Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://suzukisv.com.pl/ |
|
Wszystko w normie czy serwis?Sv 650 n 2000 r https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=12896 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | svrider86 [ 23 lut 2014, o 20:27 ] |
Tytuł: | Wszystko w normie czy serwis?Sv 650 n 2000 r |
Hej.Jako że dzisiaj pięknie blysneło słońce postanoiwiłem dłużej polatać moją suzi (wersja na gaźnikach) ![]() Pewne rzeczy przyciągneły moją uwagę, mianowicie: 1.Nie dałem rady jej odpalić na ssaniu,ale odpaliła bez , po czym wtedy jej dodałem ssania żeby ją zagrzać i zdechła.Kolejny raz już odpaliła na ssaniu tak też było przy zakupie owej SV-ki 2.podczas jazdy na stałych obrotach (4, 5 tyś) delikatnie czuć jakby poszarpywanie, nie ma zachowanej płynności 3.mam 187 cm i 96 kg , i suzi do 180km/h rozpędza sie bardzo szybko natomiast później muszę się kłaść na bak żeby dobić spacerem do 190km /h i to na 5 biegu bo przy zapietej 6 tce przy 180 nie przyspiesza..martwie sie tym..:-(innym chyba 205/210 bez zadyszki łapią.. Proszę o wskazówki. ![]() ![]() |
Autor: | Rozkosmany [ 23 lut 2014, o 23:01 ] |
Tytuł: | Re: Wszystko w normie czy serwis?Sv 650 n 2000 r |
Po części sam sobie odpowiedzialeś ![]() Z rozruchem na zimno to jest tak że (zakładam prawidłowo odregulowany silnik jako całość) Bez ssania nie zapali, albo zrobi to bardzo niechetnie. W takcie rozgrzewania będzie dosyć szybko nadganiać obroty co wywoła u ciebie naturalną potrzebę ![]() Gdy silnik jest już rozgrzany to próba otworzenia ssania powinna go >zadusić Jeżeli jednak np. mieszanka jest zbyt uboga to lekkie otwarcie ssania pomoże mu w pracy. Jest to zarazem test takich starych dziadów jak ja na to czy poprawnie jest ustawione wszystko. Wspomniałeś o czarnej świecy. Jest to wyraźny objaw zbyt bogatej mieszanki albo wręcz zalewania tego cylindra w którym pracowała. Poszarpywanie, brak jedwabistej pracy a na dokładkę kłopot z wyduszeniem 190 tylko to potwierdza. SV-ka należy do motocykli które standardowe 200 robia że tak powiem lekkim pierdem. Brak poprawnego synchro przy dużym obciążeniu przestaje mieć znaczenie. Ważne jest przede wszystkim dla pracy na wolnym chodzie i małych obciążeniach. Oczywiście zawory tez wypadałby sprawdzić, co na twoim miejscu zrobiłbym. Chociaż doświadczenia z SV-ka raczej wskazują mi że nie powinno tam być jakichs istotnych odchyleń od normy. W swojej tak z ciekawości po roku zajrzałem w zawory i praktycznie nie zaobserwowałem żadnych zmian od tego co ustawiłem. Może tylko minimalnie zmiejszył sie luz w pierwzym cylindrze (o jakie 1 do 3 setek) ale akurat tam docierałem zaworki i zapewne trochę się przyklepały. |
Autor: | svrider86 [ 23 lut 2014, o 23:46 ] |
Tytuł: | Re: Wszystko w normie czy serwis?Sv 650 n 2000 r |
Wiec czeka mnie regulacja gaźników ![]() ![]() |
Autor: | Inkling [ 24 lut 2014, o 11:19 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Wszystko w normie czy serwis?Sv 650 n 2000 r | |||||||||
Roksomany, Twój opis rozumiem przedstawia odpalanie prawidłowo wyregulowanej zimnej sv-ki na ssaniu? Czyli jak jest
Dobrze Cię zrozumiałem? Jeśli masz taką pracę moto na ssaniu, to znaczy, że dobrze wyregulowałeś gaźniory? |
Autor: | Daug [ 24 lut 2014, o 12:53 ] |
Tytuł: | Re: Wszystko w normie czy serwis?Sv 650 n 2000 r |
Nom. Moja gaźnikowa tak miała po założeniu przelotu. |
Autor: | Dakatsu [ 24 lut 2014, o 13:44 ] |
Tytuł: | Re: Wszystko w normie czy serwis?Sv 650 n 2000 r |
Moja też ![]() |
Autor: | svrider86 [ 24 lut 2014, o 20:49 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Wszystko w normie czy serwis?Sv 650 n 2000 r | |||||||||
Heh u mnie jest odwrotnie bez ssania pali bo ma mieszankę za bogatą już na starcie , a po dodaniu ssania zelewa ją i kuniec ![]() Ok więc jutro odstawiam moja Panią do mechaniora a odbieram ...14 marca..bo wyjeżdżam :-)a suzi bedzie na mnie wiernie czekała u niego:-) Znajomy mechanik powiedział że wyciągnie gaziory, przeczyści,obejrzy,skontroluje stan elementów,ustawi składy itd ; sprawdzi/wyreguluje zawory;zrobi synchro. ![]() Zaśpiewał mi za to 350 zł ,myślę że cena nie kosmiczna a chłop zna się na rzeczy. Więc czekamy i o efektach powiadomimy w trybie natychmiastowym ![]() |
Autor: | Rozkosmany [ 24 lut 2014, o 21:26 ] | ||||||||||||||||||
Tytuł: | Re: Wszystko w normie czy serwis?Sv 650 n 2000 r | ||||||||||||||||||
Tak, dobrze zrozumiałeś ![]() To czy jest wyregulowany na ideał to sam polemizowałbym, jednak jest jakąś wskazówką na to że mieścimy się normie i że ani nie spalimy zaworów ani niepotrzebnych przepałów nie będzie. Kiedyś z ciekawości będąc pewnym poprawnego wyregulowania po przyzwoitym czyszczeniu gaźników robiłem synchronizację na ucho. Mianowicie po rozgrzaniu silnika zjechałem obroty na minimum prawie socjalne i dłączyłem jeden z cylindrów. Silnik zdechł. Podkręciłem nieco obroty i ponownie ta sama próba. Silnik chodził na jednym garze trzymając powiedzmy 1000 obrotów. Potem zmiana. Drugi cylinder ciągnął samodzielnie na 1200-1300 obrotów. Zjechałem śrubką tak żeby też trzymał 1000. Oba razem po ponowym sumarycznym wyregulowaniu wolnych obrotów śrubką do tego przeznaczoną silnik chodził jak zegarek. Podłączyłem waku i okazało się że jest różnica i to wcale nie jakas pomijalna. Nie dało mi to spokoju i męczyłem problem. Okazało się że ciśnienie na pierwszym cylindrze było słabsze z powodu drobnej nieszczelności zaworów. Taką batalie miałem z hondą ntv ale nauka pozostała. Suze w zeszłą sobotę ustawiłem na butelki ![]() Idealnie nie jest ale róźnica jest malutka. Typu 1000 obrotów dla jednego a 950 dla drugiego. Oba razem pracują zajebiście i po nastawieniu jałowych na wspomniany 1000 obrotów nie ma najmniejszej nierówności w chodzie. Generalnie jestem zadowolony ![]() |
Autor: | svrider86 [ 26 mar 2014, o 12:25 ] |
Tytuł: | Re: Wszystko w normie czy serwis?Sv 650 n 2000 r |
A więc.Odebrałem Sv-kę w piątek.Gościu stwierdził że wyczyścił gaźniki(nie były zasyfione), sprawdził zawory( wszystko w normie), zrobił synchro( lekko rozsynchronizowane).iiii.. Jazda próbna: -na ssaniu pali troszkę lepiej jak poprzednio,ale nadal mam wrażenie ze bez jest lepiej ![]() -jakby mniej nerwowo się zachowuje, płynniej -v max 185 km/h ledwo ![]() ![]() -spalanie 8-9 litrów ![]() I co mnie zmartwiło..Spytałem się gościa co mi to robił , czy ustawiał skład mieszanki i regulował gaźniki oprócz synchro, stwierdził że nie bo to nie ma wpływu na pracę silnika pod obciążeniem..I co mam myśleć/robić ? Kaszaniarz czy zajechana svka? Ehhh.. ![]() |
Autor: | Rosa [ 26 mar 2014, o 12:59 ] |
Tytuł: | Re: Wszystko w normie czy serwis?Sv 650 n 2000 r |
Wtf? Jak się robi to wszystko na raz. Najpierw zawory, potem gaźniki, tzn czyszczenie, regulacja, skład mieszanki. Jak już robić to wszystko, wtedy po pierwsze można najszybciej zlokalizować problem, a i za pierwszym razem zrobić kompletny przegląd. |
Autor: | TomK [ 26 mar 2014, o 13:13 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Wszystko w normie czy serwis?Sv 650 n 2000 r | |||||||||
Czyli nie zrobił nic ![]() |
Autor: | svrider86 [ 26 mar 2014, o 13:50 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Wszystko w normie czy serwis?Sv 650 n 2000 r | |||||||||
Obawiam się że tak właśnie kur...było ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |