Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

Łożyska tylnego koła SV1000S K5
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=11262
Strona 1 z 1

Autor:  bash [ 24 lip 2013, o 14:00 ]
Tytuł:  Łożyska tylnego koła SV1000S K5

Mam pytanie czy ktoś może zweryfikować poprawność tych wymiarów ?

Łożyska
60/28 - 28x52x12 dwie sztuki
60/32 - 32x65x17 jedna sztuka

Uszczelniacze
36x52x8 - jedna sztuka
39x65x7 - jedna sztuka

Sugerowałem się tą stroną:
http://www.cmsnl.com/suzuki-sv1000-s-us ... 34384.html

Drugie pytanie jakie łożyska kupić i gdzie?

Dzięki za Pomoc. Pozdro

Autor:  acinr_PL [ 24 lip 2013, o 14:30 ]
Tytuł:  Re: Łożyska tylnego koła SV1000S K5

łożyska się zgadzają ale wymiar uszczelniaczy już nie
uszczelniacze rozmiar taki:
1 uszczelniacz: 38X58X7
1 uszczelniacz: 39X65X7

na tej str sprawdzisz: http://www.alpha-sports.com/spst/2005%2 ... zuki-parts

a jeśli chodzi o łożyska kupisz je w każdym sklepie z łożyskami kup jakieś lepsze np: koyo, skf, ntn, optimal

Autor:  bash [ 26 lip 2013, o 21:41 ]
Tytuł:  Re: Łożyska tylnego koła SV1000S K5

Łożyska wymienione
Moje wymiary były poprawne na stronie którą podałeś jest błąd.

Inna sprawa to dostępność uszczelniaczy w tych wymiarach.
Mi udało się kupić: 36x52x7, 40x65x7 i takie zamontowałem.
Łożyska NTN

Koszt całości 150zł

Pozdro

Autor:  vioox [ 27 lip 2013, o 09:00 ]
Tytuł:  Re: Łożyska tylnego koła SV1000S K5

A ze tak spytam po czym wiedziales ze sa do wymiany ?

Autor:  kisiel_krzychu [ 12 sty 2014, o 20:02 ]
Tytuł:  Re: Łożyska tylnego koła SV1000S K5

wymiary które podał bash pokrywają się z stanem faktycznym, w mim sv1000s K3 są takie same.

a teraz pytanko, czy przy wciskaniu nowych łożysk przesmarować je ? tzn. żeby lżej je było wciskać?

pozdro

Autor:  lasooch [ 12 sty 2014, o 20:05 ]
Tytuł:  Re: Łożyska tylnego koła SV1000S K5

Jak najbardziej :taak: I nie żałuj też smaru pomiędzy łożyska i uszczelniacze :)

Autor:  voss [ 12 sty 2014, o 20:27 ]
Tytuł:  Re: Łożyska tylnego koła SV1000S K5

kisiel_krzychu napisał(a):
wymiary które podał bash pokrywają się z stanem faktycznym, w mim sv1000s K3 są takie same.

a teraz pytanko, czy przy wciskaniu nowych łożysk przesmarować je ? tzn. żeby lżej je było wciskać?

pozdro

tzn chcesz smarować miedzy łożyskiem a piasta tzn tylko po to żeby łatwiej łożysko wtłoczyć ?
a wiec tego się nie smaruje, w każdym razie nie po to żeby się łatwiej montowało. Ja w tym celu podgrzewam ( najlepiej taka nagrzewnica na powietrze = coś jak suszarka do włosów) piastę ale tak bez przesady, to łożysko "wpada prawie samo ".

Te spasowanie można smarować odpowiednimi klejami ( w razie potrzeby tzn wtedy kiedy pasowanie łożysko/piasta jest zbyt luźne ) np LOCTITE 648

A samo łożysko ( tam gdzie pracuje ) to jak najbardziej smarować
pozdr.
voss

Autor:  kisiel_krzychu [ 12 sty 2014, o 20:28 ]
Tytuł:  Re: Łożyska tylnego koła SV1000S K5

ok dzięki za info. a czy jest różnica jak wezme ze sklepu łożyska z osłonami z dwóch stron? bo oryginalnie jest z jednej strony.
głównie chodzi mi o te większe łożysko przy zębatce.

Autor:  jacek sv1000 [ 12 sty 2014, o 20:29 ]
Tytuł:  Re: Łożyska tylnego koła SV1000S K5

kisiel_krzychu napisał(a):
ok dzięki za info. a czy jest różnica jak wezme ze sklepu łożyska z osłonami z dwóch stron? bo oryginalnie jest z jednej strony.

Bierz z osłonami z obydwu stron!

Autor:  voss [ 12 sty 2014, o 20:43 ]
Tytuł:  Re: Łożyska tylnego koła SV1000S K5

kisiel_krzychu napisał(a):
a czy jest różnica jak wezme ze sklepu łożyska z osłonami z dwóch stron? bo oryginalnie jest z jednej strony.
głównie chodzi mi o te większe łożysko przy zębatce.

Łożysku np. ZZ = zamknięte z obu stron to jest smarowane raz na zawsze w fabryce i praktycznie nie ma możliwości go skutecznie do smarować.
łożysko Z = z jednej strony zamknięte trzeba smarować się np. nakładając samaru np. do piasty przed zmontowaniem.
Łożysko ZZ nie zastępuje uszczelniaczy, te nie tylko utrzymują smar w środku ale także brud syf na zewnątrz.

voss

Autor:  kisiel_krzychu [ 12 sty 2014, o 20:47 ]
Tytuł:  Re: Łożyska tylnego koła SV1000S K5

ok dzięku tzn. myślałem o łożyskach zz + uszczelniacze.

Autor:  lasooch [ 12 sty 2014, o 23:56 ]
Tytuł:  Re: Łożyska tylnego koła SV1000S K5

Łożyska ZZ to łożyska z blaszanymi osłonkami, pracujące w kąpieli olejowej. W koła wsadza się łożyska RS lub 2RS (jednostronnie lub dwustronnie kryte), z osłonkami gumowymi.
Fabryka wkłada łożyska RS, ale warto je zastąpić podwójnie krytymi :)

Autor:  voss [ 13 sty 2014, o 08:57 ]
Tytuł:  Re: Łożyska tylnego koła SV1000S K5

lasooch napisał(a):
Łożyska ZZ to łożyska z blaszanymi osłonkami, pracujące w kąpieli olejowej. W koła wsadza się łożyska RS lub 2RS (jednostronnie lub dwustronnie kryte), z osłonkami gumowymi.
Fabryka wkłada łożyska RS, ale warto je zastąpić podwójnie krytymi :)



no napisalen np. ZZ, mialem dodac jescze lub 2RS ale to nie zmienia nic z tego co napisalem. :jupi:

czy warto zmienaiac na obustronnie zamkniete ? ja biore to co jest pod reka a sa to najczesciej "przemyslowe " xxxx ZZ ( poprostu sa na magazynie ) B)


pozdrawiam
voss

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/