Autor |
Wiadomość |
5TK
pieszy
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 10:49 Posty: 5 Lokalizacja: Lublin
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N 2001
|
Re: Oleje
Po kupnie SV'ki zalałem Motula 5100 10W40 syntetyk i odczuwam gorszą pracę skrzyni po rozgrzaniu: biegi wchodzą z większym oporem i nieraz są problemy z wrzuceniem neutrala. Przed wymianą oleju tego nie było. Sprzęgło jak pisał wcześniej 111290PL potrafi się sklejać. Nie wiem jaki olej był zalany przed wymianą.. Miał ktoś już takie objawy i czy co najważniejsze praca skrzyni i sprzęgła poprawi się?
|
27 sie 2012, o 00:19 |
|
|
Factory
SV Rider
Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17 Posty: 2361 Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
|
Re: Oleje
no dobra niby castrol podaje na swojej stronie że najlepszy do sv1000 będzie Power 1 4T 10W-40, i teraz sam nie wiem czy brać taki czy tego motula 300V?? może ktoś poradzi??
|
27 sie 2012, o 09:06 |
|
|
Miles
SV Rider
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46 Posty: 1729 Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
|
Re: Oleje
Ja jeżdżę na tym oleju i nie odczuwam takich problemów jak Ty. Czy to zimna skrzynia, czy ciepła to biegi wchodzą tak samo (no możne na zimnej jest ciut inaczej). Nie mam problemów ze znalezieniem neutrala i sprzęgło się nie skleja. Biegi zrzucam oczywiście z międzygazem.
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
|
27 sie 2012, o 09:38 |
|
|
czarolk3
motocyklista
Dołączył(a): 7 wrz 2012, o 22:34 Posty: 195 Lokalizacja: Warszawa, Mokotów
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3
|
Re: Oleje
Używam Castrola Power 1 4T 10W-40, który był lany również przez poprzednich właścicieli do mojej sv650s k3. Biegi chodzą lekko, bardzo niskie zużycie tego oleju jak na svke. Można go z czystym sumieniem lać do sprzęta. Podejrzewam że jeśli w moto wszystko sprawne to i tak zbyt wielkiej różnicy nie odczujesz, który zalejesz.
_________________
SV650S k3 --> viewtopic.php?f=9&t=8282
|
9 wrz 2012, o 15:31 |
|
|
Factory
SV Rider
Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17 Posty: 2361 Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
|
Re: Oleje
tak już wybrałem tego castrola. ten który Ty napisałeś
|
9 wrz 2012, o 18:38 |
|
|
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
Re: Oleje
Lałem do SVki Mobil1, Bel Ray, Motul półsyntetyk i mineralny 20W50, a tażże Castrola. I wiecie co? Nie widzę różnicy. Skrzynia, sprzęgło, zużycie oleju takie samo. W tym ostatnim remont pomógł. Obawiam się, że te wszystkie oleje to z jednego kranu.
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
9 wrz 2012, o 19:52 |
|
|
Factory
SV Rider
Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17 Posty: 2361 Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
|
Re: Oleje
nie wiem jak w SV bo 1 raz bede tu wymieniał. Ale w kawasaki było czuć różnice jak miałem bel-ray a matula 300V. Biegi wchodziły o niebo lżej i ciszej. Zobaczymy jak tu będzie.
|
9 wrz 2012, o 20:03 |
|
|
czarolk3
motocyklista
Dołączył(a): 7 wrz 2012, o 22:34 Posty: 195 Lokalizacja: Warszawa, Mokotów
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3
|
Re: Oleje
Myślę, że dużo zależy od samego stanu takiego sprzęgła, niektóre oleje być może trochę uwydatniają zużycie pewnych elementów i bardziej się to odczuwa podczas jazdy. Choć to co tam leją do tych baniaków to i tak tylko oni wiedzą.
_________________
SV650S k3 --> viewtopic.php?f=9&t=8282
|
10 wrz 2012, o 20:04 |
|
|
touch
rowerzysta
Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 21:56 Posty: 27
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2008
|
Re: Oleje
Witam, Jestem nowym użytkownikiem i od niedawna posiadaczem SV-ki. Wymieniłem ostatnio olej na VALVOLINE DURA BLEND. Co o nim sadzicie?
|
30 wrz 2012, o 22:38 |
|
|
TomK
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11 Posty: 1192 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
|
Re: Oleje
Chyba będziesz pierwszym użytkownikiem który na tym jeździ. Jeśli będziesz kiedyś zmieniał na inny to możesz się podzielić spostrzeżeniami.
_________________ SV650S K6 YDV -> WR 450F http://bikepics.com/members/tomkdgun
|
2 paź 2012, o 18:27 |
|
|
touch
rowerzysta
Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 21:56 Posty: 27
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2008
|
Re: Oleje
No właśnie zauważyłem. Przeczytałem z 15 pierwszych stron i z 10 ostatnich i ani słowa o tym oleju. Najprawdopodobniej będę zmieniał na ten Power 1 Racing 4T 10W-50 nie znam się na olejach ale chciałbym wymienić na syntetyka który też jest polecany na mały przebieg moto
|
2 paź 2012, o 23:24 |
|
|
paras104
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 10:23 Posty: 717 Lokalizacja: Radomsko/Katowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2007
|
Re: Oleje
Wg. mnie marka to drugorzędna sprawa. Najważniejsze są parametry.
|
3 paź 2012, o 09:31 |
|
|
lessero
motocyklista
Dołączył(a): 18 paź 2011, o 21:04 Posty: 191 Lokalizacja: Oberschlesien
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N K3
|
Re: Oleje
Dobrze gada, polać mu... Parametry, wymiana na czas i uważać aby podróby nie kupić, bo silnik na kujawskim długo nie pociągnie...
|
3 paź 2012, o 10:06 |
|
|
touch
rowerzysta
Dołączył(a): 30 wrz 2012, o 21:56 Posty: 27
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2008
|
Re: Oleje
Tak jak już pisałem, jestem zielony w tym temacie. Podrzucam parametry i liczę na opinie. Na 11tys przebiegu lać syntetyk czy pół?
Mam nadzieje że będzie to czytelne
Klasa lepkości SAE 10W-40 Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 ºC. ASTM D-445 14,5 Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC. ASTM D-445 97 Wskaźnik lepkości ASTM D-2270 155 TBN, mg KOH/g ASTM D-2896 6,20 Temperatura krzepnięcia, ºC ASTM D-5950 -39 Ciężar właściwy w temp. 15,6°C ASTM D-4052 0,870 Temperatura zapłonu, COC, ºC. ASTM D-92 210
|
3 paź 2012, o 11:50 |
|
|
Domel
motocyklista
Dołączył(a): 14 maja 2010, o 21:16 Posty: 297 Lokalizacja: Poznań/Nowy Tomyśl
Płeć: mężczyzna
|
Re: Odp: Oleje
Wskaźnik lepkosci i TBN bez rewelacji. Jak najbardziej możesz lać syntetyk, niezależnie od prze biegu chyba że silnik jest w beznadziejnym stanie.
_________________ Komar->WSK125->MZ ETZ 251->Yamaha XJ 600S Diversion->Suzuki GSXF750->Suzuki SV1000S
|
3 paź 2012, o 15:12 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Oleje
http://moto.onet.pl/1668710,1,wymiana-o ... ml?node=13A wy jaką macie na ten temat teorię? Zmieniać czy nie zmieniać? W motocyklu tego nie testowałem ale w poprzedniej Mazdzie 323 1,5b wymieniłem olej Castrola jak ją kupiłem i nie wymieniałem aż do sprzedaży. Żadnego spadku mocy, wycieków, stuków itd, zdarzały się lekki dolewki i tylko tyle ale to już wada konstrukcyjna silnika Z5
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
8 paź 2012, o 18:51 |
|
|
TomK
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11 Posty: 1192 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
|
Re: Oleje
W nowym aucie jak nie wymienisz to stracisz gwarancej - wymieniać. W nowoczesnym Dieslu ze względu na wypalanie DPF olej może być rozrzedzony olejem napędowym - wymieniać. Cena oleju przy dzisiejszych okresach wymiany w porównaniu z ceną benzyny jest niewielka - wymieniać.
_________________ SV650S K6 YDV -> WR 450F http://bikepics.com/members/tomkdgun
|
8 paź 2012, o 21:01 |
|
|
pawel
rowerzysta
Dołączył(a): 25 lut 2011, o 23:01 Posty: 45 Lokalizacja: wielkopolska
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s 2001
|
Re: Oleje
A stosuje ktoś oleje Amsoil ?
|
10 paź 2012, o 23:14 |
|
|
Fredro
motocyklista
Dołączył(a): 6 kwi 2010, o 15:36 Posty: 198 Lokalizacja: Lublin
Płeć: kobieta
|
Re: Oleje
Ja od kupienia SV (17000 km) przez dwa sezony lałam syntetyka, w tamtym sezonie ze względu na duże dolewki przesiadłam się na motula 5100 10w50 i niestety dolewki tak samo duże i podobne problemy ze sprzęgłem i biegami, ale tylko przy wyższej temperaturze (w gorące dni albo przy większym przebiegu w żółwim tempie - np sporo po mieście w korkach) pojawia się problem z biegami - nie dają się wbić, albo wchodzą bardzo trudno. Wystygnie i jest ok. Zakładam, że to jakieś wrednie trefne tarcze sprzęgłowe (nic się nie ślizga i nie ślizgało nigdy) i rozważam wymianę, a dolewki sugerują konieczność zdjęcia głowicy - mam rację? Dodam, że teraz przebieg mam 46500 km. Podejrzewam, że zmiana oleju na inny nic nie da? I zastanawiam się czy wogóle teraz olej zmieniać, skoro mam od wymiany przejechane 8500km, a w międzyczasie dolewek było prawie 2l? Po wymianie sprzęgła i tak nowy będzie trzeba zalać, coś się stanie jak postoi ze 2-3 miesiące na tym starym zanim się za nią nie wezmę? Nie zastanawiałabym się gdyby nie wyjątkowy dół finansowy aktualnie (kończę remont generalny mieszkania i pochłania nadal wszystko co się da zarobić i takie niekoniecznie konieczne wydatki nie są mi bardzo na rękę, z drugiej szkoda mi moto).
_________________ Życie jest za krótkie żeby je marnować
|
18 paź 2012, o 14:27 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2808 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: Oleje
Stać może, ale lepiej nie śmigać. Dolewanie oleju nie jest jak wymiana oleju więc nie radze robić większych przebiegów niż jest to wskazane.
|
18 paź 2012, o 14:39 |
|
|