Autor |
Wiadomość |
Kamil-SWD
motocyklista
Dołączył(a): 27 lut 2013, o 17:54 Posty: 274 Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Płeć: mężczyzna
Moto: SUZUKI SV 650N 2001
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
TomK przetarłem zębatki ze smaru żeby było widać na zdjęciu dokładnie zużycie zębów. Łańcuch w jednym miejscu ma odpowiedni naciąg 20-30mm, pół obrotu kołem i jest sztywny, że ani drgnie. W jednym miejscu można odciągnąć łańcuch od zębatki tylnej, w innym znowu nie.
_________________ Moje SV 650n 2001 rok ---> viewtopic.php?t=10029
|
23 kwi 2014, o 18:37 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
No łancuch masz zaszuszony jak śliwka na zimę. Smarować trzeba również pomiedzy blaszkami ogniw a nie tylko po srodku. Natomiast co do wyciągnięcia to ustal czy faza napiety-luźny jest związana z obrotem koła. Tzn np. pół obrotu koła i luz a drugie pół i naciagniety. Jezeli tak jest to koło krzywo siedzi na zabieraku bądź on sam krzywo lata. Jezeli związku z obrotem koła nie stwierdzisz to łańcuch kaplica.
|
23 kwi 2014, o 18:54 |
|
|
Xeii
motocyklista
Dołączył(a): 19 lip 2013, o 12:56 Posty: 106
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s 2002
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Nie wiem jak łańcuch, ale zębatki wyglądają na jeszcze dosyć dobre jak na moje oko
|
23 kwi 2014, o 19:27 |
|
|
TomK
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11 Posty: 1192 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Też miałem dobre zębatki jak zmieniałem napęd. Nowego łańcucha na stare zębatki nie założysz.
_________________ SV650S K6 YDV -> WR 450F http://bikepics.com/members/tomkdgun
|
23 kwi 2014, o 19:41 |
|
|
Xeii
motocyklista
Dołączył(a): 19 lip 2013, o 12:56 Posty: 106
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s 2002
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Założyć założysz tylko szkoda łancucha, bo się szybko znowu zużyje na starych zębatkach.
|
23 kwi 2014, o 19:49 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ta zdawcza to już jak na moje wyraźnie ostrzy sie na rekina (prywatnie to ja robię tak: zmieniam łańcuch z kołami. Śmigam tak dobrych pare tysiecy i wymieniam kółko zdawcze. Śmigam dalej aż zdechnie łańcuch. Czasami łańcuch jest dobry z domu i warto mu zmienić też koło odbiorcze. Chyba właśnie trafiłem na taki i zafunduję mu oba koła nówki )
|
23 kwi 2014, o 20:05 |
|
|
razowy
rowerzysta
Dołączył(a): 15 mar 2014, o 14:12 Posty: 34
Płeć: mężczyzna
Moto: niebieskie sv650
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Witam Panowie ,mam pytanie jaką średnice mają bolce które regulują zawieszenie przednie.Myślę nad pokrętłami i nie wiem które wybrać, a w domu nie dysponuje suwmiarką będę wdzięczny za każdą odpowiedz
_________________ Pozdrawiam, Tomek
S V
|
23 kwi 2014, o 21:14 |
|
|
TomK
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11 Posty: 1192 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
A próbowałeś kiedyś ? Ja próbowałem w rowerze kilkanaście lat temu jak chodziłem do średniej szkoły i z kasą było krucho. Rower górski. Efekt ? Łańcuch skakał po zębatkach bo na całej zębatce tylko kilka ogniw miało punkty podparcia na zębach. Lepiej było na starym łańcuchu bo był doposowany do zębów. W motocyklu po takim eksperymencie wróże urwanie łańcucha.
_________________ SV650S K6 YDV -> WR 450F http://bikepics.com/members/tomkdgun
|
23 kwi 2014, o 22:02 |
|
|
Kamil-SWD
motocyklista
Dołączył(a): 27 lut 2013, o 17:54 Posty: 274 Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Płeć: mężczyzna
Moto: SUZUKI SV 650N 2001
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Dzięki panowie za zaangażowanie w piątek poświęcam motocyklowi więcej czasu, dokładnie wyczyszczę napęd, nasmaruje, odpowiednio wyreguluje, sprawdzę czy jest w osi. Jeśli te zabiegi dalej nie pomogą to zamawiam nowy. Pozdrawiam, miłego wieczoru
_________________ Moje SV 650n 2001 rok ---> viewtopic.php?t=10029
|
23 kwi 2014, o 22:35 |
|
|
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Zdumiewająca jest wiara w to, że można utrzeć dupe szkłem. Nie mozna zakładać łańcucha na stare zębatki. Wg objawów jakie opisujesz to trzeba koniecznie i pilnie wywalić i łańcuch i zębatki. Łańcuch jest wyciągniety równomiernie, a napian się w jednym miejscu dlatego, że nie pasuje do zębatek, które mają obecnie mniejszą średnice
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
23 kwi 2014, o 22:39 |
|
|
jacek sv1000
SV Rider
Dołączył(a): 27 sty 2013, o 14:38 Posty: 1183 Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ja założyłem pompę od bandíta 650 ale dlatego że nie chciałem mieć plastíkowego zbiorniczka bo mam "eskę" przerobioną na "enkę".Jakby co,to mam na zbyciu oryginalną pompę,przejrzaną i wyczyszczoną ze zbiorniczkiem w komplecie
_________________ CH owam W szystko D o P lecaka
|
24 kwi 2014, o 06:29 |
|
|
mateusz371
motocyklista
Dołączył(a): 15 paź 2011, o 15:58 Posty: 183 Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000N K4
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ja też mam wersję N, także też bez plastikowego zbiorniczka. Ok, to kupuję w takim razie od bandita jak pasuje, bo do SV nigdzie nie ma.
|
24 kwi 2014, o 10:52 |
|
|
Kizior Czoher
rowerzysta
Dołączył(a): 15 paź 2012, o 21:09 Posty: 29 Lokalizacja: Lubliniec
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 Sk6
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Miałem identyczną sytuację... jednak u mnie pomogło wycentrowanie koła i tak jak pisze TomK, od sprawdzenia tego bym zaczął. A zużyty napęd też przerabiałem... u mnie objawiało się to cyklicznym przeskakiwaniem łańcucha na przedniej zębatce (a takich odgłosów uwierz mi byś nie przegapił)... do tego w moim przypadku łańcuch miał zaje***ste luzy na boki. Twoje zębatki w porównaniu z tym co było u mnie wyglądają całkiem nieźle A masz możliwość jeszcze regulacji naciągu?
|
24 kwi 2014, o 18:53 |
|
|
Kamil-SWD
motocyklista
Dołączył(a): 27 lut 2013, o 17:54 Posty: 274 Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Płeć: mężczyzna
Moto: SUZUKI SV 650N 2001
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Kizior Czoher, dzisiaj dokładnie przyglądałem się łańcuchowi. Słyszę tak jak napisałeś cykliczne przeskakiwanie łańcucha na przedniej zębatce dodam, że łańcuch został oczyszczony i porządnie nasmarowany. Zostały mi 2 kreski naciągu. Śmiem również twierdzić, że jest to oryginalny łańcuch montowany w fabryce [ma 13 lat]. Co powiecie o takim zestawie napędowym : http://allegro.pl/zestaw-napedowy-suzuki-sv-650-99-08-jakosc-i4102231213.htmlzębatki JT z tego co się zorientowałem mają dobre opinie, a łańcuchy SFR co o nich możecie powiedzieć .. ?
_________________ Moje SV 650n 2001 rok ---> viewtopic.php?t=10029
|
24 kwi 2014, o 19:25 |
|
|
zdunman
motocyklista
Dołączył(a): 23 sty 2013, o 16:11 Posty: 231 Lokalizacja: Żyrardów
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2003
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
A że się tak zapytam to co daje smarowanie ? Bo mnie w Promotorze uczyli, że oni tylko smarują żeby nie rdzewiał czyli wtedy kiedy popada deszcz, a czy smarujesz czy nie to i tak sie wyciagnie, więc po co smarować, smar i tak jest wewnątrz oringów.
|
24 kwi 2014, o 22:44 |
|
|
Tigera1
amelinum!
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39 Posty: 730 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
_________________ SV 650 S+Ducati 848 Gregor aka TigerA1
|
24 kwi 2014, o 23:14 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
To nie chodzi o to że smar jest w środku. Tylko o to żeby sam oring na sucho nie latał bo go szlag trafi raz dwa i przestanie chronic to co w środku. X-ringi znoszą nieco więcej, znaczy mniejszą częstotliwość smarowania. Dlatego że mają >miejsce< na zrobienie sobie małego zapasu smaru. Te bardziej wypasione (np. DID takie ma) Potrafia się w trakcie pracy >obrócić, przekręcić< tz. będą pracować aż straca smar w rowku. Wtedy wzrasta tarcie i przekręci go (w sensie sam x-ring poprzecznie) o 90 stopni. Dzieki temu kosztem smaru który był wewnątrz on sam dalej się smaruje. Wnikałem dokładnie w specyfikację DID-a i tam wyraźnie to zostało opisane. Można więc w uproszczeniu napisać że nie smarujemy łańcucha tylko jego uszczelnienia. I tego smarowania wcale nie musi byc tak żeby kapało. Dobry sprey i w locie spsikac tylko raz żeby był ledwo wilgotny. To już wystarczy. Wg DID-a na 500 km. A według producenta spreyu do kiety którego używam na 1000 km ponieważ ma jakieś stałe smary w swoim składzie specjalnie zaprojektowane żeby lepiły się do gumy. Z obserwacji wynika że chyba prawde napisali (osobiście to psiknę na łańcuch co drugie, albo trzecie tankowanie. Tylko tyle że nawet na koło nic potem nie chlapie)
|
24 kwi 2014, o 23:21 |
|
|
fryc
motorowerzysta
Dołączył(a): 3 paź 2012, o 15:32 Posty: 62 Lokalizacja: okolice Wroclawia
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650S k5
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Wymieniam właśnie napęd, odkręcam tylną zębatkę a między zębatką a zbierakiem podkładki ;o Tak ma być?! Nie powinny one być na zębatce(zębatka-nakrętka)??
|
25 kwi 2014, o 09:32 |
|
|
kaCZi
SV Rider
Dołączył(a): 27 cze 2011, o 14:29 Posty: 1683 Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Moto: GSXR k8
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
_________________ Moja czarna Perła -> GSX-R 750 K8
|
25 kwi 2014, o 11:00 |
|
|
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Może ktoś poprawiał ustawienie kół zębatych? Żeby były w linii. A czemu nie są bez podkładek to trzeba sprawdzić.
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
25 kwi 2014, o 11:15 |
|
|