Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
Autor |
Wiadomość |
svrider86
rowerzysta
Dołączył(a): 22 lut 2014, o 21:48 Posty: 17 Lokalizacja: Augustów
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650 N 2000 candy
|
Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
Jak w temacie.Spotkał sie ktoś z was z czymś takim??Po zmianie oleju w lagach moto jakby podskakuje na nierównościach, a przy dzidowaniu na nierównościach wpada w shimmy WTF? Przed zmiana oleju tego nie było , nie było też wtedy prawie jazdy, bo moto było strasznie miękkie
_________________ Przestań pieprzyć że miłości nie można kupić.....
|
8 kwi 2014, o 13:02 |
|
|
jacek sv1000
SV Rider
Dołączył(a): 27 sty 2013, o 14:38 Posty: 1183 Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
|
Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
_________________ CH owam W szystko D o P lecaka
|
8 kwi 2014, o 13:05 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
Jasne, że to możliwe. Gęstość oleju ma bardzo duże znaczenie w pracy zawieszenia, w tym również w tendencji do shimmy. Dziwne jest to o tyle, że normalną praktyką przy oryginalnych widelcach gaźnikowej sv-ki jest zalewanie olejem nominalnie 15W. Trzy pytania, konieczne do dokładniejszej diagnozy: a) masz pewność, że to było shimmy? wielu osobom wydaje się, że miewają shimmy, a tak naprawdę mają do czynienia z prostą reakcją na nierówność przy dużej prędkości (pytam tylko dla pewności); b) jakim dokładnie olejem zalałeś zawieszenie (klasa lepkości 15W jest bardzo nieprecyzyjna); c) zalałeś do poziomu zalecanego w serwisówce (nie pytam nawet, czy zalałeś w obu lagach identyczny poziom)?
|
8 kwi 2014, o 13:14 |
|
|
jacek sv1000
SV Rider
Dołączył(a): 27 sty 2013, o 14:38 Posty: 1183 Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
|
Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
Ad c.No właśnie tak pomyślałem,że masz za dużo oleju wlane ad a. Właśnie często mylone "wpadnięcie" w dziurę i zwykłe trzepnięcie kierownicą w tym momencie z shimmy. Żeby "dostać" shimmy na małej SV trzeba naprawdę się postarać i wierz mi- lata cały motocykl.Czuje się to nawet na podnóżkach
_________________ CH owam W szystko D o P lecaka
|
8 kwi 2014, o 13:20 |
|
|
svrider86
rowerzysta
Dołączył(a): 22 lut 2014, o 21:48 Posty: 17 Lokalizacja: Augustów
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650 N 2000 candy
|
Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
a) kurde ciężko mi stwierdzić , raczej z shimmy przesadziłem ,ale to są po prostu mocne drgania kierownicy przy szybkiej jeżdzie po nierównośćiach. Moje obawy zrodziły się z tego że przed wymianą oleju tego nie było i nie wiem czy to normalne zjawisko to telepanie i łapię już shizy, czy coś jest nie tak faktycznie To mój 2 motung w zyciu, wcześniej był Intruder vs 800 , więc ciężko mi stwierdzić.. b) Olej to castrol fork oil 15W c) MOTO STAŁ SIĘ POPROSTU NIESTABILNY PRZY SZYBKIEJ JEŹDZIE NA NIERÓWNOŚCIACH CZEGO WCZESNIEJ PRZED WYMIANA OLEJU W LAGACH NIE BYŁO
_________________ Przestań pieprzyć że miłości nie można kupić.....
|
8 kwi 2014, o 13:23 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
Castrol Fork Oil 15W ma lepkość przy 40stC 46.5 cSt - to sporo. Zalecany olej Suzuki Fork Oil G10 ma 33.3 cSt. Jak widzisz, zalaleś olej o 30% bardziej lepki, w uproszczeniu: 30% "twardszy". Myślę, że to nie powinien być problem, jeśli zalałeś obie golenie do serwisowego poziomu. Po prostu musisz się przyzwyczaić, albo zalać jakiś bardziej "miękki" (np. Castrol Synthetic Fork Oil 10W). Warto też sprawdzić ciśnienie w kołach, nie uwierzysz, jak bardzo niewielka różnica może wpływać na prowadzenie. Ja bym również zmierzył SAG - w Twoim modelu nie wyregulujesz go, ale przynajmniej wykluczysz brak zapasu sprężyny po wpadnięciu w dołek. Mam jeszcze jeden pomysł: czy jesteś pewien, że lagi są w półkach w dokładnie takiej samej pozycji, jak przed wymianą oleju? Chodzi konkretnie o różnicę pomiędzy górną płaszczyzną górnej półki, a krawędzią lag. Wg serwisówki w naszym modelu powinno być chyba 6mm (ja mam u siebie świadomie ustawioną różnicę na zero). Zmiana wysokości lag powoduje zmianę geometrii zawieszenia, i w efekcie sporą różnicę w prowadzeniu ("walenie" się w zakręt, zwiększenie lub zmniejszenie stabilności na prastej i na łukach, etc.). Sprawdź to.
|
8 kwi 2014, o 13:43 |
|
|
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
Ciekawostka ja lalem rozne oleje rozne kombinacje robilem i nigdy niemialem shim fakt bylo czuc roznice w twardosci ale to tez niebylo tak ze jak zalalo sie gestszym to plaby z zebow wylatywaly... roznica znikoma... niektorzy leja olej nawet 20W i zyja... Tak jak koledzy wczesniej pisali musisz sprawdzic oponki... o dokrecenie srubek nie pytam bo podejzewam ze zrobiles to fachowo... no i ten SAG mozesz zbadac ile masz jak radzil Inkling im przod nizej tym moto ma ostrzejszy skret i potem jest taki maly ale wariat ... lagi wypuszczone z półek wg serwisowki?? Jak dalej bedziesz mial shimy to sprawdzic lozysko glowki ramy choc przed jak tego niebylo to co by sie moglo stac...
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
8 kwi 2014, o 14:07 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
Przestań opierać się o kierownicę i skończy się problem shimmy Im twardsze zawieszenie tym bardziej ten błąd jest widoczny i bardziej wyczuwalny.
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
8 kwi 2014, o 14:24 |
|
|
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
O co chodzi z tym opieraniem sie o kierownice ze za mocno ja sciska czy lezy calym ciezarem na kierownicy?? jak tak to na czym lezec
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
8 kwi 2014, o 14:28 |
|
|
Janek87
SV Rider
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58 Posty: 3738 Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
|
Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
No ja na ten sezon też zalałem 15W ale Belray. Do tego jeszcze regulacja wstępnego napięcia sprężyn od vioox'a. Przyznaję, że jak ostatnio jeździłem po kaprawych drogach to nadgarstki urywało. Ale na w miarę dobrym asfalcie elegancko się prowadzi. Faktem jest, że mam też amortyzator skrętu. Może koło Ci podbija i traci czasem przyczepność, stąd te shimmy Kierownica jest tylko od operowania gazem i skręcania, chodzi o to, że nie masz kłaść na nią ciężaru ciała.
_________________ SV650 => X11
|
8 kwi 2014, o 14:30 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Odp: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
Jeździ się na nogach, a ręce mają być luźne. Szybki test - na placu jedziesz zakręt w złożeniu. Jak nie jesteś w stanie puścić kiery obiema rękami jednocześnie i nie wyglebić, to znaczy że musisz iść na kurs do dobrej szkoły bo wisisz na kierownicy. Drugi test - lewa ręka na plecy, prawą solidnie heblujesz. Jak lecisz do przodu na kierownicę j.w. Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
8 kwi 2014, o 14:45 |
|
|
zdunman
motocyklista
Dołączył(a): 23 sty 2013, o 16:11 Posty: 231 Lokalizacja: Żyrardów
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2003
|
Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
Generalnie kiere masz trzymać tak jakbyś w reku trzymał jajko ;-)
|
8 kwi 2014, o 14:48 |
|
|
svrider86
rowerzysta
Dołączył(a): 22 lut 2014, o 21:48 Posty: 17 Lokalizacja: Augustów
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650 N 2000 candy
|
Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
Ok odbiorę moto z serwisu na dniach i posprawdzam sobie te wsztystkie rzeczy o których piszecie. Zadzwoniłbym do swojego mechanika i mu o tym powiedział ale kurde juz i tak svka ze mnie pociągneła za dużo więc każdy grosz sie liczy.. Chociaż pomyślę nad tym jeszcze..Tymczasem dzięki.
_________________ Przestań pieprzyć że miłości nie można kupić.....
|
8 kwi 2014, o 14:55 |
|
|
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
Re: Odp: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
Dzieki sprawdze to ale lepiej zaczne od drugiego sposobu:D przy pierwszym nie jestem pewien co by to bylo
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
8 kwi 2014, o 14:57 |
|
|
Marpol
SV Rider
Dołączył(a): 15 maja 2013, o 23:26 Posty: 1272
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 1000 RR
|
Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
No nie ukrywajmy - nasze drogi do Nürburgring mają daleko a zrobienie ultratwardego zawieszenia moze wywoływać shimy już przy małych nierównościach bo jedziesz jak wozem drabiniastym w dodatku moze być niebezpieczne bo przejście opony między nierównościami nie jest płynne co może efekt i wywoływać i potęgować no i wpływa ogromnie niekorzystnie na bezpieczeństwo
_________________ Hard Work Beats Talent.
|
8 kwi 2014, o 15:40 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
Akurat Nurburgring jest tutaj złym przykładem, byłem, jeździłem, wcale równy nie jest Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
8 kwi 2014, o 15:56 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
Noo, np ja Wlalem 20W, żyję ale nigdy więcej. Może i na gladkim plomby mi nie wylatują z zębów ale jak najadę na jakąś dziurkę w asfalcie to masakra. Po prostu to zawieszenie w sv czego byś tam nie nalal to i tak do d..... będzie. Jeżeli jesteś cięzki to lepiej twarde spręzyny zapodaj ale od 20W z daleka się trzymaj, 15 to jakos tam ujdzie pewnie. A takie tam małe szimki to są panie. U mnie jak przez linie przeskakuje np. gdy odwijam. Ale to takie tam maciupkie, sv robi jak pies po .....
|
8 kwi 2014, o 18:40 |
|
|
mirek
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 16:10 Posty: 943 Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: MT07
|
Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
15? Skąd to info? Wszystkie serwisówki jakie widziałem mówią o 10. Sam tez zalałem 10W i zrobiła się trochę za twarda jak na moje potrzeby. Nie wyobrażam sobie jazdy na 15 o 20 nie mówiąc.
_________________
ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, DR 350S 2014-..., MT-07 2015-..., DR-Z 400SM 2016-...
|
10 kwi 2014, o 20:47 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
Cytuj dokładnie. Jest tak, jak napisałem: bardzo wiele osób ("normalna praktyka") zalewa zawias w gaźnikowcu olejem 15W. Fabrycznie natomiast Zatem nie ma mowy w serwisówce o 10W. Napisałem, że "nominalnie", bo 15W innemu 15W nie równy. Ty zalewasz olejem "10W", a może być on bardziej lepki niż inny "15W".
|
10 kwi 2014, o 20:52 |
|
|
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
Re: Shimmy po zmianie oleju w lagach na 15W
Równie ważne są upodobania i warunki w jakich motocykl jest eksploatowany. Ja miałem Repsola 20 W (zobacz inkling jaką ma lepkość ) i byłem bardzo zadowolony. Z resztą chyba jeździłeś nawet na mojej z tym olejem. Mirek jaki ten olej wlałeś? Jakiego producenta?
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
10 kwi 2014, o 21:12 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|