Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

zmiana przełożenia
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=1245
Strona 1 z 1

Autor:  wybijokno [ 15 cze 2010, o 12:35 ]
Tytuł:  zmiana przełożenia

Witam!

Mam pytanie - czy ktoś może kombinował z rozmiarami zębatek w sv 650n? przygotowuje, powiedzmy pod tor ale po mieście również będę jeździć. Byłbym bardzo wdzięczny za jakieś doświadczenia lub spostrzeżenia.
Oryginalnie jest 15/45. Zastanawiałem się nad 14/46 - daje to dokładnie przełożenie 3.29. Różnica wynosi prawie 10%. Nie wiem jak się to przełoży praktycznie?

pozdrowienia!

Autor:  SVzvki [ 15 cze 2010, o 12:39 ]
Tytuł:  Re: zmiana przełożenia

Ja mam zmienione z 15/44 na 14/44 i czuć było po zmianie różnice.

Autor:  wybijokno [ 15 cze 2010, o 12:59 ]
Tytuł:  Re: zmiana przełożenia

Ale jak z użytkowaniem codziennym? Tylko s chyba ma w ogóle inne przełożenie oryginalnie - stopień wychodzi 2,91. Przez zmianę osiągnąłeś 3,14. Podziel się z subiektywnym odczuciem? Nie stało się zbyt krótkie?

Autor:  dzwonek [ 15 cze 2010, o 13:34 ]
Tytuł:  Re: zmiana przełożenia

A może dobrze byłoby zacząć od powitalni? Powiedz coś o sobie i pochwal się czym latasz :)

Autor:  pm2z [ 15 cze 2010, o 14:44 ]
Tytuł:  Re: zmiana przełożenia

Jola, 12 lat, latam na deskorolce z dziewczynami z podwórka. Lubię Dodę i gumę balonową :P

A tu: http://www.gearingcommander.com/ fajny program do wyliczania zmiany przełożenia.

Autor:  wybijokno [ 15 cze 2010, o 15:01 ]
Tytuł:  Re: zmiana przełożenia

Oj, rzeczywiście ciekawa - strona - nie trzeba nie piechotę liczyć. Chociaż sam sobie zmajstrowałem podobny arkusz w excelu.
dzięki.
Wieczorem jak wrócę z ojcowa, to opisze - skoro już muszę ;-)

Ale jeśli ktoś ma jeszcze doświadczenia, to plis będę wdzięczny, jak narazie skłaniam się na 14/45.

Bo właśnie jestem na etapie, że na szybkich zakrętach trochę za wcześnie na 3 na wejściu i w związku z tym muszę zmieniać na 3 już na wyjściu, a nie lubię bez sprzęgła. Stad te pomysły.

pozdr!!

Autor:  Owca007 [ 15 cze 2010, o 22:58 ]
Tytuł:  Re: zmiana przełożenia

Ja zmieniłem przełożenie ale w drugą stronę z przodu 16 tył 45 i nie czuję straty mocy czy coś nawet lepiej jest ale to pewnie przez resztę rzeczy co zrobiłem.

Autor:  wybijokno [ 16 cze 2010, o 08:30 ]
Tytuł:  Re: zmiana przełożenia

Ooook, a podziel się co takiego wykonałeś?

Wydech/power commander i mapa?

A masz wykres może do porównania? Mogę udostępnić mój - ja jak narazie kompletny wydech scorpion.
I chyba pozostaje przy stock'owym przełożeniu - takie przemyślenia po nocy.

Autor:  vą$ki [ 16 cze 2010, o 16:14 ]
Tytuł:  Re: zmiana przełożenia

Ja mam 14/45 i przyznam szczerze robi wrażenie w mieście szybciej startuje i jest bardziej elastyczny na wyższych biegach do miasta idealnie i myślę że na tor tez może być, natomiast w trasy padaka!!! Po pierwsze nie osiąga wysokiej prędkości, (szuka się 7 biegu :)) miałem tak dopóki się nie przyzwyczaiłem) przez to więcej pali... ale ogólnie jestem zadowolony. Pozdrawiam i szerokości...

Autor:  hubert [ 16 cze 2010, o 16:30 ]
Tytuł:  Re: zmiana przełożenia

Wszystko fajnie, z tym że jeśli na tor to chyba w drugą stronę trzeba zmieniać. Przecież SVłka ma niskie (w porównaniu do innych ~600ccm) prędkości maksymalne, więc na prostych będziesz zostawał daleeeeko.

No chyba że na kartingowych torach, to jak najbardziej. Wtedy można by pójść jakoś ekstremalnie - tak jak na początku sugerowałeś 14/46. To byś w lublinie na 3jce do odcięcia jechał :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/