Autor |
Wiadomość |
witofito
rowerzysta
Dołączył(a): 29 cze 2014, o 21:11 Posty: 11
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s 2002
|
stukanie itp pare waznych spraw
czesc , zacznijmy od początku jadac ostatnio zaczęło mi cos stukać w silniku obadalem silnik i jest to tulejka sworznia tloka i test jest moje pytanie gdzie taka tulejke dorwać albo jaki materiał musi byc zeby zrobic taka tulejke czy to sie wogule wbyija czy caly korwobod trzeba? dwa gdzie dorwac uszczelki do svki? bo na polskich stronach znalesc nie moge a po angielsku nie wiem jak za bardzo napisać z góry dziekuje za pomoc szukalem podobnego tematu ale nie znalazłem nic i z gory sorki za bledy pozdrawiam.
edit: jeszcze jak wyglada sprawa napinacza jak sie go podciąga bo czytałem gdzies ze w prawo do oporu a tam jest jakby sprężyna i sie nic nie dzieje tylko wraca i niewiem jak to dziala ktos objaśni?;d
|
30 cze 2014, o 17:13 |
|
|
acinr_PL
SV Rider
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28 Posty: 1963 Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
|
Re: Odp: stukanie itp pare waznych spraw
Jak wywnioskowałeś że to sworzeń tłoka? Po osłuchaniu? Lepiej rozbierz i obadaj co to. Wątpię aby sworzeń tłoka się wyrobił szybciej wyrobi się powierzchnia (gniazdo) w tłoku z którym styka się sworzeń. Nr części 12151-05A00 cena samego sworznia to 7-15$ są dostępne na ebayu np tu: http://m.ebay.com.au/itm?itemId=151159602608http://m.ebay.com/itm/200974060628?nav=SEARCHUszczelki także dostaniesz na ebayu lub polskim serwisie suzuki a warto w lipcu popytać bo mają ciekawą akcje przez cały miesiąc będzie rabat na części 15-30% Wysłane z Lenovo P780 przy użyciu TapaTalk
_________________
SV650S k3 bikepics.com
|
30 cze 2014, o 20:54 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: stukanie itp pare waznych spraw
Sworzeń tłoka stuka? Też nie bardzo chce mi się wierzyć bo nawet w wesce to niezmiernie egzotyczna usterka była. --- nie wbija się. Sworzeń pływający, luźny tak w tłoku jak i na korbowodzie. Ale z luzem tak małym że macaniem nie wymacasz --- napinacza sie nie naciąga bo on sam to ma zrobić, jak nazwa wskazuje. Możesz go jedynie > skręcić< żeby dało się go zamontować. Inaczej jest po prostu rozciągnięty na max. I w takiej pozycji >złożony< montujemy go. Po odblokowaniu ta sprężyna która wyczułeś rozkręci (wydłuży) go tyle ile potrzeba do napięcia łańcucha. Zakładam że łańcuch jeszcze nadaje się do naciągnięcia. Jeżeli napinacz już się rozkręcił na max że aż mu gały wyłażą a łańcuch dalej szmata, no to wiadomo
|
30 cze 2014, o 21:57 |
|
|
witofito
rowerzysta
Dołączył(a): 29 cze 2014, o 21:11 Posty: 11
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s 2002
|
Re: stukanie itp pare waznych spraw
dziękuje za odpowiedz panowie no wlasnie nie wiem co jest za uszczelki krzyknęli mi 900 zl prawie no to pul silnika używki i juz niewime co robic moze ma ktos z was tansze źródło? albo sa ludzie którzy dorabiają uszczelki? raczej nie panewki bo to słychać w gorze tylnego cylindra i ogólnie a na dole gdzie wal juz słychać tylko rozrząd a nie panewki do tego w oleju byly dwa male opiłki wyglądające dziwnie
|
2 lip 2014, o 17:46 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: stukanie itp pare waznych spraw
Potrafisz odróżnić stukanie tylnego napinacza rozrządu od dźwięku korbowodu, etc.?
|
2 lip 2014, o 17:53 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: stukanie itp pare waznych spraw
witofito. Jezeli silnik nie ma dużo wiecej niż 100 tys przebiegu i miał zawsze jakiś olej w środku to o stukaniu na panewkach i sworzniach tłoka zapomnij. Chyba że ktos jeździł nim na kole i załatwił sprawę. Zamiast kupować drogie uszczelki to najpierw po prostu zdemontuj pokrywy głowic. Może to bardzo wiele wyjaśnić, np. czy wałki mają jeszcze jakieś krzywki i czy szklanki luzem nie latają Przy okazji dowiesz sie jaki jest stan napinaczy, łańcuchów. Jezeli takie oględziny głowic wraz z analizą na nosa jakości spalin nie przyniosą rozwiązania to będziesz się martwił dalej.
|
2 lip 2014, o 18:42 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: stukanie itp pare waznych spraw
Uszczelki można spokojnie dorobić i będą kosztować 60 zł za sztukę. Ja jak rozbierałem swój silnik po 60 tys km to panewki korbowodowe miały widoczne ślady zużycia, na moje oko to nie dożyłyby do 100 tys km
|
3 lip 2014, o 13:21 |
|
|
witofito
rowerzysta
Dołączył(a): 29 cze 2014, o 21:11 Posty: 11
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s 2002
|
Re: stukanie itp pare waznych spraw
gdzie dorobić uszczelki ? bo pod głowice jest metalowa chyba?;d;d napinacze sa git łańcuchy sa fajnie napięte krzywki itp dobre no i teraz jest problem ma zrobione 55 tysięcy pełnym ogniem caly czas na kole czasem tez byl no i olej dobry czesto zmieniany no ale nie słychać tego a środku silnika tylko właśnie w cylindrze tylnym bo jakby na środku to okej panewki od gumowania czy cos no a to tak dziwne próbowałem skręcić napinacz zeby wrócił z powrotem ale nie pomogło nic
|
3 lip 2014, o 22:34 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: stukanie itp pare waznych spraw
Ja dorabiałem tutaj - dawałem stare na wzór: http://www.autouszczelki.pl/kontakt.htmMożesz zadzwonić, dogadać temat, że wyślesz pocztą stare na wzór, dorobią nowe i odeślą Ci z powrotem.
|
3 lip 2014, o 22:40 |
|
|
witofito
rowerzysta
Dołączył(a): 29 cze 2014, o 21:11 Posty: 11
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s 2002
|
Re: stukanie itp pare waznych spraw
dzięki za odpowiedz a jaki koszt tego? i jaki czas oczekiwnia? i z jakiego materiału ona jest?
|
4 lip 2014, o 18:05 |
|
|
witofito
rowerzysta
Dołączył(a): 29 cze 2014, o 21:11 Posty: 11
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s 2002
|
Re: stukanie itp pare waznych spraw
panowie no to tka rozebrałem i nagrałem filmiki jest tka ze sworzeń kreci sei w tłoku lata lewo prawo oraz na panewkach jest taki jakis przeskok jak sie przesuwa ja tam i z powrotem w kierunku obrotu tka ma byc? http://youtu.be/S485PChslMAhttp://youtu.be/Jj3IiNOG4ds
|
5 lip 2014, o 19:28 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: stukanie itp pare waznych spraw
No więc tak na pierwszy rzut okiem wszystko jest ok. Luz na stopie korbowodu> wzdłuż osi wału< powinien być dosyć duzy ale nie przekraczać 0.5 mm. Postaraj się walnąć pomiar szczelinomierzem (tylko zrób tak żeby nie wpadł ci do srodka) Jezeli bedzie 0.6 to tez tragedii nie bedzie. Średnic czopa ani stopy nie pomierzysz bo busiałbyś rozdłubac silnik. Jeżeli nie wyczuwasz luzu >góra-dół< to jest ok. Latanie sworznia w tloku jak i latanie głowki korbowodu na sworzniu jest OK. Tak ma byc Jeżeli jednak wyczuwasz jakis luz >góra-dół< a nie tylko pływanie lewo-prawo wzdłóz osi wału to możesz pokusic się o pomiar bo masz to na wierzchu. Srednica sworznia nie mniejsza niż 19.98 (mikrometr konieczny bo suwmiarkę mozna se wsadzić w du.... niezaleznie jak precyzyjna jest) i bez uskoków na miejcach > tłok-korbowód. Srednica główki korbowodu nie większa niż 20.04 mm. Oczywiście mała średnicówka potrzebna Średnica gniazda w tłoku max 20.03 ed. a teraz ja dopijam kawę i lecę składac lokomotywę
|
6 lip 2014, o 10:34 |
|
|
witofito
rowerzysta
Dołączył(a): 29 cze 2014, o 21:11 Posty: 11
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s 2002
|
Re: stukanie itp pare waznych spraw
dziękuje bardzo za pomoc ale kurde jest tak ze góra dól niema luzu ale dziwi mnie ten przeskok na panewce przód tyl z 2 mm a potem idzie z lekkim oporem dalej tak ze sama nie przekręci sie bo trzyma tak ma być?
|
6 lip 2014, o 12:40 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: stukanie itp pare waznych spraw
Tak nie ma być Na panewce ma się kręcić bez zacięć Na wszelki wypadek uściślijmy co masz na mysli i pisz pełnymi zdaniami O jakim miejscu mówisz, bo ty to trzymasz w ręku i dla ciebie oczywiste. A ja do końca nie wiem czy ci haczy na panewce w stopie czy też na sworzniu w tłoku
|
6 lip 2014, o 12:54 |
|
|
witofito
rowerzysta
Dołączył(a): 29 cze 2014, o 21:11 Posty: 11
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s 2002
|
Re: stukanie itp pare waznych spraw
na filmie jest ten przeskok na panewce no ale góra dul luzu niema tylko ten przeskok a dalej sie kreci z leciutkim oporem lekko palcem pchniesz i idzie ale samo pod sila ciążenia by sie nie przekręciło na tyle trzyma
|
6 lip 2014, o 13:33 |
|
|
witofito
rowerzysta
Dołączył(a): 29 cze 2014, o 21:11 Posty: 11
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s 2002
|
Re: stukanie itp pare waznych spraw
ważna sprawa jeszcze nie wiecie gdzie dostane panewki? bo znalesc nie moge;/
|
21 lip 2014, o 22:27 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: stukanie itp pare waznych spraw
Dealer Suzuki. 70-80 zł za sztukę. W całym silniku jest ich 8 sztuk.
|
21 lip 2014, o 22:41 |
|
|