie kiedyś SVka, z której zupełnie nic nie ciekło, a po rozbiórce okazało się, że oleju było sporo za mało, a do tego jeszcze poziom w obu lagach nierówny :P

Może tak właśnie było u mnie przed zmianą oleju? Tylko gdzie ten olej się podział - to mnie ciekawi :hmm:

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


1 cze 2010, o 21:51
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 01:28
Posty: 319
Lokalizacja: München
Płeć: mężczyzna
Moto: Fz 1 Fazer
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Jak już ktoś chce sprawdzić poziom oleju w lagach bez rozbierania to najlepiej tak, stojak pod tylne koło, pod silni lewarek ( tak zwana żaba najlepiej). Korki odkręcić, tuleje, podkładki, sprężyny wyciągnąć i w tedy motor na lewarku opuścić (dobrze było druga osoba żeby to się nie przewróciło) lustro oleju powinno być nowy model 10cm(+/- 1cm) stary model 13cm(+/-1cm)-dane na progresywne sprężyny. Ja przy najmniej tak robię, zawsze zostanie jakiś olej na tych podkładkach sprężynach itd., więc zawsze musi być jakiś olej na dolewkę.
Wczoraj poskładałem N-kę k7 na oryginalnych sprężynach z olejem 15W i trochę podwyższyłem lustro oleju(9cm), niestety nie było dziś czasu testować (pogoda do bani), ale już trochę różnice widać, szczególnie jak ABS zaczyna działać.
Zobaczymy ale wydaje mi się że bez wymiany sprężyn we SV cudów nie zdziałam.

_________________
MZ ETZ250-pauza-SV650 S K1-sprzedany-SV 650 S K5 + Leo Vince-sprzedany-teraz-FZ1 Fazer +Sebring. MvAugusta 920. Suzuki Gsx s 1000f +yohimura.


2 cze 2010, o 00:00
Zobacz profil
wywrotowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 01:46
Posty: 1346
Lokalizacja: Warszawka
Płeć: mężczyzna
Moto: BIDA
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
keen2005 napisał(a):
Witam. Jak często należy zmieniać olej w lagach? Czy sprężyny przedniego zawieszenia przy przebiegu 54000 km kwalifikują się do wymiany oraz co jaki przebieg należy taką wymianę czynić? pozdro


Witaj :) W sumie powinieneś na początek udać się do powitalni ...

Nigdzie nie ma napisane jak często wymienia się ten olej ale jak zaczynasz czuć, że moto robi się dziwnie miękkie albo bardzo nurkuje przy hamowaniu to na pierwszy rzut idzie wymiana oleju. Na szczęście nie jest to ogromny koszt i spokojnie można to zrobić.
Co do sprężyn - jak są całe to raczej nie ma potrzeby zmieniać - tu wraca temat "jak chcesz, żeby było twardziej" to możesz progresywne założyć dopasowane do Twojej wagi i zalać nowym twardszym olejem.

ED: Oł dżizas ale odkopałem :)

_________________
SV650N K3 --> SV1000S K3 --> GSX-R 1000 K4 --> FZ1N --> BIDA

mail: dzwonek (at) svforum.pl


2 cze 2010, o 11:46
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Wymiana oleju w lagach
bugi2010 napisał(a):
lustro oleju powinno być nowy model 10cm(+/- 1cm) stary model 13cm(+/-1cm)-dane na progresywne sprężyny.

Skąd masz te dane? Wg danych producenta wartości są zupełnie inne. I rozrzut też dziwnie duży - w sumie 2cm tolerancji, to cholernie dużo, jeśli serwisówka rozgranicza różnice poziomu oleju w Nce i Sce, a różnicy jest raptem 2mm chyba :P

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


2 cze 2010, o 12:38
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Wymiana oleju w lagach
lasooch napisał(a):
bugi2010 napisał(a):
lustro oleju powinno być nowy model 10cm(+/- 1cm) stary model 13cm(+/-1cm)-dane na progresywne sprężyny.

Skąd masz te dane? Wg danych producenta wartości są zupełnie inne. I rozrzut też dziwnie duży - w sumie 2cm tolerancji, to cholernie dużo, jeśli serwisówka rozgranicza różnice poziomu oleju w Nce i Sce, a różnicy jest raptem 2mm chyba :P

Ale jak się przy piwie i kiełbaskach (do tego z kumplami) grzebie przy sprzęcie, to te 2 cm rozrzutu, to i tak niezły wynik :) W ekstremalnych przypadkach można w ogóle zapomnieć zalać którąś lagę, więc się nie czepiaj, kolega podchodzi realistycznie :P :P :P

