Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

Twarda klamka sprzęgła
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=23&t=13389
Strona 1 z 3

Autor:  swayzee [ 5 kwi 2014, o 02:12 ]
Tytuł:  Twarda klamka sprzęgła

Sprawdziłem linkę i chodzi w miarę płynnie, klamka też luźniutko za to cały czas mam bardzo twardą klamkę sprzęgła.
Czym to może być spowodowane? jakiś dodatkowy element może potrzebować regulacji bądź posmarowania?

Autor:  Miles [ 5 kwi 2014, o 02:16 ]
Tytuł:  Re: Twarda klamka sprzęgła

Wysprzęglik. Najczęściej z jego powodu sprzęgło ciężko pracuje. Rozbierz, wyczyść, przemyj, nasmaruj i złóż. Uważaj tylko żebyś przy rozkładaniu nie pogubił kuleczek.

Autor:  Qncek [ 5 kwi 2014, o 02:44 ]
Tytuł:  Re: Twarda klamka sprzęgła

Także uczulam na te kuleczki, delikatnie rozkładaj.

Autor:  mateusz371 [ 5 kwi 2014, o 11:29 ]
Tytuł:  Re: Twarda klamka sprzęgła

Przy okazji nie zaszkodzi nasmarować linki.

Autor:  swayzee [ 5 kwi 2014, o 13:12 ]
Tytuł:  Re: Twarda klamka sprzęgła

mam rozebrać i przeczyścić element który na zdjęciu dotykam kluczem?
PS: wiem że mam linkę wyciągniętą, dlatego zamówiłem już nową :)
Obrazek

Autor:  Inkling [ 5 kwi 2014, o 13:52 ]
Tytuł:  Re: Twarda klamka sprzęgła

Nie zaszkodzi wyczyścić i nasmarować. Zrób wszystko zgodnie z serwisówką lub haynesem. Zwróć uwagę na:
1) wylatujące kulki - jak zdejmiesz popychacz z osi, to mogą Ci polecieć. Rób to nad gazetą lub szmatą,
2) naszykuj smar do łożysk lub miedziowy, żeby po wyczyszczeniu dobrze nasmarować.
Najłatwiej się zakłada przy użyciu klucza oczkowego - bo płaskim śrubokrętem musisz kontrować wewnętrzną śrubę.

Autor:  Miles [ 5 kwi 2014, o 14:59 ]
Tytuł:  Re: Twarda klamka sprzęgła

swayzee napisał(a):
mam rozebrać i przeczyścić element który na zdjęciu dotykam kluczem?
PS: wiem że mam linkę wyciągniętą, dlatego zamówiłem już nową :)
Obrazek


Dokładnie o ten element chodzi :)

A tak swoją drogą to łańcuch przesmaruj, bo świeci się jak polerowany.

Autor:  koroviov [ 5 kwi 2014, o 15:10 ]
Tytuł:  Re: Twarda klamka sprzęgła

Widzę, że ożywianie smarem jest bardzo popularne. Jak przednia tak wygląda, to tylna ma zęby jak na starym krokodylu.

Autor:  swayzee [ 5 kwi 2014, o 19:08 ]
Tytuł:  Re: Twarda klamka sprzęgła

tylna nie jest tragiczna, choć jak zdjąłem pokrywę zębatki zdawczej to aż się przestraszyłem... od dawna nikt tam nie zaglądał, a moto mam od 2 tygodni więc sporo pracy mnie czeka. Dobra dzięki za pomoc :) ubieram ciuchy robocze i śmigam do garażu. Mam nadzieję, że dziś zdążę to zrobić bo jutro lecę nad Zegrze i chciałbym już z lekką klamką sprzęgła tam jechać :)
pzdr

Autor:  swayzee [ 5 kwi 2014, o 22:34 ]
Tytuł:  Re: Twarda klamka sprzęgła

Ok, wykrecilem wysprzeglik, dokładnie oczyscilem cały syf w środku za pomocą zmywacza w sprayu. Oczywiście brakowało 4 kulek.. Nie mam pojęcia gdzie takie kulki dostane, ale będę szukał :/ po czyszczeniu uzylem smaru do łożysk w sprayu i wszystko ładnie zlozylem. Efekt... Bez zmian :( cały czas ciężko chodzi klamka :/

Autor:  radex11 [ 6 kwi 2014, o 10:19 ]
Tytuł:  Re: Twarda klamka sprzęgła

swayzee napisał(a):
Ok, wykrecilem wysprzeglik, dokładnie oczyscilem cały syf w środku za pomocą zmywacza w sprayu. Oczywiście brakowało 4 kulek.. Nie mam pojęcia gdzie takie kulki dostane, ale będę szukał :/ po czyszczeniu uzylem smaru do łożysk w sprayu i wszystko ładnie zlozylem. Efekt... Bez zmian :( cały czas ciężko chodzi klamka :/


Ktoś pisał, że bez problemu w rowerowym dostaniesz "Kulki 3,15mm koszt 0,20zł sztuka :)"

W tym temacie masz szerzej opisane:
http://svforum.pl/viewtopic.php?f=23&t=12591

Autor:  Miles [ 6 kwi 2014, o 11:17 ]
Tytuł:  Re: Twarda klamka sprzęgła

Ja pisałem o tym sklepie rowerowym, ale z czasem dowiedziałem się, że takich kulek nie używa się w rowerach i to, że trafiłem akurat na taki wianuszek w jakimś tam sklepie, to po prostu wielkie szczęście. Inne sklepy rowerowe nie miały ich w swojej ofercie.

Wcześniej dzwoniłem jeszcze po sklepach z łożyskami. W każdym oferowali mi najmniejsze opakowanie zawierające 100 sztuk za 14 zł. W sumie 14 zł to nie majątek, a kulek od groma. Jednak brak kulek raczej nie jest powodem ciężkiej pracy klamki. U mnie również brakowało 4 kulek, a klamka chodziła leciutko ;) Powiem szczerze, że nie mam pomysłu... pręt wysprzęglający raczej nie powinien stawiać tak dużych oporów. Poczekaj na nową linkę. Stara może wydaje się pracować lekko tylko przy braku obciążenia.

Autor:  Rozkosmany [ 6 kwi 2014, o 11:25 ]
Tytuł:  Re: Twarda klamka sprzęgła

A to sprzęgło to zawsze tak ciężko chodziło?
Może kto zapodał jakie sprężyny od traktora i tak wyszło. Ja ostatnio miałem przygode ze sprężynami EBC. Uprzedzali że twardsze o 20% niz standardowe i fakt że dało się poczuć. Ale motyw bonusowy z nimi był taki że są zdecydowanie krótsze niż fabryczne i efektem tego było to że sprzęgło zrobiło sie bardziej >zero-jedynkowe< Kompletnie mi to nie pasowało.

Kuleczki do wysprzęglika wziąłem z tych co na wielotrybie :obity: latają w rowerach i tez bangla ładnie.

Autor:  swayzee [ 7 kwi 2014, o 00:47 ]
Tytuł:  Re: Twarda klamka sprzęgła

Tak jak napisałem wyżej: Suzi mam od 2 tygodni i przez cały ten czas sprzęgło ciężko chodziło :D
Zamówiłem klamki od kolegi z forum(takie tuningowe :D ), czekam na nową linkę i poszukam tych kulek. Jeśli to nie pomoże to wezmę się za sprężyny.. :(

Autor:  Fuel_Injector [ 9 kwi 2014, o 14:20 ]
Tytuł:  Re: Twarda klamka sprzęgła

Dla potomnych, jakby ktoś kulek szukał.

http://www.lozyska.lublin.pl/kat.kulki.html

wprawdzie nie ma 3,15mm ale są 3,175mm i myślę, że te 0,025mm nie będzie miało aż takiego znaczenia.
U mnie nawet mam jedną sztukę fi3mm, bo brakowało,
a akurat taką miałem pod ręka i też daje radę.

pozdrawiam

Autor:  Rosa [ 9 kwi 2014, o 14:43 ]
Tytuł:  Re: Twarda klamka sprzęgła

Panowie, jeśli dobrze rozumiem to żeby wymienić łożyska trzeba odkręcić nakrętkę kontrującą, wyjąć ją, potem odkręcić regulującą i ją też wyjać?

Autor:  Fuel_Injector [ 9 kwi 2014, o 14:56 ]
Tytuł:  Re: Twarda klamka sprzęgła

Rosa napisał(a):
Panowie, jeśli dobrze rozumiem to żeby wymienić łożyska trzeba odkręcić nakrętkę kontrującą, wyjąć ją, potem odkręcić regulującą i ją też wyjać?


Trzeba odkręcić cały wysprzęglik, tylko uważać przy zdejmowaniu, żeby sie sam nie "rozkręcił" i żeby kulek nie pogubić.

Autor:  Rosa [ 9 kwi 2014, o 15:01 ]
Tytuł:  Re: Twarda klamka sprzęgła

Aha, czyli odkręcamy tylko dwie śruby mocujące jak rozumiem.

Autor:  Fuel_Injector [ 9 kwi 2014, o 15:13 ]
Tytuł:  Re: Twarda klamka sprzęgła

Rosa napisał(a):
Aha, czyli odkręcamy tylko dwie śruby mocujące jak rozumiem.


Tak

Autor:  swayzee [ 9 kwi 2014, o 15:33 ]
Tytuł:  Re: Twarda klamka sprzęgła

Dziś będę dokładał kulki więc mogę zrobić jakąś video-relację. Dostałem w serwisie rowerowym za free, a dokładnie cały wolnobieg do rozkręcenia więc też mogę się podzielić resztą :)

Mam mega dziwny przypadek.. Klamka chodzi bardzo lekko choć i tak zamówiłem nową u Montany :), wymieniłem linkę, wyczyściłem benzynką w sprayu i dokładnie nasmarowałem cały element. Dziś dołożę kulki ale jeśli to nie pomoże to możliwe, że sprężyny kosza sprzęgłowego same z siebie bądź ze starości jakoś stwardniały?
Podobno są do tego modelu tylko dawno wymieniane.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/