Autor |
Wiadomość |
ruthi
motocyklista
Dołączył(a): 10 paź 2013, o 00:32 Posty: 114 Lokalizacja: Czestochowa Pl Nuneaton GB
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000 SZ
|
Problem z szarpaniem w SV1000
Witam!
Pacjent to SV1000 z 2005 roku z przebiegiem 40kkm. Problem to szarpanie kiedy moto jest pod obciazeniem, w trakcie jazdy kiedy to turlam sie np w korku. Szarpanie wystepuje w zakresie 2.5 do 3.1 tys obrotow. Temperatura silnika nie robi zadnej roznicy.
Co zrobilem: - modyfikowany kosz sprzeglowy przez Sharealike (John) z UK. Powodem byl rowniez halas z kosza i wibracje. - ustawianie przepustnic - ustawienie TPS (teraz przechodzi w okolicach 1.5k obrotow) - ogolny serwis (oleje, filtry i swiece irydowe) - bledow nie wyplul po przelaczeniu w service mode.
INFO: Po tych modach mam wrazenie, ze szarpanie jest mniejsze ale wciaz irytujace. Wystepuje zarowno na oryginalnych wydechach jak i na akcesoryjnych. Jest to cos takiego, kiedy probuje jechac w korku lub wolnym ruchu miejskim, turlajac sie z predkoscia obrotowa silnika 2.5 do 3k rpm i starajac sie trzymac w tym zakresie. Gdy odkrece manete szybko przechodzi na wysze obroty i wtedy szarpniecie jest prawie nie zauwazalne. Jest to troche podobne do gubienia iskry...
Jakies jeszcze sugestie? Lambda? Zawory?
Dzieki pozdrawiam.
_________________ http://www.bikepics.com/members/ruthi/
|
10 paź 2013, o 00:55 |
|
|
Miles
SV Rider
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46 Posty: 1729 Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
|
Re: Problem z szarpaniem w SV1000
A może sprawa błaha... tzn. nierówno wyciągnięty łańcuch?
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
|
10 paź 2013, o 01:06 |
|
|
ruthi
motocyklista
Dołączył(a): 10 paź 2013, o 00:32 Posty: 114 Lokalizacja: Czestochowa Pl Nuneaton GB
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000 SZ
|
Re: Problem z szarpaniem w SV1000
mogloby przerywac tylko w tym zakresie obrotow? mam wrazenie, ze szrpanie, halas z lancucha bylby tez w innych zakresach.
_________________ http://www.bikepics.com/members/ruthi/
|
10 paź 2013, o 01:20 |
|
|
czochu
SV Rider
Dołączył(a): 13 mar 2012, o 22:56 Posty: 468 Lokalizacja: Grochowa - Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: gsxr1000 k8,mz 251
|
Re: Problem z szarpaniem w SV1000
miałem to samo tylko u mnie objawiało się to tym ze jadąc i utrzymając gaz ciagle w jednym połozoniu potrafiło szarpnąć właśnie objaw był taki jakby mu na moment zabrakło paliwa albo zanikła iskra coś w tym stylu, lecz grzebałem grzebałem i nie doszedłem do porozumienia z motocyklem aaa i to nei było na pewno spowodowane łańcuchem lecz najprawdopodobniej coś z zasilaniem silnika
_________________ dyn dyn dwusuwa I ryk V-ki ! tym co kocham <3 http://www.polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-251/47232 ;]
|
10 paź 2013, o 08:42 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Problem z szarpaniem w SV1000
Norma w litrze, niestety. Przetrenowałem temat w swoim DL1000 - można to wyeliminować powercommanderem Jak przyjrzysz się mapom paliwowym, to właśnie w zakresie od 2,5 do 3tys obr dawka paliwa jest drastycznie zmniejszona. Mówię oczywiście o seryjnej mapie. Dziej się podobno dlatego, że badania homologacyjne są przeprowadzane przy określonych obrotach (np. 2800) i inżynierowie robiąc w wąskim zakresie obrotów ubogą mieszankę, zredukowali emisję spalin Wejdź sobie na stronę powercommandera. Możesz z niej ściągnąć kilkanaście map przygotowanych pod różne wydechy i filtry, ale mają też mapę oryginalną suzukowską. Możesz sobie też ściągnąć z ich strony program do przeglądania, edycji map i w ogóle do komunikowania się z powercommanderem. Za pomocą tego programu będziesz mógł porównać sobie mapę oryginalną z którą którąkolwiek mapą dedykowaną, zobaczysz że dziura w dawce paliwa jest usunięta.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
10 paź 2013, o 10:27 |
|
|
ruthi
motocyklista
Dołączył(a): 10 paź 2013, o 00:32 Posty: 114 Lokalizacja: Czestochowa Pl Nuneaton GB
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000 SZ
|
Re: Problem z szarpaniem w SV1000
Myslalem tez o tym ale wydaje sie to ewidentnie jakas dolegliwosc. Po SV noe spodziewalem sie takiej aksamitnej pracy jak po vfr ale te szarpania raczej fabryczne nie sa...
_________________ http://www.bikepics.com/members/ruthi/
|
10 paź 2013, o 19:12 |
|
|
silver
SV Rider
Dołączył(a): 22 lip 2010, o 22:42 Posty: 908 Lokalizacja: Września/Poznań -> PWR/PO
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
|
Re: Problem z szarpaniem w SV1000
Mogę tylko potwierdzić (jednocześnie sam się utwierdzając heh ) u mnie między 2-3k rpm pod obciążeniem, silnik wydaje takie dźwięki i wibracje, jakby miał zaraz wyskoczyć z ramy. Koledzy z forum częściowo rozwiązywali ten problem ustawiając wysoko TPS ( nie pamiętam ile, ale na pewno grubo powyżej 1,5k). Mi to nie przeszkadza aż tak bardzo, kwestia przyzwyczajenia - staram się trzymać go powyżej 3k obrotów i jest cacy. PS. Może to naturalny system ochronny, żeby dawać szybko w palnik, coby pompa oleju miała odpowiednie ciśnienie
_________________ SV 650S Y --> SV 1000S K4
|
10 paź 2013, o 21:51 |
|
|
ruthi
motocyklista
Dołączył(a): 10 paź 2013, o 00:32 Posty: 114 Lokalizacja: Czestochowa Pl Nuneaton GB
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000 SZ
|
Re: Problem z szarpaniem w SV1000
To tez mialem ale pomogla modyfikacja kosza sprzeglowego o ktorej pisalem w pierwszym poscie. Cale te "uroki" zniknely ale szarpanie pozostalo. Mniejsze, ale wciaz jest. No nic, szukam dalej. Podobno odciecie lambdy moze pomoc. Czytalem jakis temat na tym forum i ktos wkleil link do strony DE jak to robic. Na anglojezycznym forum pisali, ze usuniecie PAIR polepszy tez sprawe. Ktos ma jakies doswiadczenia z tym. Dobre/Zle ? Czy instalacja TRE mogla by pomoc? Gdyby nie brac pod uwage doznac kinetycznych jakie daje sv1000 w porowaniu do sv650 to mialbym lepsze wspomnienia wlasnie z 650
_________________ http://www.bikepics.com/members/ruthi/
|
10 paź 2013, o 22:53 |
|
|
mirek
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 16:10 Posty: 943 Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: MT07
|
Re: Problem z szarpaniem w SV1000
Ja słyszałem, że włączenie "awaryjnych". Dokładnie. Litr "nie lubi" tego zakresu obrotów. U mnie pomimo PC, ale tam jest zdaje się mapka lepszej "góry"
_________________
ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, DR 350S 2014-..., MT-07 2015-..., DR-Z 400SM 2016-...
|
10 paź 2013, o 23:10 |
|
|
ruthi
motocyklista
Dołączył(a): 10 paź 2013, o 00:32 Posty: 114 Lokalizacja: Czestochowa Pl Nuneaton GB
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000 SZ
|
Re: Problem z szarpaniem w SV1000
He, oby nie... O to dokladnie mi chodzilo i o ten temat: http://www.vstromclub.fora.pl/patenty-i ... ,4648.html
_________________ http://www.bikepics.com/members/ruthi/
|
11 paź 2013, o 00:10 |
|
|
silver
SV Rider
Dołączył(a): 22 lip 2010, o 22:42 Posty: 908 Lokalizacja: Września/Poznań -> PWR/PO
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
|
Re: Problem z szarpaniem w SV1000
Hm, teraz dałeś mi do myślenia. U mnie rzeczywiście chyba jednak bardziej wibruje i hałasuje niż szarpie, chociaż wszystkie z tych stwierdzeń są dla każdego osobnika subiektywne. Najlepiej było by się spotkać w kilku posiadaczy SV 1000 i porównać doświadczenia na innych sprzętach, innej rady nie ma. EDIT: OK, tak sobie teraz myślę, że odczucia odczuciami, ale jednak to co Łasuch napisał wydaje się najsensowniejsze i pewnie nie ma zbytnio rady, poza modyfikowaniem map, TPS i PC. Zidentyfikowanie problemu utrudnia pewnie też wspomniany kosz sprzęgłowy, który lubi wpadać akurat wtedy w dziwny rezonans.
_________________ SV 650S Y --> SV 1000S K4
|
11 paź 2013, o 00:18 |
|
|
jacek sv1000
SV Rider
Dołączył(a): 27 sty 2013, o 14:38 Posty: 1183 Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
|
Re: Problem z szarpaniem w SV1000
W niedzielę mam zamiar pojeżdzić-jak chcesz to wpadaj do Poznania albo spotkamy się gdzieś w połowie-porównamy jak chodzą sprzęty. O ile będzie pogoda... To mój nr 788316161
_________________ CH owam W szystko D o P lecaka
|
11 paź 2013, o 07:24 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Problem z szarpaniem w SV1000
W swoim pozbywałem się też systemu PAIR, ale jedynie zniknęły strzały w wydech, poza tym nic.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
11 paź 2013, o 07:39 |
|
|
rank1
motocyklista
Dołączył(a): 30 mar 2012, o 13:37 Posty: 172 Lokalizacja: Leszno
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000s 2005
|
Re: Problem z szarpaniem w SV1000
kolego miałem ten sam przypadek... kombinatorstwa mnie to kosztowało w cholere... ale w końcu dzięki uprzejmości jednego kolegi z forum, który ogarnął sytuacje udało się rozwiązać problem. Przeprowadź regulacje dokładnie tak jak opisane to tutaj strona 5 viewtopic.php?f=23&t=99&view=unread#unread
|
11 paź 2013, o 18:25 |
|
|
ruthi
motocyklista
Dołączył(a): 10 paź 2013, o 00:32 Posty: 114 Lokalizacja: Czestochowa Pl Nuneaton GB
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000 SZ
|
Re: Problem z szarpaniem w SV1000
Gdyby byla mozliwa opcja postawil bym ci browara za ten post Pytanie do Ciebie czy te regulacje i wartosci napiec mozna przeniesc bezposrednio z 650 (jak jest w podeslanym linku) czy trzeba zrobic korekte na sv1000 np z manuala?
_________________ http://www.bikepics.com/members/ruthi/
|
11 paź 2013, o 23:14 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Problem z szarpaniem w SV1000
Układ wtryskowy SV1000 trochę różni się od 650tki, więc zupełnie bym się nie kierował wartościami z serwisówki małej SV. A właściwego service manuala możesz pobrać chociażby stąd: viewtopic.php?f=11&t=61
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
11 paź 2013, o 23:26 |
|
|
ruthi
motocyklista
Dołączył(a): 10 paź 2013, o 00:32 Posty: 114 Lokalizacja: Czestochowa Pl Nuneaton GB
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000 SZ
|
Re: Problem z szarpaniem w SV1000
Podziekowac !!!
Jutro pora zdjac znowu plastyki, bak i posiedziec w garazu jak czas i "urokliwa" pogoda pozwoli. Dam znac o rezultatach...
Pozdr.
_________________ http://www.bikepics.com/members/ruthi/
|
11 paź 2013, o 23:30 |
|
|
ryba
rowerzysta
Dołączył(a): 22 maja 2011, o 09:23 Posty: 22 Lokalizacja: wawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000SZ 2005
|
Re: Problem z szarpaniem w SV1000
Pomogło coś, bo sam mam identyczne problemy? Jak kupiłem moją sv1000 trzy lata temu to nie szarpała, tak jak to robi teraz (tak jakby problem narastał)
_________________ było ale się rozbiło... kawa er-6f jest sv1000sz
|
8 sty 2014, o 23:04 |
|
|
ruthi
motocyklista
Dołączył(a): 10 paź 2013, o 00:32 Posty: 114 Lokalizacja: Czestochowa Pl Nuneaton GB
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000 SZ
|
Re: Problem z szarpaniem w SV1000
Pomoglo. Bylo troche dlubania ale z odrobina cierpliwosci da sie ogarnac samemu. Sugeruje na spokojnie skompletowac cala instrukcje krok po kroku jak, co i ile ustawic (uprzednio znalezc wartosci dla 1000ccm). Nie za wiele potestowalem po tym serwisie bo tylko 3 dni ( i maly slizg ) ale juz po tych 3 dniach bylo widac ze moto chodzi zupelnie inaczej...
_________________ http://www.bikepics.com/members/ruthi/
|
8 sty 2014, o 23:41 |
|
|
Leppard
rowerzysta
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 17:36 Posty: 26
Płeć: mężczyzna
Moto: brak
|
Re: Problem z szarpaniem w SV1000
Podłącze się do tematu jeśli można. W moim litrze od około miesiąca pojawiło się szarpania podczas jazdy na jednostajnych obrotach i przy przyśpieszaniu. Nie jest to jakieś hardcorowe szarpanie ale skutecznie psuje frajdę z jazdy. Przy jeździe z pasażerem uczucie to potęguje się. Porównałbym to do efektu jak zaczyna brakować wachy i moto zaczyna "pulsować" W momencie wciśnięcia podczas jazdy sprzęgła efekt w momencie znika. Silnik wkręca się na obroty bez żadnych przeszkód. Obstawiam iż jest to nierówno wyciągnięty łańcuch firmy "No Name". Co 1000-1500km trzeba go naciągać. Co o tym myślicie Panowie ?
|
9 sty 2014, o 00:02 |
|
|