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


2 cze 2010, o 12:41
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Wymiana oleju w lagach
A to tak, grunt, żeby tylko do lagi piwa nie nalać, a tych kiełbasek na grillu motulem nie podlewać :D

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


2 cze 2010, o 12:51
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 01:28
Posty: 319
Lokalizacja: München
Płeć: mężczyzna
Moto: Fz 1 Fazer
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Zamówiłem sprężyny progresywne Wilbers, była do nich "instrukcja obsługi"(ABE) oraz dane ile oleju należy wlać do lagi (to znaczy jak ma być ta poduszka powietrza-lustro oleju). Nawet tutaj jest też podane:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWAX:IT

Do tego sprawdzałem na niemieckim forum:

http://www.svrider.de/index.php?seite=k ... artikel=77

Tam jest więcej historii na temat ustawień i zmian w zawieszeniu.

Jakieś trzy lata temu spotkałem miłego starszego pana na IMOT w Monachium, była tam jego SV-ka wystawiał po małych poprawkach (SV 650S K1 rozwiercony z 650 na 800 197kg gotowa do jazda i 97PS) miał oryginalne zawieszenie tylko sprężyny wymienione i z przodu i z tyłu. Polecał właśnie progresywne sprężyny i więcej oleju (tak jak dane na tej instrukcji).

http://www.thiel-motoren.de/


No i na samym końcu z osobistego doświadczenia. Miałem SV starszy model wymieniłem sprężyny zalałem olejem tak jak było podane (13cm lustro oleju) było idealnie-jak dla mnie. Do dzisiaj koleś na niej śmiga.

http://www.svrider.de/index.php?seite=o ... tails=3872

Obecny SV którego do dziś posiadam to jak go kupowałem to z góry zakładałem że będę wymiał sprężyny i olej. Miałem na początku oryginalny olej i tylko progresywne sprężyny-było do bani,potem 15w za twardo (jak dla mnie)teraz chyba 10w i parę razy jeszcze zamieniłem lustro oleju(na początku 12cm teraz koło 10cm) mam ustawione.

Wczoraj składałem od kumpla N-ke k7(tydzień temu zakupiona) jak narazi sam olej, oraz opony Michelin Pilo Power 2ct ale pogoda do bani więc brak jakiś testów.

Mam jeszcze GS500 i też Wilbers przód ale już go tak kupiłem.

Chce tylko dodać że nie polecam tylko firmę Wilbers są jeszcze inne dobre firmy(WÜRT PROMOTO itd.), nie rozbieram czegokolwiek przy piwie (piwo u mnie od święta-chodź w Bawaria mieszkam) jak już coś robię to tak że ma to ręce i nogi, a że zarabiam na chleb przez rozbieranie i składanie różnych wynalazków nie mogę się nazwać hobby mechanikiem.

Pozdrawiam-moje prywatne zdanie.

_________________
MZ ETZ250-pauza-SV650 S K1-sprzedany-SV 650 S K5 + Leo Vince-sprzedany-teraz-FZ1 Fazer +Sebring. MvAugusta 920. Suzuki Gsx s 1000f +yohimura.


2 cze 2010, o 22:44
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Z tym piwem, to tak z życzliwości :D
Fajnie, że ktoś ma tyle doświadczenia w walce z przednim amortyzatorem, będzie dla potomności :)

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


3 cze 2010, o 00:18
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Dziwią mnie trochę te poziomy oleju od wilbersa.
We wtryskowej wg serwisówki jest 92 albo 94mm, a oni każą nalać 100mm.
W gaźnikowej fabrycznie jest 102mm, a wilbers każe lać 130mm.
I dziwi mnie skąd taka rozbieżność w przypadku praktycznie takiego samego zawieszenia w obu wersjach :/

U siebie mam progresywne (cholera wie jakiej firmy) i zalany olej 15W do poziomu 102mm, jest gitara. W motocyklach, gdzie wymieniałem olej w przednim zawieszeniu też zawsze lałem wg fabrycznych danych, zarówno do fabrycznych sprężyn jak i do progresywnych. Nikt nie narzeka jak do tej pory, ale żeby mieć pewność gdzie jest ta optymalna wartość, to powinno się poeksperymentować ;)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


3 cze 2010, o 13:34
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 01:28
Posty: 319
Lokalizacja: München
Płeć: mężczyzna
Moto: Fz 1 Fazer
Post Re: Wymiana oleju w lagach
lasooch napisał(a):
Dziwią mnie trochę te poziomy oleju od wilbersa.
We wtryskowej wg serwisówki jest 92 albo 94mm, a oni każą nalać 100mm.
W gaźnikowej fabrycznie jest 102mm, a wilbers każe lać 130mm.
I dziwi mnie skąd taka rozbieżność w przypadku praktycznie takiego samego zawieszenia w obu wersjach :/

U siebie mam progresywne (cholera wie jakiej firmy) i zalany olej 15W do poziomu 102mm, jest gitara. W motocyklach, gdzie wymieniałem olej w przednim zawieszeniu też zawsze lałem wg fabrycznych danych, zarówno do fabrycznych sprężyn jak i do progresywnych. Nikt nie narzeka jak do tej pory, ale żeby mieć pewność gdzie jest ta optymalna wartość, to powinno się poeksperymentować ;)



Ja miałem też ten problem,ale muszę tu taj dodać że twoje ustawienia będą komfortowe ,a moje bardziej twardsze. Najlepiej jak piszesz poeksperymentować.

Co mnie ostatnio z dziwiło to że w sv 1000 jest podobno zawieszenie za twarde(seryjne).Tam znowu polecają mniej twardy(sztywny) amortyzator skrętu oraz wymiany samej sprężyny (w tylnym zawieszeniu) na mniej twardą, a przód ustawić jak oryginał.
Nie zawsze wszystko co brutalnie twarde jest dobre.

_________________
MZ ETZ250-pauza-SV650 S K1-sprzedany-SV 650 S K5 + Leo Vince-sprzedany-teraz-FZ1 Fazer +Sebring. MvAugusta 920. Suzuki Gsx s 1000f +yohimura.


3 cze 2010, o 14:10
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Przeglądam sobie na allegro oleje do zawieszeń i nieraz napiszą że to mineralny a nieraz nie - Wielu podaje na aukcjach po prostu 5, 10, 15, 20 W i firmę. Czy są aż tak wielkie różnice pomiędzy syntetycznym i mineralnym olejem do zawieszeń?

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


7 cze 2010, o 00:30
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Który lepszy

http://www.allegro.pl/item1039260860_ol ... t_15w.html

http://www.allegro.pl/item1068965721_ca ... tanio.html

http://www.allegro.pl/item1058803679_el ... n_lag.html

Czy to jeden grzyb?

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


7 cze 2010, o 14:12
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Ja zawsze lałem motula, pewnie dlatego, że tylko taki mają w larssonie :) Jak masz wybór, to bierz, który tańszy :)

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


7 cze 2010, o 15:15
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Takiego małego offtopa walnę....
Rozbierałem koledze lagi w monsterze 600 w celu wymiany oleju i uszczelniaczy. Olej ciekł z obu lag więc wzięliśmy się za ich renowację ;) Rozebraliśmy wszyściutko na części, wyczyściliśmy i było ok aż do momentu, gdy trzeba było wszystko złożyć :P Pół dnia siedzenia i kombinowania jak włożyć nowe uszczelniacze, które za cholerę nie chciały wejść na miejsce starych...
Nie wiem jak ktoś włożył poprzednie gumy, ale wiem dlaczego ciekło :] Ktoś we Włoszech (kolega jest pierwszym właścicielem w Polsce) włożył uszczelniacz do góry nogami :mur: Nie mam pojęcia jak mu się to udało, bo nam ubyło pół dnia i rzuciliśmy to w cholerę :D Kolegę musiałem wozić jako plecak przez słoneczny weekend bo myślałem, że go coś trafi ;) Na szczęście wszystko wyjaśnione i ducat powinien jeździć w najbliższym czasie :)
Nie wiem co za talent potrafił włożyć odwrotnie uszczelniacze, bo byliśmy pewni, że nie da się tego zrobić rękami i musi być jakiś przyrząd do wciskania tego badziewia(braliśmy pod uwagę ducati) :]

Żeby nie lecieć offtopem do końca to się zastanawiałem nad jedną rzeczą....
Wiem, że w starszych Sv nie ma regulacji wstępnego naprężenia sprężyn. W ducacie również nie ma możliwości regulacji od ręki napięcia tylko najlepsze jest to, że jak się odkręci górną pokrywkę lagi to pod nią jest śruba na klucz nasadkowy. Kręcąc właśnie tą śruba można ustawić wstępne naprężenie i po fakcie zakręcić z powrotem lagi. Jedyny minus jest taki, że trzeba mierzyć suwmiarką ile te śruby są wykręcone i czy jest to zrobione równo :) Nie wiem dlaczego tej śruby nie przedłużyli 3 cm, bo była by już wtedy na wierzchu :hmm:

Jak to jest w starych Sv? Nie ma przypadkiem właśnie takiej śruby pod górnym dekielkiem lagi?

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


10 cze 2010, o 16:21
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Bartosz napisał(a):
Nie wiem co za talent potrafił włożyć odwrotnie uszczelniacze

Daleko nie trzeba szukać, mnie też się raz taka sztuka udała :) Miałem wybitnie udany dzień i stwierdziłem, że fazka jest po to, by łatwiej było wsadzać uszczelniacz w gniazdo... Niestety okazało się po fakcie, że jednak logika tu nie obowiązuje i fazka idzie na zewnętrzną stronę, zamiast do środka ;)

W starych SV nie ma żadnej regulacji napięcia wstępnego. Jedyne co można zrobić, to przeszczepić korki od wtryskowej wersji, albo włożyć jakiś dystans między sprężynę, a korek.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


10 cze 2010, o 16:33
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Wymiana oleju w lagach
lasooch napisał(a):
Bartosz napisał(a):
Nie wiem co za talent potrafił włożyć odwrotnie uszczelniacze

Daleko nie trzeba szukać, mnie też się raz taka sztuka udała :) Miałem wybitnie udany dzień i stwierdziłem, że fazka jest po to, by łatwiej było wsadzać uszczelniacz w gniazdo... Niestety okazało się po fakcie, że jednak logika tu nie obowiązuje i fazka idzie na zewnętrzną stronę, zamiast do środka ;)


Najlepsze jest to, że nie patrząc na stary uszczelniacz włożyłem po swojemu, logicznie tak jak mi się wydawało, że mają uszczelniać biorąc pod uwagę to, że olej napiera z góry i był dobrze włożony.
Niestety po założeniu i zabezpieczeniu uszczelniacza na jednej część lagi wciska się go dopiero na drugą(tam gdzie nie chciał wejść). Nie doszedłem do tej czynności, bo na moje nieszczęście spojrzałem na drugą lagę gdzie był źle założony stary uszczelniacz :D Odwróciłem ten nowy i wtedy się zaczęło sypać "k...a" itd. ;)

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


10 cze 2010, o 16:41
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Wymiana oleju w lagach
A powiedzcie mi tak - jak weźmiemy korek z regulacja - jaka jest różnica miedzy maksymalnie skręconym a wykręconym - w sensie jak gruba musiałaby być ta podkładka żeby imitować maksymalne utwardzenie z wersji z regulacją. I jeśli ktoś to robił to może pamięta średnice?

Chyba czeka mnie zabawa z zawieszeniem bo jak jadę z żoną (mimo, że ona waży tylko 45kg) to przód nurkuje fest no i jeszcze moto jedzie jak pijany wąż (śmiga po połowie pasa :))- chyba, że to wypadkowa wiatru, drogi i zawieszenia.

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


10 cze 2010, o 16:48
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Wymiana oleju w lagach
sirmariano napisał(a):
Chyba czeka mnie zabawa z zawieszeniem bo jak jadę z żoną (mimo, że ona waży tylko 45kg) to przód nurkuje fest no i jeszcze moto jedzie jak pijany wąż (śmiga po połowie pasa :))- chyba, że to wypadkowa wiatru, drogi i zawieszenia.


Może to tylko kwestia wymiany oleju na gęstszy? Czy już wymieniałeś?

bo jechać jak wąż nie powinien, chyba, że ci się nie zgadza ilość oleju w lagach...
Jeździłem ostatnio z kolegą, jak już wyżej wspomniałem i mogłem puścić kiere przy każdej prędkości. Waga kolegi 70 kg.

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


10 cze 2010, o 16:52
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Wymiana oleju w lagach
Nie wymieniałem oleju - a to wężowanie polega na tym że jak puszcze kierownice to jedzie prosto tylko niekoniecznie zgodnie z kierunkiem drogi i muszę kontrolować sytuacje przez co jadę zazwyczaj wężem po połowie pasa. Ale olej wymienię niebawem. A że jestem ciężki to pewnie wrzucę też jakąś podkładkę z 1cm.

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


10 cze 2010, o 17:00
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Wymiana oleju w lagach
sirmariano napisał(a):
Nie wymieniałem oleju - a to wężowanie polega na tym że jak puszcze kierownice to jedzie prosto tylko niekoniecznie zgodnie z kierunkiem drogi i muszę kontrolować sytuacje przez co jadę zazwyczaj wężem po połowie pasa. Ale olej wymienię niebawem. A że jestem ciężki to pewnie wrzucę też jakąś podkładkę z 1cm.


Jeżeli ci za miękko to wymień najpierw olej na gęstszy i zobaczy jak ci się jeździ. Te podkładki to chyba możesz wrzucić od góry bez rozbierania lag, więc jeśli olej będzie wg ciebie za słabo spełniał swoją rolę to zadziałasz dalej. Nie ma co zalewać gęstym olejem i jednocześnie wymieniać podkładek bo znając życie to będzie za twardo ;) Wg mnie powinien przestać też wężykować po wymianie oleju... :)

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


11 cze 2010, o 00:58
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 742 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 38  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL