Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

Prowadnica w zacisku trze o tarczę
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=10164
Strona 1 z 2

Autor:  dexter400 [ 22 kwi 2013, o 08:05 ]
Tytuł:  Prowadnica w zacisku trze o tarczę

Witam ostatnio w moim SV650 2001r zauważyłem że coś trze w hamulcach z przodu, po rozebraniu okazało się że element który utrzymuję klocek na miejscu wyprzedza go po zamontowaniu i w efekcie cały czas rysuje po tarczy. Podczas hamowania jest ok, klocki się wysuwają. Ale bez dotykania hamulca trze i niszczy tarcze. Zdjęcie czyjegoś zacisku z zaznaczonym elementem który dotyka u mnie tarczy po montażu.

http://imageshack.us/photo/my-images/856/5c8ae6c9b0ad5860.jpg

Proszę o pomoc bo sezon w pełni a ja stoję :(

Autor:  lasooch [ 22 kwi 2013, o 08:26 ]
Tytuł:  Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę

Ile mm okładziny zostało w tym "ruchomym" klocku od strony tłoczków? Podejrzewam, że masz już same blachy i klocek hamulcowy jest zbyt cienki, stąd ten zaznaczony element dotyka tarczy.

Autor:  dexter400 [ 22 kwi 2013, o 08:28 ]
Tytuł:  Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę

Klocka zostało tyle samo co z drugiej strony czyli jakieś 3-4mm, z drugiej strony zacisk wygląda identycznie lecz te dwie wypustki trzymające klocka są oddalone od tarczy jakies 2-3mm i nic nie trze podczas ruszania kołem.

Autor:  lasooch [ 22 kwi 2013, o 08:29 ]
Tytuł:  Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę

Zdejmowałeś zaciski, sprawdzałeś skąd ta różnica między lewym i prawym?

Autor:  Owca007 [ 22 kwi 2013, o 08:36 ]
Tytuł:  Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę

Ale ten element jest przecież nieruchomy nie przesuwa się. Podejrzewam, że prowadnice na zacisku się zapiekły i hamując zacisk lekko przeciąga na nitach tarczę i dlatego trze.

Autor:  dexter400 [ 22 kwi 2013, o 08:36 ]
Tytuł:  Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę

zdejmowałem oba zaciski, tłoczki się ruszają, jedyna różnica to zdarte wypustki z 2mm , dzisiaj zrobię zdjęcia wieczorem może coś to pomoże. Nie mam pojęcia dlaczego te wypustki w jednym zacisku wysuwają się tak daleko a w drugim zawsze są za klockiem

Autor:  dexter400 [ 22 kwi 2013, o 08:40 ]
Tytuł:  Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę

ta prowadnica czy jak to się zwię, chodzi o element z gwintem na dwie śruby który się przykręca do lagi, ma dwie przegubowe gumy dzięki którym przesuwa się ta prowadnica, więc jest ruchoma. W sprawnym zacisku też się przesuwa ale nie wyprzedza klocka.

Autor:  lasooch [ 22 kwi 2013, o 08:42 ]
Tytuł:  Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę

To jak już ściągniesz oba zaciski, to tak jak Owca pisze, sprawdź czy prowadnice luźno poruszają się w korpusie zacisku. W gumowych osłonkach są dwa stalowe pręty. Powinny być obficie nasmarowane i dosyć luźne. W praktyce smaru może nie być, a zamiast niego rdza. Lub wariant drugi - aluminiowy korpus zacisku mógł zacząć się utleniać, w efekcie spuchł i zacisnął się na gumowych osłonkach, a one ściskają trzpienie. Ale taka sytuacja powodowałaby też nierównomierne zużywanie lewego i prawego klocka, ich ukośne ścieranie się. Zrób jakieś fotki koniecznie, bo póki co to trochę mechanika, a trochę astrologia ;)

Autor:  Dread [ 22 kwi 2013, o 08:47 ]
Tytuł:  Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę

Tez kiedys miałem podobny problem po zmianie opon. Coś przycierało. Odkręciłem i przykręciłem jeszcze raz przednie koło i było ok. Niestety i tak dalej nje wiem co mogło być przyczyna.

Autor:  dexter400 [ 22 kwi 2013, o 08:48 ]
Tytuł:  Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę

https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=VMtDmVIXekk-DM&tbnid=8EiFkWZbKq44LM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.cmsnl.com%2Fsuzuki-sv650s-a-usa_model16252%2Fpartslist%2F&ei=wdx0UcrdL8nZOq7FgaAJ&bvm=bv.45512109,d.Yms&psig=AFQjCNFXEMM0KlU__Yzd2KVZsFy-yqVqbg&ust=1366699577095008

taki podgląd zacisku, ja zdejmowałem chyba z 10 razy i dalej to samo

Autor:  lasooch [ 22 kwi 2013, o 08:51 ]
Tytuł:  Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę

Jak jest zbudowany zacisk, to my wszyscy wiemy...

Autor:  Owca007 [ 22 kwi 2013, o 08:55 ]
Tytuł:  Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę

Może być też, że masz krzywe golenie i jedna bardziej dochodzi co środka przez co trze albo samemu jak skręcasz koło za bardzo je ściskasz i jedna laga jest bliżej druga dalej.

Autor:  dexter400 [ 22 kwi 2013, o 08:59 ]
Tytuł:  Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę

Ok faktycznie trochę astrologią zalatuje - zrobię wieczorem sesje i może coś wam to pomoże :)

Autor:  dexter400 [ 22 kwi 2013, o 09:04 ]
Tytuł:  Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę

Możliwe że lagi za mocno skręciłem, ostatnio zdejmowałem koło.

Autor:  kacperski [ 22 kwi 2013, o 09:09 ]
Tytuł:  Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę

Od siebie dorzucę, sprawdź tulejkę przy osi koła, zdarzyło mi się ją przesunąć i też hamulce tarły (w moim przypadku śruby zacisku o nity tarczy).

Autor:  dexter400 [ 22 kwi 2013, o 09:16 ]
Tytuł:  Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę

A mógłby ktoś sprawdzić ile wystaję ośka poza goleń? (ile mm gwintu wystaje poza goleń) Ośke dokręcałem bez klucza dynamo, dociągłem na maxa.

Autor:  lasooch [ 22 kwi 2013, o 09:19 ]
Tytuł:  Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę

Ile wystaje gwintu poza lewą goleń, to nie ma większego znaczenia, śruba się opiera na tulejce (stałej długości), potem jest piasta (również stałej długości) i czujnik prędkościomierza (jeśli dobrze zamontowany, łopatkami w piastę, bez łamania łopatek, to też stałej długości). Raczej ułożenie prawej goleni względem ośki może być problemem.

Autor:  dexter400 [ 22 kwi 2013, o 09:27 ]
Tytuł:  Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę

Jedno co przeoczyłem to nie trafiłem ślimakiem predkosciomierza w wypustkę w goleni poprawię to dzisiaj poprawię, jak ułożyć prawą goleń względem ośki? W tylnim kole jest naciąg łańcucha więć może przestawić się, ale w przednim wydaje mi się że nie da się źle skręcić? mogę się mylić

Autor:  lasooch [ 22 kwi 2013, o 09:35 ]
Tytuł:  Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę

Jeżeli tulejka nie rusza się luźno w goleni, to może przestawiać goleń przy dokręcaniu ośki, wtedy nie ma równoległości pomiędzy lewą i prawą lagą. Trzeba odkręcić śrubę zaciskającą goleń na tulejce (chyba M8), wyciągnąć ośkę i zobaczysz czy tulejka rusza się swobodnie.

Autor:  dexter400 [ 22 kwi 2013, o 09:52 ]
Tytuł:  Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę

Śruba zaciskająca goleń na tulejce? gdzie ona się znajduję? Przy skręcaniu założyłem koło tulejki po bokach, ślimaka i wsunąłem ośke którą potem skręciłem, żadnych innych śrub nie kojarzę :hmm:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/