Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 17 paź 2024, o 23:58



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 130  Następna strona
Oleje 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43
Posty: 1795
Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
Post Re: Oleje
kacperski napisał(a):
kisiel_krzychu napisał(a):
ja tam zalałem Valvoline Durablend 10W40 i jest ok
I co w związku z tym? Rozumiem, że teraz każdy komu się silnik po nowym oleju nie rozpadnie będzie wstawiał takiego posta?



nic w związku z tym

_________________
SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]


Ostatnio edytowano 2 lut 2013, o 16:35 przez kisiel_krzychu, łącznie edytowano 1 raz



2 lut 2013, o 16:21
Zobacz profil WWW
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Oleje
Co? :hmm:

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


2 lut 2013, o 16:25
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2011, o 23:01
Posty: 45
Lokalizacja: wielkopolska
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s 2001
Post Re: Oleje
Mi najlepiej chodzi na power1 racing 10-50 na schelu ultra teź podobnie ,a motul 5100 to jakaś poraźka .Bel-ray teź dobry.Na motulu w korku żeby wrzucić neutral to musiałem gasić motor.


4 lut 2013, o 16:15
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2012, o 00:32
Posty: 432
Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K6
Post Re: Oleje
pawel napisał(a):
Mi najlepiej chodzi na power1 racing 10-50 na schelu ultra teź podobnie ,a motul 5100 to jakaś poraźka .Bel-ray teź dobry.Na motulu w korku żeby wrzucić neutral to musiałem gasić motor.

Nieraz jak luz nie chce wskoczyć wystarczy lekko popuścić sprzęgło lub delikatnie przepchać moto. W Yamaszce 2t do skrzyni lałem kiedyś motula 10w40 to za cholerę nie mogłem przy porannym rozruchu wysprzęglić moto (próba do 12razy) aż w końcu zalałem taniego valvoline i było git. Teraz Suzi śmiga na 5100.

_________________
Only V2

Moja SV---> http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=10224


4 lut 2013, o 17:39
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2011, o 23:01
Posty: 45
Lokalizacja: wielkopolska
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s 2001
Post Re: Oleje
Na zimnym było dobrze tylko na gorącym , a przepychac próbowałem i było tak że po 1tyś.km ten olej zlałem i poszedł na dolewki do starej fiesty .Tylko zapach miał fajny.


4 lut 2013, o 18:38
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2011, o 13:27
Posty: 368
Lokalizacja: WWL, Marki
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv650S 2005
Post Re: Oleje
Szanowni. przy próbie zakupu oleum na którym obecnie jeżdżę, dostałem info, że AGIP wycofał się z jego produkcji. Oleum było lane do Suzi jeszcze przez poprzedniego właściciela (KID), zatem ja też lałem to samo.

W mailu lokalny dostawca mojego oleju proponuje zamienniki:
Cytuj:
Tec 15w50 został wycofany pod koniec 2012r.
Na dzień dzisiejszy Agip czyli ENI robi tylko irde scooter 15w50 (nie ma inforamcji czy może to współpracować z mokrym sprzęgłem oraz przekładniami motocykli) - 38zł/1l

Jeżeli szuka Pan oleju w klasie 15w50 semisynt
- shell advance ax7 15w50 - 38zł /1l
- motul 5100 15w50 - 42zł/1l lub 135zł/4l


Wymieniać na tego motula/shell?
Zostało mi jeszcze niecały litr tego AGIP TEC 4T 15W50. Zostawić na dolewki?

_________________
Romet Komar >> Zephyr 550 B '91 >> SV 650 S '05 >> ER 6N '14


5 lut 2013, o 09:38
Zobacz profil WWW
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
robisz "krzywdę" silnikowi koncentrując się na olejach klasy "Winter 15".

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


5 lut 2013, o 09:59
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2011, o 13:27
Posty: 368
Lokalizacja: WWL, Marki
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv650S 2005
Post Re: Oleje
Kronos napisał(a):
robisz "krzywdę" silnikowi koncentrując się na olejach klasy "Winter 15".


Z tego co pamiętam to KID motywował zmianę lepszym chłodzeniem latem (ale minęło już trochę czasu więc mogę przekłamywać przekaz). Sugerujesz że używając tego AGIPa niszczyłem silnik ;( ? Jak powiedziałeś A, to może coś więcej powiesz ...np co byś sugerował :hmm:

_________________
Romet Komar >> Zephyr 550 B '91 >> SV 650 S '05 >> ER 6N '14


5 lut 2013, o 15:47
Zobacz profil WWW
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Ekim napisał(a):
Kronos napisał(a):
robisz "krzywdę" silnikowi koncentrując się na olejach klasy "Winter 15".


Z tego co pamiętam to KID motywował zmianę lepszym chłodzeniem latem (ale minęło już trochę czasu więc mogę przekłamywać przekaz). Sugerujesz że używając tego AGIPa niszczyłem silnik ;( ? Jak powiedziałeś A, to może coś więcej powiesz ...np co byś sugerował :hmm:


Celowo umieściłem "krzywdę" w "...." bo użycie tego stwierdzenia bezpośrednio cytując pewnego prezesa znanje partii było bu "semantycznym nadużyciem"

A tak zupełnie poważnie. Klasa lepkościowa 15w nie jest stworzona do Pl klimatu. Południowa Francja, Hiszpania, Grecja tu bym się pokusił. o tą klasę ale też nie koniecznie. Ile razy w ciagu roku startujesz zimny silnik w temperaturze otoczenia większej niż 25 st ? Kilka. Znacznie częściej jest to 10-20 st. Olej 10W zachowuje niższą lepkość kinetyczną w tej temperaturze niż 15W. Ba nawet 10W-40 dotrze do zakamarków silnika szybciej niż 10w-50, który jest nastawiony na "trzymanie się kupy" w temperaturach <+35 st.

PL klimat to PL klimat i tu 10W40 jest strzałem w 10. Kilka postów wcześniej podawałem przykład torowych sprzętów Yamahy, którym pomogła zmian oleju z 10w50 na 10w40.
Kronos napisał(a):
To co teraz przeraża, to skala podrabiana olejów Castrol. Nie tylko jeśli chodzi o oleje motocyklowe ale samochodowe przede wszystkim. To sprawia, że Castrol staje się być olejem "niebezpiecznym". Zimowa nuda nakłoniła mnie ostatnio do konwersacji mailowej o później telefonicznej z działem technicznym Shell. Rozmawialiśmy chyba z 20 minut.
Czego się dowiedziałem .... że Shell jest the best .. ?
Nie !

Z punktu Shella nie występuje lub występuje w śladowych ilościach problem z podróbkami na co wskazuje wręcz jednolita cena oleju zarówno w cenach samego producenta (na stronie Shell Polska) jak i brak zgłoszeń co do ujawnienia nieoryginalnych partii oleju.
Zmieniło się nie tylko opakowanie oleju motocyklowego Shell ale i jego formuła. poprawiono pracę i ochron e sprzęgła i skrzyni biegów.
Rekomendacja i stanowisko Shell jest takie, że silnik chroniony powinien być od początku do końca tym co najlepsze więc olejami pełosyntetycznymi, chyba że zastosowane w nim uszczelniacze nie dają sobie rady z estrami syntetycznymi, co jednak od połowy lat 90 praktycznie nie ma miejsca.
Zadałem więc pytanie dlaczego producenci głownie japońscy zalecają oleje pólsyntetyczne.
Odp. MARKETING !
Oleje Pólsyntetyczne to zazwyczaj około 70% ceny syntetyka co w serwisie daje realne oszczędności. Poza tym Japończycy jak się wyraził Pan (Robert Mikos) z Shell Polska robią silniki o niedoścignionej przez innych producentów perfekcyjnosci spasowania z materiałów najwyższej jakości i to potwierdzają badania laboratoryjne własnie nie tyle samych tych firm, co producentów olejów. Siłą rzeczy do ich ochrony spokojnie wystarczy olej półsyntetyczny, bo nie jest im w stanie w żaden sposób zaszkodzić. Nie oznacza to, że pełen synteyk nie będzie lepszy. Będzie, ale nie przedłoży mu życia tak znacząco jak np w silniku Ducati.

Poruszaliśmy jeszcze kwestie okresu zmiany oleju itd.
Konkluzja że olej powinno zmieniać się przed zimą jest jak najbardziej prawdziwa. pozbywamy się syfu z silnika który mniej lub bardziej działa agresywnie na silnik podczas postoju. Nieodpalania motocykla w ciągu zimy - tak, bo nie doprowadzany do wytącania się wody wewnątrz.

Kronos napisał(a):

A wracając do oleju, co mi się jeszcze przypomniało, to na szkoleniach Shell podaje zawsze jako przykład doboru środka smarnego Yamahy z któregoś z sezonów MOTOGP. Chodziło o przycieranie się panewki skrajnego cylindra. Długo szukano przyczyny, która okazał się ... olej. Wystarczyło zmienić klasę lepkości z 10W50 na 10W40 i problem znikł. Pomimo, że oba oleje miały ten sam współczynnik "Winter" to lepkość od chwili startu była lepsza w 10w40.
Sugestia - dla naszego klimatu nie powinno się eksperymentować z klasami lepkości i stosować 10w40.

Co przypomniało mi się jeszcze -- należy unikać olejów syntetycznych na bazach estrów, bo z testów laboratoryjnych wynika, że są one niestabilne chemicznie. Oznacza to, że w różnych warunkach zachować się mogą niepożądanie, tworząc szkodliwe związki. Tu niestety "po dupie" dostaje tak ukochany syntetyczny MOTUL, którego nigdy nie byłem zwolennikiem, a który jest na bazie estrów (300v Factory)


Czerpmy z doświadczeń innych, nie eksperymentujmy na swoim sprzęcie, bo nas na to nie stać.
Idąc dalej i uprzedzając Twoje kolejne pytanie - tak, możesz bez obaw zejść do 10w pomimo tego że zalewałeś 15w.

BTW. Panowie - spokojnie :)

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


5 lut 2013, o 18:37
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56
Posty: 1186
Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
Post Re: Oleje
Co sądzicie o LIQUI MOLY RACING 4T 10W-50 jest to olej Syntetyczny
albo RACING 4T 20W-50 ( ja bardziej stawiam na ten drugi temp zapłony 240*C krzepniecie i -28*C)

Wcześniej był zalany prawdopodobnie motulem 5100

_________________
650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20


5 lut 2013, o 19:14
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 gru 2012, o 18:39
Posty: 140
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: zx6r
Post Re: Oleje
Ja przed zimą do swjej k3 wlałem liquli moly racing 10w50 i powiem ci że był to zakup nie trafiony. Na starym oleju (chociaż nie wiem jaki zalewał poprzedni właściciel) nie miałem problemów z wbijaniem biegów i znalezieniem luzu na światłach, z liquli moly ten problem mam. Może akurat moje moto nie strawiło tego oleju, ale po zimie zlewam i wymieniam na shella


5 lut 2013, o 19:34
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56
Posty: 1186
Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
Post Re: Oleje
Ja raczej bym chciał zalać Liqui20-50 jeśli to SHELL ADVANCE ULTRA 4T 10W40 SYNTETYCZNY

_________________
650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20


Ostatnio edytowano 5 lut 2013, o 19:41 przez Rene, łącznie edytowano 1 raz



5 lut 2013, o 19:39
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Rene napisał(a):
Ja raczej bym chciał zalać 20-50


:mur:
Wybacz, weź przekładniowy wlej.
Ktoś czyta to forum .... ?

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


Ostatnio edytowano 5 lut 2013, o 19:43 przez Kronos, łącznie edytowano 1 raz



5 lut 2013, o 19:41
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56
Posty: 1186
Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
Post Re: Oleje
Kronos rozwiń troszkę
lepkość przy 100*C ma w granicy 18mm2/s gdzie zazwyczaj 10/40 maja koło 14mm2

_________________
650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20


5 lut 2013, o 19:42
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Nie da się już nic rozwinąć, prawie wszysko już zostało napisane w tym temacie, możne jedynie powtarzać.

"A lejta co chceta" :)

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


5 lut 2013, o 19:44
Zobacz profil WWW
amelinum!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39
Posty: 730
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
Post Re: Oleje
Rene napisał(a):
Ja raczej bym chciał zalać Liqui20-50 jeśli to SHELL ADVANCE ULTRA 4T 10W40 SYNTETYCZNY

Może poczytaj o zastosowaniu tego Shell'a co powinno przekonać cię że nie powinieneś go używać do swojego motocykla.
http://www.shell-advance.pl/index.php/internetowy-sklep-shell-advance/shell-advance-4t-ultra-10w40-1l-detail

_________________
SV 650 S+Ducati 848
Gregor aka TigerA1


5 lut 2013, o 22:31
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17
Posty: 2361
Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
Post Re: Oleje
Tigera chodzi o to?

"Wysokowydajne czterosuwowe silniki motocyklowe chłodzone powietrzem lub wodą wyłączając silniki ze zintegrowaną skrzynią biegów oraz z mokrymi sprzęgłami"


5 lut 2013, o 22:33
Zobacz profil
amelinum!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39
Posty: 730
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
Post Re: Oleje
Factory napisał(a):
Tigera chodzi o to?

"Wysokowydajne czterosuwowe silniki motocyklowe chłodzone powietrzem lub wodą wyłączając silniki ze zintegrowaną skrzynią biegów oraz z mokrymi sprzęgłami"


O mokre sprzęgło, chyba takie w sv'kach mamy prawda.

_________________
SV 650 S+Ducati 848
Gregor aka TigerA1


5 lut 2013, o 22:36
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56
Posty: 1186
Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
Post Re: Oleje
Lecz wchodząc na stronę shella i podając Markę model i rocznik to właśnie wskazuje mi na ten olej wiec WTF??
http://lubematch.shell.pl/search.php?si ... 3&brand=93

" Zastosowanie"

Wysokowydajne czterosuwowe silniki motocyklowe chłodzone powietrzem lub wodą wyłączając silniki ze zintegrowaną skrzynią biegów oraz z mokrymi sprzęgłami.

Motocyklowe skrzynie biegów, gdzie musi być stosowany olej silnikowy włączając również, niektóre typy skrzyń obecne w dwusuwowych silnikach skuterów lub mniejszych jednostek jednośladów."

_________________
650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20


5 lut 2013, o 22:40
Zobacz profil
amelinum!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39
Posty: 730
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
Post Re: Oleje
Rene napisał(a):
Lecz wchodząc na stronę shella i podając Markę model i rocznik to właśnie wskazuje mi na ten olej wiec WTF??
http://lubematch.shell.pl/search.php?si ... 3&brand=93

" Zastosowanie"

Wysokowydajne czterosuwowe silniki motocyklowe chłodzone powietrzem lub wodą wyłączając silniki ze zintegrowaną skrzynią biegów oraz z mokrymi sprzęgłami.

Motocyklowe skrzynie biegów, gdzie musi być stosowany olej silnikowy włączając również, niektóre typy skrzyń obecne w dwusuwowych silnikach skuterów lub mniejszych jednostek jednośladów."

Przytoczyłem Ci ten opis ze strony Shell'a bo nie dalej jak 2 dni temu kumpel mówił mi że zalał to do swojego moto i mu biegi nie wchodziły, więc chcąc mu pomóc zasięgnąłem języka oraz wszedłem na stronę szell'a i przeczytałem ten opis.
Kumplowi zaproponowałem zmianę oleju, a Ty zrobisz co chcesz, sam czytałeś opis, stoi wyraźnie napisane "wyłączając ...oraz mokrymi sprzęgłami".

_________________
SV 650 S+Ducati 848
Gregor aka TigerA1


5 lut 2013, o 22:50
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 130  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL