Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 18 paź 2024, o 00:06



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 130  Następna strona
Oleje 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17
Posty: 2361
Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
Post Re: Oleje
Tigera1 napisał(a):
Factory napisał(a):
Tigera chodzi o to?

"Wysokowydajne czterosuwowe silniki motocyklowe chłodzone powietrzem lub wodą wyłączając silniki ze zintegrowaną skrzynią biegów oraz z mokrymi sprzęgłami"


O mokre sprzęgło, chyba takie w sv'kach mamy prawda.


tak tak ale myślałem że jeszcze coś tam jest ważnego..


5 lut 2013, o 22:51
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56
Posty: 1186
Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
Post Re: Oleje
Tigera1 napisał(a):
Rene napisał(a):
Lecz wchodząc na stronę shella i podając Markę model i rocznik to właśnie wskazuje mi na ten olej wiec WTF??
http://lubematch.shell.pl/search.php?si ... 3&brand=93

" Zastosowanie"

Wysokowydajne czterosuwowe silniki motocyklowe chłodzone powietrzem lub wodą wyłączając silniki ze zintegrowaną skrzynią biegów oraz z mokrymi sprzęgłami.

Motocyklowe skrzynie biegów, gdzie musi być stosowany olej silnikowy włączając również, niektóre typy skrzyń obecne w dwusuwowych silnikach skuterów lub mniejszych jednostek jednośladów."

Przytoczyłem Ci ten opis ze strony Shell'a bo nie dalej jak 2 dni temu kumpel mówił mi że zalał to do swojego moto i mu biegi nie wchodziły, więc chcąc mu pomóc zasięgnąłem języka oraz wszedłem na stronę szell'a i przeczytałem ten opis.
Kumplowi zaproponowałem zmianę oleju, a Ty zrobisz co chcesz, sam czytałeś opis, stoi wyraźnie napisane "wyłączając ...oraz mokrymi sprzęgłami".


I po zmianie na inny olej jest z powrotem OK ??

_________________
650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20


5 lut 2013, o 22:55
Zobacz profil
amelinum!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39
Posty: 730
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
Post Re: Oleje
Rene napisał(a):

I po zmianie na inny olej jest z powrotem OK ??

Nie wiem, zobaczymy rozmawialiśmy 2 dni temu, mówił że pod koniec sezonu miał takie objawy więc teraz po zapoznaniu się z opisem shell'a i po rozmowie z mechaniorem, który mnie na to naprowadził ma zmienić olej. zobaczymy jak się sezon rozpocznie.

_________________
SV 650 S+Ducati 848
Gregor aka TigerA1


5 lut 2013, o 23:05
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Oleje
Tego shella advance ultra 4t to w ASO kawasaki laliśmy z beczki do wszystkich nowszych motocykli, do starszych również shell, tylko półsyntetyk. Jeździła na nim również moja SVka, jeździł na nim również KTM, nie ma najmniejszych problemów ze sprzęgłem czy skrzynią. Jedyny problem jest taki, że olej jest pieruńsko drogi :P

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


6 lut 2013, o 00:43
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17
Posty: 2361
Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
Post Re: Oleje
i co nie było żadnych porblemów ze sprzęgłem?

co najlepsze to mi też do litra pokazało że ten Advance 4T Ultra 10W-40 (SM/MA2) (a) jest najlepszy ;) kto wie może na nastepny sezon spróbuje ;)

Tigera tą stronke co podałeś to chyba tam tylko pisze że nie zalecane do mokrego sprzęgła bo tak przeglądam inne oferty i nic na ten temat nie jest napisane. Pisze wprost Olej syntetyczny do smarowania nowoczesnych wysokoobrotowych, czterosuwowych silników motocyklowych pracujących w warunkach największych obciążeń, Zalecany do silników motocykli wyścigowych.


Ostatnio edytowano 6 lut 2013, o 00:53 przez Factory, łącznie edytowano 1 raz



6 lut 2013, o 00:46
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Oleje
W życiu, wszystko chodziło idealnie. Nigdy żaden klient się nie skarżył, moje motocykle też bardzo dobrze na nim pracowały. W SV to miałem problem z biegami/sprzęgłem tuż po zakupie, jak była zalana motulem 5100. Sprzęgło się sklejało, ciężko było znaleźć luz. Pierwsze co zrobiłem, to zmieniłem oliwę właśnie na tego shella i wszystkie problemy zniknęły.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


6 lut 2013, o 00:51
Zobacz profil
amelinum!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39
Posty: 730
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
Post Re: Oleje
lasooch napisał(a):
Tego shella advance ultra 4t to w ASO kawasaki laliśmy z beczki do wszystkich nowszych motocykli, do starszych również shell, tylko półsyntetyk. Jeździła na nim również moja SVka, jeździł na nim również KTM, nie ma najmniejszych problemów ze sprzęgłem czy skrzynią. Jedyny problem jest taki, że olej jest pieruńsko drogi :P

Drogi to prawda, dwa razy droższy od castrola power 1 racing.
Poza tym to do motonga to można wlać też samochodowy, niektórzy tak robią ;).
Ja tam nie wiem czy ten shell dobry, jeżdżę na castrolu za to w aucie mam shell'a helixa, ale jak pisałem wcześniej kumpel twierdzi że u niego ten olej się nie sprawdził. Ale co motong to inna bajka.
Po kiego shell napisał że nie nadaje się do mokrego sprzęgła ?
I polecają do dukatów !

_________________
SV 650 S+Ducati 848
Gregor aka TigerA1


6 lut 2013, o 00:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Oleje
http://www.shell.com/global/products-se ... ultra.html
Z resztą spójrz na tą stronę, ani słowa o tym, by nie stosować go z mokrymi sprzęgłami.
Wręcz przeciwnie:
Optimised friction control – for smoother clutch engagement and gear changes.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


6 lut 2013, o 00:54
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17
Posty: 2361
Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
Post Re: Oleje
lasooch napisał(a):
W życiu, wszystko chodziło idealnie. Nigdy żaden klient się nie skarżył, moje motocykle też bardzo dobrze na nim pracowały. W SV to miałem problem z biegami/sprzęgłem tuż po zakupie, jak była zalana motulem 5100. Sprzęgło się sklejało, ciężko było znaleźć luz. Pierwsze co zrobiłem, to zmieniłem oliwę właśnie na tego shella i wszystkie problemy zniknęły.


no właśnie zacząłem przeglądać inne strony i ani słowa o tym...


6 lut 2013, o 00:55
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Oleje
lasooch napisał(a):
http://www.shell.com/global/products-services/on-the-road/oils-lubricants/motorcycles/find-right-bike-oils/4-stroke-engine-oils/shell-advance-ultra.html
Z resztą spójrz na tą stronę, ani słowa o tym, by nie stosować go z mokrymi sprzęgłami.
Wręcz przeciwnie:
Optimised friction control – for smoother clutch engagement and gear changes.


"Tarcie ma ogromne znaczenie dla motocyklistów. W przeciwieństwie do samochodów, większość motocykli jest wyposażona w sprzęgło mokre, w związku z czym skuteczność oleju w zespole sprzęgła ma kluczowe znaczenie dla płynnego przyśpieszania i przenoszenia mocy. Najważniejszymi i najbardziej obciążonymi elementami sprzęgła motocykla są tarcze. Odpowiednia ilość środka smarnego pomiędzy nimi zapewnia płynne przyśpieszanie i poczucie kontroli nad motocyklem.
Jeśli siła tarcia jest niewystarczająca, tarcza może się ślizgać i utrudniać lub wręcz uniemożliwić przyśpieszanie. Natomiast jeśli jest ono zbyt duże, tarcze sprzęgła mogą się blokować i powodować zrywy. Oleje Shell Advance zapewniają sprawdzoną kontrolę tarcia, dzięki czemu spełniają normy JASO MA i JASO MA2."

http://www.shell.pl/products-services/o ... e/rce.html

Są silniki motocyklowe z którymi nie ma problemu ze sprzęgłem obojętnie jakiej marki by się olej nie wlało. Z Sv jest inaczej ponieważ praca tego mechanizmu pozostawia wile do życzenia a jeszcze jak dojdzie do tego nieodpowiednio dobrany olej to już zaczynają się schody na światłach kiedy trzeba szybko znaleźć luz ;)

Już wiem na czym będzie śmigała w tym sezonie Svła :P

http://lubematch.shell.com/recommendati ... 3&brand=93

Na aledrogo znalazłem kilka ofert i wychodzi za 3 litry tyle co trzeba zapłacić za Castrola 4L. Mała Svła potrzebuje 2,3l wiec sprawa jest prosta :)

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


6 lut 2013, o 02:36
Zobacz profil WWW
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Oleje
Dorzucę do pieca. A co z np. Repsol moto sintetico?

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


6 lut 2013, o 08:59
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Panie i Panowie zapis na stronie http://www.shell-advance.pl/index.php/i ... -1l-detail
wyłączający skrzynie zintegrowane i mokre sprzęgła jest bzdurą. Samo posiadanie specyfikacji JASO MA2 o tym świadczy.

Zaręczam, że w najbliższym czasie zostanie to poprawione na stronie Shella, bo jest to ewidentna literówka.
Jest "wyłączając", a powinno być "włączając".

Shell Ultra nadaje się jak najbardziej do stosowania.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


6 lut 2013, o 11:09
Zobacz profil WWW
amelinum!
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39
Posty: 730
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
Post Re: Oleje
Kronos napisał(a):
Panie i Panowie zapis na stronie http://www.shell-advance.pl/index.php/i ... -1l-detail
wyłączający skrzynie zintegrowane i mokre sprzęgła jest bzdurą. Samo posiadanie specyfikacji JASO MA2 o tym świadczy.

Zaręczam, że w najbliższym czasie zostanie to poprawione na stronie Shella, bo jest to ewidentna literówka.
Jest "wyłączając", a powinno być "włączając".

Shell Ultra nadaje się jak najbardziej do stosowania.

Oooo i sprawa się wyjaśniła ;)

_________________
SV 650 S+Ducati 848
Gregor aka TigerA1


6 lut 2013, o 11:26
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
I tak jak powiedziałem. Na stronie Shella już zmieniono błędny zapis.

Lać i nie marudzić :piwo:

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


6 lut 2013, o 11:45
Zobacz profil WWW
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Oleje
Ekhm, a skomentujesz repsola?

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


6 lut 2013, o 11:45
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
kacperski napisał(a):
Ekhm, a skomentujesz repsola?


Nie jestem na tyle odważny, bo komentuje tylko to co miałem i stosowałem. Oprzeć się mogę tylko na specyfikacji chemicznej i parametrach lepkościowych, a ta jest "typowa" dla klas 10W50. Olej nie występuje w klasie 10W40, co wskazuje, że powstał z myślą o motocyklach stricte torowych gdzie musi znosić długotrwałe wysokie obroty i temperatury. Tu nie patrzy się na zimne starty, tylko na ochronę podczas wysilonej pracy. Dla nas jest ważniejszy ten pierwszy parametr zimnego startu, a nie 2 h gnania po torze z obrotomierzem pod czerwonym polem.
Osobiście ja bym go nie zalewał.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


6 lut 2013, o 11:52
Zobacz profil WWW
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Oleje
No właśnie da się go kupić 10w40. Jak nigdzie konkretów nie znajdę to będzie musiał być shell albo castrol :P

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


6 lut 2013, o 12:18
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 wrz 2011, o 16:54
Posty: 794
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 1000S 2005
Post Re: Oleje
kacperski napisał(a):
Ekhm, a skomentujesz repsola?


Ja mam zalanego repsola jeżdżę i nie narzekam.10w40

_________________
http://www.acebiker.pl https://www.facebook.com/acebiker.polska


6 lut 2013, o 15:18
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:03
Posty: 713
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: KTM 790 Adventure R
Post Re: Oleje
kozik napisał(a):
Na aledrogo znalazłem kilka ofert i wychodzi za 3 litry tyle co trzeba zapłacić za Castrola 4L. Mała Svła potrzebuje 2,3l wiec sprawa jest prosta :)


Tanie już chyba nie ma:
http://www.olejesmary.eu/shell-dla-moto ... MOCJA.html

_________________
SV650N K6 YHJ --> DL650A L0 YME --> BMW F700GS --> KTM 790 Adeventure R
http://www.bikepics.com/members/golkow


6 lut 2013, o 19:38
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17
Posty: 2361
Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
Post Re: Oleje
no wyjątkowo tanio ;) chyba się skuszę ;)


6 lut 2013, o 19:44
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 130  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL