Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Autor |
Wiadomość |
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
maciek. My to wiemy Nie musisz nam klarować jak przedszkolakom. (inaczej mówiąc jeżeli sprawnośc przy 15 tys spadnie mi o powiedzmy 30% z tego co było przy 10 tys. To silnik i tak osiagnie wieksza moc. Okupioną żarciem sporej ilości paliwa ale to i tak mnie bedzie zadowalać )
|
15 mar 2014, o 23:24 |
|
|
z2maciek
motocyklista
Dołączył(a): 21 lis 2010, o 20:28 Posty: 229 Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s '02
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
No w sumie racja. Maksymalna sprawność występuje mniejwięcej przy obrotach troszkę poniżej maksymalnego momentu obrotowego. Przy mocy max już mocno pikuje w dół. Skoro przy 10 tys. obr mocno pikuje w dół, to co by było przy 15 ? Nadal upieram się, że obroty tego rzędu są abstrakcją dla takiego silnika jak w sv, choćby w nim wszystkie elementy ruchome ważyły połowę tego co w serii.
_________________ MOTOCYKLISTO !!! SPÓJRZ NA LICZNIK !!! POPATRZ DWA RAZY !!! SAMOCHODY SĄ WSZĘDZIE !!!
|
15 mar 2014, o 23:43 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Maciek, o głowicach z dwiema świecami nie myślałem bo to wiązałoby się z przekładką zasilania wtryskowego - dodatkowe pieniądze. Chyba, że do cewek zapłonowych da się jakoś podpiąc dodatkowe fajki?
A z tymi włkami od gladiusa to nie jest jeszcze pewna sprawa bo na necie nie spotkałem się żeby ktoś je montował, zwłaszcza w połączeniu z ssącymi od k3+. Wałki ssące gladiusa o bardzo dużym wznosie i długim czasie, do tego wałki ssące z k3+ o bardzo podobnej specyfikacji... szykuje się bardzo długi overlap, z jednej strony to świetnie, z drugiej nie bo jak Skwaro wspomniał może dojść do kolizji zaworów ssących z wydechowymi...
|
16 mar 2014, o 06:28 |
|
|
z2maciek
motocyklista
Dołączył(a): 21 lis 2010, o 20:28 Posty: 229 Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s '02
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Dodatkowe fajki to zły pomysł, natomiast uważam że można by zdublować cewki zapłonowe czyli dwie cewki na cylinder, każda zasila jedną świecę, a strony pierwotne cewek spięte razem i podłączone do standardowego modułu zapłonowego. Pytanie tylko jaką korzyść mogłyby dać te dwie świece... A co do wałków z Gladiusa to myślałem żeby na stronie wydechowej zostawić wałki ssące z gaźnikowej - te które mam obecnie - a na stronę ssącą dać wałki z Gladiusa - tak z ciekawości.
_________________ MOTOCYKLISTO !!! SPÓJRZ NA LICZNIK !!! POPATRZ DWA RAZY !!! SAMOCHODY SĄ WSZĘDZIE !!!
|
16 mar 2014, o 10:29 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Teoretycznie to chyba coś dwie świece powinny dać W końcu tempo spalania wzrośnie i wracamy zatem do samej sprawności obiegu. Będzie wiekszy to będzie wieksza moc, przynajmniej w górnym zakresie obrotów
|
16 mar 2014, o 13:25 |
|
|
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
A nie lepiej zaplacic i kupic tuningowe walki do svki... poco wywazac otwarte drzwi jak w podsumowanu moze sie operacja przedrozyc...
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
16 mar 2014, o 15:31 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Wiele motocykli suzuki z silnikami R4 ma dwie podwójne cewki zapłonowe. Czyli z każdej cewki wychodzą dwa kable WN i na końcu są 2 fajki. Można by takie cewki zastosować do głowic silnika K7+ i niby powinno to działać z całą resztą gaźnikowego systemu zasilania i zapłonu. Ale... Nie mam pojęcia czy w silniku K7+ iskra występuje na obu świecach jednocześnie czy może jednak pierwsza świeca inicjuje zapłon, a druga chwilę później dopala resztki mieszanki. Podobno zmienił się kształt samej komory spalania względem starszych silników. Na pewno zmieniony był też układ wtryskowy względem starszych silników, być może nowy kształt głowicy jest dostosowany do wtrysku paliwa w kilku etapach. Z tego co wiem, to nikt z nas nie ma wtyk w biurze konstrukcyjnym w Hamamatsu, więc trochę sporo tego gdybania, jak na udaną przekładkę głowicy
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
16 mar 2014, o 17:15 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Chyba właśnie tak jest - druga świecę dołożono bardziej dlatego, żeby poprawić czystość spalin -> dopalanie niespalonych resztek
|
16 mar 2014, o 17:30 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Jak potrzebna jest mocniejsza iskra to polecam zainteresowanie się produktami MSD, po co wyważać otwarte drzwi?
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
16 mar 2014, o 17:34 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Skwaro, na jakie zyski mocy maksymalnej można liczyć po wzmocnieniu iskry?
|
16 mar 2014, o 18:55 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Żadne, to nie jest po to żeby zwiększyć moc tylko lepiej panować nad procesem spalania i uniknąć problemów z wypadaniem zapłonów, co jest częstym problemem w grzebanych silnikach.
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
16 mar 2014, o 19:03 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Czyli to co mi mignęło gdzieś w internecie na temat wzrostu mocy to zwykły kit
|
16 mar 2014, o 19:09 |
|
|
kondziu4
motocyklista
Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 23:58 Posty: 198
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650 N 2000
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Poprzez lepszy zapłon mieszanki od mocniejszej iskry wzrost mocy zapewne jest, ale pewnie w granicy błędu np. hamowni i nie do wyczucia na moto. Chyba, że tak jak wspomniał skwaro, rider odczuje wzrost mocy subiektywnie, bo zapłony nie będą gubione.
_________________ Montaż i serwis,pomiar AFR instalacji LPG OLSZTYN, tel 514 314 868
|
16 mar 2014, o 19:56 |
|
|
z2maciek
motocyklista
Dołączył(a): 21 lis 2010, o 20:28 Posty: 229 Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s '02
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Panowie, ale w dwóch świecach na cylinder chodzi o coś zupełnie innego niż mocniejsza iskra z jednej świecy. Ponieważ prędkość spalania mieszanki paliwowo - powietrznej jest ograniczona, od momentu zapłonu do momentu rozprzestrzenienia się płomienia upływa pewien czas, podczas którego wał, przy bardzo wysokich prędkościach obrotowych wykonuje kilkanaście albo i więcej stopni obrotu. Powoduje to zmniejszenie sprawności obiegu, a więc spadek momentu obrotowego. Dodatkowo, jeśli spalanie nie zakończy się zanim ciśnienie w cylindrze zacznie znacząco spadać, pogarsza się jakość spalania - reakcja spalania zostaje częściowo przerwana w wyniku gwałtownego adiabatycznego schładzania - spada ilość wydzielanego ciepła a rośnie zawartość tlenku węgla i węglowodorów w spalinach. Aby zaradzić tym efektom konstruuje się komory spalania w taki sposób, by uzyskać wysoką prędkość spalania - głównie poprzez wprawienie mieszanki w silny ruch wirowy tuż przed zapłonem, co przyspiesza propagację płomienia i zmniejsza skalę występowania niekorzystnych zjawisk o których pisałem. Dodatkową, niekiedy stosowaną pomocą, jest zastosowanie dwóch świec zapłonowych, które jednocześnie podają iskrę. Zapłon w dwóch miejscach jednocześnie sprawia, że średnia odległość od miejsca zapłonu do najdalszych zakamarków cylindra staje się mniejsza, a więc spalanie jest szybsze a to oznacza nieco większą sprawność (i moc) silnika oraz zmniejszenie emisji CO i HxCy. Nie mam niestety danych na ile istotny jest to wpływ. W naszych silnikach, z wtryskiem pośrednicm, spalana jest mieszanka homogeniczna. Nie dotyczy ich zatem temat wtrysku w kilku etapach, przedwtrysków itp jak to ma miejsce w nowszych dieslach czy benzyniakach z bezpośrednim wtryskiem.
_________________ MOTOCYKLISTO !!! SPÓJRZ NA LICZNIK !!! POPATRZ DWA RAZY !!! SAMOCHODY SĄ WSZĘDZIE !!!
|
16 mar 2014, o 21:06 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Podsumowując: warto pomyśleć nad założeniem u Słonia głowicy z dwiema świecami, podłączając je do podwójnej cewki - podając napięcie do obu świec równoczeńsnie. Racja?
|
16 mar 2014, o 21:11 |
|
|
z2maciek
motocyklista
Dołączył(a): 21 lis 2010, o 20:28 Posty: 229 Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s '02
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
A ja wiem... myślę jednak że jeśli nie byłby to duży koszt i problem, wartałoby spróbować, szczególnie biorąc pod uwagę, jak ambitny i bezkompromisowy projekt Słoń wdraża w życie
_________________ MOTOCYKLISTO !!! SPÓJRZ NA LICZNIK !!! POPATRZ DWA RAZY !!! SAMOCHODY SĄ WSZĘDZIE !!!
|
16 mar 2014, o 21:17 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Nie no, już dam spokój z tymi dwoma świecami na cylinder. Obecnie głowice z silnika k5 które będę miał założone u siebie przechodzą obróbkę kanałów, zaworów i gniazd.
Teraz muszę myśleć o rozrządzie. Świetnym rozwiązaniem były by krzywki syntetyczne wałków rozrządu - zawór szybko się otwiera i powoli zamyka.
|
16 mar 2014, o 21:40 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Znaczy chodzi o ich kształt? Że tak powiem wielce niesymetryczny czy o coś jeszcze innego. Nie smiac się proszę, ale ja oderwany granatem od wspólczesnej technologii wałkowej
|
16 mar 2014, o 22:03 |
|
|
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Dawno temu w Junaku miałem przerobiony zapłon na bateryjny. Ponieważ świeca była umieszczona z boku komory, wywiercony został drugi otwór i zamontowaliśmy drugą świecę. Iskra była w tym samym momencie na obu. Ale po ustawieniu wolnych obrotów i ściągnięciu kapturka z jednej ze świec motocykl spadał z obrotów i gasł.
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
16 mar 2014, o 22:16 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Ktoś może się domyśla lub wie z jakiego materiału są zrobione zębatki skrzyni biegów?
|
17 mar 2014, o 12:53 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|