Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 8 sty 2025, o 16:41



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W 
Autor Wiadomość
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2014, o 21:48
Posty: 17
Lokalizacja: Augustów
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650 N 2000 candy
Post Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
Jak w temacie.Spotkał sie ktoś z was z czymś takim??Po zmianie oleju w lagach moto jakby podskakuje na nierównościach, a przy dzidowaniu :kerm: na nierównościach wpada w shimmy :hmm: WTF? Przed zmiana oleju tego nie było , nie było też wtedy prawie jazdy, bo moto było strasznie miękkie :wtf:

_________________
Przestań pieprzyć że miłości nie można kupić..... :mylove:


8 kwi 2014, o 13:02
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 27 sty 2013, o 14:38
Posty: 1183
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
Post Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
svrider86 napisał(a):
Jak w temacie.Spotkał sie ktoś z was z czymś takim??Po zmianie oleju w lagach moto jakby podskakuje na nierównościach, a przy dzidowaniu :kerm: na nierównościach wpada w shimmy :hmm: WTF? Przed zmiana oleju tego nie było , nie było też wtedy prawie jazdy, bo moto było strasznie miękkie :wtf:

Może zrobiłeś za twardo?

_________________
CH owam
W szystko
D o
P lecaka


8 kwi 2014, o 13:05
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2539
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
Jasne, że to możliwe. Gęstość oleju ma bardzo duże znaczenie w pracy zawieszenia, w tym również w tendencji do shimmy. Dziwne jest to o tyle, że normalną praktyką przy oryginalnych widelcach gaźnikowej sv-ki jest zalewanie olejem nominalnie 15W.
Trzy pytania, konieczne do dokładniejszej diagnozy:
a) masz pewność, że to było shimmy? wielu osobom wydaje się, że miewają shimmy, a tak naprawdę mają do czynienia z prostą reakcją na nierówność przy dużej prędkości (pytam tylko dla pewności);
b) jakim dokładnie olejem zalałeś zawieszenie (klasa lepkości 15W jest bardzo nieprecyzyjna);
c) zalałeś do poziomu zalecanego w serwisówce (nie pytam nawet, czy zalałeś w obu lagach identyczny poziom)?


8 kwi 2014, o 13:14
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 27 sty 2013, o 14:38
Posty: 1183
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
Post Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
Inkling napisał(a):
Jasne, że to możliwe. Gęstość oleju ma bardzo duże znaczenie w pracy zawieszenia, w tym również w tendencji do shimmy. Dziwne jest to o tyle, że normalną praktyką przy oryginalnych widelcach gaźnikowej sv-ki jest zalewanie olejem nominalnie 15W.
Trzy pytania, konieczne do dokładniejszej diagnozy:
a) masz pewność, że to było shimmy? wielu osobom wydaje się, że miewają shimmy, a tak naprawdę mają do czynienia z prostą reakcją na nierówność przy dużej prędkości (pytam tylko dla pewności);
b) jakim dokładnie olejem zalałeś zawieszenie (klasa lepkości 15W jest bardzo nieprecyzyjna);
c) zalałeś do poziomu zalecanego w serwisówce (nie pytam nawet, czy zalałeś w obu lagach identyczny poziom)?

Ad c.No właśnie tak pomyślałem,że masz za dużo oleju wlane
ad a. Właśnie często mylone "wpadnięcie" w dziurę i zwykłe trzepnięcie kierownicą w tym momencie z shimmy.
Żeby "dostać" shimmy na małej SV trzeba naprawdę się postarać i wierz mi- lata cały motocykl.Czuje się to nawet na podnóżkach

_________________
CH owam
W szystko
D o
P lecaka


8 kwi 2014, o 13:20
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2014, o 21:48
Posty: 17
Lokalizacja: Augustów
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650 N 2000 candy
Post Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
Inkling napisał(a):
Trzy pytania, konieczne do dokładniejszej diagnozy:
a) masz pewność, że to było shimmy? wielu osobom wydaje się, że miewają shimmy, a tak naprawdę mają do czynienia z prostą reakcją na nierówność przy dużej prędkości (pytam tylko dla pewności);
b) jakim dokładnie olejem zalałeś zawieszenie (klasa lepkości 15W jest bardzo nieprecyzyjna);
c) zalałeś do poziomu zalecanego w serwisówce (nie pytam nawet, czy zalałeś w obu lagach identyczny poziom)?

a) kurde ciężko mi stwierdzić , raczej z shimmy przesadziłem ,ale to są po prostu mocne drgania kierownicy przy szybkiej jeżdzie po nierównośćiach.
Moje obawy zrodziły się z tego że przed wymianą oleju tego nie było i nie wiem czy to normalne zjawisko to telepanie i łapię już shizy, czy coś jest nie tak faktycznie :hmm: To mój 2 motung w zyciu, wcześniej był Intruder vs 800 , więc ciężko mi stwierdzić..
b) Olej to castrol fork oil 15W
c) :taak:

MOTO STAŁ SIĘ POPROSTU NIESTABILNY PRZY SZYBKIEJ JEŹDZIE NA NIERÓWNOŚCIACH CZEGO WCZESNIEJ PRZED WYMIANA OLEJU W LAGACH NIE BYŁO :O

_________________
Przestań pieprzyć że miłości nie można kupić..... :mylove:


8 kwi 2014, o 13:23
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2539
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
Castrol Fork Oil 15W ma lepkość przy 40stC 46.5 cSt - to sporo. Zalecany olej Suzuki Fork Oil G10 ma 33.3 cSt. Jak widzisz, zalaleś olej o 30% bardziej lepki, w uproszczeniu: 30% "twardszy".
Myślę, że to nie powinien być problem, jeśli zalałeś obie golenie do serwisowego poziomu. Po prostu musisz się przyzwyczaić, albo zalać jakiś bardziej "miękki" (np. Castrol Synthetic Fork Oil 10W).
Warto też sprawdzić ciśnienie w kołach, nie uwierzysz, jak bardzo niewielka różnica może wpływać na prowadzenie. Ja bym również zmierzył SAG - w Twoim modelu nie wyregulujesz go, ale przynajmniej wykluczysz brak zapasu sprężyny po wpadnięciu w dołek.
Mam jeszcze jeden pomysł: czy jesteś pewien, że lagi są w półkach w dokładnie takiej samej pozycji, jak przed wymianą oleju? Chodzi konkretnie o różnicę pomiędzy górną płaszczyzną górnej półki, a krawędzią lag. Wg serwisówki w naszym modelu powinno być chyba 6mm (ja mam u siebie świadomie ustawioną różnicę na zero). Zmiana wysokości lag powoduje zmianę geometrii zawieszenia, i w efekcie sporą różnicę w prowadzeniu ("walenie" się w zakręt, zwiększenie lub zmniejszenie stabilności na prastej i na łukach, etc.). Sprawdź to.


8 kwi 2014, o 13:43
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09
Posty: 1396
Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
Post Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
Ciekawostka ja lalem rozne oleje rozne kombinacje robilem i nigdy niemialem shim :) fakt bylo czuc roznice w twardosci ale to tez niebylo tak ze jak zalalo sie gestszym to plaby z zebow wylatywaly... roznica znikoma... niektorzy leja olej nawet 20W i zyja... :)

Tak jak koledzy wczesniej pisali musisz sprawdzic oponki... o dokrecenie srubek nie pytam bo podejzewam ze zrobiles to fachowo... no i ten SAG mozesz zbadac ile masz jak radzil Inkling im przod nizej tym moto ma ostrzejszy skret i potem jest taki maly ale wariat :D... lagi wypuszczone z półek wg serwisowki??
Jak dalej bedziesz mial shimy to sprawdzic lozysko glowki ramy choc przed jak tego niebylo to co by sie moglo stac...

_________________
Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv...
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766


8 kwi 2014, o 14:07
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
Przestań opierać się o kierownicę i skończy się problem shimmy :P Im twardsze zawieszenie tym bardziej ten błąd jest widoczny i bardziej wyczuwalny.

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


8 kwi 2014, o 14:24
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09
Posty: 1396
Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
Post Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
O co chodzi z tym opieraniem sie o kierownice ze za mocno ja sciska czy lezy calym ciezarem na kierownicy?? jak tak to na czym lezec :D

_________________
Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv...
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766


8 kwi 2014, o 14:28
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58
Posty: 3738
Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
Post Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
No ja na ten sezon też zalałem 15W ale Belray. Do tego jeszcze regulacja wstępnego napięcia sprężyn od vioox'a. Przyznaję, że jak ostatnio jeździłem po kaprawych drogach to nadgarstki urywało. Ale na w miarę dobrym asfalcie elegancko się prowadzi. Faktem jest, że mam też amortyzator skrętu. Może koło Ci podbija i traci czasem przyczepność, stąd te shimmy :hmm:
Kierownica jest tylko od operowania gazem i skręcania, chodzi o to, że nie masz kłaść na nią ciężaru ciała.

_________________
SV650 => X11 :kerm:


8 kwi 2014, o 14:30
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: Odp: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
vioox napisał(a):
O co chodzi z tym opieraniem sie o kierownice ze za mocno ja sciska czy lezy calym ciezarem na kierownicy?? jak tak to na czym lezec :D

Jeździ się na nogach, a ręce mają być luźne. Szybki test - na placu jedziesz zakręt w złożeniu. Jak nie jesteś w stanie puścić kiery obiema rękami jednocześnie i nie wyglebić, to znaczy że musisz iść na kurs do dobrej szkoły bo wisisz na kierownicy. Drugi test - lewa ręka na plecy, prawą solidnie heblujesz. Jak lecisz do przodu na kierownicę j.w.

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


8 kwi 2014, o 14:45
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sty 2013, o 16:11
Posty: 231
Lokalizacja: Żyrardów
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2003
Post Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
Generalnie kiere masz trzymać tak jakbyś w reku trzymał jajko ;-)


8 kwi 2014, o 14:48
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2014, o 21:48
Posty: 17
Lokalizacja: Augustów
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650 N 2000 candy
Post Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
Ok odbiorę moto z serwisu na dniach i posprawdzam sobie te wsztystkie rzeczy o których piszecie.
Zadzwoniłbym do swojego mechanika i mu o tym powiedział ale kurde juz i tak svka ze mnie pociągneła za dużo więc każdy grosz sie liczy.. :obity: Chociaż pomyślę nad tym jeszcze..Tymczasem dzięki. :spoko:

_________________
Przestań pieprzyć że miłości nie można kupić..... :mylove:


8 kwi 2014, o 14:55
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09
Posty: 1396
Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
Post Re: Odp: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
skwaro napisał(a):
vioox napisał(a):
O co chodzi z tym opieraniem sie o kierownice ze za mocno ja sciska czy lezy calym ciezarem na kierownicy?? jak tak to na czym lezec :D

Jeździ się na nogach, a ręce mają być luźne. Szybki test - na placu jedziesz zakręt w złożeniu. Jak nie jesteś w stanie puścić kiery obiema rękami jednocześnie i nie wyglebić, to znaczy że musisz iść na kurs do dobrej szkoły bo wisisz na kierownicy. Drugi test - lewa ręka na plecy, prawą solidnie heblujesz. Jak lecisz do przodu na kierownicę j.w.

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Dzieki sprawdze to ale lepiej zaczne od drugiego sposobu:D przy pierwszym nie jestem pewien co by to bylo :D

_________________
Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv...
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766


8 kwi 2014, o 14:57
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 maja 2013, o 23:26
Posty: 1272
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 1000 RR
Post Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
No nie ukrywajmy - nasze drogi do Nürburgring mają daleko
a zrobienie ultratwardego zawieszenia moze wywoływać shimy już przy małych nierównościach
bo jedziesz jak wozem drabiniastym :P w dodatku moze być niebezpieczne bo przejście
opony między nierównościami nie jest płynne co może efekt i wywoływać i potęgować
no i wpływa ogromnie niekorzystnie na bezpieczeństwo

_________________
Hard Work Beats Talent.


8 kwi 2014, o 15:40
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
Akurat Nurburgring jest tutaj złym przykładem, byłem, jeździłem, wcale równy nie jest :P

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


8 kwi 2014, o 15:56
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
vioox napisał(a):
Ciekawostka ja lalem rozne oleje rozne kombinacje robilem i nigdy niemialem shim :) fakt bylo czuc roznice w twardosci ale to tez niebylo tak ze jak zalalo sie gestszym to plaby z zebow wylatywaly... roznica znikoma... niektorzy leja olej nawet 20W i zyja... :)



Noo, np ja :obity: Wlalem 20W, żyję ale nigdy więcej. Może i na gladkim plomby mi nie wylatują z zębów ale jak najadę na jakąś dziurkę w asfalcie to masakra. Po prostu to zawieszenie w sv czego byś tam nie nalal to i tak do d..... będzie.
Jeżeli jesteś cięzki to lepiej twarde spręzyny zapodaj ale od 20W z daleka się trzymaj, 15 to jakos tam ujdzie pewnie.
A takie tam małe szimki to są panie. U mnie jak przez linie przeskakuje np. gdy odwijam. Ale to takie tam maciupkie, sv robi jak pies po .....
:hahaha:


8 kwi 2014, o 18:40
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 16:10
Posty: 943
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: MT07
Post Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
Inkling napisał(a):
oryginalnych widelcach gaźnikowej sv-ki jest zalewanie olejem nominalnie 15W.

15? Skąd to info? Wszystkie serwisówki jakie widziałem mówią o 10. Sam tez zalałem 10W i zrobiła się trochę za twarda jak na moje potrzeby. Nie wyobrażam sobie jazdy na 15 o 20 nie mówiąc.

_________________
Obrazek
ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, DR 350S 2014-..., MT-07 2015-..., DR-Z 400SM 2016-...


10 kwi 2014, o 20:47
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2539
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
Cytuj dokładnie.
Inkling napisał(a):
Dziwne jest to o tyle, że normalną praktyką przy oryginalnych widelcach gaźnikowej sv-ki jest zalewanie olejem nominalnie 15W.
Jest tak, jak napisałem: bardzo wiele osób ("normalna praktyka") zalewa zawias w gaźnikowcu olejem 15W. Fabrycznie natomiast
Inkling napisał(a):
Zalecany olej Suzuki Fork Oil G10 ma 33.3 cSt.
Zatem nie ma mowy w serwisówce o 10W.

Napisałem, że "nominalnie", bo 15W innemu 15W nie równy. Ty zalewasz olejem "10W", a może być on bardziej lepki niż inny "15W".


10 kwi 2014, o 20:52
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
Równie ważne są upodobania i warunki w jakich motocykl jest eksploatowany. Ja miałem Repsola 20 W (zobacz inkling jaką ma lepkość ;) ) i byłem bardzo zadowolony. Z resztą chyba jeździłeś nawet na mojej z tym olejem.

Mirek jaki ten olej wlałeś? Jakiego producenta?

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


10 kwi 2014, o 21:12
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL