Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 8 sty 2025, o 17:00



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Wężykowanie 
Autor Wiadomość
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 mar 2013, o 01:18
Posty: 79
Lokalizacja: Łomianki / W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K5
Post Wężykowanie
Ok, założę swój wątek, coby nie robić OT w tym o główce ramy.

Streszczenie: wymieniłem łożyska główki ramy, bo stare były wyklepane (i po zdjęciu okazało się), że wyrobione na wprost. Moto prowadzi się o niebo lepiej, ale zaczęło się wężykowanie. Przed wymianą - jeździło jak po torach. Po wymianie, jest zwinne, ale...

Objawy:
Powyżej 80ciu jak pchnę kierownicę i puszczę, pojawia się rybka przez chwilę i moto "szuka" kierunku. Im szybciej - tym silniejsza. Powyżej 150 jest ogólnie niestabilne, nie trzeba tego wywoływać. Pozycja na siedzeniu (na baku, albo odsunięta) - zmienia charakter. Siedząc przy baku - objaw jest silniejszy. Jak przesunę się do tyłu - znacznie słabszy.

Zmiana napięcia sprężyn, również wpływa na siłę wężykowania - miękkie -> wężykuje mniej i później - niż na twardych (tj maks napięcie). Tył raczej nie wpływa. Pojawia się zarówno jak jadę ja - 100+ kg, oraz mechanik - pewnie z 70 :)

Łożysko nowe - skręcone jest ok, luzu nie ma, kierownica chodzi lekko. Lagi sprawdzone - płyn jest świeży, po równo, sprężyny ok.
Luzy na wahaczu - brak. Łożyska kół - brak luzów i niepokojących dźwięków. Tylne koło - dobrze ustawione w osi.

Teraz moto stoi w warsztacie i mechanicy bawią się w podmienianie opon. Są efekty - ale zmienia się jedynie prędkość przy której niestabilność się pojawia. Nie znika objaw.

Co do cholery? :)

Kolejne kroki:
1. mam lekko zgiętą przednią felgę (minimalne bicie) - dam do prostowania, ale nie wierzę że to to, chociaż to obecnie mój najlepszy typ.
2. Sprawdzenie geometrii ramy? kto w Warszawie może to DOBRZE zrobić?
3. Ktoś sugerował w innym wątku: łożyska i sam tylny amor. Ale nie pasuje mi objaw, do płaszczyzny pracy tylnego amortyzatora.

_________________
V8 i V2 klub :)


23 lip 2013, o 11:54
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: Wężykowanie
Daj sie przewieźć komuś kto ma taki sam motocykl i jest zadowolony. Może masz zbyt wysokie wymagania.
Ewentualnie zmień całe koło pewnie ktoś w tym dużym mieście się znajdzie kto ci porzyczy na chwilę.
Sprawdź geometrię kół tzn. Czy oba są w pionie.

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


23 lip 2013, o 12:28
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 mar 2013, o 01:18
Posty: 79
Lokalizacja: Łomianki / W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K5
Post Re: Wężykowanie
koroviov napisał(a):
Daj sie przewieźć komuś kto ma taki sam motocykl i jest zadowolony. Może masz zbyt wysokie wymagania.
Ewentualnie zmień całe koło pewnie ktoś w tym dużym mieście się znajdzie kto ci porzyczy na chwilę.
Sprawdź geometrię kół tzn. Czy oba są w pionie.

koła nie bede zmieniał - dam poprostu wyprostować felgę. moze jako kolejny krok - kogoś poproszę o fatygę.

co do geometrii - to pkt 2 powinien to załatwić. stąd pytanie o dobrych fachowców - chce miec pewność że wszystko jest ok z geometrią.

_________________
V8 i V2 klub :)


23 lip 2013, o 12:31
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 27 sty 2013, o 14:38
Posty: 1183
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
Post Re: Wężykowanie
Miałeś wyklepane łożyska główki ramy i podczas jazdy na wprost wskakiwały w to swoje miejsce i dawały efekt podobny jak amortyzator skrętu dlatego nie telepało.Założenie właśnie amora zlikwiduje ten przykry efekt. Może się mylę,ale miałem kiedyś dokładnie tak samo w innym motocyklu

_________________
CH owam
W szystko
D o
P lecaka


23 lip 2013, o 12:33
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 19 sie 2011, o 08:13
Posty: 463
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650 k2 2002
Post Re: Wężykowanie
Hubert w motogumy ma wyważarkę do kół motocyklowych z kompensacją bicia bocznego, zawieź do niego i poproś o wyważenie, to raptem kilkanaście złotych a będziesz wiedzial co i jak na własne oczy.
BTW jeżeli masz oponę nierównomiernie zużytą to też może być powód


23 lip 2013, o 12:44
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 mar 2013, o 01:18
Posty: 79
Lokalizacja: Łomianki / W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K5
Post Re: Wężykowanie
jacek sv1000 napisał(a):
Miałeś wyklepane łożyska główki ramy i podczas jazdy na wprost wskakiwały w to swoje miejsce i dawały efekt podobny jak amortyzator skrętu dlatego nie telepało.Założenie właśnie amora zlikwiduje ten przykry efekt. Może się mylę,ale miałem kiedyś dokładnie tak samo w innym motocyklu


to wiem,
ale AFAIK SVki są ponoć odporne na takie efekty, a amortyzator to raczej przykrycie problemu a nie naprawa jego źródła.

_________________
V8 i V2 klub :)


23 lip 2013, o 13:36
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 mar 2013, o 01:18
Posty: 79
Lokalizacja: Łomianki / W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K5
Post Re: Wężykowanie
Slawuch napisał(a):
Hubert w motogumy ma wyważarkę do kół motocyklowych z kompensacją bicia bocznego, zawieź do niego i poproś o wyważenie, to raptem kilkanaście złotych a będziesz wiedzial co i jak na własne oczy.
BTW jeżeli masz oponę nierównomiernie zużytą to też może być powód


najpierw wyprostuje felge, tez nie kosztuje to fortuny. opona ma nalatane obecnie ok 6 tys km (2000 tys poprzedni właściciel, 4 teraz ja). Wygląda świeżutko, nie jest wyząbkowana.

_________________
V8 i V2 klub :)


23 lip 2013, o 13:39
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 27 sty 2013, o 14:38
Posty: 1183
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
Post Re: Wężykowanie
Prostuj felgę i napisz co to dało..Sprawdż też może ciśnienie w oponach.Może to jest właśnie jakaś pierdoła,ale skoro napisałeś że zaczęło się tak dziać po wymianie łożyska główki,to zaraz sobie przypomniałem jak było u mnie

_________________
CH owam
W szystko
D o
P lecaka


23 lip 2013, o 14:37
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: Wężykowanie
jimbo22 napisał(a):

Łożysko nowe - skręcone jest ok, luzu nie ma, kierownica chodzi lekko.


Wydaje mi się że u mnie było podobnie, ustało samo i było prawdopodobnie związane w siłą jaka jest potrzebna do ruszenia kierownicy.
Według serwisówki przy podniesionym przednim kole 2-5 N (~200-500g). Ja na początku miałem chyba mocniej skręcone. Jak sprawdzałem po 1500 km to nie musiałem dokręcać łożyska bo zakres był prawidłowy (sprawdzałem wagą ręczną). Jedyna różnica to to że w jedną stronę trochę lżej niż w drugą ale to pewnie ze względu na krótkie linki i kable w S-ce.

Prawdopodobnie nie było by takich problemów gdyby montować kulkowe łożyska. Stożkowe są wrażliwe na siłę dokręcenia. Nie wiadomo też jaki opór stawiają pod obciążeniem wagą motocykla. Może znacznie większy niż na kulkowych.

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


23 lip 2013, o 15:03
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 mar 2013, o 01:18
Posty: 79
Lokalizacja: Łomianki / W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K5
Post Re: Wężykowanie
TomK napisał(a):
jimbo22 napisał(a):

Łożysko nowe - skręcone jest ok, luzu nie ma, kierownica chodzi lekko.


Wydaje mi się że u mnie było podobnie, ustało samo i było prawdopodobnie związane w siłą jaka jest potrzebna do ruszenia kierownicy.
Według serwisówki przy podniesionym przednim kole 2-5 N (~200-500g). Ja na początku miałem chyba mocniej skręcone. Jak sprawdzałem po 1500 km to nie musiałem dokręcać łożyska bo zakres był prawidłowy (sprawdzałem wagą ręczną). Jedyna różnica to to że w jedną stronę trochę lżej niż w drugą ale to pewnie ze względu na krótkie linki i kable w S-ce.

Prawdopodobnie nie było by takich problemów gdyby montować kulkowe łożyska. Stożkowe są wrażliwe na siłę dokręcenia. Nie wiadomo też jaki opór stawiają pod obciążeniem wagą motocykla. Może znacznie większy niż na kulkowych.


nie wspomniałem w oryginalnym poscie. po odbiorze moto - kierownica była luzniejsza. objaw był ten sam. to pierwszy mój trop - jest za luzno - dokręcić. dokręcili - nic się nie zmieniło. takze wyglada ze to nie ten trop.

_________________
V8 i V2 klub :)


23 lip 2013, o 15:57
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 27 sty 2013, o 14:38
Posty: 1183
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
Post Re: Wężykowanie
jimbo22 napisał(a):
TomK napisał(a):
jimbo22 napisał(a):

Łożysko nowe - skręcone jest ok, luzu nie ma, kierownica chodzi lekko.


Wydaje mi się że u mnie było podobnie, ustało samo i było prawdopodobnie związane w siłą jaka jest potrzebna do ruszenia kierownicy.
Według serwisówki przy podniesionym przednim kole 2-5 N (~200-500g). Ja na początku miałem chyba mocniej skręcone. Jak sprawdzałem po 1500 km to nie musiałem dokręcać łożyska bo zakres był prawidłowy (sprawdzałem wagą ręczną). Jedyna różnica to to że w jedną stronę trochę lżej niż w drugą ale to pewnie ze względu na krótkie linki i kable w S-ce.

Prawdopodobnie nie było by takich problemów gdyby montować kulkowe łożyska. Stożkowe są wrażliwe na siłę dokręcenia. Nie wiadomo też jaki opór stawiają pod obciążeniem wagą motocykla. Może znacznie większy niż na kulkowych.


nie wspomniałem w oryginalnym poscie. po odbiorze moto - kierownica była luzniejsza. objaw był ten sam. to pierwszy mój trop - jest za luzno - dokręcić. dokręcili - nic się nie zmieniło. takze wyglada ze to nie ten trop.
no to faktycznie-musisz szukać przyczyny gdzie indziej

_________________
CH owam
W szystko
D o
P lecaka


23 lip 2013, o 16:16
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2013, o 20:47
Posty: 251
Płeć: mężczyzna
Moto: RSV1000 Factory
Post Re: Wężykowanie
Miałem kiedyś okazję jeździć na motocyklu z za mocno skręconym łożyskiem w główce ramy (dowalone na chama). Motocykl jechał wężem już przy 50km/h i było to nieznośne, nie dało się jechać. Serwis upierał się, że tak ma być, i że łożyska się wyrobią (na szczęście motocykl nie mój). Skoro w tym przypadku łożyska są dokręcone prawidłowo to może muszą się ułożyć? Kolega TomK mówi, że problem po czasie ustąpił.

_________________
Moja (R)SV -> http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=15673&view=unread#unread


24 lip 2013, o 11:08
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Wężykowanie
W MCSie na Prymasa Tysiąclecia sprawdzają geometrię ramy, tylko kosztowało to sporo, ale jakościowo dobrze. Słyszałem, że w MotoMotion na Połczyńskiej też robią to od jakiegoś czasu, nie wiem jaka jakość i jakie ceny.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


24 lip 2013, o 13:29
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 mar 2013, o 01:18
Posty: 79
Lokalizacja: Łomianki / W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K5
Post Re: Wężykowanie
lasooch napisał(a):
W MCSie na Prymasa Tysiąclecia sprawdzają geometrię ramy, tylko kosztowało to sporo, ale jakościowo dobrze. Słyszałem, że w MotoMotion na Połczyńskiej też robią to od jakiegoś czasu, nie wiem jaka jakość i jakie ceny.


MCS pojawia sie czesto w sieci. zatem cos w tym jest. cenowo - tragedii nie ma.

przynajmniej dadzą kwita na potem.

_________________
V8 i V2 klub :)


24 lip 2013, o 13:37
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 mar 2013, o 01:18
Posty: 79
Lokalizacja: Łomianki / W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K5
Post Re: Wężykowanie


Na tym filmiku widać że koleś ma ten sam objaw (najlepiej ok 2:45, 3:15, 4:02). Może faktycznie przesadzam w kopaniu i szukaniu?

_________________
V8 i V2 klub :)


Ostatnio edytowano 26 lip 2013, o 16:18 przez jimbo22, łącznie edytowano 3 razy



26 lip 2013, o 16:08
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28
Posty: 1963
Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
Post Re: Wężykowanie
ja w tym filmiku nic takiego nie widzę najlepiej umów się z kimś co ma sv i się po prostu przejedz inną i niech ktoś inny przejedzie się twoją i będziesz miał porównanie

_________________
Obrazek

SV650S k3
bikepics.com


26 lip 2013, o 16:13
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: Wężykowanie
Dzięki acinr że mnie poparłeś ;)

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


26 lip 2013, o 16:35
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 mar 2013, o 01:18
Posty: 79
Lokalizacja: Łomianki / W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K5
Post Re: Wężykowanie
koroviov napisał(a):
Dzięki acinr że mnie poparłeś ;)


no dobra - kiedy jakis spot w okolicy stolicy? I kto da się karnąć? Płacę w browarach ;)

_________________
V8 i V2 klub :)


26 lip 2013, o 16:37
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: Wężykowanie
W niedzielę na torze w Radomiu

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


26 lip 2013, o 18:22
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 mar 2013, o 01:18
Posty: 79
Lokalizacja: Łomianki / W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K5
Post Re: Wężykowanie
koroviov napisał(a):
W niedzielę na torze w Radomiu


o Paaaanie. Ja mam 7 miesiecznego syna :) do Radomia żeby sie wyrwać, to ze 2 lata musze planować :)

_________________
V8 i V2 klub :)


26 lip 2013, o 21:48
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL