Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 9 sty 2025, o 20:45



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Dziwne objawy - wibracje, szarpanie i inne 
Autor Wiadomość
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 mar 2013, o 01:18
Posty: 79
Lokalizacja: Łomianki / W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K5
Post Dziwne objawy - wibracje, szarpanie i inne
Hej,

Nie moge sobie dać rady z moim moto. Jak go kupiłem 2 miesiące temu - chodził jak pszczółka. Wszystko grało cacy, nie było wibracji żadnych. Zrobiłem tak 500 km - rewelacja. No, ale dałem go na serwis przed sezonem.

Sprawdzili swiece i zawory (były ok), wymienili wszystkie płyny i sprzęgło (pisałem o tym w innym wątku - byly problemy z regulacja).

I od tamtej pory cos jest nie tak.
1. Po odpaleniu - ssanie działa przez 5-10 sekund, potem powoli opadają obroty - nie trzyma poziomów ktore deklaruje manual. Nie przeszkadza to specjalnie (obroty spadają na 1200 i tak sobie chodzi). moze tego nie zauważyłem wczeniej i było, ale wymieniam, moze ma wpływ na cos.
2. Przy 5000-6000 tys pojawiają się wibracje (wczesniej ich nie było na bank). WIbracje z silnika (na postoju, czy wysprzegleniu) też rzuca - wykluczam łańcuch.
3. Rozregulowuje sie sprzeglo (ciagle to reguluje). Regulacja na lince (nowej) sie konczy, nie moge z tym dojsc do ładu. Nie bylem na gwarancji w serwisie, bo sam sobie poradziłem ze ślizganiem, ale niepokoi mnie to ze co kilkadziesiat/set km zmienia sie luz na klamce itp. Co wiecej - regulacja tą śrubką zdaje się wpływać na sile i czestotliwosc wibracji(?!)
4. Przy ok 4-5 tys obr, przy toczeniu sie stałą predkoscią, czuc delikatnie jakby szarpanie, przerywanie (na nizszych biegach mocniej). Nie rzuca moto przód tył, ale tego objawu tez nie bylo.

Dzisiaj chciałem zrobić regulacje przepustnic i regulacje czujników. Ale czujnik STVA (krok drugi) nie reagował na zmiany położenia - cały czas pokazywał 4,8 V. Poza tym przy regulacji przepustnic - wakuometry szalały jak głupie góra dół (wskazówkowe). Dopiero przy dodaniu gazu - stabilizowały się w 1 pozycji. Odpuscilem to. Fast idle pokazuje idealnie 1,21 V. TPS ustawiłem sobie na 1800 obr. Nic się nie zmieniło.

Teraz zrobiłem znowu 300 km dzisiaj - da sie jechac, wkręca sie dobrze, ale nie jest to idealnie jak powinno być.

Czy da sie zle zlozyc sprzeglo? NIe po kolei zamontowac tarcze? jakie bylyby objawy pomieszanych tarcz kolejnością?
Czy np. wkręcenie swiecy zle - jakie dałoby objawy?
A moze pompa paliwa do roboty (szarpanie i ssanie)? Jak to zdiagnozować?

Jakis magik z Wawy i okolic, który zjadł zęby na SV moze jest na forum? oddam chętnie na leczenie:)

_________________
V8 i V2 klub :)


31 maja 2013, o 21:13
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2808
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: Dziwne objawy - wibracje, szarpanie i inne
Jedz do lasoocha z forum on ci ogarnie wszystko ;)
Co do ssania to pewnie zależy jak jest ustawione, ja nie mam w ogóle ssania i nigdy nie miałem problemów z odpaleniem.
Wibracje teoretycznie mogą być od sprzęgła, ale ciężko w to uwierzyć.


31 maja 2013, o 22:21
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 mar 2013, o 01:18
Posty: 79
Lokalizacja: Łomianki / W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K5
Post Re: Dziwne objawy - wibracje, szarpanie i inne
Odstawiłem SVke do serwisu na reklamacje sprzegla w piatek. zachowanie moto coraz bardziej wskazywało na to ze to jednak to - oddałem z prosba o sprawdzenie co jest nie tak skoro w takim tempie konczy sie linka.
generalnie w miedzyczasie dowiedzialem sie ze mechanik ktory to oryginalnei montowal juz nie pracuje. itp itd.

dzisiaj po poludniu zajechalem w odwiedziny... i pytam co i jak.
no ze złożone (prawie - bo czekaja na uszczelke). faktycznie sprzeglo skonczone i pokrywa lezy obok i czeka.

pytam jaka diagnoza. w złej kolejnosci zamontowane tarcze i te dyski pomiedzy. no to ja ulga, bo skoro bylo ewidentnie zle to wyglada ze to to mi psuło nastrój, powodowało zjadanie linki i wibracje.

ale to nie koniec niestety: pokazuje mi mechanik dodatkowo na stół, ze jakies dziwne pierscienie metalowe ktos zle założył i że ich tam nie powinno być bo w serwisowce nie ma ich.

problem w tym, że te pierscienie ktore leżą sobie na stole obok motocykla (ze złożonym sprzęgłem), to elementy nr 7 i 8 z serwisówki (str. 94) (pierscienie ktore są miedzy pierwsza tarcza i silnikiem, jeden ukośny drugi płaski)!!! czyli mam złożone moto prawie, ale częsci zostały.

nasmarowałem im maila, jutro bede dzwonil: zeby tego tak nie odpalali i zrobili dobrze. ale niestety pomimo sympatii, nie mozna im zaufać. niestety - musze cofnąć polecenie z działu i poszukac innego warsztatu, a szkoda bo lokalizacyjnie miałem dobrze :/

_________________
V8 i V2 klub :)


24 cze 2013, o 23:02
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 3 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL